Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906086 keer)

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2370 Gepost op: maandag 26 december 2011 - 10:12:31 »
Het is een snelweg met een niet al te beste reputatie, ook al was het één van de eerste in het land. In 1966 stortte de brug over het Netekanaal in met enkele doden en zwaargewonden tot gevolg. Het ding zakte in bij zeer dichte mist, mijn vader was er maar net over gereden.
Vanaf begin jaren tachtig was de kwaliteit van Ranst tot ongeveer in Herentals zeer slecht, hoewel het stuk tot Massenhoven het ergste was. Ook het stuk in de buurt van Beringen was zeer slecht door de mijnverzakkingen.
De problemen met het klaverblad in Lummen kent iedereen wel en dan enkele tientallen km verder heb je de problemen met het viaduct van Bloirs.
Om dan niet te vergeten dat deze snelweg eigenlijk al tientallen jaren een 3de rijstrook verdient.

Om mooi voorbeeld van onoordeelkundig beleid, een ware schande!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2371 Gepost op: maandag 26 december 2011 - 17:50:49 »
Brug in Boirs geraakt precies af, denk enkel de toplaag nog, dan de brug in de andere richting zeker?

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2372 Gepost op: woensdag 28 december 2011 - 13:50:24 »
Daarstraks nog maar eens over het stuk E313 gereden waar de belachelijke 100 km/u wordt afgedwongen met portieken, althans tot de splitsing E34. Het wegdek is nog maar pas nieuw maar er zit al een serieus gat in de middenrijstrook ter hoogte van Wommelgem. Blijkbaar is het ook al een paar keer gelapt.
Yep, dat verschijnt daar en verdwijnt dan weer ...
Bijna perfect rond trouwens.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2373 Gepost op: woensdag 28 december 2011 - 13:58:20 »
Het is een snelweg met een niet al te beste reputatie, ook al was het één van de eerste in het land.
De gevaarlijkste snelweg van het land ...


Citaat
In 1966 stortte de brug over het Netekanaal in met enkele doden en zwaargewonden tot gevolg.
Het ding zakte in bij zeer dichte mist, mijn vader was er maar net over gereden.
Mijn moeder minder dan een half uur tevoren ...

Citaat
Vanaf begin jaren tachtig was de kwaliteit van Ranst tot ongeveer in Herentals zeer slecht, hoewel het stuk tot Massenhoven het ergste was. Ook het stuk in de buurt van Beringen was zeer slecht door de mijnverzakkingen.
Dat heeft daar even goed gelegen, en toen zijn ze in de rechter rijstrook stukken beginnen uitzagen en weer oplappen, terwijl er niets te zien was van schade ...

Het Limburgse deel tussen de provinciegrens en Beringen-Paal is intussen al opnieuw aangelegd - een deel ligt er echter nu al slecht bij (trillingen) !

Het Antwerpse deel dat terug geasfalteerd werd ... afwachten tot de eerste echte winterdagen.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2374 Gepost op: woensdag 28 december 2011 - 15:00:19 »
Iedereen heeft ongetwijfeld via de media vernomen dat er op de aansluiting van de Antwerpse Ring met de E313 richting Hassselt een ongeluk gebeurd was.  Enfin, camion gekanteld, bla bla, bla.

Takelwerkzaamheden duurden vrij lang, en waren kennelijk ingrijpend.  Dus werd de de oprit naar de E313 volledig afgesloten voor alle verkeer, ook 's avonds nog.  Tot daar, geen probleem.  

Maar, ik ben wss te lomp om te snappen waarom men na 21 u 's avonds de snelheid blijft herleiden tot 70 km/u.  Men heeft toch camera's genoeg, zeker?  Dan kan men toch de verkeerssituatie op de voet opvolgen, en bijsturen waar nodig.  Er waren drie brede rijstroken op de Ring, en de files waren al lang opgelost, er was geen kat op de baan.  De rijbaan was kurkdroog.  De afrit was al lang afgesloten, en de camion lag op de brug over de Ring.  Dus er was niemand aan het werk op een plek waar autoverkeer rakelings voorbijraast.  Dus de snelheid blijven afremmen tot 70, was nergens meer voor nodig.  Tenzij ze ergens stonden te flitsen, en de staatskas gespekt moest worden, natuurlijk.

'k Heb er een tweetal gezien, die de snelheidsbeperkingen slaafs wilden opvolgen, maar de eerdere bordjes 110 en 90 blijkbaar gemist hadden.  Gevolg: onder het bordje 70 eventjes allebei vol in de ankers natuurlijk (ze moesten zo' s staan te flitsen op de brug of zo  ??? ).  De achterliggers moeten maar zien dat er geen vodden van komen.

Het is mijns inziens gewoon afwachten tot het Vlaams Verkeerdcentrum een ernstige kop-staart aanrijding op z'n geweten heeft door hun geknoei.  
« Laatst bewerkt op: woensdag 28 december 2011 - 15:06:32 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2375 Gepost op: woensdag 28 december 2011 - 15:13:27 »
De opdracht van het VVC is het verkeer zo vaak mogelijk in de knoei te laten lopen.
Andere verklaringen blijken niet te stroken met de realiteit .

Spitsstroken die pas open gaan als er al volop file staat enzo ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2376 Gepost op: donderdag 29 december 2011 - 04:52:31 »
Het is mijns inziens gewoon afwachten tot het Vlaams Verkeerdcentrum een ernstige kop-staart aanrijding op z'n geweten heeft door hun geknoei.  

En dan maar hopen dat de slachtoffers dan het lef hebben om met dat gegeven naar de rechtbank te stappen en dat er daar dan eindelijk eens verandering in komt.
Het is al jaren dat er dergelijke dingen staan en het is dus ook al jaren dat de bestuurders geleerd hebben daar zeker geen rekening mee te houden in België want het klopt toch zelden of nooit wat er op staat.
Er nu zoveel bijzetten en op hetzelfde elan verdergaan heeft alleen maar meer gevaarlijke situaties tot gevolg... om van de kostprijs nog maar te zwijgen.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2377 Gepost op: donderdag 29 december 2011 - 08:04:17 »
Het is al jaren dat er dergelijke dingen staan en het is dus ook al jaren dat de bestuurders geleerd hebben daar zeker geen rekening mee te houden in België want het klopt toch zelden of nooit wat er op staat.

Ja, maar ik als buitenlandse bestuurder weet dat niet, hé...  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2378 Gepost op: donderdag 29 december 2011 - 14:35:17 »
Kom net van de ring over de E313 die volledig dicht komt te zitten, maar spitsstrook kan pas vanaf 15.00uur open zeker? Sukkels zijn het.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2379 Gepost op: donderdag 29 december 2011 - 14:43:49 »
En dan maar hopen dat de slachtoffers dan het lef hebben om met dat gegeven naar de rechtbank te stappen

En dan gaat de wegbeheerder het juridisch spelleke net zo lang proberen te rekken, tot de benadeelden het moegetergd en/of blut opgeven.  Of erger: tot de benadeelden intussen overleden zijn.  

en dat er daar dan eindelijk eens verandering in komt.

Hier?  In Belziek?



Sorry, efkes sterker dan mezelf.

Het is al jaren dat er dergelijke dingen staan en het is dus ook al jaren dat de bestuurders geleerd hebben daar zeker geen rekening mee te houden in België want het klopt toch zelden of nooit wat er op staat.

Maar ondertussen poten we maar dapper van die dingen bij.  En een elementair respect voor de wegcode, mag daarbij vooral de pret niet teveel drukken.  Neem nu bvb die ondingen boven de E313, die dingen moeten zichtbaar zijn van 't ene tot het andere.  (ttz, bij normale zichtbaarheid moet je de volgende al kunnen zien als je onder zo'n ding door rijdt, daar komt 't op neer).

Er nu zoveel bijzetten en op hetzelfde elan verdergaan heeft alleen maar meer gevaarlijke situaties tot gevolg... om van de kostprijs nog maar te zwijgen.

En toch doen ze dat dapper voort.  :-\


Ja, maar ik als buitenlandse bestuurder weet dat niet, hé...  :D

Dus, de keren dat je in ons landje komt, dan volg je al die rotzooi slaafs op?
« Laatst bewerkt op: donderdag 29 december 2011 - 14:50:30 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2380 Gepost op: donderdag 29 december 2011 - 18:08:24 »
Ja, maar ik als buitenlandse bestuurder weet dat niet, hé...  :D
Dus, de keren dat je in ons landje komt, dan volg je al die rotzooi slaafs op?

Absoluut voor de volle 100%, nergens ook maar 1 km/h sneller dan toegestaan (in tegenstelling tot vroeger, toen ik bijvoorbeeld op een aantal gedeelten van de E17 tussen Antwerpen en Gent vlot tegen 180 km/h reed).

Bij snelheidscontroles worden overtreders met een buitenlandse kentekenplaat immers niet zelden geïntercepteerd. En omdat ik in België niet mag rijden met Duitse kentekenplaten, vermijd ik liever een ontmoeting met de broeders van liefde.

Maar de Belgen hebben er begrip voor: van zodra ze mijn Duitse kentekenplaat zien, komen ze niet bumperkleven.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2381 Gepost op: donderdag 29 december 2011 - 18:15:35 »
Ach ja, 's waar ook: die nummerplaten ...  :-[

Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2382 Gepost op: vrijdag 30 december 2011 - 05:07:13 »
Het is al jaren dat er dergelijke dingen staan en het is dus ook al jaren dat de bestuurders geleerd hebben daar zeker geen rekening mee te houden in België want het klopt toch zelden of nooit wat er op staat.

Ja, maar ik als buitenlandse bestuurder weet dat niet, hé...  :D

Dat is het juist.
De ene weet het, de andere niet.
De ene houd er rekening mee, de andere niet.
Dat maakt het net des te gevaarlijker.

Wanneer ik op dergelijk ding zie staan dat er verderop een ongeval gebeurd is vraag ik me eerst af of het nu is, vandaag was, gisteren of verleden week.
Daarna "is het wel in deze richting of wel op deze "snel"weg."
Het zou de eerste keer al lang niet meer zijn dat ik bvb. van Brussel naar Oostende rijd en dat er in Gent aangeduid staat dat er een ongeval is.
Je ziet nergens iets en dan hoor je via de radio/CB/weetikveel dat er blijkbaar een ongeval is/was ter hoogte van St Niklaas of Antwerpen.
Was dat nu daarvoor dat dat daar stond of wat is dat nu eigenlijk ???

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2383 Gepost op: vrijdag 30 december 2011 - 11:53:57 »
Kom net van de ring over de E313 die volledig dicht komt te zitten, maar spitsstrook kan pas vanaf 15.00uur open zeker? Sukkels zijn het.
Ha, dan is de spits nog niet begonnen hé.

Dit is het niveau "sukkel" al lang voorbij.
In de negatieve richting.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2384 Gepost op: vrijdag 30 december 2011 - 12:00:14 »
Er nu zoveel bijzetten en op hetzelfde elan verdergaan heeft alleen maar meer gevaarlijke situaties tot gevolg... om van de kostprijs nog maar te zwijgen.
Weet je dat er nog veel te weinig portalen staan ?

Die dingen moeten van de ene naar de andere, volledig zichtbaar zijn.
Dat is in talrijke gevallen niet zo op de E313, noch op de Antwerpse ring.
Deze bepaling staat bovendien in de wegcode, niet in de plaatsingsvoorwaarden.

63.2. Verkeerslichten boven de rijstroken.

1. Tweekleurige verkeerslichten die boven de rijstroken van de rijbaan geplaatst zijn, hebben de volgende betekenis :
1° het rode licht dat de vorm heeft van een kruis, betekent verboden richting op de strook voor de bestuurders naar wie het gericht is;
2° het groene licht dat de vorm heeft van een naar onder gerichte pijl betekent veroorloofde richting op de strook voor de bestuurders naar wie het gericht is.

2. Deze verkeerslichten bepalen de rijrichting op de rijstrook vanaf de plaats waar ze aangebracht zijn; zij worden herhaald na elk kruispunt en moeten van het ene licht tot het andere volkomen zichtbaar zijn; zij regelen nochtans het verkeer niet aan de kruispunten.


en

Artikel 5. Bindende kracht van de verkeerstekens

De weggebruikers moeten de verkeerslichten, verkeersborden en wegmarkeringen in acht nemen wanneer deze regelmatig zijn naar de vorm, voldoende zichtbaar zijn en overeenkomstig de voorschriften van dit reglement zijn aangebracht.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder