Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906070 keer)

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2655 Gepost op: dinsdag 05 juni 2012 - 01:28:14 »
Maar veel ongevallen bij zo een rijden worden vermeden door 1) het weinige aantal noodstops dat voorkomt op de snelweg

Eén enkele noodstop volstaat om bij onvoldoende afstand tot één of meer onvermijdelijke aanrijdingen te leiden.

En noodstops gebeuren geregeld. Moet er vooraan ene vertragen, dan is er verderop altijd wel ene die te laat gezien heeft dat de file vertraagt, en op het laatste nippertje vol de remmen in moet.

Citaat
2) er toch nog genoeg bestuurders zijn die verder kijken dan de remlichten van hun voorligger.

Vooral dan die gasten die tegen 130 km/h op 2 meter achter een kanjer van een gesloten bestelwagen sjeezen zeker...
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2656 Gepost op: woensdag 06 juni 2012 - 20:05:26 »

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2657 Gepost op: woensdag 06 juni 2012 - 21:48:37 »
Mijn auto rijdt ook vlot 70 km/u in 6de maar daar hoef ik niet voor te schakelen, dat doet die voor mij  :).

Mijn favoriete automerk heeft geen duidelijk afgebakende verzetten.

Citaat
Het rijden met een handgeschakelde lijkt me haast een vorm van zelfkastijding.

Daar was ik al twintig jaar geleden van overtuigd... ;D
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2658 Gepost op: donderdag 07 juni 2012 - 03:30:19 »
Mijn favoriete automerk heeft geen duidelijk afgebakende verzetten.

Bedoel je de traploze riemaandrijving van DAF? Daar ben ik onlangs weer wat van te weten gekomen:

Citaat
-    Drehmomentbeschränkung bei Riementrieb, Schlupf möglich,
-    Umstellung vom Stufengetriebe gewöhnungsbedürftig,
-    ruckhafte Fahrzeugbewegungen durch Fliehkraftkupplung besonders bei Rückwärtsfahrt,
-    teure Reparaturen der Fliehkraftkupplung z.T. vor 100.000 km,
-    regelmäßiger Verschleiß/Austausch der Keilriemen (40.000 km je nach Beanspruchung),
-    regelmäßige Einstellung des Scheibenabstands,
-    große Schwungmassen im Getriebe, nachteilig für Beschleunigen und Verbrauch,
-    Wirkungsgrad des Keilriementriebs nicht optimal.

Bron: http://www.kfz-tech.de/Variomatik
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2659 Gepost op: vrijdag 08 juni 2012 - 16:48:08 »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2660 Gepost op: vrijdag 08 juni 2012 - 19:09:08 »
Onwaarschijnlijk verhaal Rafaël en dat om gewoon stom onnozel een bumperke te herspuiten ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2661 Gepost op: vrijdag 08 juni 2012 - 19:58:36 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2662 Gepost op: zaterdag 09 juni 2012 - 08:06:57 »
Er blijkt inderdaad een groot verschil te zijn tussen de dealers.

Wij gingen hier al bijna 4 jaar lang op onderhoud bij een VW-dealer in Berchtesgaden. Onlangs was Leslie met de VW Bora in Ramsau, en kreeg ze de 4 pinkers niet meer uitgeschakeld (hij had veel te lang stilgestaan). Ze begaf zich dan maar naar de VW-dealer in Ramsau. De man was zo voorkomend en vriendelijk, dat ze besloot daar voortaan op onderhoud te gaan.

Zo gezegd, zo gedaan. De VW-Touran ging bij de dealer in Ramsau binnen op 148.000 km. Een uurtje later belde die dealer Leslie al op: "Mevrouw, we hebben de Touran aan de computer gehangen, en er is niets meer aan gedaan sinds kilometerstand 105.000 [tot dan woonden we nog in België]. De distributieriem diende vervangen te worden op kilometertand 120.000, maar dat is niet gebeurd. U zei dat U van plan was om morgen met de Touran naar België te rijden, maar ik zou dat niet doen. De kans is namelijk groot dat die riem onderweg breekt, en dan moet de motor vervangen worden, wat meer dan 5.000 Euro kost. Bovendien staat U daar dan onderweg met uw bagage en uw hond."

We zijn dan maar met de Volvo naar België gereden, en hebben daarna een nieuwe afspraak gemaakt.

Toen de Touran aldus opnieuw onder handen genomen was, kenden we hem niet meer. Van bij het begin had het mij verwonderd dat hij veel minder aangenaam reed dan de Bora: bokkig, afslaan zelfs met gas, enz. Nu rijdt hij even aangenaam als onze vroegere Bora: soepel en gewillig bij alle toerentallen.

