Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906056 keer)

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2640 Gepost op: zondag 03 juni 2012 - 12:35:01 »
De outlaws van de wegcode.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2641 Gepost op: zondag 03 juni 2012 - 14:01:06 »
De wijkagent sprak haar aan: "Jufrouwke, ZO parkeren,... da gaan we niet meer doen hé!  Allé, rij maar door.  Maar zorg dat 'k dat niet meer zie."

Die truk had ik een ex van mijn zelfs aangeleerd: als een flik je doet stoppen, zorg dan dat 2/3 van je bovenbenen bloot zijn.

Op een dag haalde ze het in haar hoofd om linksaf te slaan waar het niet mocht, terwijl er uit tegengestelde richting een zwaantje aangereden kwam. Een paar honderd meter verder stond ze aan de kant. Aan de norse wijze waarop dat zwaantje naar haar toekwam, vreesde ze dat die truk niet zou lukken. Maar jawel hoor: 't was "goed voor één keer".

Voor de dames: dit is geen onfeilbare truk, het is beter dat je hem niet nodig hebt.

Maar zeg nu zelf: wie heeft er in het bericht van Bert nu het meeste bijgedragen tot de onveiligheid? Die dame, die verkeerd parkeert, of die flik, die haar sterkt in haar overtuiging dat het niet zo belangrijk is?

"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2642 Gepost op: zondag 03 juni 2012 - 14:03:54 »
De outlaws van de wegcode.

Juist.

En wie heeft daarvoor gezorgd? Wie heeft zovele "zwakke" weggebruikers ervan overtuigd dat ze altijd en overal voorrang zouden hebben? Wie heeft zo eenzijdig de nadruk gelegd op hun rechten en niet op hun plichten? Waren daar geen lieden bij zoals een zekere Jos Ansoms, die zelfs eiste dat, als een zwakke weggebruiker zelfmoord pleegt, men dit moet kunnen bewijzen om zijn erfgenamen geen vergoeding uit te keren?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2643 Gepost op: zondag 03 juni 2012 - 14:42:19 »
Maar zeg nu zelf: wie heeft er in het bericht van Bert nu het meeste bijgedragen tot de onveiligheid? Die dame, die verkeerd parkeert, of die flik, die haar sterkt in haar overtuiging dat het niet zo belangrijk is?

De vraag stellen, is ze beantwoorden.

Hij had haar ne keer krachtdadig een bekeuring kunnen geven.  Volgende keer zou zij wel 2x nadenken.  En met haar, vele andere ouders onder wie er genoeg zitten die zoiets anders ook wel zouden durven.  Neen in plaats daarvan, geeft hij hier nu open en bloot de indruk dat nagenoeg àlles kan en mag.  Als de boezem maar weelderig genoeg, het rokje maar kort genoeg, en het lachje maar lief genoeg is.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2644 Gepost op: zondag 03 juni 2012 - 16:10:19 »
Schoonbroer had deze week "prijs".  In een doodlopend steegje, hier achter het zwembad (waar toch geen kat komt), had hij zich kennelijk geparkeerd naast een gele onderbroken streep.  Joost alleen mag weten waarom ze daar ligt.  Maar soit, daar parkeren mag dus niet.  Kostenplaatje: 100 euro.
Dat is toch een eerstegraadsovertreding , dus 50 euro ?

Hoe komen ze daar aan 100?
Of is het ook zo'n gemeente die illegaal de prijs opdrijft met GAS-zever ?


Citaat
De wijkagent sprak haar aan: "Jufrouwke, ZO parkeren,... da gaan we niet meer doen hé!  Allé, rij maar door.  Maar zorg dat 'k dat niet meer zie."  En verder liet hij maar begaan. 
En zo stopt het dus NOOIT, en wordt het probleem op termijn totaal onbeheersbaar.
Lier is ook zo'n gemeente waar men het veel te ver heeft laten komen.

Gisteren stopte er eentje vrolijk vollen bak op het trottoir, op de hoek van een kruispunt, pal aan het zebrapad ... om wat volk te laten uitstappen.
« Laatst bewerkt op: zondag 03 juni 2012 - 16:16:43 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2645 Gepost op: zondag 03 juni 2012 - 17:32:56 »
Dat is toch een eerstegraadsovertreding , dus 50 euro ?

Hoe komen ze daar aan 100?

Blijkbaar stond hij daarbovenop ook nog 's enkele centimeter op het (nu ja) trottoir ....   (Of datgene wat er in die bewuste straat toch moet voor doorgaan).
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2646 Gepost op: zondag 03 juni 2012 - 17:49:09 »
Blijkbaar stond hij daarbovenop ook nog 's enkele centimeter op het (nu ja) trottoir ....   (Of datgene wat er in die bewuste straat toch moet voor doorgaan).
Dus geverbaliseerd voor parkeren op trottoir, 2de graads ... en 100 euro.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2647 Gepost op: maandag 04 juni 2012 - 00:07:38 »
Ff de beentjes van de nieuwe auto losgemaakt. Er staan ondertussen voldoende km op om eens echt te duwen. Dus zaterdagmorgend de neus richting Duitsland, vrienden bezoeken in de buurt van Dortmund. Even heb ik 210 km/u aangetikt, er was nog reserve, maar het verkeer liet niet meer toe. Op de terugweg ging het eerder tegen de 140 km/u (en dikwijls trager) door het regenachtige weer. De 5-touring is verrassend stabiel bij hoge snelheden, blijft perfect rustig rijden. Helaas staat er nu ook de eerste kras op. Een of andere onverlaat heeft met zijn portier een kras boven het rechter achterwiel gemaakt. Gelukkig heb ik wel zijn gegevens en zijn de papieren ingevuld.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2648 Gepost op: maandag 04 juni 2012 - 13:56:44 »
Pffffffftt.  Hoe is het mogelijk?  Welgeteld twee druppels regen deze ochtend, en hoppa.  Nog voor 7.00 u, zat de Antwerpse Ring al com-pleet muurvast.

Verder, gisteren avond op de baan van Wuustwezel naar Brecht, tussen de nieuwe rotonde en de Hoekstraat lag er een man gedeeltelijk op het fietspad.  En zijn twee benen lagen zelfs op de rijbaan.  Zijn kapotgevallen GSM lag een meter of twee verder.   ::)

Eventjes gestopt, (voor alle zekerheid maar mijn vier richtingaanwijzers en zwaailampen opgezet).   En geprobeerd of ik die man wakker kon krijgen.  Is mij uiteindelijk ook gelukt.  Stonk uren in de wind naar alcohol.  Bleek om een Roemeen te gaan, die mij meteen zijn twee handen aanbood om hem te boeien.  En verder was al meteen duidelijk dat hij niet meer op zijn benen kon staan.  Zijn evenwichtsgevoel en oriëntatievermogen waren compleet weg.  Brabbelde constant iets over "my brother", en meer kon niemand er van maken.  Ik heb hem meerdere keren van die drukke rijbaan moeten wegsleuren, om te vermijden dat er vodden van zouden komen.  Ondertussen was er ook al een dokter bij gekomen, om hulp te verlenen.  Samen met de dokter, konden we de man overtuigen om te gaan zitten op het fietspad.  Dat was alvast stukken veiliger dan hem daar te laten waggelen vlakbij die te drukke rijbaan daar.  Dan toch maar de politie gebeld.  Dat ze hem konden komen ophalen, en laten ontnuchteren voordat hij nog meer stommiteiten zou aanvangen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2649 Gepost op: maandag 04 juni 2012 - 14:27:24 »
Pffffffftt.  Hoe is het mogelijk?  Welgeteld twee druppels regen deze ochtend, en hoppa.  Nog voor 7.00 u, zat de Antwerpse Ring al com-pleet muurvast.
Als het regent, houden velen pas een veiligheidsafstand aan (en dan nog loopt het regelmatig mis).

Stel je dus eens voor als morgen iedereen braaf 2 seconden afstand op zijn voorligger gaat houden, ook bij droog weer :).

Uit een Nederlandse studie bleek al eerder dat het dankzij het koppig bumperkleven en onaangepaste veiligheidsafstand is dat de files maar zo lang zijn, en niet langer :).

Zit in een studie van Henk Van Zuylen maar heb het niet meer teruggevonden...

http://www.delta.tudelft.nl/artikel/impact-kijkersfiles-groter-dan-gedacht/18050

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2650 Gepost op: maandag 04 juni 2012 - 14:53:13 »
Stel je dus eens voor als morgen iedereen braaf 2 seconden afstand op zijn voorligger gaat houden, ook bij droog weer :).

Uit een Nederlandse studie bleek al eerder dat het dankzij het koppig bumperkleven en onaangepaste veiligheidsafstand is dat de files maar zo lang zijn, en niet langer :).

Die 2 seconden is een absoluut minimum bij drog wegdek, en onvoldoende bij nat wegdek.

De minste aanrijding die er door het niet naleven van die regel ontstaat, veroorzaakt een veelvoud aan files van wat er kan uitgespaard worden door te weinig afstand.

Een bumperklever is vreselijk stresserend, doch eigenlijk minder gevaarlijk dan een idioot die tegen 120 km/h op 10 meter achter jou rijdt. Tegen dat de bumperklever je aanrijdt, heb je immers nog niet veel kunnen vertragen, wat wel het geval is met die piraat op 10 meter achter jou.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2651 Gepost op: maandag 04 juni 2012 - 15:06:16 »
Ja en nee... Die twee seconden bij nat zijn inderdaad onvoldoende om in geval van een noodstop van de voorligger op tijd te stoppen als achterligger. Maar veel ongevallen bij zo een rijden worden vermeden door 1) het weinige aantal noodstops dat voorkomt op de snelweg, en 2) er toch nog genoeg bestuurders zijn die verder kijken dan de remlichten van hun voorligger. Niet toevallig dat je bij ongevallen op snelwegen zoveel witte busjes tegenkomt van mensen die tijdens het rijden overduidelijk met iets anders bezig zijn dan autorijden.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2652 Gepost op: maandag 04 juni 2012 - 17:04:48 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2653 Gepost op: maandag 04 juni 2012 - 17:11:54 »
Mijn auto rijdt ook vlot 70 km/u in 6de maar daar hoef ik niet voor te schakelen, dat doet die voor mij  :). Het rijden met een handgeschakelde lijkt me haast een vorm van zelfkastijding.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2654 Gepost op: maandag 04 juni 2012 - 19:23:33 »
Mijn auto rijdt ook vlot 70 km/u in 6de maar daar hoef ik niet voor te schakelen, dat doet die voor mij  :). Het rijden met een handgeschakelde lijkt me haast een vorm van zelfkastijding.
als je veel files en stadsverkeer doet wel, maar als je, zoals ik, meestal vlot kan rijden is het een plezier  :)