Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906089 keer)

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2400 Gepost op: zondag 01 januari 2012 - 21:44:53 »
Ik ben vandaag een spookrijder tegengekomen, aan de N1 in Mechelen. Sinds enkele weken is daar een stuk in de richting van Brussel afgesloten omdat de riolering is ingezakt. De idioot komt van de Jubellaan en draait in de verkeerde richting. Met licht en klankspel probeerde ik hem te waarschuwen maar hij ging gezwind verder. In mijn spiegels zag ik een bijna ongeluk gebeuren en daar stopte hij uiteindelijk. Dan werd mijn licht groen en het vervolg heb ik niet gezien.

Trouwens niet dat ze zoveel hebben uitgevoerd in die twee weken dat de boel daar is ingezakt. De vervangingsbuizen liggen klaar, maar werken is er precies nog niet van gekomen.

Het is bouwstop he, ze mogen zich niet moe maken.

Wanneer je van de E19 afrijd aan de afrit Mechelen Noord en zo richting Putte moet met een vrachtwagen zit je daar op de R12 ook in de problemen.
Daar staat plots 3,5 ton uitgezonderd werfvoertuigen.
Dan kan je kiezen oftewel achteruit spookrijden oftewel rechts het centrum binnen oftewel linksom draaien door de middenberm en terugkeren oftewel doen alsof je neus bloed en doorrijden.
Heb de laatste optie gekozen (al een paar keer :-[ ;D).

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2401 Gepost op: zondag 01 januari 2012 - 21:51:12 »
Was vandaag nog in Geert Hoste zijn show, Hilde Crevits de Mega Mindy van Vlaanderen, bij elk probleem is ze er rap bij om de werken dan te laten uitvoeren door kabouters lui en klus. ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2402 Gepost op: zondag 01 januari 2012 - 22:13:02 »
Heb 'm ook gezien, was subliem.  Vooral ook over die lantaarnpalen die ze afgezaagd hadden. 

"Waarom op 2m?  Paste het niet meer in hun bestelwagen?  Bwa, ge doet er ne vuilzak over en ge ziet da niet meer. "
"In Frankrijk, voorbij de péage rij je over een biljartlaken, zijn de bermen mooi gemaaid.  Hier laat men dat groeien.  Hier worden de lantaarnpalen gemaaid".
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2403 Gepost op: zondag 01 januari 2012 - 23:05:52 »
 ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2404 Gepost op: maandag 02 januari 2012 - 10:43:21 »
Was vandaag nog in Geert Hoste zijn show, Hilde Crevits de Mega Mindy van Vlaanderen, bij elk probleem is ze er rap bij om de werken dan te laten uitvoeren door kabouters lui en klus. ;D
Ik denk niet dat Klus er bij is ...

Gisteren nog in een splinternieuwe put geknald, stijl die van op de E313 is Wommelgem, maar dit keer op een gewone gewestweg.
Niks aan het vriezen, en toch komt het asfalt nog los.

Met de manier waarop ze tegenwoordig zo'n dingen aan het "repareren" zijn, zou je trouwens nog gaan hopen dat de putten en de spoorvorming blijven liggen !
Zelfs met de auto voel je dat het niet koosjer is.
« Laatst bewerkt op: maandag 02 januari 2012 - 10:46:57 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2405 Gepost op: dinsdag 03 januari 2012 - 13:58:46 »
Ik denk niet dat Klus er bij is ...

Bwa, ik weet 't zo nog niet.  Kabouter Klus, is een kabouter die vooral dénkt dat hij handig is .....

KLIK

Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2406 Gepost op: woensdag 04 januari 2012 - 10:46:06 »
Gisteren nog eens een birdstrike gehad.
Knalt er op de snelweg zo'n vettige duif tegen de voorruit.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2407 Gepost op: woensdag 04 januari 2012 - 18:25:26 »
Gisteren nog eens een birdstrike gehad.
Knalt er op de snelweg zo'n vettige duif tegen de voorruit.

Met de auto heb je nog het geluk dat ze, in tegenstelling tot een vliegtuig, niet in de motor kan vliegen.  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2408 Gepost op: donderdag 05 januari 2012 - 04:46:08 »
Ik verleden week een Uil (een echte).
Ze vloog in dezelfde richting dat ik reed dus heb ik nog enkele flinke zwarte strepen op het asfalt gezet maar het mocht niet baten.(Er was geen ander verkeer 's nachts op die plaats)
Ik hoorde "boenk" tegen de voorkant van de vrachtwagen.
Ben gestopt om te gaan kijken maar ze was nergens meer te bespeuren.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2409 Gepost op: donderdag 05 januari 2012 - 19:00:09 »
Geen Abs op de vrachtwagen?

Daarnet de banden van de Berlingo ook even laten piepen, bij het buitenrijden van Zandhoven dorp aan de wegversmalling heb ik voorrang maar de tegenliggers zagen dat niet zo, met drie achter elkaar, alle drie achteruit. ;D
« Laatst bewerkt op: donderdag 05 januari 2012 - 19:03:04 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2410 Gepost op: donderdag 05 januari 2012 - 21:23:21 »
Geen Abs op de vrachtwagen?

Daarnet de banden van de Berlingo ook even laten piepen, bij het buitenrijden van Zandhoven dorp aan de wegversmalling heb ik voorrang maar de tegenliggers zagen dat niet zo, met drie achter elkaar, alle drie achteruit. ;D
foei, jij bent niet hoffelijk  ;D
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2411 Gepost op: vrijdag 06 januari 2012 - 06:01:06 »
Geen Abs op de vrachtwagen?

Jawel, op trekker.
Kabel voor ABS op oplegger sluit ik niet meer aan, is toch verloren moeite als die meer dan een jaar oud is en het was redelijk nat ook.
Ergens op rekenen die zo goed als zeker toch niet werkt is niet zo'n goeie optie en doordat ik dagelijks met 3, 4, 5,... verschillende onderweg ben, van de +/- duizend die in roulatie zijn, neem ik het zekere voor het onzekere en rij zoals ik altijd al gewoon ben geweest.
Enkel met dat verschil dat de remmen tegenwoordig zo goed als altijd aanvaardbaar werken. ;)
Toen ik indertijd rijschool volgde om met de vrachtwagen te rijden heb ik geleerd gekregen dat uw ABS (die in die tijd zelfs nog niet bestond) in uw knieën moest zitten.
Tot dan toe, ik had 3 maanden mijn B, zat die enkel in mijn voet.
Sindsdien zit die in heel mijn been en moet zeggen dat dit al heel dikwijls heeft helpen voorkomen om in een ongeval betrokken te geraken.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2412 Gepost op: maandag 09 januari 2012 - 23:12:11 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2413 Gepost op: dinsdag 10 januari 2012 - 00:32:59 »
Tot dan toe, ik had 3 maanden mijn B, zat die enkel in mijn voet.

Wel een grappige woordspeling.  :D
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2414 Gepost op: dinsdag 10 januari 2012 - 06:14:59 »
Tot dan toe, ik had 3 maanden mijn B, zat die enkel in mijn voet.

Wel een grappige woordspeling.  :D

Eigenlijk hangen mijn voeten aan mijn enkels maar ja, dat is ander materie. ;D