De dealer in Ramsau zei ons: "De dealer in Berchtesgaden is mijn broer, maar we kunnen niet samenwerken, daarom ben ik zelf ook een garage begonnen. Mij is het er namelijk niet om te doen uw auto te verwaarlozen, zodat U zo vlug mogelijk een nieuwe koopt. Ik wil tevreden klanten. Maar in een garage waar de chef van de werkplaats meer achter zijn bureau zit dan in de werkplaats staat, kan het niet goed gaan."
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2663 Gepost op: dinsdag 12 juni 2012 - 23:12:55 »

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2664 Gepost op: woensdag 13 juni 2012 - 11:58:20 »
Sja Raf, ik heb een motorfiets waar het vulpistool na 15l afslaat. En vervolgens past er nog 10 liter in.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2665 Gepost op: donderdag 14 juni 2012 - 19:41:28 »
Je Dacia Sandero voltanken tot 58 L. Je moet het toch maar kunnen als er maar een tank van 50 L onder hangt volgens de opgave. Zal er wel iets mee te maken hebben dat opa elke 0,1 L zijn pistool er uit haalde, in de tankdop keek, terug 0,1 L er bij deed, opnieuw keek, enz. Op de tijd dat hij van 58 L naar 58,5 L ging, had ik mijn bak volgedaan. Het hangt toch maar weer op de baan. Zit dan blijkbaar toch een grote marge op, onder de wagen was nog niets te zien.
Die heeft dus de expansie / verdampings & condensatie ruimte volledig mee opgevuld.

Als je er meteen veel km mee gaat bollen geen echt probleem, als de wagen in de gloeiende zon staat, loopt de brandstof over of verdampt ipv opnieuw te condenseren.


Bij VW  kan je bij het tanken met de tankteut de ontluchting open duwen (zwart plastieken knopje in de vulmond) en de tank volledig opvullen - niet aan te raden als je ze niet meteen voor een goed deel leeg rijdt.

In sommige VW-kringen is de totale ventectomy op diesels ook populair.

Niet aan te raden op benzine.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2666 Gepost op: donderdag 14 juni 2012 - 19:42:26 »
Sja Raf, ik heb een motorfiets waar het vulpistool na 15l afslaat. En vervolgens past er nog 10 liter in.
Dubbele tank met 1 vulopening ?
Dat is een miserie ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2667 Gepost op: vrijdag 15 juni 2012 - 09:20:02 »
'k Zal subiet de juf van m'n dochtertje in het 2de studiejaar aan haar oren moeten trekken.  Lotte behaalde 9/10, en volgens mij moest dat 10/10 zijn.

Wat was er volgens de juf fout?  Lotte kreeg een tiental tekeningen voorgeschoteld van 1 t/m 10.  Ze moest op een apart blad, in twee kolommen de nummertjes noteren.  Kolom 1 de nummertjes met tekeningen die goed (veilig) waren.  Kolom 2 de nummertjes van de tekeningen die fout (gevaarlijk) waren.  Zij noteerde nr 2 in de kolom van fout.  Volgens haar juf hoorde nr.2 in de kolom van "goed" te staan.  Je mag de rijbaan volgens haar veilig te voet oversteken als er geen oversteekplaats in de buurt is.  Klopt.  En op de tekening was duidelijk te zien dat er heinde en verre geen andere weggebruikers waren.  Klopt ook.  Alleen had Lotte wél al van mij begrepen dat ze "recht" moet oversteken, en niet schuin, zoals  op de tekening duidelijk te zien is.  (De term "haaks" is voor een 8 jarige nog wat moeilijk).  Ze weet zelfs al waarom: "recht" is de kortste, en dus veiligere manier.

De vlieger "Mijn kind is een heilig deezeke dat nooit wat fout doet", gaat bij mij niet op.  Maar als ze gelijk heeft, heeft ze gelijk.  En tegelijkertijd maak ik mij hier wel wat kwaad dat men het daar blijkbaar niet meer nodig vindt om de kindjes haaks te leren oversteken.  Hoe wil men nu ooit van die kinderen nog veilige verkeersdeelnemers maken, in de wetenschap dat vele ouders het evenmin correct willen/kunnen aanleren?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2668 Gepost op: vrijdag 15 juni 2012 - 10:10:10 »
Hoe wil men nu ooit van die kinderen nog veilige verkeersdeelnemers maken, in de wetenschap dat vele ouders het evenmin correct willen/kunnen aanleren?
:'(
Je hebt volkomen gelijk.

En er wordt de kinderen nog veel gevaarlijker zaken aangeleerd.

Wat blijkbaar ook nog weinigen weten/beseffen is dat, als er geen voetpad is, je LINKS moet stappen.  Nee, ze stappen liever rechts zodat ze van achteraan aangereden kunnen worden zonder dat ze het zien aankomen en eventueel nog opzij kunnen springen  ::)

Offline Paprieka

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 292
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2669 Gepost op: vrijdag 15 juni 2012 - 10:28:41 »
Citaat
Lotte behaalde 9/10, en volgens mij moest dat 10/10 zijn.

Ik dacht eerst dat je een mopje maakte ivm dat meer en meer kinderen hun resultaten aanvechten, maar je hebt wel degelijk gelijk hier :)

Is het niet sowieso veel beter dat men niet alleen aanduidt of het goed of fout is maar ook erbij zet waarom ...
Ik heb mezelf ooit eens heel kwaad (inwendig weliswaar...) gemaakt op een juf die toetsen verbeterde en alle extra info die erbij geschreven was straal negeerde of zelfs afstrafte ipv na te lezen waarom een antwoord gegeven was.