Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906079 keer)

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2475 Gepost op: maandag 05 maart 2012 - 12:12:24 »
Gisteren ben ik rond 18:20, in de regen, een koets tegengekomen in Mortsel. Op zich een prachtig zwarte koets, zonder reflectoren, zonder licht en zo goed als onzichtbaar. De kans dat er iemand achteraan inknalt was aanzienlijk. In een tijd waar LED-lampjes goedkoop zijn en zeer praktisch kan zoiets toch niet meer bestaan!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2476 Gepost op: maandag 05 maart 2012 - 15:21:31 »
Schoonzus met haar twee kids naar Eurodisney, met de wagen.  Nu gaat dat nog tijdens het schooljaar, het zijn beide nog kleuters.  Volgend jaar gaat dat niet meer, dan is de oudste schoolplichtig.  Enfin, moest ik 't zijn, ik was met de HST gereisd.  Soit, ieder zijn keuze.

Vorige donderdag, had ze helaas brute pech.  Wijl ze stond te wachten om een kruispunt te ontruimen, knalde er ene in haar linkerflank.  Er was geen discussie, en beide partijen zitten bij dezelfde verzekeraar.  Normaal gezien wordt hun wagen volgende week al hersteld.  Enfin, naar Eurodisney rijden, was geen optie met die wagen.  De deur is wel voorlopig hersteld, doch sluit geenszins goed.  Dus mocht ze met de auto van haar vader (mijn schoonvader, dus) rijden.

Schoonvader was deze ochtend onze garage, die hij hier gebouwd heeft aan het afwerken.  Telefoon van m'n schoonzus: waar de papieren van de verzekering ergens staken?  Op zowat 150 km van Parijs hebben ze blijkbaar problemen gekregen met de koppeling.  De auto werd bestuurd door m'n schoonbroer (een goeie automechanieker).  Hij was er nog in geslaagd om veilig op een parking te geraken, maar een voorlopig noodherstellingetje uitvoeren, zat er helaas niet in.  Enfin, intussen zijn ze toch al tot in een garage gesleept geraakt, op kosten van de verzekeraar.  De herstelling zou beginnen omstreeks 14.00 u (en zou zowat een uurtje duren).  Uiteindelijk was de auto hersteld omstreeks 15.30, kostprijs 90 euro.  Wat er nu precies aan gebeurd is, weet ik niet.  Daarna nog dik 150 km tot aan Eurodisney, inchecken en valiezen wegzetten.  

Met twee kleine kids, waarvan de jongste nog geregeld een middagdutje doet, denk 'k dat de eerste dag Eurodisney er intussen al wel zal opzitten zonder nog veel atracties te kunnen doen.  Jammer.
« Laatst bewerkt op: maandag 05 maart 2012 - 17:54:48 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2477 Gepost op: maandag 05 maart 2012 - 17:06:16 »
Das dus 5 meter achter het bord dat de maximum toegelaten snelheid van 90 km/u in gaat.. Klinkt nogal "kassa achtig"
Waar is het anders nog om te doen ?

De politie kost veel geld - veel te veel voor wat ze in verhouding tot hun aantal uitspoken - en moet dus ook zoveel mogelijk terug in kas brengen.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2478 Gepost op: maandag 05 maart 2012 - 17:07:25 »
Gisteren ben ik rond 18:20, in de regen, een koets tegengekomen in Mortsel. Op zich een prachtig zwarte koets, zonder reflectoren, zonder licht en zo goed als onzichtbaar. De kans dat er iemand achteraan inknalt was aanzienlijk. In een tijd waar LED-lampjes goedkoop zijn en zeer praktisch kan zoiets toch niet meer bestaan!
Rijden er Amish rond in Mortsel  ?  ;)
Dat zal tegen hun geloof zijn zeker ?

Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2479 Gepost op: maandag 05 maart 2012 - 23:03:03 »
@ Bert:

Ik zou zeggen dat je schoonzus gewoon pech gehad heeft.

Daar staat iedereen anders tegenover.

Destijds met mijn Jaguar ben ik nooit naar het buitenland gereden vanwege zijn onbetrouwbaarheid, ook al had ik volgens de garagehouder een beter dan gemiddeld exemplaar op de kop getikt.

Op een dag ontmoette ik een dame met, op de kleur na, dezelfde Jaguar als de mijne. Zij had aan de hare al veel meer herstellingen moeten laten uitvoeren dan ik aan de mijne. Toch vertrok ze er ieder jaar mee op vakantie naar de Azurenkust. Zo ver was ze er weliswaar nog nooit mee geraakt; de ene keer ging hij pas in Lyon op de takelwagen, de andere keer al in Parijs. Maar desondanks vond ze met die Jaguar op reis vertrekken het mooiste begin van een vakantie dat ze zich kon voorstellen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2480 Gepost op: dinsdag 06 maart 2012 - 00:39:03 »
@ Bert:

Ik zou zeggen dat je schoonzus gewoon pech gehad heeft.

Tja, ik zou met de HST gereisd zijn.  Alhoewel euhm, dàt kan ook tegenvallen: zoals bvb
 >>> hier.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2481 Gepost op: woensdag 07 maart 2012 - 23:29:58 »
« Laatst bewerkt op: woensdag 07 maart 2012 - 23:33:32 door Rafael »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2482 Gepost op: donderdag 08 maart 2012 - 07:50:12 »
Als mensen die hun kind komen halen aan school, allemaal persé vlak voor de schoolpoort willen staan en daarbij het voetpad en weg volledig blokkeren, dan maak je die straat toch gewoon éénrichting zodat ze daar altijd kunnen staan zeker. Weer een geweldig plan van de gemeente Ham, toch echt wel competente personen hier!

Als het éénrichting wordt, is het dan plotseling toegelaten om op het trottoir stil te staan of te parkeren?  Laat staan dat het dan ineens veilig zou zijn.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2483 Gepost op: donderdag 08 maart 2012 - 08:52:41 »
Als mensen die hun kind komen halen aan school, allemaal persé vlak voor de schoolpoort willen staan en daarbij het voetpad en weg volledig blokkeren, dan maak je die straat toch gewoon éénrichting zodat ze daar altijd kunnen staan zeker. Weer een geweldig plan van de gemeente Ham, toch echt wel competente personen hier!

Als het éénrichting wordt, is het dan plotseling toegelaten om op het trottoir stil te staan of te parkeren?  Laat staan dat het dan ineens veilig zou zijn.

Oh, maar dan gaan ze niet meer op het trottoir stilstaan, hoor.  Nee, dan blijven ze wel gewoon midden op de weg staan, dat zien we hier in Zele al jaren.  Als je daar 's morgens moet passeren en er rijden er een 3-tal voor u die kinderen moeten uitladen, dan sta je daar wel ff.  Want, ze haasten zich niet, hoor.  Nog een zoentje, nog eens zwaaien, nog ff dit, nog ff dat  :-[

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2484 Gepost op: donderdag 08 maart 2012 - 10:50:45 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2485 Gepost op: donderdag 08 maart 2012 - 12:23:25 »
Heb ik niet gezegd hé. Bekijk mijn video, moest ik daar een tegenligger gehad hebben, zaten we vast. Daarom 1 richting, dan kunnen ze lekker blijven parkeren zoals ze doen, er moet dan toch maar 1 wagen meer doorkunnen. In plaats van het probleem op te lossen, wordt er voor een oplossing gezorgd die het probleem kan laten blijven bestaan.

Kijk, het probleem inzake tegenliggers die elkaar moeten kruisen is opgelost.  Het gevaar dat ontstaat, doordat mensen botweg op het trottoir parkeren blijft.  En jawel, meestal wordt er geparkeerd.  Immers de tijd om uitgebreid een afscheidszoen te geven, de kindertjes nog tot de schoolpoort te brengen, liefst nog een gelegenheidsbabbelke met de juf of andere ouders,..... is al lang geen stilstaan meer.   (Al is uiteraard ook stilstaan verboden op het trottoir).
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2486 Gepost op: donderdag 08 maart 2012 - 14:39:42 »
Michel gaf hier maanden/jaren geleden dé oplossing al: maak een doorgang van de school naar het Pater Geversplein (zoals precies krakkemikkelig op hun plan ook iets staat, maar niks over gezegd wordt) en laat daar de ouders parkeren. Das 50 meter wandelen, een perfect veilige, grote parking en klaar? Neen, beetje hypocriet doen; Koning Auto moet overal geweerd worden, maar we passen het wel even aan dat je bijna op de speelplaats kan parkeren om je geliefde kind op te pikken.

Heb je zeker al voorgesteld aan die experten ?
Als ze dat Pater Geversplein - http://g.co/maps/jk2d8 -  met zowat 1/2 uitbreiden (ik zie daar plaats/bosje ? naar achter-rechts tussen Speelstraat en parking Geversplein) of een voetpaddoorsteek maken is dat toch een perfecte oplossing ? Ze kunnen zelfs een parking aanleggen aan de Speelstraat vemoed ik, is dat geen braakliggend stukje bos ?
Of is 20-50 m teveel gevraagd tot aan de (evtl nieuwe) schoolpoort ?  ::)

Rafael, volgens die doc is het Geversplein toch al met de Speelstraat verbonden door een brede éénrichtingsweg, klopt dat ?
http://www.ham.be/file_uploads/11423.doc
Waarom daar links en rechts geen afhaalparking maken en tweerichtingsverkeer, dan zit je toch nog korter op de school.
Laat me raden is het een geldkwestie ? Wie woont daar in dat éne ? huis Dorpsstraat nr.. tussen Geversplein en Speelstraat ?  :-\ :-X
« Laatst bewerkt op: donderdag 08 maart 2012 - 14:50:35 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2487 Gepost op: vrijdag 09 maart 2012 - 00:00:26 »

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2488 Gepost op: vrijdag 09 maart 2012 - 07:13:45 »
Blijkbaar ben ik de enige persoon op de wereld en daarbuiten die hier in onze straat niet mag parkeren. ???
Altans zo heb ik het begrepen toen die flik mij m'n nachtrust ontnam waardoor ik al 2 nachten (14 uur/nacht) half slapend achter mijn stuur zit.(ik kan er zo goed niet meer tegen zoals vroeger) :-\
Slaapwel. ;)

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2489 Gepost op: vrijdag 09 maart 2012 - 20:11:31 »
« Laatst bewerkt op: vrijdag 09 maart 2012 - 20:13:53 door Rafael »