Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906068 keer)

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2550 Gepost op: zaterdag 07 april 2012 - 06:54:23 »
Ik ken er wel die redeneren dat zij met hun karretje geen gas kunnen geven, omdat ze met een diesel rijden.  :D

Maar dat ís ook zo. In Duitsland spreekt men niet van een gaspedaal, maar van "das Fahrpedal" (het pedaal dat je indrukt om te rijden).

In België spreekt men ook van de handrem, terwijl die rem bij een aantal wagens met een pedaal bediend wordt. In Duitsland heet ze "die Feststellbremse" (de rem om de wagen vast te zetten).
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2551 Gepost op: zaterdag 07 april 2012 - 10:17:17 »
Ben ik de enige die de nieuwe slogan langs de snelweg verkeerd interpreteert?

Gas geven of je leven

Ik leg direct de link met "Je geld of je leven" en kies logischerwijs dan ook voor "Gas geven" ;D
Dat was ook mijn reactie
Snappen die dat nu zelf niet  ???

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2552 Gepost op: zaterdag 07 april 2012 - 13:52:36 »
Snappen die dat nu zelf niet  ???

Neen, natuurlijk niet. Het is immers het BIVV.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2553 Gepost op: zondag 08 april 2012 - 05:49:48 »
Snappen die dat nu zelf niet  ???

Neen, natuurlijk niet. Het is immers het BIVV.
Dat is niet van de onmacht het te kunnen snappen maar gewoon omdat ze het niet hoeven te snappen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2554 Gepost op: zondag 08 april 2012 - 19:43:09 »
Ben ik de enige die de nieuwe slogan langs de snelweg verkeerd interpreteert?

Gas geven of je leven

Neen.
En het is de zoveelste BIVV-campagne met veel te complexe affiches.
Om in 1 keer te kunnen zien en lezen wat er staat moet je er veel te veel aandacht aan besteden.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2555 Gepost op: zondag 08 april 2012 - 23:24:19 »
Een BMW die aan een T-kruispunt met verkeerslichten, komende van het lange been, links afslaat aan de linkerkant van de verkeersgeleider om zo een rij auto's voorbij te gaan die achter een traktor met oplegger reden  >:(
Zowat 100m spookrijden, terwijl hij geen zicht had op eventuele tegenliggers  :o

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2556 Gepost op: zondag 22 april 2012 - 22:17:30 »
Ik ben net terug van een weekendje Duitsland, ergens een 20 km ten zuiden van Dortmund. De heenrit was alvast een pest.

- vrachtwagen blokkeert één rijstrook op de E313, net voor de splitsing met de E34. Uiteindelijk duurt het 1,5 uur om hem weg te slepen en dat in volle spits!
- 4 vrachtwagens rijden op elkaar in een file ter hoogte van Postel, serieuze ravage en het duurt uren om de boel op te ruimen (ditmaal terecht)
- net over de grens, weer enkele vrachtwagens in een kop-staartbotsing (het vorige ongeval in het lijstje gebeurde in de file die dit ongeval veroorzaakte)

Uiteindelijk heb ik 3u45min gedaan over een afstand van 275 km. Gelukkig heb ik Duitsland nog even goed kunnen doorrijden.

De terugrit verliep vlot. Wel heb ik in Duitsland last gehad van een wel heel agressieve plakker. Hij veroorzaakt in de 1 min dat ik hem nog heb zien rijden nog 2 bijna aanrijdingen. Uiteindelijk deed ik dezelfde afstand deze keer in 2u25 min. In Duitsland liep de snelheid enkele malen op tot net iets meer dan 200 km/u, in B en NL me keurig aan de snelheidslimieten gehouden. Met de BMW 316d touring waar ik tijdelijk mee rijd leverde dit een verbruik op van gemiddeld 5,3 l/100 km. Dit lijkt me echt een zuinig wagentje, wsl door de extreem lange versnellingen, minder dan 2000 toeren/min bij 120 km/u in 6de. Voor de rest een beetje underpowered naar mijn smaak.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2557 Gepost op: dinsdag 24 april 2012 - 01:14:35 »
Da's een net verbruik, voor hoe en waar je er mee gereden hebt.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2558 Gepost op: woensdag 25 april 2012 - 15:12:49 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2559 Gepost op: woensdag 25 april 2012 - 15:18:03 »
Gisteren bijna geplet door een idioot met een L. Ik stond op een parkeerplaats naast de rijweg (lichtjes verhoogd) de veiligheidsgordel van mijn zoon vast te maken. Die kerel komt afgereden en heeft meer dan plaats genoeg. Er komt echter een tegenligger waardoor hij veel te veel rechts gaat rijden. Hij heeft mijn achterdeur en mezelf op een haartje na gemist.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2560 Gepost op: zaterdag 28 april 2012 - 02:07:23 »
Lang geleden dat het nog zo close was ...

De vrije opleiding ... voorrang verlenen optioneel.




Leerlinge was er precies wat van aangedaan, reed daarna in slakkengang verder ...
Je had de kop van de begeleidster moeten zien  :D

Als je zelf pas schrikt als je al op het KP en half voor een voorrangsgerechtigd bestuurder zit, is hopelijk duidelijk dat je dochterlief best naar de rijschool stuurt.
En mag je blij zijn dat niet iedereen een reactietijd heeft van 1 seconde.

Bij een ongeval hadden ze goed mogelijk nog een tegenligger meegenomen ook ...

Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2561 Gepost op: zaterdag 28 april 2012 - 18:49:42 »
Ik hoop inderdaad dat de leerlinge en haar begeleidster er de passende conclusies uit getrokken hebben, want met een andere voorrangsgerechtigde bestuurder hadden daar zware brokken kunnen van komen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2562 Gepost op: zondag 29 april 2012 - 19:47:24 »

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2563 Gepost op: maandag 30 april 2012 - 02:07:17 »
Afsnijden, 20km/u onder de limiet rijden, tergend traag afdraaien, ... Maar wel binnen de seconde reageren op een claxon, door terug te claxonneren en je middenvinger op te steken. Dat ruikt gewoon naar uitdagen en er op zitten te wachten.

Zo rijden er veel angsthazen rond.... jammer genoeg.
Claxonneren doe ik zelden of nooit want dat maakt het alleen maar erger. Hooguit eens met de lichten knipperen wat ook al een risico inhoud.
En als er dan iets moest gebeuren door zo'n gevaarlijke typen kan jij nog de kastanjes uit het vuur halen.

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2564 Gepost op: maandag 30 april 2012 - 08:27:06 »
een opa die op een polderweg (enkelrichting en max 90 km/u) aan 40 km/u rijdt
later komt die uit op een weg dubbelrichting zonder wegmarkering
blijft hij links rijden tot een tegenligger hard in de remmen moet omdat opa niet aan de juiste kant wil rijden
maar je mag niet zeggen dat oude mensen een rijvaardigheidstest moeten doen
better a bad day at sea
than a good day at the office