Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906146 keer)

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2835 Gepost op: dinsdag 28 augustus 2012 - 18:40:13 »
Je staat aan een rotonde te koekeloeren, en je af te vragen waarom het niet vooruit gaat ...
Ha, de dagshift bij Van Hool houdt er mee op ...

Er wordt volop voorrang verleend aan fietsers, die net buiten de rotonde in de verkeerde richting rond rijden ... geweldige aanleg van het Vlaams Geknoei err ... Gewest.
Een wat dichter, blijkt dat de fietsers zelfs B1 hebben, maar deze niet opvolgen.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2836 Gepost op: zaterdag 01 september 2012 - 11:06:46 »
« Laatst bewerkt op: zaterdag 01 september 2012 - 11:08:22 door Rafael »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2837 Gepost op: zaterdag 01 september 2012 - 13:33:32 »
Was er iemand slim genoeg om de flikken te bellen ?
Ongeval met gewonden ... is zelfs verplicht dan.

Geen idee.  Schoonma is er niet bij gebleven.  'k Zou toch denken, dat als iemand het noodnr. belt, met de melding van een ongeval met een lijnbus en het feit dat iemand nood heeft aan een ziekenwagen ....  Dat de hulpdiensten zélf slim genoeg zouden moeten zijn om tot de conclusie te komen dat de politie ter plaatse moet komen.

Van een medecursist die zelf lijnbuschauffeur is, verneem ik dat zij bij een ongeval met louter blikschade zij géén EAF mogen invullen.  Maar dat zij 1 of ander soort standaardformulier met daarop de gegevens van de betrokken lijnbus moeten achterlaten en meteen doorrijden.  En waarvan de tegenpartij bij voorbaat 1 exemplaar dient te ondertekenen en waarop zij zélf naderhand (!) de toedracht moeten invullen.  Ik vraag mij af of dit juridisch gezien enige steek houdt.  Ik weet 1 ding.  Mocht mij ooit een ongeval gebeuren, dat ze mij daarmee begot niet zullen hebben liggen.  Die chauffeur mag dreigen met schadeclaims voor opgelopen wachttijden daardoor.  En daarna op z'n kop gaan staan dansen tot z'n kousen afzakken, Chinees beginnen praten of 2m hoog springen.  Maar ik onderteken hoegenaamd géén blanco formulier.  Ik EIS dat er een EAF fatsoenlijk opgesteld wordt.  En mocht de chauffeur op 't idee komen om door te rijden, zal hij rap genoeg een klacht wegens vluchtmisdrijf aan z'n rekker zal hebben.

Meanwhile.  Belziek liet zich nog 's van zijn beste kant zien.  Stabroek afgesloten wegens een wielerwedstrijd, de Antwerp Ports Classic of zoiets.  Dito (ergens tussen 15.00 en 16.00 u) met verschillende opritten van de A12 A'pen Bergen Op Zoom en de Antwerpse Ring.  Hoe achterlijk kan men zijn om zulks toe te laten op een vrijdagnamiddag?  Een ongeval in de Kennedytunnel deed de rest natuurlijk.  Alles hopeloos muurvast, natuurlijk.  Voor m'n collega duurde een ritje Loenhout-Kallo ruim 2 uur .....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2838 Gepost op: zaterdag 01 september 2012 - 16:12:50 »
Dat de hulpdiensten zélf slim genoeg zouden moeten zijn om tot de conclusie te komen dat de politie ter plaatse moet komen.
Hoop er niet op.

100 en 101 zijn doorgaans nog gescheiden.
Dat zou bij elkaar moeten gaan komen ... O-VL is dat al, maar de rest ?

Citaat
Van een medecursist die zelf lijnbuschauffeur is, verneem ik dat zij bij een ongeval met louter blikschade zij géén EAF mogen invullen.  Maar dat zij 1 of ander soort standaardformulier met daarop de gegevens van de betrokken lijnbus moeten achterlaten en meteen doorrijden.  En waarvan de tegenpartij bij voorbaat 1 exemplaar dient te ondertekenen en waarop zij zélf naderhand (!) de toedracht moeten invullen.  Ik vraag mij af of dit juridisch gezien enige steek houdt.  Ik weet 1 ding.  Mocht mij ooit een ongeval gebeuren, dat ze mij daarmee begot niet zullen hebben liggen.
Beide partijen moeten overeenstemming hebben, anders moet de politie er bij komen of verwittigd worden.
Doorrijden zonder overeenstemming ivm het ongeval :  101. Ongeval met vluchtmisdrijf.

Citaat
Belziek liet zich nog 's van zijn beste kant zien.  Stabroek afgesloten wegens een wielerwedstrijd, de Antwerp Ports Classic of zoiets.  Dito (ergens tussen 15.00 en 16.00 u) met verschillende opritten van de A12 A'pen Bergen Op Zoom en de Antwerpse Ring.  Hoe achterlijk kan men zijn om zulks toe te laten op een vrijdagnamiddag?
Vorig weekend idem op zaterdag.
Kermiskoers denkelijk.
Heel de santeboetiek afgesloten.
't Is maar een wereldhaven, en dé economische pool van België ...daar moet niemand geraken in het weekend hé .
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2839 Gepost op: zaterdag 01 september 2012 - 21:05:13 »
Burgemeester Janssens gaat de zaak (laten) onderzoeken. 

