Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906215 keer)

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2295 Gepost op: woensdag 23 november 2011 - 20:13:02 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2296 Gepost op: donderdag 24 november 2011 - 16:52:39 »
Afspraak met de expert ligt vast, verdict zal maandag vallen om 9u. Weinig zon zo vroeg in de ochtend en deze tijd van het jaar, dus laptop en fotocollectie gaan ook mee. Ik ben benieuwd.

Alvast succes toegewenst!  ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2297 Gepost op: vrijdag 25 november 2011 - 18:46:43 »
Zo vandaag eindelijk de baan op geweest met een oude Daf CF . :)
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2298 Gepost op: donderdag 01 december 2011 - 22:00:32 »
Vandaag mijn portie nieuws binnengedaan.
Daar waar iedereen langer moet werken gaat Steve Stunt met 57 op pensioen....
Maar vooral de Flor http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleID=GEM3J1EII&_section=47235766&utm_source=nieuwsblad&utm_medium=newsletter&utm_campaign=regio-dg
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2299 Gepost op: donderdag 01 december 2011 - 23:31:41 »

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2300 Gepost op: vrijdag 02 december 2011 - 05:45:48 »
Het wordt met de dag beter. Precies of het is de aanrijder zijn schuld dat die garage op niks trekt. ::)
Zo kan die aanrijder misschien eens proberen de boel om te draaien.
"die garage trekt op niks dus zij moeten maar de kosten van de aanrijding betalen." :D ;D ;D

Zo blijf je bezig. ::)
(lijkt wel Telenet  ;D)

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2301 Gepost op: vrijdag 02 december 2011 - 10:51:13 »
Als de garage nu eens kostenloos herstelt... 't is maar een idee...

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2302 Gepost op: vrijdag 02 december 2011 - 11:05:58 »
Vandaag mijn portie nieuws binnengedaan.
Daar waar iedereen langer moet werken gaat Steve Stunt met 57 op pensioen....
Maar vooral de Flor http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleID=GEM3J1EII&_section=47235766&utm_source=nieuwsblad&utm_medium=newsletter&utm_campaign=regio-dg
Het grappige is dat ik die facebook pagina niet vind  :(
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2303 Gepost op: vrijdag 02 december 2011 - 11:14:50 »
De garage wil het oplossen door de flanken uit te spuiten maar dat kost 476.64 euro exclusief btw. Inclusief btw dus 576.73 euro.
Mijn eerste bedenking was : met welke kleur ?

Dat deed men vroeger om de verschillen tussen nieuwe lak en oudere, al wat verweerde lak, weg te werken.
Met een degelijke kleurmatching zoals men tegenwoordig kan - is daar geen sprake meer van.
Trouwens, je auto was nog lang niet oud genoeg om al lakverwering te hebben die de kleur aangetast zou hebben.

Bumper opnieuw laten lakken bij iemand die zijn stiel kent.

Citaat
Wat stelt de expert voor? Het dossier heropenen en de aanrijder hier opnieuw voor laten opdraaien. Dat zou de totaalkost op circa 1.250 euro brengen, door onbekwaamheid van een garage. Je moet niet bepaald snugger zijn om te begrijpen dat de aanrijder zijn verzekering hier niet mee akkoord zal gaan.
Die gaan inderdaad nooit akkoord gaan met dergelijke bijkomende schadeclaim.
Er is immers geen oorzakelijk verband meer tussen deze schade veroorzaakt door de reparateur en het ongeval.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2304 Gepost op: vrijdag 02 december 2011 - 11:26:17 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2305 Gepost op: vrijdag 02 december 2011 - 12:48:01 »
Rafael, het is toch heel eenvoudig. Met de vaststelling van deze expert sta je juridisch sterk.

De garagehouder is met de expert van de tegenpartij overeengekomen om de auto volgens de beste regels van de kunst te herstellen voor een bepaalde prijs.

Die prijs heeft hij gekregen, maar een andere expert heeft nu vastgesteld dat hij het werk niet naar behoren uitgevoerd heeft.

Hij moet zijn huiswerk dus opnieuw maken zonder daar nog eens opnieuw ook maar een cent voor te krijgen. Of hij daarbij al dan niet zijn verzekering voor beroepsfouten aanspreekt, is zijn probleem.

Wil hij de herstelling niet kosteloos verbeteren, dan zal je rechtsbijstandsverzekeraar ervoor zorgen dat een rechter een andere garagehouder opdracht geeft om de herstelling te verbeteren op kosten van de garagehouder die de herstelling niet behoorlijk uitvoerde.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2306 Gepost op: vrijdag 02 december 2011 - 13:50:52 »
Ik zou niet accepteren dat men de flanken gaat uitnevelen zonder de bumper te herdoen.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2307 Gepost op: vrijdag 02 december 2011 - 21:46:43 »
Hij moet van de flanken afblijven, dat is techniek van de jaren stillekes die je trouwens goed moet kunnen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2308 Gepost op: maandag 05 december 2011 - 17:43:07 »
Het is stilaan de wereld op zijn kop!

Zondag rijd ik in de buurt van de schoenwinkel in Heikant, Zandhoven. Het verkeer gaat niet erg snel, maar het is niet druk. Iemand die in de middenberm staat te wachten om te keren wordt agressief omdat ik hem niet tussenlaat. Sorry makker, 2 auto's achter is er een gat van een 100 m zet hem daar maar tussen. Die kerel zet zich dan maar agressief achter mij en begint te toeteren en met zijn grootlichten te flitsen. Die moet duidelijk de voorrangsregels nog eens nalezen in de wegcode.
Vandaag hetzelfde. Op een kruispunt met voorrang van rechts snijdt een lijnbus mij agressief de weg af. Het verkeer gaat heel traag omdat ook die lijnbus net wat verder moet wachten. De lijnbus die hier vlak achter komt wil het manoeuvre van zijn collega herhalen. Ik rijd echter onverstoord het kruispunt op en neem mijn voorrang. Hij probeert me van de weg te drukken maar lukt daar niet in. Weer iemand die kwaad is omdat hij geen voorrang krijgt waar hij die absoluut niet heeft.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2309 Gepost op: dinsdag 06 december 2011 - 21:21:30 »
Wat stelt de expert voor? Het dossier heropenen en de aanrijder hier opnieuw voor laten opdraaien. Dat zou de totaalkost op circa 1.250 euro brengen, door onbekwaamheid van een garage. Je moet niet bepaald snugger zijn om te begrijpen dat de aanrijder zijn verzekering hier niet mee akkoord zal gaan.


Amai, die "expert" durft ook nogal wat uit z'n botten slaan   ::)

Stel je eventjes in de plaats van de aanrijder.  Stel, je rijdt een andere wagen aan.  De wagen van de tegenpartij wordt hersteld, en je betaalt de schadevergoeding (of jouw verzekeraar doet dat voor jou).  Blijkt dat de garagist van de tegenpartij er een onaanvaardbaar zootje van maakt.  Even later belt de tegenpartij jou op: "Goeiendag, 't was om te vragen of je nog 's een tweede keer kan betalen om dat geklungel recht te zetten.".  Ik zou denken: goeien bal, meneer de "expert"  

Is er dan -behalve jijzelf- niemand die in heel die affaire die nog een klein beetje serieus kan blijven?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone