Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906162 keer)

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2325 Gepost op: zondag 11 december 2011 - 11:18:18 »
Ik was ook van mening dat zoon- of dochterlief in de toekomst er nog straf bij zou krijgen thuis, maar naar wat literatuur doorgenomen te hebben ga ik de eerste zijn om de leerkracht van zoon- of dochterlief het leven moeilijk te maken :).
Het de leerkrachten moelijk maken, daar zijn de meeste ouders tegenwoordig héél goed in, samen met hun kroost
Er moest morgen niemand nog bereid gevonden worden om een ander zijn kroost PROBEREN op te voeden

En het zijn dikwijls niet degenen die een mooie carrière weten opbouwen, die ook de beste manieren hebben; nee meestal zijn dat dikke egocentrische egoïsten die de wereld steeds verder naar de kl*ten aan het helpen zijn

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2326 Gepost op: zondag 11 december 2011 - 18:15:49 »
Kan Wooter anders wel begrijpen, als de leerkrachten hun werk niet juist doen moeten ze de gevolgen ook maar dragen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2327 Gepost op: zondag 11 december 2011 - 20:31:19 »
Kan Wooter anders wel begrijpen, als de leerkrachten hun werk niet juist doen moeten ze de gevolgen ook maar dragen.
Als ze hun werk niet juist doen, akkoord
Maar ouders schuiven hùn verantwoordelijkheden maar al te graag af op de school/leraars

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2328 Gepost op: maandag 12 december 2011 - 04:59:30 »
Kan Wooter anders wel begrijpen, als de leerkrachten hun werk niet juist doen moeten ze de gevolgen ook maar dragen.
Als ze hun werk niet juist doen, akkoord
Maar ouders schuiven hùn verantwoordelijkheden maar al te graag af op de school/leraars

Het omgekeerde geldt helaas ook.

Destijds maakte ik er bij de directeur van de school waar mijn kinderen onderwijs volgden, mijn beklag over dat sommige leerkrachten, in de onmiddellijke omgeving van de school en terwijl leerlingen het zagen, de rijbaan overstaken aan een oversteekplaats voor voetgangers, terwijl ze rood licht hadden.

Het antwoord van die schooldirecteur: "Kinderen moeten ook leren dat de praktijk niet altijd overeenstemt met de theorie."  >:(

Ik had toen zin om hem te zeggen: "Ik hoop dat je ook zo zult reageren als er morgen een leerling jou een blauw oog slaat".
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2329 Gepost op: maandag 12 december 2011 - 16:42:57 »
KV, die leerkrachten... Dat zijn die klasgenoten die na een paar keer proberen aan unief en/of hogeschool dan maar een lerarenopleiding hebben gedaan.

In dat perspectief, en in het perspectief dat het mijn eigen kroost is, is het mijn plicht dat ik ervoor zorg dat mijn zonen en/of dochters de beste opleiding en de meeste kansen krijgen.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2330 Gepost op: maandag 12 december 2011 - 23:38:45 »
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1360357/2011/12/09/Pester-duwt-klasgenootje-onder-rijdende-vrachtwagen.dhtml
Misschien hard om te zeggen, maar als dat mijn dochter was, zou mijn auto op slag ook veranderen in een moordwapen, al moet ik er daarna voor de rest van mijn leven voor in den bak
Gelijkaardig gedrag van scholieren in Berlaar is de doorslaggevende reden dat ik nu met een camera in de auto rij.

Achteruit kijken om te zien waar die auto is, en dan de scholier naast je een duw geven ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2331 Gepost op: dinsdag 13 december 2011 - 11:18:04 »
Allemaal op het gemak vandaag, want sommigen denken dat het al vrijdag is...

Ik ben nog niet goed vertrokken of een jongeling beslist met zijn kleine stadskrel langs de buitenkant van een bocht in te halen, terwijl hij de aankomende tegenligger niet had gezien. Schoon schouwspel van anderen die remmen en uitwijken op het fietspad om een aanrijding te voorkomen.

2 kilometer verder iemand die in de middenberm wacht tot het andere verkeer voldoende genoeg genaderd is om dan voorrangnegerend in te voegen op de linker rijstrook...

En op de snelweg een paar rijstrookwisselaars die niet of erg laat in hun spiegel kijken naar het verkeer dat nadert of naast hen rijdt.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2332 Gepost op: woensdag 14 december 2011 - 22:11:24 »
Efkes neus aan neus gestaan met ne facteur op z'n brommerke in Schoten.  Wilde de rijbaan dwarsen, waar ik net aankom.  Geen enkele markering te zien.  Maw: brommerke voorrangsplichtig.  Er staat op het fietspad dat hij verlaat zelfs een omgekeerd driehoekje, en haaietandjes op het wegdek.  Toch is 'm duidelijk niet van zin te stoppen voor naderende auto's.  Voor alle zekerheid maar vertraagd, en uiteindelijk ook gestopt.   Meneer parkeert z'n brommerke dwars over de rijbaan (op de weghelft bestemd voor mijn tegenliggers), en komt behoorlijk van z'n oren maken.  Ik draai m'n raampje open en krijg volgende tirade te horen: "Waddist moateke?  Woar hedde gij leren rijden hé?  Ik hem veurrang hé makker, of kende gij de veurrangsreigels ni?".  Je had zijn gezicht moeten zien toen ik uitstapte en ijzig kalm antwoordde: "Ten eerste.  Ik ben uwe maat niet, en uw makker evenmin.  Mijn vrienden kies ik namelijk zélf.  Ten tweede.  Ik heb leren rijden in een goede erkende rijschool.  Daar werd mij geleerd dat het dwarsen van de rijbaan een maneuver is waarbij u als bestuurder voorrangsplichtig bent.  Verder heeft men mij geleerd dat dat bordje op het fietspad, -jaa dat omgekeerd driehoekje daar- u op uw voorrangsplicht wijst.  En dat die haaietandjes aanduiden waar u met uw brommerke had moeten wachten ipv hier dwars over de rijbaan.  U ziet, ik ken mijn voorrangsregels, en de voorrangsborden.  Jammer hé!  Oh ja, tenslotte heeft men mij nog geleerd dat parkeren op een rijbaan verboden is wanneer die verdeeld is in rijstroken."  Dan heb ik eventjes gewacht, en vervolgens aan toegevoegd "Nog iets, meneer?"  Het was me zeer aangenaam, nog een goeiedag.

'k Weet niet waarom, maar ineens werd 'm stillekes.  En hij liet mij waarempel nog als eerste door ook.  Weer liet een tevreden klant het pand....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2333 Gepost op: woensdag 14 december 2011 - 23:23:27 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2334 Gepost op: donderdag 15 december 2011 - 20:44:46 »
Ten tweede.  Ik heb leren rijden in een goede erkende rijschool.

En dan heb je er nog niet bijgezegd dat je een gebrevetteerd rijschoolinstructeur bent. Want al volgde je ook daartoe slechts een Belgische opleiding en is daardoor begrijpelijkerwijze je kennis van de pratkijk van het rijden, zo te zien op GRO Forum, niet om van naar huis te schrijven, twijfel ik er geenszins aan dat je de verkeersregels wel degelijk grondig geleerd hebt tijdens die opleiding.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2335 Gepost op: vrijdag 16 december 2011 - 12:26:06 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2336 Gepost op: vrijdag 16 december 2011 - 13:16:24 »
Blijkbaar zou er 1% kans zijn dat de juiste kleur gewoon niet meer kan nagemaakt worden en heb ik die pech. Reden: de baden in Japan waar de verf gemaakt werd zijn kapot door de ramp van destijds en nu wordt de verf elders gemaakt en dat zijn andere kuipen dus ze kunnen niet meer identiek hetzelfde maken ::)

Ik weet vrijwel zeker dat dit niet klopt. De reactor waar de verf voor VW wordt gemaakt staat in Mechelen bij Dupont. Mijn vrouw bestelt daar trouwens de pigmenten en grondstoffen voor die verven. Het klopt wel dat er een probleem is met de levering van bepaalde pigmenten die uit japan moeten komen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2337 Gepost op: vrijdag 16 december 2011 - 15:58:29 »
Als de garage aanbied om het kosteloos te herstellen, ga je niet anders kunnen dan accepteren. Maar accepteer het uitnevelen niet. t' is al erg genoeg dat ze één bumper niet kunnen spuiten, laat staan dat ze de zijflanken ook gaan bewerken.

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2338 Gepost op: vrijdag 16 december 2011 - 16:02:41 »
Vandaag een jonge chauffeur die in m'n gat rijdt. Terwijl ik aan een B1 en haaietanden sta te wachten.

Op eerste zicht een kapot spatbord en sluiting van de rechter-zijkoffer, die met veel lawaai voorbij kwam gerold nadat ik werd aangereden. Per sjans de fiets niet laten vallen.

Voor een keer was ik eens netjes aan het aanschuiven, in plaats van me in de kleinste gaatjes te wringen... Ja, dat doen we ook niet meer :)


Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2339 Gepost op: vrijdag 16 december 2011 - 17:25:25 »
Laat uw subframe maar even uitmeten, veel kans dat het krom is.
Subframe is gedeelte onder uw zadel.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien