Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906079 keer)

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2610 Gepost op: woensdag 23 mei 2012 - 21:52:50 »
Rare jongens, die de voorrangsborden hier plaatsen:




Locatie vanuit Google Maps (daarop is helaas het verkeersbord B1 vlakbij het kruispunt (nog) niet te zien):

http://g.co/maps/h4uwe
« Laatst bewerkt op: woensdag 23 mei 2012 - 22:17:15 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2611 Gepost op: woensdag 23 mei 2012 - 23:47:02 »
Examenvraag:

Geldt aan het volgend kruispunt de voorrang van rechts? Zo ja, waarom niet?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2612 Gepost op: donderdag 24 mei 2012 - 18:17:04 »
Examenvraag:

Geldt aan het volgend kruispunt de voorrang van rechts? Zo ja, waarom niet?
waarom niet ?  :-\

Het wordt geplaatst (een B1 met M10 was uteraard beter) omwille van het tweerichtingsfietspad (onderbord M10), of ook daarom Art 8.9.2.d:

Citaat
http://www.wegcode.be/wetteksten/secties/mb/mb-111076/863-hs2art8

8.9. Verkeersbord B17. Kruispunt waar de voorrang van rechts geldt.
     2° Dit verkeersbord moet geplaatst worden :
d) wanneer bij het oprijden van een kruispunt fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen een fietspad volgen dat in de twee rijrichtingen moet bereden worden.

Het moet aangevuld worden met een onderbord van het model M10 bedoeld in artikel 65.2. van het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer.

Uiteraard hebben de fietsers op dat fietspad voorrang uit beide richtingen... allez voor een fietser die van links komt stop ik ook.  ;)
Op de auto´s die van links komen geniet ik voorrang van rechts.

Moest het fietspad er niet liggen (maar wel een fietssuggestiestrook in twee richtingen) was een B17 (of B1 of B5) met onderbord ook verplicht:
Citaat
c) wanneer op de openbare weg die men gaat oprijden éénrichtingsverkeer van toepassing is en het verkeer van fietsers en eventueel van bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A in beide richtingen toegelaten is.

Het verkeersbord moet aangevuld worden met een onderbord van het model M.9. of M.10. bedoeld in artikel 65.2. van het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer.


Zulke B17-borden en een beetje verder M10 voor kp-ten met aan beide zijden suffe fietssuggestiestroken bruikbaar in beide richtingen van de kleine Ring* ken ik van mijn gemeente (*Vesten Peer, eenrichtingsverkeer CCW), uiteraard zeer gevaarlijk als men het niet kent; fietsers mogen daar spookrijden aan beide kanten van de ring.
http://g.co/maps/3pb2u (onderbord M10 beetje verder)
http://g.co/maps/udhjp  (onderbord M10 beetje verder)
en zo op elk kptje dat op de Vesten uitkomt...
« Laatst bewerkt op: donderdag 24 mei 2012 - 18:42:35 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2613 Gepost op: donderdag 24 mei 2012 - 18:41:25 »
Uiteraard hebben de fietsers op dat fietspad voorrang uit beide richtingen... allez voor een fietser die van links komt stop ik ook.  ;)
Op de auto´s die van links komen geniet ik voorrang van rechts.

En wat dan met die B1 die op je rechterkant staat?
« Laatst bewerkt op: donderdag 24 mei 2012 - 18:45:41 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2614 Gepost op: donderdag 24 mei 2012 - 18:48:54 »
Uiteraard hebben de fietsers op dat fietspad voorrang uit beide richtingen... allez voor een fietser die van links komt stop ik ook.  ;)
Op de auto´s die van links komen geniet ik voorrang van rechts.

En wat dan met die B1 die op je rechterkant staat?
Staat daar even verder een B1 vóór het kp in het echt ?  ???  Tja dan weet ik het ook niet, allez dan gaat die B1 toch voor.
Is dan het onderbord M10 op die B1 aangebracht ? (en moet die B17 weggehaald worden)
Welk bord staat er dan als je de rotonde verlaat ? , moest er die B1 uit die zijweg staan.

VVR is absurd direct na die -veel te kleine- rotonde, je verlaat de rotonde en moet al VVR geven... verkeer blokkeert...
http://g.co/maps/f3bju  : die rode bestelwagen moet voorrang verlenen... (B1 of B17)

Een grote rotonde (of ovonde) ipv deze grap: http://g.co/maps/ahrhk  zou natuurlijk alles oplossen...  :-X
« Laatst bewerkt op: donderdag 24 mei 2012 - 19:13:46 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2615 Gepost op: donderdag 24 mei 2012 - 18:56:03 »
Staat daar even verder een B1 vóór het kp in het echt ?  ???  

