Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906059 keer)

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2745 Gepost op: dinsdag 10 juli 2012 - 19:28:38 »
Snap ik het niet, of is dit weer geweldig? Groen/roodfase is op beide lichten identiek.
Klinkklare onzin van de wegbeheerder.

Je kan ook corruptie niet uitsluiten :
Nodeloos opdrijven van infrastructuur-kosten om leveranciers pleziertjes te doen
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2746 Gepost op: woensdag 11 juli 2012 - 00:21:33 »
Je kan ook corruptie niet uitsluiten :
Nodeloos opdrijven van infrastructuur-kosten om leveranciers pleziertjes te doen
zoiets:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=051LV238

Janssens' eerste doortocht in de gevangenis zinkt in het niets vergeleken met zijn tweede, in oktober. Hij krijgt pas anderhalve maand later zijn vrijheid terug. Ditmaal zou hij samen met toplui van andere signalisatiebedrijven aanbestedingen hebben gemanipuleerd: de ondernemingen verdeelden de wegsignalisatiemarkt onder elkaar en hielden zo hun prijzen hoog. Met enkele Vlaamse steden en gemeenten als voornaamste gedupeerden.

'Met feestjes, etentjes en kleinere geschenken, maar soms ook reizen en sponsoring werd de goodwill van tientallen ambtenaren van de diverse overheden bekomen', stelt het parket. Ook enkele politici zouden niet zuiver op de graat zijn. Zo heeft Janssens Wegsignalisatie mee de kosten betaald van de partijfolders van de Mechelse schepen van Financiën, Leo Stevens (COD, scheurlijst CD&V). Om dat te bewijzen halen speurders van de federale politie het Mechelse stadhuis ondersteboven. Stevens ontkent dan wel dat hij 'bewerkt' is geweest, toch belandt hij een maand achter de tralies. Daarop geeft hij burgemeester Bart Somers (Open VLD) zijn schepensjerp terug.

« Laatst bewerkt op: woensdag 11 juli 2012 - 00:23:34 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2747 Gepost op: woensdag 11 juli 2012 - 00:37:29 »
'Met feestjes, etentjes en kleinere geschenken, maar soms ook reizen en sponsoring werd de goodwill van tientallen ambtenaren van de diverse overheden bekomen'

Roze balletten zullen er ook wel bij zijn.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2748 Gepost op: woensdag 11 juli 2012 - 17:30:41 »
Je kan ook corruptie niet uitsluiten :
Nodeloos opdrijven van infrastructuur-kosten om leveranciers pleziertjes te doen
zoiets:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=051LV238

Nog wat anders eigenlijk.
Ambtenaren die meer verkeerstekens etc. laten plaatsen dan er wettelijk nodig of zelfs verkeerstechnisch wenselijk zijn.

Tegenwoordig kan je geen weg met middenberm oprijden, of er staat niet enkel een D1 op de middenberm, maar ook nog wat C1s op het linker weggedeelte, hier en daar zelfs 2 sets na elkaar.
Juridisch twijfelachtige plaatsing, maar niet nadrukkelijk verboden.

Zogenaamd tegen spookrijders die er daar niet zijn ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2749 Gepost op: zaterdag 14 juli 2012 - 23:05:07 »
Daarstraks een ritje gemaakt door Tobackistan. Zelfs op zaterdag sta je daar al snel 15 min zinloos in de file, ze hebben er duidelijk geld te veel voor belachelijk veel camera's. Het resultaat van dit alles: een verbruik dat zo'n 10% hoger ligt dan voor vergelijkbare ritten.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2750 Gepost op: zondag 15 juli 2012 - 00:04:24 »
Tobbackograd staat dan ook op mijn lijstje zoveel mogelijk te mijden steden.

Alleen als het echt, echt moet zien ze me daar ... zo kort mogelijk.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Paprieka

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 292
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2751 Gepost op: dinsdag 17 juli 2012 - 08:30:21 »
Ik erger mij tegenwoordig veel aan voetgangers die kijken, je zien afkomen (te fiets of auto) en dan toch besluiten om voor je neus over te steken.
En dan gaat het uiteraard niet over een zebrapad maar gewone rijbaan.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2752 Gepost op: dinsdag 24 juli 2012 - 11:15:04 »
Net terug van een weekendje Parijs!

Enkele vaststellingen:

- diesel is goedkoper in Frankrijk dan in België, het scheelt toch snel enkele centen per liter. Het is de laaste tientallen jaren wel anders geweest.
- Fransen zijn verschrikkelijke middenstrookplakkers. Op een rustige A1 reed eigenlijk iedereen in het midden
- Fransen kennen ook iets van fantasietjes bij de weginrichting. Ik vond zelfs een stukje weg waar je links rijdt! De tegenliggers komen je dus aan de rechterkant voorbij, ik dacht dat die gasten iets tegen de Engelsen hadden!
- 5.8 l/100 km, vnl. te wijten aan veel file in de heenrit en zo mogelijk nog meer in de terugrit (en dan met de airco aan die goed zijn werk moest doen), al bij al toch een deftig cijfer. Er werd bijna altijd op cruise-control gereden tegen de max. snelheid.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Paprieka

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 292
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2753 Gepost op: dinsdag 24 juli 2012 - 12:02:24 »
Citaat
- Fransen zijn verschrikkelijke middenstrookplakkers. Op een rustige A1 reed eigenlijk iedereen in het midden

When in Rome do as Romans do  ;)

