Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906107 keer)

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2460 Gepost op: dinsdag 21 februari 2012 - 05:40:00 »
Ik ben blij dat er geen parkeersensoren op die van mij staan.
Die van de Corolla werken al meer dan genoeg op mijn zenuwen en gelukkig rij ik er zelden of bijna nooit meer mee.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2461 Gepost op: dinsdag 21 februari 2012 - 11:41:41 »

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2462 Gepost op: dinsdag 21 februari 2012 - 13:17:17 »
Inderdaad, achterste parkeersensoren zijn gemaakt om achteruit te rijden, niet om te kijken hoe dicht je achterligger genaderd is :).

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2463 Gepost op: dinsdag 21 februari 2012 - 20:21:18 »
Inderdaad, achterste parkeersensoren zijn gemaakt om achteruit te rijden, niet om te kijken hoe dicht je achterligger genaderd is :).

Ik kan wel begrijpen dat, als ik stilsta in bergop, het systeem me verwittigt: "Let op dat je niet achteruitbolt, want er staat iets heel dicht achter je auto."
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2464 Gepost op: zaterdag 25 februari 2012 - 15:36:48 »
Hoelang zou het duren voor ze door hebben dat je de werken in Geel-West richting Hasselt mag passeren aan 90 km/u ipv de door hen bedoelde 50 km/u... Flopperdeplop.
Tot voor de rechtbank, pakweg een jaar later ?

En gesteld dat je het kan bewijzen ?


Note to self : camera niet vergeten  :)
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2465 Gepost op: donderdag 01 maart 2012 - 19:40:55 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2466 Gepost op: donderdag 01 maart 2012 - 22:59:30 »
Verder ook een camioneur duidelijk gemaakt dat hij maar op een ander zijn bumper moet gaan hangen en mij er niet kon mee plezieren. Hing op een metertje of 2-3 van mijn bumper aan 70 km/u. Ondertussen laat ik me uitbollen tot een 50 km/u omdat er een beetje verderop een vrachtwagen is ingevoegd en die nog niet voldoende snelheid had. Komt meneer nog wat korter hangen. Tja, mij ook goed, dan pas ik mijn snelheid aan naar 10 km/u, wat ik nog veilig acht met zo'n ding achter mij. Nog claxonneren op mij dan? Dan stop ik wel even. Na een secondje of 10 dan maar terug door. Meneer zijn hersencel werd toen actief en hij is niet meer te dicht op mijn bumper komen hangen.

Dat lijkt me ook zowat het beste dat je met zo een lafaard kunt doen.

Terug optrekken naar 70 km/h, en als hij weer te kort dreigt te komen, heel even kort en krachtig op het rempedaal drukken en daarna weer accelereren brengt ze ook vaak op betere gedachten.

"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2467 Gepost op: zondag 04 maart 2012 - 00:27:17 »
Daarstraks bijna een voetganger meegemaait zien worden door een kleine personenwagen... De voetganger stak achteloos een vierbaansweg over terwijl een auto op het rechtervak naderde. Automobilist krijgt voetganger in de mot en stuurt naar het linkervak want de voetganger zat op het rechtervak. Voetganger schrikt en vlucht naar het linkervak, automobilist wijkt terug uit naar het rechtervak... De automobilist passeert, de voetganger gaat terug naar het rechtervak en blijft daar staan, terwijl ik nader... En dan nog verbaasd en lastig zijn dat ik claxonneer :).

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2468 Gepost op: zondag 04 maart 2012 - 02:11:41 »
23.15uur stonden ze nog te flitsen in Geel (Richting Luik)
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2469 Gepost op: zondag 04 maart 2012 - 03:53:52 »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2470 Gepost op: zondag 04 maart 2012 - 14:13:19 »
300-500 meter voor de werken staat rechts een bord met licht (net op het einde van die geluidsmuur), daarachter gaan ze staan.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2471 Gepost op: zondag 04 maart 2012 - 15:50:14 »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2472 Gepost op: zondag 04 maart 2012 - 17:58:37 »
Kans is er wel dat ik er gisteren middag geflits ben, zal niet veel te rap geweest zijn maar toch....

Vandaag nog eens mogen blazen, afrit Grobbendonk, is al de tweede keer dit jaar, eerst een keertje afrit Oelegem, telkens Safe. ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2473 Gepost op: maandag 05 maart 2012 - 03:13:09 »
... Klinkt nogal "kassa achtig", lijkt me een punt met ontzettend veel gevaar voor de arbeiders ::) ...

Dat is ook de enige reden waarvoor ze er staan.
Als arbeider ter plaatse kan je ook maar 1 keer sterven, zoals iedereen, en of je nu aan 70km/u platgereden wordt of aan 90km/u maakt geen enkel verschil. Dood is dood.
Wanneer ze eindelijk eens gaan beseffen dat net dat veel te sterk afremmen DE oorzaak is van zo goed als alle verkeersongevallen bij wegenwerken blijft een open vraag.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2474 Gepost op: maandag 05 maart 2012 - 11:36:37 »