Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906076 keer)

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2685 Gepost op: zondag 24 juni 2012 - 17:55:43 »
Die controle is eind september en lichten hebben ze dan nog niet nodig, zowel 's morgens als s'avonds is het dan nog volop daglicht, ik haal de kliklichtjes er dus af tegen het pikken.

En wat als er zware mist hangt op het ogenblik dat de kinderen moeten naar huis rijden? Te voet dan maar?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2686 Gepost op: zondag 24 juni 2012 - 18:00:41 »
Dan worden ze opgepikt. :-X
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2687 Gepost op: zondag 24 juni 2012 - 18:24:27 »

En wat als er zware mist hangt op het ogenblik dat de kinderen moeten naar huis rijden?
ook bij hevige neerslag
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2688 Gepost op: zondag 24 juni 2012 - 22:36:13 »
Dan worden ze opgepikt. :-X

Tenzij de oppikker zijn wagen net in de prak gereden werd natuurlijk.

Je weet hoe je vertrekt met een auto, maar nooit hoe je thuiskomt, ook al hoef je maar 500 meter te rijden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2689 Gepost op: maandag 25 juni 2012 - 00:20:31 »
De nieuwe Daf CF kun je niet laten draaien, na 2 minuten legt die zichzelf af.

Dat doen ze allemaal tegenwoordig, op voorwaarde dat je het systeem laat activeren.
Erg gezellig wanneer je een aanhangwagen of oplegger afzet. Op het moment dat je achter je stuur klautert om te vertrekken valt em stil en sommige oudere voertuigen krijg je dan het eerste kwartier niet meer gestart. ::)

Zo parkeer ik elke keer onze tolk zijn wagen hier in China, mijn rijbewijs telt hier wel niet maar die man heeft zijn rijbewijs 5 jaar en 26000km en kan niet parkeren (laat ik maar over de rest van zijn rijkunsten zwijgen).
Enfin eigenlijk kunnen ze hier allemaal niet rijden, spookrijden, op 2 vakken rijden, vanop het 5é vak over 10meter afstand de uitrit van de ringweg nemen, door het rood naar links of rechts afslaan, door het rood als er geen camera's hangen, er een sport van maken om geen enkele voetganger-fietser-brommer de mogelijkheid geven over te steken, gelukkig rijden ze heel traag en toeteren ze constant. ::)

Zeker van dat je niet ergens verloren gereden bent hier in den Belziek? ;D ;D ;D

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2690 Gepost op: maandag 25 juni 2012 - 01:22:46 »
Zo parkeer ik elke keer onze tolk zijn wagen hier in China, mijn rijbewijs telt hier wel niet maar die man heeft zijn rijbewijs 5 jaar en 26000km en kan niet parkeren (laat ik maar over de rest van zijn rijkunsten zwijgen).
Enfin eigenlijk kunnen ze hier allemaal niet rijden, spookrijden, op 2 vakken rijden, vanop het 5é vak over 10meter afstand de uitrit van de ringweg nemen, door het rood naar links of rechts afslaan, door het rood als er geen camera's hangen, er een sport van maken om geen enkele voetganger-fietser-brommer de mogelijkheid geven over te steken, gelukkig rijden ze heel traag en toeteren ze constant. ::)

Het is niet zo lastig om je rijbewijs geldig te maken in China. Een Belgisch rijbewijs is één van de weinige dat in China wel geldig is! Je moet enkel even bij de bevoegde diensten langsgaan met een pasfoto. Dan even aandringen dat je Belg bent, anders gaat men je toch een test aansmeren. Je tolk kan dit wel oplossen. Enkele uurtjes later heb je dan een geldig Chinees rijbewijs op zak en kan je ginder rondtoeren (op eigen risico). We zijn de enige Europeanen die dit truucje kunnen uithalen!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2691 Gepost op: maandag 25 juni 2012 - 22:57:29 »
Daarnet eindelijk eens de kans gehad om de juf erop aan te spreken, op haar tekeningetje.  En begot niet willen toegeven hé.  "Jamaar, het verhaaltje dat er bij verteld werd, had ook belang."  Sorry juf, voor mij is het ook van belang dat de kinderen geleerd wordt om recht over te steken.  Tsja, ik heb haar gezegd dat ze dan maar een tekening moeten zoeken waarin er haaks overgestoken wordt.  Ik kan ook nogal ne keikop zijn.

In datzelfde verband kreeg ik trouwens ook zeer recent van m'n schoonvader te horen dat Lotte weer in haaren beterweet was.  Schoonpa was kennelijk de straat ook niet helemaal haaks overgestoken, en werd er prompt door m'n dochter op aangesproken waarom hij dat deed. 

- Jajaa, 'k weet het wel.  Eigenlijk mag dat niet, maar da's korter.
- Neen vake, da's langer.
- Neen, da's korter.
- Neen langer.  Begon dat zelfs te tekenen.  Twee meter op het trottoir + haaks oversteken is inderdaad langer dan diezelfde afstand diagonaal afleggen op de rijbaan
- En toch is dat korter.
- Nee, Lottekeeeee .....
- Awel, 'k zal 't is aan mijne papa vragen.  Néh.

En tja, ze gaf begot niet af.  Zodra hij 't mij vertelde, wist ik natuurlijk wel uit welke hoek de wind waaide.

- Euh, Lotte heeft wel gelijk dat gij u over langere afstand op de rijbaan bevindt, waar het gevaarlijker is.  Ge moet récht oversteken hé.
- Ja, zeg....  Pfffft. 
- Geef je kleinkinderen dan het goede voorbeeld hé.  Simpel, toch?

Op vakantie in het buitenland, maakt ze bvb ook opmerkingen als er niet links gewandeld wordt.  Toegegeven: het is wél een klein betweterke, dat wel.  (Maar soit: als ze gelijk heeft, heeft ze gelijk).  En al met al ben ik dan toch blij dat zo'n dingen bij haar blijven hangen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2692 Gepost op: dinsdag 26 juni 2012 - 11:20:51 »
Daarnet eindelijk eens de kans gehad om de juf erop aan te spreken, op haar tekeningetje.  En begot niet willen toegeven hé.  "Jamaar, het verhaaltje dat er bij verteld werd, had ook belang." 
Typische onderwijzers uitleg ....

Benieuwd wat ze nog allemaal uit haar botten slaagt dat nergens op lijkt .
Dat moet dan verkeersopvoeding geven.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2693 Gepost op: dinsdag 26 juni 2012 - 16:31:57 »
Typische onderwijzers uitleg ....

Inderdaad. Maar den bompa blijkt het al niet beter te doen. Ook al is dat dan volgens sommigen de ideale man om Lotte later te begeleiden als ze leert autorijden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2694 Gepost op: dinsdag 26 juni 2012 - 19:45:48 »
Zo parkeer ik elke keer onze tolk zijn wagen hier in China, mijn rijbewijs telt hier wel niet maar die man heeft zijn rijbewijs 5 jaar en 26000km en kan niet parkeren (laat ik maar over de rest van zijn rijkunsten zwijgen).
Enfin eigenlijk kunnen ze hier allemaal niet rijden, spookrijden, op 2 vakken rijden, vanop het 5é vak over 10meter afstand de uitrit van de ringweg nemen, door het rood naar links of rechts afslaan, door het rood als er geen camera's hangen, er een sport van maken om geen enkele voetganger-fietser-brommer de mogelijkheid geven over te steken, gelukkig rijden ze heel traag en toeteren ze constant. ::)

Het is niet zo lastig om je rijbewijs geldig te maken in China. Een Belgisch rijbewijs is één van de weinige dat in China wel geldig is! Je moet enkel even bij de bevoegde diensten langsgaan met een pasfoto. Dan even aandringen dat je Belg bent, anders gaat men je toch een test aansmeren. Je tolk kan dit wel oplossen. Enkele uurtjes later heb je dan een geldig Chinees rijbewijs op zak en kan je ginder rondtoeren (op eigen risico). We zijn de enige Europeanen die dit truucje kunnen uithalen!

Merci, voor mij wat laat aangezien ik vrijdag al vertrek maar mijn collega's die nog langer blijven hebben er misschien baat bij.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 26 juni 2012 - 19:47:19 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2695 Gepost op: dinsdag 26 juni 2012 - 21:56:34 »
Zonnig weerke, en de motards lijken wakker geworden te zijn.  Mij niet gelaten, elk z'n plek op de weg, is niks teveel. 

Helaas zijn nu ook sommige idioten wakker geschoten.  Daarstraks op de Deurnebaan in Merksem eentje bezig gezien, die op z'n twee blote kniekes "Dank u" mag zeggen dat hij er nog is.  Beneden aan de brug, licht stond al geruime op rood.  Bij het naderen, krijg ik groen.  Een motard kom mij langs rechts voorbij, via de afslagstrook.  Alles wijst erop dat hij rechtsaf zal slaan.  Niet, dus.  VRROOAAAAR, meneer trekt het gashendel vol open.  En stuift er vandoor.  Rechtdoor, jawel.  Verschalkt daarbij mij, en onze tegenligger.  We waren immers in de waan dat de motard rechts af zou slaan.  Chanseke dat de bestuurder van die bestelwagen verdomd goed bij de les was, of die motard had zich grandioos frontaal te pletter gereden.

En dan zou je denken dat 'm efkes behoorlijk schrikt, en zich bezint over zijn rijgedrag.  Niet, dus.  Want zodra we de Bredabaan oprijden, stuift 'm er weer volgas vandoor.  Daarbij nog een paar capriolen uithalend.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2696 Gepost op: woensdag 27 juni 2012 - 12:12:56 »
« Laatst bewerkt op: woensdag 27 juni 2012 - 12:41:30 door Rafael »

Offline Paprieka

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 292
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2697 Gepost op: woensdag 27 juni 2012 - 13:57:36 »
Mooi geplaatste bushalte:



Tevens (weer) dat ik een fietsoversteek nader (als fiets), er komt 1 auto aan dus ik stop maar de auto stopt dan ook en doet teken ...
Ik ben sneller over als die auto gewoon doorrijdt.  Als er nu nog veel auto's achter zaten, dan zou het hoffelijk zijn ...

Offline Paprieka

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 292
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2698 Gepost op: woensdag 27 juni 2012 - 13:58:20 »
Citaat
In Geel hebben ze vast de nieuwste van de nieuwste technologie gebruikt om te zorgen dat hun splinternieuwe lichten absoluut géén groene golf kunnen vormen. Keer op keer stoppen voor het volgende licht, nice one mannen!

Hebben ze dat expres gedaan of lijkt dat maar zo omdat de groene golf net in de tegengestelde richting is?

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2699 Gepost op: woensdag 27 juni 2012 - 18:45:34 »
Citaat
In Geel hebben ze vast de nieuwste van de nieuwste technologie gebruikt om te zorgen dat hun splinternieuwe lichten absoluut géén groene golf kunnen vormen. Keer op keer stoppen voor het volgende licht, nice one mannen!

Hebben ze dat expres gedaan of lijkt dat maar zo omdat de groene golf net in de tegengestelde richting is?

Bij mijn weten worden verkeerslichten in de tegenovergestelde richting - aan dezelfde kruispunten -  steeds ~ identiek geschakeld.  ;)
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I