Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906069 keer)

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2805 Gepost op: donderdag 16 augustus 2012 - 16:42:04 »
"Vrienden" op Smoelenboek... wat voor een verloedering van het begrip "vriendschap"! Geen zinnig mens wil toch de "vriend" van een Belgische flik zijn.

Voor alle duidelijkheid: neen, ik doe niet mee aan Facebook.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2806 Gepost op: donderdag 16 augustus 2012 - 19:14:09 »
« Laatst bewerkt op: donderdag 16 augustus 2012 - 19:48:46 door Rafael »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2807 Gepost op: donderdag 16 augustus 2012 - 20:10:37 »
In welke rijstrook reed de Honda?  Toch niet de rechtse, mag ik hopen?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2808 Gepost op: donderdag 16 augustus 2012 - 21:07:38 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2809 Gepost op: donderdag 16 augustus 2012 - 21:37:53 »
Dan denk 'k dat hij idd niks te vertellen heeft.  Als hij in de rechtse reed (en het zou de rechtse zijn die wegviel), was het andere peperkoek geweest.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2810 Gepost op: donderdag 16 augustus 2012 - 23:06:26 »
Aan de idioot in de lelijke zwarte Honda: weet me te zeggen welke regel mij verplicht jou voor te laten als er 2 stroken samenvoegen en de jouwe stopt. Dan hoef je niet te claxonneren, vloeken en zwaaien naar mij. Zolang je die regel niet vindt, kan je de boom in. Ik ben hoffelijk geweest en heb je voorligger er tussen gelaten. 1 voor 1, te simpel.

En het ergste van al: voor die kerel ben jij, en niet hij, de dwarsligger. Je zag immers dat hij zich er nog wou tussen wringen, en nu heeft hij al die moeite voor niets gedaan. Zo redeneert dat ras.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2811 Gepost op: vrijdag 17 augustus 2012 - 10:02:04 »
Je interpreteert de privacy instellingen van Facebook verkeerd denk ik.
Kan zijn, alleen zie ik er nergens de berichten waar Bert naar verwijst ... geen enkel er van.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2812 Gepost op: vrijdag 17 augustus 2012 - 10:03:38 »
Aan de idioot in de lelijke zwarte Honda: weet me te zeggen welke regel mij verplicht jou voor te laten als er 2 stroken samenvoegen en de jouwe stopt. Dan hoef je niet te claxonneren, vloeken en zwaaien naar mij. Zolang je die regel niet vindt, kan je de boom in. Ik ben hoffelijk geweest en heb je voorligger er tussen gelaten. 1 voor 1, te simpel.

Aan ritsen zijn ze hier nog niet toe ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2813 Gepost op: vrijdag 17 augustus 2012 - 12:27:10 »
"Vrienden" op Smoelenboek... wat voor een verloedering van het begrip "vriendschap"! Geen zinnig mens wil toch de "vriend" van een Belgische flik zijn.

Tsja "vrienden".  What's in a name?  Voor mij is dat eerder een manier om daar mee te kunnen lezen, en af en toe eens te reageren op foute berichtgeving.  En te hopen dat zoveel mogelijk mensen het lezen.  In die zin zie ik niet echt in wat ik daar verkeerd mee doe, integendeel.  Maar -akkoord- échte vriendschap, is iets helemaal anders.

En wie ik tot mijn echte vriendenkring reken, tsja.  Da's  idd nog iets helemaal anders dan zogenaamde vriendschappen op Smoelenboek.  De échte vriendschappen (in de goede betekenis van het woord) onderhoud ik wel op een héél andere manier.

Voor alle duidelijkheid: neen, ik doe niet mee aan Facebook.

Jou heb ik er idd nog niet gevonden, nee.

De pagina had ik ook gevonden, de genoemde berichten echter niet.

Ze zitten aan 5.000 vrienden.  Daarmee is hun account kennelijk volzet.  En gaat men voortaan enkel nog posten op hun fanpagina "Lokale Politiezone Rupel".  Daar kan je dus geen vrienden mee worden, je kan het wel "leuk" vinden, als je daar wil meelezen.

Ik zal in het midden laten of je de Lokale Politiezone Rupel (althans op facebook) "leuk" wil vinden om er eens mee te lezen.

Lijkt wel een pagina van de organisator van Casa Blanca ipv van een politiepagina !

Of van Tomorrowland ....

Verder kan ik er berichten lezen, genre:

"Wéh, er staat een camionnetteke naast mijn deur, op minder dan 1 m van mijn inrij.  Ik ga klacht indienen"
"Mogen die ijskreemkarrekes hier wel rijden met hun lawaai?"  (voornoemd ijskarreke zal nooit een ijsje verkopen aan mijn kids wegens onderling gewelddadig gedrag met een concurrent)
"Mag mijnen buurman zijn gras wel in het weekend afrijden?"
"Kom eens flitsen in mijn straat, want ze rijden hier te rap"
"Waarom mag ik niet met mijn hond naar Niel Plage?"

enz.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 17 augustus 2012 - 12:37:46 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2814 Gepost op: vrijdag 17 augustus 2012 - 14:24:09 »

Voor alle duidelijkheid: neen, ik doe niet mee aan Facebook.

