Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906068 keer)

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2310 Gepost op: woensdag 07 december 2011 - 15:26:51 »

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2311 Gepost op: donderdag 08 december 2011 - 06:27:34 »
Yep, eergisterenavond waren ze bezig tussen Paal en Geel-Oost met hun rommel.... in de regen.
Zal nogal effect geven weer.

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2312 Gepost op: vrijdag 09 december 2011 - 09:27:23 »
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1360357/2011/12/09/Pester-duwt-klasgenootje-onder-rijdende-vrachtwagen.dhtml
Misschien hard om te zeggen, maar als dat mijn dochter was, zou mijn auto op slag ook veranderen in een moordwapen, al moet ik er daarna voor de rest van mijn leven voor in den bak

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2313 Gepost op: vrijdag 09 december 2011 - 11:48:45 »
Citaat
Het slachtoffer was al geruime tijd het slachtoffer van pesterijen en fysieke agressie.


En de schooldirectie is zich natuurlijk van geen kwaad bewust, zeker?  En gemakkelijkheidshalve waarschijnlijk ook niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen, en al zeker niet als dat ongeval niet op school gebeurd is.  Hoewel: ongeval, ongeval.  Dit is eigenlijk geen ongeval, maar een regelrechte aanslag.  Minstens doodslag.  

Een tweede bedenking.  Je zal daar maar met je vrachtwagen komen aangereden, en er duwt zo'n snotneus een andere knal onder je wielen.  Je zit met een eindeloos schuldgevoelen omdat je ne kleine morsdood hebt gereden.  Het hoeft trouwens niet altijd om pestgedrag te gaan.  Ik zie hier ook vaak genoeg scholieren fikfakken op het trottoir.  Liefst aan de kant van de rijbaan, natuurlijk.  Eerlijk gezegd, ik heb 't er ook niet zo mee.  Voor de grap elkaar wat liggen duwen en trekken.  Lijkt allemaal op niks meer dan wat onschuldige jongens-kuren van uitgelaten scholieren.  Tot er vroeg of laat 's eentje onbedoeld op het verkeerde moment z'n evenwicht verliest ..... en wat dan?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2314 Gepost op: vrijdag 09 december 2011 - 21:52:59 »
Al hebben de scholen er tegenwoordig zogezegd veel aandacht voor toch doen ze 0.0 tegen pesten, bij mijn zoon pas nadat ik gedreigd had om klacht neer te leggen tegen hun verzuim.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2315 Gepost op: vrijdag 09 december 2011 - 22:20:42 »
Al hebben de scholen er tegenwoordig zogezegd veel aandacht voor toch doen ze 0.0 tegen pesten
Inderdaad, maar het ligt ook aan de ouders

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2316 Gepost op: zaterdag 10 december 2011 - 11:25:48 »
Al hebben de scholen er tegenwoordig zogezegd veel aandacht voor toch doen ze 0.0 tegen pesten
Inderdaad, maar het ligt ook aan de ouders
in de school van mijn kinderen zit er een pestkop, en de ouders (moeder is zelf juf) zeggen dat het de verantwoordelijkheid is van de school
mijn volgende actie is iig aangifte bij de politie
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2317 Gepost op: zaterdag 10 december 2011 - 12:58:55 »
Al hebben de scholen er tegenwoordig zogezegd veel aandacht voor toch doen ze 0.0 tegen pesten
Inderdaad, maar het ligt ook aan de ouders
in de school van mijn kinderen zit er een pestkop, en de ouders (moeder is zelf juf) zeggen dat het de verantwoordelijkheid is van de school
mijn volgende actie is iig aangifte bij de politie
Da's gemakkelijk natuurlijk, je eigen verantwoordelijkheden afschuiven
In mijnen tijd, als ik straf kreeg, moest ik ze voor mijn pa nog eens extra maken; tegenwoordig gaan ze naar school van hunnen tak maken als hun oogappel straf krijgt
Maar als er iets misgaat is 't wel de schuld van de school

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2318 Gepost op: zaterdag 10 december 2011 - 22:17:17 »
Da's gemakkelijk natuurlijk, je eigen verantwoordelijkheden afschuiven
In mijnen tijd, als ik straf kreeg, moest ik ze voor mijn pa nog eens extra maken; tegenwoordig gaan ze naar school van hunnen tak maken als hun oogappel straf krijgt
Maar als er iets misgaat is 't wel de schuld van de school

Ik herinner mij dat ik van de leraar dactylo (ik leerde nog op zo'n hamer-en-bijtel ding) een mep kreeg met een ijzeren lineaal.  Diejen Bert had 't toch wel aangedurfd om toch 's te gaan kijken onder het afdekplankje, zeker? (Om mijn vingers weer goed te zetten).  En die kerel mepte verdomd hard door ook: m'n beide pollen stond de lineaal er knalrood in (zag 's anderendaags ferm blauw ook).

Grootvader die mij van school haalde, had dat meteen door.  "Dat zult ge dan wel verdiend hebben"  Gevolg: MOT tegen mijn kaak.  Toen vader thuiskwam, holden mijn broer en zus er meteen naartoe.  "Bert heeft kletsen gekregen".  Waarop vader, nog voor ik pap kon zeggen: "Dat zult ge dan wel verdiend hebben".  Gevolg: MOT tegen mijn andere kaak.  Het was niet meteen m'n dagje.  Ik verzeker u: dat doet ge genen 2e keer.

Gelukkig zijn de middeleeuwen alweer voorbij, en hoeven lijstraffen voor mij zeker niet.  Er zijn andere oplossingen. 

Tegenwoordig moet de leraar oppassen wat hij doet, of HIJ krijgt een pak slaag van de ouders.  In de school waar ik afstudeerde, is ooit een ouder naar de rechtbank gestapt om het rapport van de zoon aan te vechten.  Zoonlief had meer buizen verzameld dan een loodgieter in z'n hele leven ooit vastpakt.  Maar in de toelichting op de achterzijde had de titularis bij de bevindingen per ongeluk geschreven: Voldoende (ipv ONvoldoende) kennis blablabla, het is noodzakelijk om het jaar over te doen.  Op basis van die schrijffout, werd het rapport aangevochten voor de rechtbank, jawel.  Natuurlijk zonder veel succes, maar toch.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2319 Gepost op: zaterdag 10 december 2011 - 22:48:45 »
Van leraars nooit een mep gehad, die hadden er garantie eentje terug gekregen, van mij.


Maar als pesten niet meer kan is het hoedanook aan de school om daar iets aan te doen, verzaken ze dat dan hebben ze dikke pech met deze papa.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2320 Gepost op: zaterdag 10 december 2011 - 23:14:46 »
Van leraars nooit een mep gehad, die hadden er garantie eentje terug gekregen, van mij.

Dat was in mijn jeugd nog wel anders.

En een leraar een mep teruggeven? Dat was gegarandeerd mijn laatste uur op die school geweest.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2321 Gepost op: zaterdag 10 december 2011 - 23:45:39 »
In mijn tijd (begin jaren 80) mochten leraars geen meppen meer uitdelen, eentje geweten die dat wel deed en die was van toen af concierge maar geen leraar meer.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2322 Gepost op: zondag 11 december 2011 - 01:54:47 »
En een leraar een mep teruggeven? Dat was gegarandeerd mijn laatste uur op die school geweest.
en ook geen toegang tot de scholen ver daarbuiten
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2323 Gepost op: zondag 11 december 2011 - 02:00:21 »
  "Dat zult ge dan wel verdiend hebben"  Gevolg: MOT tegen mijn kaak.  Toen vader thuiskwam, holden mijn broer en zus er meteen naartoe.  "Bert heeft kletsen gekregen".  Waarop vader, nog voor ik pap kon zeggen: "Dat zult ge dan wel verdiend hebben".  Gevolg: MOT tegen mijn andere kaak. 
Tegenwoordig moet de leraar oppassen wat hij doet, of HIJ krijgt een pak slaag van de ouders. 
de juiste opvoeding zal wel ergens tussenin liggen

als mijn kinderen met straf naar huis komen zullen ze het wel verdiend hebben, zonder dat ze extra slagen moeten krijgen (ik heb ze nog nooit geslagen)

ik heb deze week nog het resultaat van de slagen die ik kreeg mogen aanhoren
als de operatie mislukt zal ik wss het gebruik van een been (en wss andere delen) verliezen
ik weet niet of ik mijn ouders daarvoor kan aanklagen
better a bad day at sea
than a good day at the office

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2324 Gepost op: zondag 11 december 2011 - 02:13:29 »
Tragisch genoeg zijn het net de ouders die het opnemen voor hun kinderen die ervoor zorgen dat hun kinderen een voorsprong krijgen op de rest wat betreft carrière en levensstandaard.

Je eigen kinderen afmeppen is bijgevolg het domste wat je kan doen.

Ik was ook van mening dat zoon- of dochterlief in de toekomst er nog straf bij zou krijgen thuis, maar naar wat literatuur doorgenomen te hebben ga ik de eerste zijn om de leerkracht van zoon- of dochterlief het leven moeilijk te maken :).