Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906122 keer)

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2535 Gepost op: donderdag 29 maart 2012 - 05:03:08 »
Velen rijden dag en nacht rond met mistlichten omdat ze ergens damp uit een koffiezet hebben zien komen denk ik.
Bijzonder vervelend!

Citaat

3. MISTLICHTEN:

    Bij slecht weer dragen de mistlichten bij tot een grotere zichtbaarheid op de weg. Ze laten je toe om voldoende
    afstand te bewaren en ongevallen te vermijden.

    Maar als ze gebruikt worden wanneer het niet is toegelaten, kunnen ze hinderlijk zijn en zelfs ongelukken
    veroorzaken.
    Het gebruik ervan is daarom aan duidelijke voorschriften onderworpen.


Citaat
wanneer de zichtbaarheid minder dan 100 meter is.


BRON


Nu iets anders.
Er kwam vandaag dus reactie hierop:

Vorige Zaterdag werd hier jammer genoeg een 7-jarig buurmeisje ten grave gedragen die geveld was door ziekte.
De parkeerwachter heel de week natuurlijk ijverig bonnetjes onder de ruitenwissers steken van de rouwende familieleden die langs kwamen. ::)

Ikzelf gelukkig nog steeds gespaard van bonnetjes na de mail met excuses van de vorige keer... tot ik de Maandag naar het werk vertrok.
Weer prijs en dus weer gebeld en mail gestuurd.

Afwachten wat het deze keer wordt.

De excuses staan er deze keer niet bij ma soit, ze doen toch niet extra moeilijk.

Citaat
Geachte,

 

Betreft : parkeerb iljet ***/****/****

 

Wij hebben uw klacht betreffende het parkeren te DENDERLEEUW in goede orde ontvangen en hebben er de nodige aandacht aan besteed.

Er werd een verkeerde vaststelling gedaan.

Wij hebben dan ook besloten uw retributie te annuleren. U mag uw dossier als afgesloten beschouwen.

 

Met vriendelijke groeten,

 

 

Opc Bvba

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2536 Gepost op: donderdag 29 maart 2012 - 22:35:56 »
Volgende keer zelf kosten aanrekenen aan het parkeerbedrijf voor je aanmaning om hun fout recht te zetten.  :D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2537 Gepost op: vrijdag 30 maart 2012 - 01:43:45 »

Tegenwoordig zie je ook niet meer wat er aankomt, een vrachtwagen of een ambulance.
Eergisteren een ambulance tegengekomen met zijn blauwe zwaailampen permanent een beetje verlicht, en niks zwaaiend.

Takeldiensten op de E313 met illegale verlichting - nu met rode knipperlichten naar VOOR, hallo !!!
Hoe komt dat allemaal door de TC eigenlijk ???



In de reeks "iedereen prioritair" ....

Daarstraks 2 witte buskes (Merc. Viano) met zwaailicht en verduisterde achterruiten, logo van de Vlaamse overheid op de deur,  witte contour-markering, maar niets meer kunnen lezen wie of wat dat nu weer is.
Iemand een idee ?
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2538 Gepost op: vrijdag 30 maart 2012 - 05:32:00 »
Volgende keer zelf kosten aanrekenen aan het parkeerbedrijf voor je aanmaning om hun fout recht te zetten.  :D

Gezien het parkeerbedrijf ook een BVBA is ging dat misschien lukken met onze BVBA indertijd.
Als particulier vrees ik er voor.

Takeldiensten op de E313 met illegale verlichting - nu met rode knipperlichten naar VOOR, hallo !!!

Op de Brusselse ring en omgeving krioelt het er van en al meerdere jaren.

Hoe komt dat allemaal door de TC eigenlijk ???

"Men zette het knoppeke op "off"" en het probleem is opgelost.



In de reeks "iedereen prioritair" ....

Daarstraks 2 witte buskes (Merc. Viano) met zwaailicht en verduisterde achterruiten, logo van de Vlaamse overheid op de deur,  witte contour-markering, maar niets meer kunnen lezen wie of wat dat nu weer is.
Iemand een idee ?


Ook al paar keer gezien.
Geen idee eigenlijk wat het is maar ik vermoed iets met Douane ofzo.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2539 Gepost op: vrijdag 30 maart 2012 - 13:46:15 »
"Men zette het knoppeke op "off"" en het probleem is opgelost.
Neen, dan staat het probleem nog steeds gemonteerd, en dat op zich is al een overtreding van het technisch reglement ...


Citaat
Ook al paar keer gezien.
Geen idee eigenlijk wat het is maar ik vermoed iets met Douane ofzo.
Douane heeft een gele streep, en is federaal, niet van de Vlaamse overheid.

De verkeersbelasting-speurneuzen misschien ?
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2540 Gepost op: zaterdag 31 maart 2012 - 06:47:04 »
"Men zette het knoppeke op "off"" en het probleem is opgelost.
Neen, dan staat het probleem nog steeds gemonteerd, en dat op zich is al een overtreding van het technisch reglement ...

In sommige stations moet je ze ook "onklaar maken" (draadje los of lampje of zekering eruit) maar de meesten weten wel waar naartoe.
In het ergste geval een opmerking over staat van de lichten en dat is alles.


De verkeersbelasting-speurneuzen misschien ?

Zou kunnen.
Al even zitten Google-n op afbeeldingen maar nog niets gevonden.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2541 Gepost op: maandag 02 april 2012 - 11:18:02 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2542 Gepost op: dinsdag 03 april 2012 - 00:41:19 »
Toch vreselijk representatief dat je een situatie aan een school gaat beoordelen tijdens een vakantie.

Dat komt omdat ze zelf alleen maar tijdens de vakanties naar school geweest zijn.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2543 Gepost op: dinsdag 03 april 2012 - 09:55:12 »
Toch vreselijk representatief dat je een situatie aan een school gaat beoordelen tijdens een vakantie.

Dat komt omdat ze zelf alleen maar tijdens de vakanties naar school geweest zijn.
het verschil tussen "gratis" en "voor niks"
Ik ben gratis naar school geweest, en zij voor niks  ;D

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2544 Gepost op: dinsdag 03 april 2012 - 11:06:55 »
Normaal gezien ben ik fel tegen het veelvuldig wisselen van rijstrook in de file. Vandaag heb ik dit (helaas) ook moeten doen. Gezien de vakantie staat er 's morgens een accordeonfile op de E19 richting Brussel. De snelheid schommelt hierbij van zo'n 80 km/u tot stilstand of quasi stilstand (en meestal nogal abrupt). Het is belangrijk alert genoeg te zijn. Normaal gezien weet ik welke file (gemiddeld) het snelste gaat voor mij, maar ik heb nu wel drie keer van rijstrook verwisselt op korte tijd. Telkens zat er een idioot achter mij dit het nodig vindt om achter zijn stuur de krant te lezen. Met zo'n idioot achter mij acht ik het risico op een kop-staart aanrijding te hoog en verwijder ik de risico-factor. Omwille van het ontbreken van een grote bazooka op mijn auto moet ik dan wel van rijstrook verwisselen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2545 Gepost op: dinsdag 03 april 2012 - 23:28:15 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2546 Gepost op: woensdag 04 april 2012 - 03:12:12 »
Claxonneren, plimpen, kleven, ... Omdat een mens 77 tacho rijdt aan werken waar 70 is toegelaten. Dat durven ze allemaal, maar over de volle lijn om mij in te halen over een lege linkerrijstrook, dat durven ze dan weer niet. Flauw.

"Flauw" is nog zacht uitgedrukt, Rafael. Ik noem het ronduit lafaards. Omdat je er zo machteloos tegenover staat. En omdat ze inderdaad geen doorlopende streep durven overschrijden, want daarop wordt wel eens geverbaliseerd, terwijl dat niet het geval is bij bumperkleven en ongeoorloofd gebruik van de claxon en de grootlichten.

Ik heb het ooit voorgehad met een vrachtwagen achter mij. Indruk proberen te maken met dat groot zwaar beest. Zijn grootlichten ter hoogte van mijn achterruit, zodat ik behoorlijk verblind werd (het was buiten al donker). En dan ook nog met zijn pneumatische claxon dermate de mussen doen schrikken, dat ze uit de bomen vielen. Afgezakt tot 30 km/h, en dan volgas weer naar 70 km/h. Een minuut later was die "professioneel" er terug, weer van hetzelfde. Ben ik blij dat ik maar een amateur ben!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2547 Gepost op: vrijdag 06 april 2012 - 18:44:43 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2548 Gepost op: vrijdag 06 april 2012 - 23:59:19 »
Ik leg direct de link met "Je geld of je leven" en kies logischerwijs dan ook voor "Gas geven" ;D

Ik ken er wel die redeneren dat zij met hun karretje geen gas kunnen geven, omdat ze met een diesel rijden.  :D
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2549 Gepost op: zaterdag 07 april 2012 - 06:22:36 »
Ben ik de enige die de nieuwe slogan langs de snelweg verkeerd interpreteert?

Gas geven of je leven

Ik leg direct de link met "Je geld of je leven" en kies logischerwijs dan ook voor "Gas geven" ;D

Het was ook het eerste die in me op kwam. ;D ;D ;D