Jou heb ik er idd nog niet gevonden, nee.
ik heb eigenlijk nog niemand gezocht, ken ik hier eigenlijk wel iemand?
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Paprieka

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 292
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2815 Gepost op: vrijdag 17 augustus 2012 - 14:27:52 »
Citaat
Verder kan ik er berichten lezen, genre:

"Wéh, er staat een camionnetteke naast mijn deur, op minder dan 1 m van mijn inrij.  Ik ga klacht indienen"
"Mogen die ijskreemkarrekes hier wel rijden met hun lawaai?"  (voornoemd ijskarreke zal nooit een ijsje verkopen aan mijn kids wegens onderling gewelddadig gedrag met een concurrent)
"Mag mijnen buurman zijn gras wel in het weekend afrijden?"
"Kom eens flitsen in mijn straat, want ze rijden hier te rap"
"Waarom mag ik niet met mijn hond naar Niel Plage?"

Vind je dat niet goed dan, dat mensen daar hun ding kwijt kunnen?

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2816 Gepost op: vrijdag 17 augustus 2012 - 14:34:53 »
Ik vind gewoon dat er ergere dinge zijn dan de zaken die ik heb opgesomd.  ;)
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2817 Gepost op: vrijdag 17 augustus 2012 - 19:08:40 »
Tsja "vrienden".  What's in a name?  Voor mij is dat eerder een manier om daar mee te kunnen lezen, en af en toe eens te reageren op foute berichtgeving.  En te hopen dat zoveel mogelijk mensen het lezen.  In die zin zie ik niet echt in wat ik daar verkeerd mee doe, integendeel.  Maar -akkoord- échte vriendschap, is iets helemaal anders.

Wat mij betreft, doe je daar helemaal niets verkeerds mee, hoor Bert. Maar Facebook had misschien beter van "contacten" gesproken in plaats van het woord "vrienden" te misbruiken.

Citaat
En wie ik tot mijn echte vriendenkring reken, tsja.  Da's  idd nog iets helemaal anders dan zogenaamde vriendschappen op Smoelenboek.  De échte vriendschappen (in de goede betekenis van het woord) onderhoud ik wel op een héél andere manier.

Ik ben er 60, en ik heb sinds 6 jaar de eerste echte vriend in mijn leven: Boyke, onze labrador. Hij is me altijd onvoorwaardelijk trouw en heeft me nog nooit teleurgesteld.

Citaat
Voor alle duidelijkheid: neen, ik doe niet mee aan Facebook.

Jou heb ik er idd nog niet gevonden, nee.

Onlangs heeft hier in D een jongen via Facebook een party georganiseerd. De jongen is 20 jaar en werkt als leerling in een garage voor 654 Euro per maand (zelfs als voltijds glazenspoeler in een restaurant zou hij al het minimum loon van bijna 1.200 Euro netto hebben). Ongeveer 5.000 deelnemers hebben zich aangemeld, waarvan er uiteindelijk slechts 150 komen opdagen zijn. Maar de Polizei had rekening gehouden met 5.000, en had derhalve voor de ordehandhaving 830 Polizisten ingezet. De jongen heeft nu de rekening gekregen: 277.000 Euro. En hij zal een doorwinterd advocaat nodig hebben om eronder uit te komen. Ook dat is Facebook...

Ondertussen doorbreken de aandelen die Facebook te koop aangeboden heeft, de geluidsmuur in hun duikvlucht.

Citaat
Ik zal in het midden laten of je de Lokale Politiezone Rupel (althans op facebook) "leuk" wil vinden om er eens mee te lezen.

Misschien wel. Want dat is toch die bende die onder meer berucht is voor sex in de combi tijdens de diensturen, niet?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2818 Gepost op: vrijdag 17 augustus 2012 - 20:11:50 »
Misschien wel. Want dat is toch die bende die onder meer berucht is voor sex in de combi tijdens de diensturen, niet?

Onderandere.  Daarnaast was er met datzelfde korps nog eens een schandaal.  Dat had betrekking op het zich laten omkopen door een begrafenisondernemer.  Die kreeg dan nagenoeg alle opdrachten vanwege dat korps.  Denk aan weghalen van dodelijk slachtoffer na een ongeval, een stoffelijk overschot waar de politie bij uitkomt na een klacht van de buren aangaande ondraaglijke stank etc.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2819 Gepost op: zaterdag 18 augustus 2012 - 10:15:07 »
Misschien wel. Want dat is toch die bende die onder meer berucht is voor sex in de combi tijdens de diensturen, niet?
PZ Rupel was heel wat beruchter dan dat, daarmee kon je het Topic "Politie" alleen al vullen.
Op een gegeven moment zat zo'n 10% in de bak of was correctioneel veroordeeld !
Corruptie bij takelen, drughandel, en moord ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder