Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906090 keer)

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2775 Gepost op: zondag 05 augustus 2012 - 21:51:10 »
Hier hebben we toch ook een vrachtwagenvignet ?
Heb je daar wat info van ? Ik google maar ik vind geen cijfers.

Toch wat oudere bruto-cijfers gevonden een 70 à 80 miljoen voor Vlaanderen (2005-2006):
http://www.steunpuntfb.be/pdf/STEUNPUNTFB_RAP_ADD_1.pdf  p. 106, tabel p. 107:
Citaat
Tabel 69: Opbrengsten Eurovignet in Vlaanderen en Brussel, 1995-2006, in miljoen euro (reëel)
Bron: Departement FB
Bron: FOD Financiën, http://docufin.fgov.be/intersalgnl/thema/stat/Stat.htm
       1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006
Vlaanderen 49,4 50,7 49,0 55,7 56,0 47,2 57,9 54,2 59,3 68,2 82,2 71,6
Brussel NA NA NA NA NA NA NA NA 4,90 4,81 4,68 4,38

volgens mij blijft netto ? nog net genoeg over voor de Vlaamse fietspaden - dit per jaar hé- om maar een vb te geven...
Citaat
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GV23MF5TS
Vlaanderen heeft er vorig jaar welgeteld 201,8 kilometer fietspad bij gekregen. Het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) investeerde 65 miljoen euro, het volledig beschikbare budget.

Als men deze Vlaamse 80 miljoen € extrapoleert naar hun snelwegkms brengt dat vrachtwagenvignet zowat 1/5 op tov de Lkw-Maut van Duitsland, maar het groot verschil is dat in D zowat 2/3 ervan echt terug gaat naar het onderhoud en de bouw van hoofdzakelijk die snel- en autowegen (A-wegen), ook het snelle hoofwegennet# met nationale (Bund) verantwoordelijkheid (B-wegen), ttz naar alle Bundesfernstraßen # zie grafiek : http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d3/Verwendung_der_Mautmittel.png

# http://de.wikipedia.org/wiki/Stra%C3%9Fensystem_in_Deutschland#Bundesfernstra.C3.9Fen
« Laatst bewerkt op: zondag 05 augustus 2012 - 23:14:39 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2776 Gepost op: maandag 06 augustus 2012 - 02:12:10 »
...
Resultaat : zowat overal, zowat altijd file ...

Inderdaad, vorige zaterdag was weer eens de "zwartste zaterdag van het jaar". 1 van de vele bronnen

Voor de Belg was dit een gewone doordeweekse werkdag.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2777 Gepost op: maandag 06 augustus 2012 - 15:55:36 »
Citaat
Vlaanderen heeft er vorig jaar welgeteld 201,8 kilometer fietspad bij gekregen.
Fietspaden die in grote mate ... NIET gebruikt worden !

De vele km gevaarlijke fietspaden waar wel fietsers over rijden - vaak wegens gebrek aan een alternatief - worden nauwelijks aangepakt.
Voorbeeld : de N10 Lier- Aarschot (vanaf Berlaar)

Waar er geen bestaande nood is, worden er peperdure fietspaden bijgelegd die er dan zowat leeg bij liggen .
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2778 Gepost op: maandag 06 augustus 2012 - 15:59:40 »
Zoals in Mortsel, zelden dat je daar paar fieters op die boulevard ziet. :-X
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2779 Gepost op: maandag 06 augustus 2012 - 16:45:22 »
Zoals in Mortsel, zelden dat je daar paar fieters op die boulevard ziet. :-X
Zeker 's morgens rijden daar toch aanzienlijk wat fietsers ?

Die reken ik nog bij de drukkere fietspaden langs gewestwegen - of langs wat gewestwegen hadden moeten blijven ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2780 Gepost op: maandag 06 augustus 2012 - 18:51:31 »
's morgens en 's avonds mijd ik Mortsel, spijtig voor de buurgemeenten.....
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2781 Gepost op: dinsdag 07 augustus 2012 - 11:13:46 »
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1481898/2012/08/07/Helft-actieve-zestigers-voelt-zich-onveilig-in-verkeer.dhtml#reaction
Citaat van: Maarten Matienko
Wij stellen voor om in de toekomst de groep van zestigplussers als maatstaf te gebruiken om het veiligheidsbeleid op af te stemmen
Duh ???
Mensen die niet eens een rij-examen hebben gedaan, die dikwijls niet eens de basisregels van de wegcode kennen en die dikwijsl ook amper kilometers rijden (daaag "ervaring")
Dat wil dus zeggen, binnenkort NOG trager rijden, wat een achterlijk land is dit toch

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2782 Gepost op: dinsdag 07 augustus 2012 - 18:20:15 »
Maarten Matienko ..... btja dat is ne comiek hé, moet altijd serieus lachen met die zijn grappige uitspraken.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2783 Gepost op: woensdag 08 augustus 2012 - 14:13:32 »
Mensen die niet eens een rij-examen hebben gedaan, die dikwijls niet eens de basisregels van de wegcode kennen en die dikwijsl ook amper kilometers rijden (daaag "ervaring")
Dat wil dus zeggen, binnenkort NOG trager rijden, wat een achterlijk land is dit toch

Incompetentie als norm ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2784 Gepost op: donderdag 09 augustus 2012 - 08:46:04 »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2785 Gepost op: donderdag 09 augustus 2012 - 16:37:44 »
Vorige keer getankt bij de Esso Express in Wijnegem, pomp sloeg continu af als je de 'clip' wou aanzetten - zelf het pistool ingedrukt houden werkte wel.
Niks mis met je kar.

Kanten Antwerpen vind je almaar minder pompen waar de clip werkt, en die je dus niet zelf ingedrukt moet houden.

Bij Maes werkt de clip meestal wel.
Bij Esso Express werkt die hier nergens AFAIK.

Citaat
Ik weet niet exact hoe dat ding net bepaald hoe vol de bak is, ik dacht altijd dat dat iets was met luchtstroming?
Ja, via het kleine kanaaltje in de vulteut.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2786 Gepost op: vrijdag 10 augustus 2012 - 05:52:31 »
Van tanken word ik ambetant (en dit keer niet alleen door de prijs ;D ). Vorige keer getankt bij de Esso Express in Wijnegem, pomp sloeg continu af als je de 'clip' wou aanzetten - zelf het pistool ingedrukt houden werkte wel. Op goed gevoel vullen dan maar. Vandaag opnieuw gaan tanken bij Esso Express in Geel. Wéér van 't zelfde. Geen volk te zien, dus ik probeer een andere pomp. Nougabollen. 3 pompen geprobeerd, bij de 3de maar weer op bonne chance vol gedaan. Op gehoor verder gaan is uitgesloten met een drukke weg er langs. Zelden problemen gehad, maar nu de laatste 2 tankbeurten al 4 keer. Denk dat ik dat in totaal nog maar een keer of 6 gehad heb.

Vraag van de dag: zijn al die pompen defect, of is het mogelijk dat er iets defect is aan mijn dieselbak? :') Ik weet niet exact hoe dat ding net bepaald hoe vol de bak is, ik dacht altijd dat dat iets was met luchtstroming?

Gewoon de clip versleten, komt vaak voor.
Echter niet echt een probleem om te tanken, tenzij kramp in je handen bij grotere tanks (heb 1200 liter mee met vrachtwagen), want als die vol is stopt hij toch vanzelf normaal.
Van het moment dat die tegendruk voelt omdat de tank vol is of de brandstof kan niet snel genoeg weg of je gaat te dicht tegen de wand, ... slaat die automatisch af ... tenzij dat ook stuk is natuurlijk maar tegen die tijd zijn ze meestal al lang vervangen.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2787 Gepost op: vrijdag 10 augustus 2012 - 16:41:53 »
Gewoon de clip versleten, komt vaak voor.
Kan eens voorkomen, maar niet bij alle pompen van alle stations  ;)
(bvb bij de Esso Express nog niet anders geweten)

Als dat clipje niet werkt, is dat doorgaans een bewuste keuze van de pomphouder of -keten.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2788 Gepost op: vrijdag 10 augustus 2012 - 23:09:19 »
Bibi 1200 liter? ik heb op het werk vaak de vrachtwagen mee met de grootste tank, 750liter, duurt inderdaad even om die te tanken.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2789 Gepost op: zaterdag 11 augustus 2012 - 01:44:48 »
Ik heb er vandaag 1250 km opzitten. Vrijwel altijd op cruise-control en zo saai en slaapverwekkend door Frankrijk. Iedereen heeft daar zo een schrik gekregen van de snelheidscontroles dat het constant treintje rijden is. Aan de automatische flitsers gaat men dan meestal (bruusk) in de remmen. Inhalen gebeurt er in het beste geval met een snelheidsverschil van 1 km/u. Veilig is wat anders!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519