Ja, ik heb geprobeerd het te fotograferen.  Als je goed kijkt naar de foto, zie je de B1 staan.

Je komt eerst een B17 met onderbord M10 tegen.  En dan een tien à twintig meter verder, die B1 (zonder onderbord).

Tja dan weet ik het ook niet, allez dan gaat die B1 toch voor.

Is dan het onderbord M10 op die B1 aangebracht ? (en moet die B17 weggehaald worden)

Neen, het onderbord M10 is aangebracht op die B17

Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2616 Gepost op: donderdag 24 mei 2012 - 19:01:31 »
Staat daar even verder een B1 vóór het kp in het echt ?  ???  

Ja, ik heb geprobeerd het te fotograferen.  Als je goed kijkt naar de foto, zie je de B1 staan.
Idd ( leek eerst op de foto of die aan de overkant stond maar dat is niet zo, daarvoor is die B1 te groot)

Citaat
Je komt eerst een B17 met onderbord M10 tegen.  En dan een tien à twintig meter verder, die B1 (zonder onderbord).
Aiai de wegwanbeheerder heeft borden teveel.

Nu nog het bord wslk een B15 ? bij het verlaten van die rotonde vinden - op het middeneiland ? (rijrichting rode bestelwagen) want tenslotte is daar geen VVR meer... als daar een B1 vanuit die zijweg staat.  Wie weet is men die B15 vergeten.  ;D
http://g.co/maps/rqyf9
« Laatst bewerkt op: donderdag 24 mei 2012 - 19:11:37 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2617 Gepost op: donderdag 24 mei 2012 - 20:24:31 »
Examenvraag:

Geldt aan het volgend kruispunt de voorrang van rechts? Zo ja, waarom niet?
waarom niet ?  :-\

Juist, vanwege die B1.  Die is toch duidelijk te zien op de foto, niet?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2618 Gepost op: donderdag 24 mei 2012 - 23:50:46 »
Het Belgisch verkeersinfarct begint gaan werken ook bijzonder moeilijk te maken.
Het wordt hoog tijd dat er een eind komt aan het georkestreerd Vlaams immobilisme.

In zowat alle gevallen treden er na een heraanleg MEER files op ipv minder, dit duidt op incompetent personeel en verkeerde beleidsbeslissingen.
Desnoods door de volledige set van wegen en verkeer buiten te zwieren, en competent personeel aan te werven.
Geen is al beter dan wat ze nu hebben ...


De werkzaamheden op de op/afrit Massenhoven zijn ook een staaltje "hoe hinder ik het verkeer het meest."
Tussen maandag (afschrapen) en woensdagmiddag is daar eigenlijk geen zak gebeurd .
Het boeltje was maandagmiddag afgeschraapt, alle verkeer (en da's daar VEEL) moest over 1 rijstrook met lichten.
Woensdagmiddag lag het er nog net zo bij ...
Pas woensdagavond was 1 rijstrook opnieuw geasfalteerd - alles moet nog altijd over 1 rijstrook.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2619 Gepost op: vrijdag 25 mei 2012 - 00:05:00 »
Rare jongens, die de voorrangsborden hier plaatsen:

Locatie vanuit Google Maps (daarop is helaas het verkeersbord B1 vlakbij het kruispunt (nog) niet te zien):
Op streetview is de B1 er niet hoor.

De automobilisten moeten maar ruiken dat ze een fietspad dwarsen ...

En wat geldt er, de B17 of Art 12.4bis ???
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2620 Gepost op: vrijdag 25 mei 2012 - 04:23:32 »
Ik vertrouw meer op de recent genomen foto door Bert.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2621 Gepost op: vrijdag 25 mei 2012 - 12:02:33 »
Rare jongens, die de voorrangsborden hier plaatsen:

Locatie vanuit Google Maps (daarop is helaas het verkeersbord B1 vlakbij het kruispunt (nog) niet te zien):
Op streetview is de B1 er niet hoor.

Dat schreef ik dus idd.  ;)  In werkelijkheid staat die B1 er momenteel wél.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2622 Gepost op: vrijdag 25 mei 2012 - 13:59:38 »
Dat schreef ik dus idd.  ;)  In werkelijkheid staat die B1 er momenteel wél.
Ik had 'm begrepen als nog niet te zien wegens de bocht / plaatsen waar de foto's genomen zijn, maar 't is blijkbaar stond er toen niet, en nu ineens wel ...


Het is daar een totale puinhoop trouwens.
Steekt er als je rechts afslaat  een fietspad de rijbaan over, of enkel een rode streep ?
In de andere rijrichting daar, begint het fietspad pas een deel voorbij het rode weggedeelte.
Kom je vanop de rotonde, is daar nergens uit op te maken dat het om een fietspad gaat - evenmin als in de Groenstraat.
Daar eindigt het fietspad dan plots - en niet aangekondigd door een A25 hoewel verplicht - in een halve parkeerplaats.

Het wordt hoog tijd dat dergelijke overtredingen aangepakt gaan worden !
De onveiligheid zit hier in de wegen ingebouwd - één van de meest markante verschillen met andere landen.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2623 Gepost op: vrijdag 25 mei 2012 - 19:46:44 »
Het Belgisch verkeersinfarct begint gaan werken ook bijzonder moeilijk te maken.
Het wordt hoog tijd dat er een eind komt aan het georkestreerd Vlaams immobilisme.

In zowat alle gevallen treden er na een heraanleg MEER files op ipv minder, dit duidt op incompetent personeel en verkeerde beleidsbeslissingen.
Desnoods door de volledige set van wegen en verkeer buiten te zwieren, en competent personeel aan te werven.
Geen is al beter dan wat ze nu hebben ...

En meestal MEER ongevallen (cijfers Assuralia) als vroeger, maar aangezien men in Belziek alleen de ernstige letselongevallen telt, valt dat nog mee...  :-X

vb uit Noord-Limburg na het onveiliger maken van een plaats vóór een kruispunt... poort chicane met vluchtheuvel gesignaleerd door een C43-50 ?  ???  30 meter voor de chicane , geen wonder dat daar vooral ´s nachts brokken vallen :
http://www.hbvl.be/limburg/kinrooi/36-ongevallen-in-3-jaar-tijd-aan-weertersteenweg.aspx

Citaat
24/05

36 ongevallen in 3 jaar tijd aan Weertersteenweg
... "Het is al het 36ste verkeersongeval in drie jaar tijd dat ik voor mijn deur zie gebeuren," zegt buurtbewoonster Miranda Vitali.

Het kruispunt ligt op de Weertersteenweg tussen het centrum van Kinrooi en Molenbeersel. De rechte lange straat heeft drie jaar geleden een 'poort' gekregen. Hierdoor kan het uitgaande verkeer van Molenbeersel rechtdoor blijven rijden terwijl het inkomende verkeer een kleine bocht moet nemen rond een vluchtheuvel.
...
De rechte Weertersteenweg heeft ervoor overal C43-70...

De chicane-poort (wat verder ligt het kruispunt)
http://goo.gl/maps/dFUf
http://goo.gl/maps/GxN5

http://goo.gl/maps/6ICO  met C43-50 bord
voor zover ik kan zien is een C43-50-bord een 30-tal meters voor de chicane geplaatst als enige aanwijzing... de weg heeft overal een 70-beperking, ook in de lintbebouwing enkele kms ervoor waar overigens ook 2 bushaltes liggen zonder chicane wslk zijn daar nooit-zelden ongevallen gebeurt... mss daar ook eens een chicane leggen voor de ongevallen te verhogen  ;D :-X ?

Citaat
"De nieuwe bushokjes bij de poort zijn aan beide zijden van de straat al zo vaak stuk gereden dat er geen meer geplaatst worden. De gele lichtkegel op de vluchtheuvel staat nooit langer dan twee weken. Meestal gaat het om blikschade."
Oef ? want zoals je op Google view kunt zien zijn er jonge boompjes geplant (op vluchtheuvel en rechts)
« Laatst bewerkt op: vrijdag 25 mei 2012 - 20:31:15 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2624 Gepost op: vrijdag 25 mei 2012 - 22:06:58 »
36 ongevallen in 3 jaar tijd aan Weertersteenweg
... "Het is al het 36ste verkeersongeval in drie jaar tijd dat ik voor mijn deur zie gebeuren," zegt buurtbewoonster Miranda Vitali.

Blijkbaar doen wegbeheerders nooit aan zelfrefectie.
Na 3 jaar gemiddeld 1 ongeval per maand aan uw heraangelegde , zogezegd veilige weg, moet er toch stilaan iets beginnen dagen ???

Citaat
Oef ? want zoals je op Google view kunt zien zijn er jonge boompjes geplant (op vluchtheuvel en rechts)
Hopelijk worden die nooit groot ...
En gelukkig zijn de dikkere exemplaren die de rest van de weg afzomen, daar verdwenen (door de heraanleg ?), want anders waren er daar hopen doden gevallen.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder