Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906059 keer)

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2445 Gepost op: donderdag 09 februari 2012 - 20:26:26 »
Voorverwarmen ???

Misschien al eens 1 keer zelf - eerder per ongeluk - gedaan met deze kar.
Die begint voor te verwarmen als je de bestuurdersdeur opent.
Instappen en starten dus, probleemloos tot bij -13 is het minimum tot hier toe, zelfs met een stilaan antieke batterij (76 maanden).
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2446 Gepost op: vrijdag 10 februari 2012 - 01:02:57 »
Wat we niet normaal vinden, is dat het controlelampje met het spiraaltje bij onze VW Touran bij -20° C maar net even lang brandt als in de zomer, namelijk ongeveer 2 seconden.

Bij onze Volvo S60 brandt het bij temperaturen boven 0° C amper 1 seconde, doch bij -20° C ongeveer 5 seconden, waarna de motor onmiddellijk aanslaat en meteen rustig draait.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2447 Gepost op: vrijdag 10 februari 2012 - 09:06:19 »
Daarstraks nog in het donker, reed Schilde buiten, verlicht zebrapad, als driedubbel onozel kieken moet je net achter dat zebrapad oversteken volledig in het donker gekleed, gelukkig had hij-zij witte handschoenen aan of ik had hem niet gezien.
Ok ik had nog gerust kunnen stoppen als het nodig was geweest (gelukkig liep hem over) maar het was toch serieus verschieten.

Ik snap het niet zien en gezien worden dat begrijpt precies niemand meer (toch een veel te groot deel), fietsers zonder licht en dan liefst aan de verkeerde kant van het straat, auto's amper ijsvrij gemaakt aan de voorruit laat staan dat we veel moeite doen aan de zijruiten (oa flikken), auto's met defecte lichten (oa flikken), vanaf 7.30uur laat je blijkbaar best je licht al uit ook al is de zon pas op om 8.00uur (oa flikken).

Echt goed bezig. ???
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2448 Gepost op: vrijdag 10 februari 2012 - 23:49:06 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2449 Gepost op: zaterdag 11 februari 2012 - 00:52:45 »
Welja, zet je anders eventjes in dubbele file op een drukke weg in Leopoldsburg.  Gewoon je vier richtingsaanwijzers aan, dat volstaat.  Stap je rustig uit, en begeleid je nog je kinderen tot aan de schoolpoort ook.  Die veilige (reglementaire) parkeerplaats op twintig meter van je, vind je natuurlijk veel te ver.  Ook als de kids zelfs nergens nog hoeven over te steken.  Het feit dat je daar in volle ochtendspits op die toch behoorlijke drukbereden weg, een chaos veroorzaakt, is jouw probleem toch niet?  Dju, die politiecombi kwam me daarnet toch wel vijf seconden te vroeg tegemoet.  Of neen, wacht 's.  'k Zie in mijn spiegels twee blauwe zwaailampen.  Jahaaa.  De chaos was de zilverknoopkes deze keer niet ontgaan, en ze maakten rechtsomkeert.  De overtreder mocht volgen, om zich ..... twintig meter verderop te parkeren achter de politiewagen.  Gehehehe.  Hier had ik deugd van.

Verder.  Daarnet moest ik rechtsafslaan, de Begoniaweg in, hier in Hemiksem.  Uit die weg kwam een VW Golf gereden, met aanhangwagen achter.  Bij het stoppen, valt mij meteen op, dat de aanhangwagen eenn vreemde beweging maakt.  Tiens, wat sleept daar aan de dissel over de grond, zeg?  Godsamme.  De aanhangwagen lag op slot (zo'n slotje dat voorkomt dat je 'm kan aankoppelen).  De aanhangwagen was gewoon met twee spanbanden aan de trekhaak vastgebonden.  En dan de stekker ingestoken.  Net iets te laat, dat m'n frank valt. GVD.  Dit kon wel 's een gestolen exemplaar zijn.  't Wel nog aangegeven, en zo goed mogelijk beschreven.  Maja, déze keer was ik te laat om de nr plaat te noteren.  Dju, dju, dju.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 11 februari 2012 - 00:54:38 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2450 Gepost op: maandag 13 februari 2012 - 08:39:54 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2451 Gepost op: maandag 13 februari 2012 - 09:11:08 »
90 km/U op de E313 voor niks. Schaf die ***borden nu toch gewoon eens af.

Zover zou ik niet willen gaan.  Ik zou eerder degenen die ervoor verantwoordelijk zijn, een ferme schop onder hun k.... geven.  En als dat niet helpt, uitkijken naar personeel dat er wél bekwaam genoeg voor is.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2452 Gepost op: maandag 13 februari 2012 - 20:35:14 »
Hoeveel onschuldigen zouden er al geflitst zijn op de Antwerpseweg in Geel? Kom van de E313 richting Hasselt er af in Geel-West en je ziet 2 zone-borden: "zone 50" en "werfzone". Ga richting de Antwerpseweg en na de brug (aan de lichten) heb je een bord "einde zone 50". Alle borden "zone 70" zijn afgedekt. Vanaf dat kruispunt mag je dus 90 km/u. Jammer dat je tot de rotonde wel nog een flitspaal of 4-5 passeert die op 70 km/u staan...
Daar moet ik op een rustige dag eens passeren met de camera aan  ;-)

Kunnen we nog eens lachen.

't Blijft een bende oplichters, met verkeersveiligheid als dekmantel.
En niemand die deze bende wanbeheerders controleert - laat staan hun (onder)aannemers.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2453 Gepost op: maandag 13 februari 2012 - 20:37:56 »
90 km/U op de E313 voor niks. Schaf die ***borden nu toch gewoon eens af.
Ha, maar er was een beetje mist vanmorgen - voor de zessen.