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2754 Gepost op: woensdag 01 augustus 2012 - 12:18:20 »
Net terug van een weekendje Parijs!
- 5.8 l/100 km, vnl. te wijten aan veel file in de heenrit en zo mogelijk nog meer in de terugrit (en dan met de airco aan die goed zijn werk moest doen),
net terug van 12 dagen zuiden van frankrijk
hoewel meestal in de bergen gereden, toch minder verbruik dan hier (6.8 ltr:100 km)

ik moet wel zeggen dat de franse wegen er over het algemeen veel beter bij liggen dan de belgische

en wegenwerken duren er ook niet zo lang als hier
op de tijd dat we daar waren hebben ze de toegangsweg tot ons bergdorp volledig heraangelegd, zonder noemenswaardige hinder

en in het doorrijden begonnen ze op de snelweg tss rijsel en parijs een strook van +/- 10 km te herasfalteren richting parijs
toen we terugkwamen was dat al gedaan en begonnen ze net aan de andere kant van de snelweg
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2755 Gepost op: donderdag 02 augustus 2012 - 00:01:33 »
Ik heb vandaag kunnen tanken aan 1,13 €/l  ;D

Nu heb ik daar geen cent aan verdiend eigenlijk. Ik heb mijn vrouw kunnen overtuigen om een lange rit door de Pyreneeën te maken met als einddoel Andorra. Dure dingen zijn daar nog altijd een beetje goedkoper en ze wou wat zalfjes en reukjesvan de parfumerie. Voor mij betekende het 250 km door de Pyreneeën en 4 cols vanmoer dan 2000 m.
In de bergen komt die 5 serie echt tot leven. Bij het klimmen stond hij in Sport+ en de versnelling in D. De automaat schakelde zoalsik het wilde, geen noodom de paddels te gebruiken. Bij het afdalen gaat het wel beter met de automaat in sportstand en dan toch regelmatig manueel te corrigeren, vooral om te remmen op de motor.
Resultaat van een toch wel pittige rit in de bergen

- gemiddelde snelheid: 58 km/u  8)
- gemiddeld verbruik: 6,7 l/100 km

Deze waardes lijken slecht, maar op het traject Vinca - Andorra, grootendeels via de RN116, lijkt me dat zeer deftig. Er is dan ook niet gereden op zuinigheid maar op plezier! "Freude am Fahren" !!!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2756 Gepost op: donderdag 02 augustus 2012 - 06:12:35 »
ik moet wel zeggen dat de franse wegen er over het algemeen veel beter bij liggen dan de belgische

VEEEEEEL beter, en dat heb ik altijd al zo geweten.

en wegenwerken duren er ook niet zo lang als hier
op de tijd dat we daar waren hebben ze de toegangsweg tot ons bergdorp volledig heraangelegd, zonder noemenswaardige hinder

en in het doorrijden begonnen ze op de snelweg tss rijsel en parijs een strook van +/- 10 km te herasfalteren richting parijs
toen we terugkwamen was dat al gedaan en begonnen ze net aan de andere kant van de snelweg

Voor zover ik me nog herinner uit de tijd dat ik wekelijks, soms meerdere keren, daar langs kwam begonnen ze om de 5 jaar op 1 juli in Arras en eindigden ze rond 31 augustus ... ook in Arras.
Dit enkel en alleen 's nachts en zonder ook maar 1 meter file te veroorzaken. Overdag kon je amper merken dat ze er aan het werk waren.
Ergens rond 1 augustus zaten ze in Senlis, tegen Parijs en dit voor de 3 rijstroken + pechstrook.
Ook ging het niet op een "pelleke" van amper een paar centimeter maar 30 tot 40 centimeter diep afgefreest en vernieuwd.
Ik heb me eens laten wijsmaken dat ze op één (1) nacht zeven (7) kilometer doen, 3 rijstroken + pechstrook.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2757 Gepost op: donderdag 02 augustus 2012 - 10:24:03 »
Wegenaanleg in de VS :

1 continu proces, waar je eerst de grasleggers en de signalisatie-verwijderaars tegenkomt achteraan, daarvoor de mannen die de lijnen schilderen, asfalt rollen, asfalt storten, toplaag verwijderen, signalisatie plaatsen.

Kilometers doen die op een dag.


Wegenwerken in België : dagen, weken of maanden dat je amper wat ziet gebeuren, op verspreide plaatsen langs de veel te uitgestrekte werfzone ...

In 2 woorden : duurbetaald wanbeleid
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2758 Gepost op: donderdag 02 augustus 2012 - 11:11:34 »
Resultaat van een toch wel pittige rit in de bergen

- gemiddelde snelheid: 58 km/u  8)
- gemiddeld verbruik: 6,7 l/100 km

Deze waardes lijken slecht

Voor in de bergen zijn dat uitzonderlijk goede waarden, vooral dan die gemiddelde snelheid: dat doe ik jou niet na.

Fietsers kijken hier soms ook raar op. Ze zijn tegen 5 km/h een uur lang een berg opgekropen, en dan tegen 50 km/h op 6 minuten terug naar beneden gekomen. In totaal hebben ze dan 10 km afgelegd op 65 minuten, wat slechts een gemiddelde snelheid oplevert van ongeveer 9 km/h.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2759 Gepost op: donderdag 02 augustus 2012 - 11:13:03 »
ik moet wel zeggen dat de franse wegen er over het algemeen veel beter bij liggen dan de belgische

VEEEEEEL beter, en dat heb ik altijd al zo geweten.

Op de autosnelwegen heffen ze dan ook péage, en dat kan aardig oplopen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."