Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906085 keer)

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2280 Gepost op: dinsdag 15 november 2011 - 14:44:48 »
Er staat heel vaak een begin maar einde zie ik zelden of nooit.
einde aan het volgende kruispunt
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2281 Gepost op: woensdag 16 november 2011 - 01:49:25 »
Ik heb daarstraks voor 123 € aan diesel in mijn auto gegoten  :o :o :o :o :o.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2282 Gepost op: woensdag 16 november 2011 - 08:29:08 »
"Nou, hatsjikideej. Voor mij ken de diesel nooit duurder worjden.  Ik tenk toch altijd maar voor 50 euro", zei de Hollander.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2283 Gepost op: woensdag 16 november 2011 - 18:28:53 »
net 16euro Lpg getankt.... ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2284 Gepost op: woensdag 16 november 2011 - 18:31:34 »
En net mijn digitach in de bus gevonden. :-\
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2285 Gepost op: donderdag 17 november 2011 - 06:31:56 »
Er staat heel vaak een begin maar einde zie ik zelden of nooit.
einde aan het volgende kruispunt

Met zonebord zou ik daar toch sterk aan twijfelen. ;)
En ja om een straat te vinden in B van 5km zonder kruispunt en geen nieuw bord ... :-X
 ;D

Ik heb daarstraks voor 123 € aan diesel in mijn auto gegoten  :o :o :o :o :o.

In mijne gastank van 230liter krijg ik zoveel niet in.
Wat wel leuk is is dat, ondanks het hoger verbruik, ik toch 4,5€ minder betaal nu dan met mijn bestelwagen per 100km. ;) :D ;D

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2286 Gepost op: zondag 20 november 2011 - 22:26:01 »
Net terug van het regelmatig terugkerende ritje naar Witten in de buurt van Dortmund. Eigenlijk is alles zeer goed verlopen op de weg, behalve het incident met een 'gele plak'. Ik kom stevig aangereden op een vrij stuk tegen zo'n 175 km/u wanneer die geel plak het dus in zijn hoofd haalt om zijn grote amerikaanse pickup met schat ik 90 km/u (hij reed achter een vrachtwagen), voor mij te gooien. Gelukkig kon ik hem met geluid- en lichtspel zijn grote fout doen inzien waardoor hij met een ruk terug naar rechts ging.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2287 Gepost op: maandag 21 november 2011 - 18:24:09 »
Tijd dat BIVV nog eens uitlegd wanneer de mistlamp te gebruiken. ???
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2288 Gepost op: maandag 21 november 2011 - 19:00:58 »
Net terug van het regelmatig terugkerende ritje naar Witten in de buurt van Dortmund. Eigenlijk is alles zeer goed verlopen op de weg, behalve het incident met een 'gele plak'. Ik kom stevig aangereden op een vrij stuk tegen zo'n 175 km/u wanneer die geel plak het dus in zijn hoofd haalt om zijn grote amerikaanse pickup met schat ik 90 km/u (hij reed achter een vrachtwagen), voor mij te gooien. Gelukkig kon ik hem met geluid- en lichtspel zijn grote fout doen inzien waardoor hij met een ruk terug naar rechts ging.

Gelukkig hebben ze een gele kentekenplaat, waarvan de houder meestal een noorderbuur is, zodat je ze al van ver herkent.

Maar wees in Duitsland voorzichtig met dat klank- en lichtspel. Als de onverlaat daardoor te sterk zijn wagen naar rechts stuurt en op een boom knalt... zie Turbo Rolf.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2289 Gepost op: maandag 21 november 2011 - 19:52:26 »
Tijd dat BIVV nog eens uitlegd wanneer de mistlamp te gebruiken. ???
ook op de fiets
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Jari

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 450
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2290 Gepost op: dinsdag 22 november 2011 - 09:13:00 »
Jajaja, gisteren in de dichte mist op de veldweggetjes bij ons was het eerste dat ik tegenkwam een fietser zonder lichten of ook maar iets reflecterends! Zelfmoordterrorist!

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2291 Gepost op: dinsdag 22 november 2011 - 11:54:04 »
Tijd dat BIVV nog eens uitlegt wanneer de mistlamp te gebruiken. ???

En ook: wanneer ze weer te doven.  Sommigen steken dat ding aan, en blijven er dapper mee rondtoeren hoewel de mist intussen al lang opgeklaard is.

ook op de fiets

Een fiets met mistlichten?  :D
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2292 Gepost op: dinsdag 22 november 2011 - 12:10:27 »
ook op de fiets

Een fiets met mistlichten?  :D
gewoon een licht in de mist zou al een hele prestatie zijn
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2293 Gepost op: dinsdag 22 november 2011 - 13:49:27 »
Tijd dat BIVV nog eens uitlegt wanneer de mistlamp te gebruiken. ???

En ook: wanneer ze weer te doven.  Sommigen steken dat ding aan, en blijven er dapper mee rondtoeren hoewel de mist intussen al lang opgeklaard is.

Een E-koppeling met een snelheidsbegrenzer naar 50 kmh max zou niet slecht zijn...

Ze zullen hem wel afzetten dan, ttz ook helemaal niet meer aanzetten   ;D

naar analogie Duitse wegcode:

Citaat
http://www.fahrtipps.de/frage/nebelschlussleuchte.php
»Wann darf ich die Nebelschlussleuchte einschalten?«

Bei Nebel unter 50 m Sicht.

Und sonst nicht. Das ist die einzige Situation, in der er erlaubt ist, die Nebelschlussleuchte zu benutzen. Sie wirft ein grellrotes Licht nach hinten ab, das bei normalen Sichtverhältnissen sehr stark blenden würde.

Ausschalten müssen Sie die Nebelschlussleuchte immer dann, wenn sich der dichte Nebel wieder lockert und Sie weiter als 50 m schauen können. Was 50 m sind, erkennen Sie auf der Autobahn zum Beispiel am Abstand zwischen zwei Leitpfosten (die stehen nämlich in der Regeln 50 m voneinander entfernt). Sinnvollerweise stellt man die Nebelschlussleuchte ebenfalls aus, wenn man im dichten Stadtverkehr fährt, wo es beim Kolonnenfahren leicht zu Blendungen kommen kann. Das Problem des zu späten Erkanntwerdens existiert nicht, wenn sowieso in Schlange gefahren wird.

Und höchstens 50 fahren!

Werfen wir noch einen gewieften Blick in die Straßenverkehrs-Ordnung. Im § 3 gibt es eine Bestimmung zur Höchstgeschwindigkeit bei Nebel: Wenn die Sichtweite durch Nebel bedingt weniger als 50 m beträgt (also dieselbe Voraussetzung wie für die Benutzung der Nebelschlussleuchte), dann darf auch höchstens mit 50 km/h gefahren werden. Messerscharf kombiniert bedeutet das: Wenn man die Nebelschlussleuchte korrekterweise eingeschaltet hat, herrscht demnach auch eine entsprechend geringe Sichtweite, die dazu führt, dass man nicht schneller als 50 Stundenkilometer fahren darf! Oder umgekehrt gesprochen: Sobald man wieder weiter sieht als 50 m, darf —unter Beachtung der übrigen Verkehrsregeln— zwar eventuell wieder schneller als 50 km/h gefahren werden, dann aber ohne Nebelschlussleuchte.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 22 november 2011 - 13:54:46 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2294 Gepost op: dinsdag 22 november 2011 - 18:01:05 »
Van het ene uiterste in het andere, vanavond een paar kiekens zonder licht. ???
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien