Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906083 keer)

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2340 Gepost op: vrijdag 16 december 2011 - 19:07:56 »
Kweet. 't was geen harde knal, maar ik laat 'm nazien door de garage en een expert komt ook kijken.

Nu, de koffer is eraf geflikkerd en het spatbord gebroken, en het volgende wat ie dan kan raken is de achterband die alles doorgeeft via het cardan en de ophanging aan motor en frame. Als ik een meter vooruit ben geduwd, ben ik misschien nog aan het overdrijven, maar hij moet wel nagekeken worden.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2341 Gepost op: vrijdag 16 december 2011 - 21:25:14 »
Mijn broer zijn Sprint had ook zo een tikje gekregen, niet erger als bij jou maar die zijn subframe was wel krom, vandaar. ;)
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2342 Gepost op: vrijdag 16 december 2011 - 23:18:51 »
Degenen die de variabele borden boven de E313 regelen veroorzaakten bijna een kettingbotsing. Ik weet niet wat er aan de hand was aan de afrit Geel-West, maar het verkeer vertraagde wat tot 100 - 110 km/u. Om een of andere reden sprongen de borden opeens op 70 km/u (stonden gewoon uit vlak er voor) waardoor er wat kiekens alles dichtstampten tot een 50 km/u want zij waren net aan dat bord. Na de oprit stond er dan weer in een flits "einde 70 km/u" op, 2 seconden later was het bord gewoon uit en natuurlijk was er nergens iets te zien.

De werknemers van het Vlaams Verkeerschaos Centrum die dat gedrocht bedienen, zijn regelrechte verkeerscriminelen !
De zotste aanduidingen verschijnen daar op.
Het echte probleem ontstaat echter pas als een paar dwaze bestuurders die kakkefonie van snelheidsbeperkingen ook gaan naleven.
De meesten zijn onderhand slimmer, en negeren ze doorgaans.

Plotse snelheidsverminderingen - uiteraard zonder voorgaande aankondiging, vaak ook zonder reden .
Totaal waanzinnige snelheidsaanpassingen - 50 terwijl er totaal niks aan de hand is ; toegelaten snelheid verhogen terwijl 500m verder de snelheid verlaagd wordt voor werken die er weken aan de gang waren ; snelheidsbeperkingen die niet stroken met vaste borden van een aannemer ; snelheidsbeperkingen opheffen terwijl er werken aan d gang zijn.

Typisch is ook dat een X niet opgeheven wordt.
De groene pijl vergeet men steevast, en zet er weer een C43 - hoewel die gelijktijdig kunnen branden op hun bordjes.
Het juridisch afsluiten van de afrit Wommelgem en de parking Ranst in de richting Hasselt is ook zoiets.


Opdoeken dat peperdure gepruts !
Als het spel niet werkt, gaat het alvast rond A'pen vlotter dan mét hun prutswerk.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2343 Gepost op: vrijdag 16 december 2011 - 23:23:36 »
Vandaag een jonge chauffeur die in m'n gat rijdt. Terwijl ik aan een B1 en haaietanden sta te wachten.
 Per sjans de fiets niet laten vallen.
Goed dat het niet erger is.

Voor 't zelfde geld neemt die ook je rechter poot mee ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2344 Gepost op: vrijdag 16 december 2011 - 23:25:33 »

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2345 Gepost op: zaterdag 17 december 2011 - 12:12:33 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2346 Gepost op: zaterdag 17 december 2011 - 12:45:32 »
Om de bumper een 4de keer te laten verpesten? Maandag twee afspraken bij andere garages om offertes te laten opmaken. Gaat Hasselt hier niet mee akkoord en blijven ze neuten dat zij het wel willen maken, zoek ik wel andere stappen, maar nog in geen 1000 jaar dat mijn wagen daar nog binnengaat. Al trek ik strikt juridisch aan het kortste eind, er zijn nog andere wegen te bewandelen.

Ik zou er ook niet mee kunnen lachen, en na een derde keer geknoei zou ik er ook niet scheutig meer op zijn om mijn wagen daar nog te laten zien.

Maar als de zaak voor de rechter komt, gaan ze je dat wss nog (proberen) aan (te) wrijven ook: nl dat zij hun goede wil hebben getoond maar dat je niet bent ingegaan op die euh geste ....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2347 Gepost op: zaterdag 17 december 2011 - 12:49:53 »
De meesten zijn onderhand slimmer, en negeren ze doorgaans.

Maar als er dan een ongeval gebeurt in de staart van een file, zijn ze anders rap genoeg om te stellen dat hun dynamische verkeersgeleiding behoorlijk gewerkt heeft ....

Nu, ik passeer daar geregeld met de camion.  En 'k moet zeggen dat het eerder regel dan uitzondering is dat die dingen compleet flippen. 
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2348 Gepost op: zaterdag 17 december 2011 - 14:20:09 »
Ik moet toch bekennen dat ik op die dingen af ga op de ring, van ver op voorhand zie je welke rijstroken opentrekken of dichtslippen door naar die borden te kijken, zit ik allang op die rijstrook voor de rest doorheeft van tjiens daar gaat het vlot.
ook de aanduidingen van x minuten tot oost-west-noord zijn redelijk juist, kun je zo zien of je op de ring in de file gaat staan of niet.
Maar verder de borden aan de craeybeckx kloppen nooit, om van de 313 te zwijgen.
Dus voor mij, die op de ring zijn de enige die wat werken.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2349 Gepost op: maandag 19 december 2011 - 09:55:46 »

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2350 Gepost op: maandag 19 december 2011 - 11:36:26 »
Zaterdag al een offerte gekregen voor de schade aan de fiets... Geen frame geraakt ofzo, maar een koffer afrukken kost wel flink wat.

De bestuurder laat wel niets van zich weten, dus ik denk dat het langs de verzekering gaat gaan.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2351 Gepost op: maandag 19 december 2011 - 14:34:18 »
Vanop mijn werkplek heb ik vlot zicht op de Haachtsesteenweg in Schaarbeek. Regelmatig wordt mijn aandacht door getrokken door hevig getoeter, maar vandaag bleek het wel heel erg.

Een witte camionette met grote aanhanger wilde een garage inrijden, maar de inrit was half geblokkeerd door een geparkeerde wagen. De camionette zet zich dwars over de weg tot voor de garage en sluit daarmee effectie de Haachtsesteenweg af. Na zo'n 5 min, komt de chauffeur toch uit de camionette en loopt wat verder een garage binnen. Weer enkele minuten later komt dan toch de chauffeur van de wagen die voor de inrit staat zijn wagen wat verder zetten. Hij plaatst hem echter nog steeds op een plek waar dat niet mag. De camionette ziet nu zijn kans om verder te rijden, maar vergeet naar de voetganger te kijken schept bijna twee voetgangers wanneer hij agressief aanzet om verder te rijden.

Gewoon geen respect voor de medeweggebruiker!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2352 Gepost op: maandag 19 december 2011 - 15:18:04 »
En ik ben de bezitter van zo'n BOB-sleutelhangertje.  Vannacht met de camion zo'n controle gepasseerd, en jawel: 'k mocht ook eens blazen.   Jihaa: WODCA-controle. Deze keer stonden ze opgesteld aan de "Bischoppenhoflaan". 

"Amai, ik wist niet dat er hier zoveel boeren zaten in de streek, want je bent al de vijfde melkerijwagen die hier passeert", verwonderde de agent zich.  Nee, m'n beste.  Daar, om de hoek rechts inslaan en je komt aan den INZA uit.  Vannacht alleen al, moesten er een zeventien-tal vrachten naar die melkerij.  Logisch dus dat er daar zo nu en dan eentje van de melkerij passeert, ja.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2353 Gepost op: dinsdag 20 december 2011 - 06:56:44 »
 ;D ;D

Was het gratis die van jou?
Paar maand terug ook eindelijk eentje gekregen.
Heeft me wel €50 gekost.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2354 Gepost op: dinsdag 20 december 2011 - 14:02:10 »
Het worden trieste tijden op de E313. Gisterochtend rond 9u30, ALLE dynamische borden weer op 90 km/u. Reden? Geen idee. Een paar druppeltjes gezien, temperatuur van een 2 graden Celsius... Vorige vrijdag was het 70 km/u, ik blijf er bij: Trek de lijn van dat beleid door, en bij sneeuw of echte gladde wegen staat er ofwel 30 km/u of 50 km/u boven.

Staan die ingesteld op zomerbanden ?   ;D
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I