Zoveel mist dat ik mijn mistlicht UIT gedaan heb toen ik op de snelweg kwam ....
Het was dan immers verboden dat te gebruiken.

Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder


Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2455 Gepost op: maandag 13 februari 2012 - 22:17:07 »
Dat ze eerst moeten stoppen.  En pas weer mogen doorrijden op voorwaarde dat zulks géén gevaar voor andere weggebruikers oplevert, mag de pret natuurlijk niet teveel drukken.

Doet me denken aan dat liedje: Raaje, raaje, raaje, stoempe, stoempe, stoempe.  Oat de weg loempe.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2456 Gepost op: woensdag 15 februari 2012 - 07:00:14 »
Gelukkig stond de wagen van het werk illegaal geparkeerd voor de oprit van de buren, maar MET parkeerschijf en toelating van de buren, of ik had er 2 aan mijn rekker. ::)

Toelating van de buren of niet: als er geen copie van de kentekenplaat leesbaar op die oprit aangebracht was, stond de wagen in overtreding geparkeerd, en was dus niet de parkeerwachter, doch de politie bevoegd.

Dat denk ik ook, net zoals heel de straat hier trouwens en inclusief de politieman die er woont.
Is nogal een vredelievende straat en zolang niemand klaagt laten ze het zijn beloop. Mijn schoonouders wonen hier al 41 jaar.
Waar iedereen hier van uit gaat is dat die blauwe zone enkel van toepassing is op de aangeduide parkeerplaatsen.
Al wat daarbuiten staat (eigenlijk alles want zelfs de Kangoo is te breed voor die parkeerplaatsen) en niet in de weg staat is OK (Ben ik niet zo zeker van) en is nooit een probleem geweest.
Die blauwe zone is 2 jaar geleden ingevoerd om de wildparkeerders te ontmoedigen die dan, al dan niet dagelijks of zelfs voor enkele weken, met de trein vertrekken.
Al wie dichter van het station staat moet nu betalen.
Het enige dat ze bekomen hebben is dat iedere bewoner nu moet betalen en alle anderen gratis parkeren.
In het weekend = vergeet het maar. Van Vrijdagavond staat het hier vol met onbekenden tot de zondagavond (weekendje zee, ardennen, ...)en als bewoner moet je al geluk hebben je voertuig hier in straat of aanpalende straten kwijt te geraken.
Dit werd ondereen stilzwijgend opgelost met een beetje verstandhouding onder elkaar "zet em daar maar, tis een doodlopende straat en het stoort niemand".
Met een beetje goodwill kunnen daar 6 auto's staan op dat pleintje, amper 20 meter voorbij die politieman zijn woning.....tot de parkeerwachter roet in het eten komt gooien.
Bibi is natuurlijk den eersten ooit die prijs heeft. >:(

Na het telefonisch onderhoud had ik zoals ze gevraagd hadden een mailtje gestuurd met een beetje uitleg hierover.
En warempel vandaag een mailtje terug gekregen met oprechte excuses en de belofte dat de fout van de parkeerwachter niet meer zal gebeuren. :o
Ticketje werd geannuleerd.... en dat is reeds het tweede in dik 4 maanden tijd. :D

Ondertussen heeft Rita wel al een nieuwe gekregen omdat de parkeertijd 19 minuten verstreken was op het moment dat de parkeerwachter langskwam hier recht voor de deur.
Toch plezant he om een landelijk rijhuis te kopen in een gemeente om 40 jaar later alles volgebouwd te zien en de ene boete na de andere te krijgen om voor de deur te parkeren. :(

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2457 Gepost op: zaterdag 18 februari 2012 - 18:29:59 »
« Laatst bewerkt op: zaterdag 18 februari 2012 - 18:58:50 door Rafael »

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2458 Gepost op: maandag 20 februari 2012 - 23:31:01 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2459 Gepost op: dinsdag 21 februari 2012 - 01:20:17 »
40-50'er met schoolmeester looks die in mijn kont komt hangen aan de werken in Geel-West.

Spreek me niet van die reetkevers.

Ik stond daarstraks met onze Volvo S60 voor een rood verkeerslicht. Mijn achterligger vond het aangewezen om op minder dan 30 cm achter mij te komen staan (hoe geraakt hij nog weg als mijn wagen in brand vliegt, of als er een carjacker op hem afkomt?). Met als gevolg dat ik, tot het verkeerslicht groen werd, gestoord werd door het waarschuwingsgeluid van de parkeersensoren. Als ik dat niet wens te horen, moet ik de radio uitschakelen. Maar dan vergeet ik hem daarna terug op te zetten, reken ik bij mijn thuiskomst op de parkeersensoren, en knal ik tegen een muur.

Op de parking van het hotel waar Leslie werkt, laat ik 3 passagiers uitstappen. Ondertussen slenteren er enkele voetgangers vóór mijn wagen voorbij. De parkeersensoren: tuttuttuttuttuttuttut...

Onze oprit op- of afrijden, waar we uiteraard niet meer sneeuw geruimd hebben dan nodig is om door te kunnen, doch de sneeuwfrees intussen al voor ferme sneeuwmuren aan elke kant gezorgd heeft. De parkeersensoren: tuttuttuttuttuttuttut...

Enkele dagen geleden vertrok Leslie met de Volvo S60. Het geluid van de parkeersensoren hield maar niet op, zodat ze al na 50 m gestopt is. Oorzaak: ijs op de parkeersensoren.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."