Wat valt er hier nu nog te onderzoeken, zeg?  Opritten aan de Antwerpse Ring, en de A12 A'pen Bergen op Zoom, en het centrum van Stabroek KNAL in de spits, nota bene op een vrijdag is toch gewoonweg op je blote knieën sméken om dikke miserie.  Om dat vooraf in te schatten, moet je toch geen universitair diploma bezitten, noch helderziende zijn.  Een minimum gezond boerenverstand volstaat al.

Secundo.  Er was toelating voor gegeven, en er werden maar liefst 100 agenten ingezet om het verkeer te (ont)regelen.  Als burgemeester staat hij toch (mee) aan het hoofd van de lokale politie, nee?  Hoezo, was hij daar dan niet van op de hoogte?

Kom, kom.  In Antwerpen (Antwaaarrrepe) zeggen ze: "Zwaanst na ni hé" 
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2840 Gepost op: maandag 03 september 2012 - 23:20:31 »
Vandaag kwamen er voor mij plots 2 politieagenten tevoorschijn, niks erg, het was in een zone 30 en ik hield me er aan. Ze waren een takelwagen aan het begeleiden die een voertuig moest takelen dat wat lastig stond. Hiervoor heb ik alle begrip en ik wacht geduldig. Uiteindelijk wijst één van de twee mij aan dat ik wel het straatje rechts in mag en dan via een lus voorbij de takelwagen kan geraken. Op die 500 m heb ik nog nooit zoveel wagens verkeerd geparkeerd zien staan. Ik weet dat de politie van Mechelen deze buurt niet de dikwijls controleert vanwege de hoge concentratie 'nieuwe mechelaars', maar dit was halucinant.
Een 4-tal keer was het echt milimeterwerk om erdoor te geraken. Mijn auto is niet echt klein, maar dit kan toch echt niet.

Voor de geïnteresseerden, de takelwerken waren in de Smisstraat, ik kwam van Muizen. De lus die ik heb gereden is: locomotiefstraat, aambeeldstraat, draaibankstraat, hamerstraat.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2841 Gepost op: maandag 03 september 2012 - 23:45:56 »
Oh jawel, dat kan wél.  Je haalt zélf al 1 goeie reden aan om er niet teveel te controleren, laat staan verbaliseren en takelen.  En je denkt toch zeker niet dat de burgemeester zijn kiezers NU (in de laatste rechte lijn naar de lokale verkiezingen) nog tegen de haren in gaat willen strijken door foutparkeerders aan te pakken?

Ondertussen gaat de politie streng toezicht houden aan de schoolpoort.... de eerste week/weken.  Dat laatste moet je er dan vooral erg nadrukkelijk bij zeggen.  Zeg dan ineens dat je 1, hooguit 2 weken werk wil maken van de veiligheid van schoolgaande kinderen hé.  En dat foutparkeerders, mensen die hun kroost de gordel niet omdoen, etc. binnen hooguit enkele weken weer vrolijk hun gangetje mogen gaan.  Ongestraft, uiteraard. 
« Laatst bewerkt op: dinsdag 04 september 2012 - 00:22:04 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2842 Gepost op: dinsdag 04 september 2012 - 06:20:49 »
Vandaag bijna een frontale botsing gehad met een tegenligger, ook een oplegger.
Dat die bussen van "De Lijn" binnen de bebouwde kom voorrang hebben/nemen (lees pakken) op achteropkomend verkeer is nog niet erg genoeg dat ze zelfs al luid claxonnerend vertrekken met hun trolleybus terwijl de oplegger er al naast zit.
Gelukkig kon ik wat uitwijken terwijl die mens dikke zwarte strepen op het wegdek aan het maken was en toen ik er naast kwam hoorde ik een krakend/brekend geluid.
Mijn eerste gedacht was dat die lijnbus zijn spiegel er af was en ik was al klaar om te gaan getuigen maar in mijn spiegel zag ik dat dat niet het geval was.
Ik ben dan maar gewoon gestopt aan het verkeerslicht zo'n 80 meter verder.

PLAATS VAN HET GEBEUREN.

De vrachtwagen kwam van links aan de lichten dus reed zeker niet te snel, ikzelf reeds iets van een 35 à 40km/u tijdens de avondspits.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2843 Gepost op: dinsdag 04 september 2012 - 17:26:41 »
Het moest en zou er 's van komen ...

Als je maand na maand, na maand slechter blijft uitbetalen dan zowat al je concurrenten, komt er gemor.

>>> klik    
« Laatst bewerkt op: dinsdag 04 september 2012 - 17:30:05 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2844 Gepost op: dinsdag 04 september 2012 - 22:24:08 »
Zo vandaag knoop doorgehakt, oude Berlingo op LPG gaat vervangen worden door een .... oude Alfa diesel....
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2845 Gepost op: woensdag 05 september 2012 - 06:47:50 »
Het moest en zou er 's van komen ...

Als je maand na maand, na maand slechter blijft uitbetalen dan zowat al je concurrenten, komt er gemor.

>>> klik    

 ;D

Zo vandaag knoop doorgehakt, oude Berlingo op LPG gaat vervangen worden door een .... oude Alfa diesel....

Goed gezien, de staat zoekt nog sponsors. ;D

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2846 Gepost op: woensdag 05 september 2012 - 08:41:26 »
Het moest en zou er 's van komen ...

Als je maand na maand, na maand slechter blijft uitbetalen dan zowat al je concurrenten, komt er gemor.

>>> klik    

 ;D

Jama, ge moet daar niet mee lachen hé.   :D :D :D

De ene week moeten wij MILCOBEL INFO boekjes uitdelen bij die boeren.  De week erop, MILCOBEL FLASH.  Beiden een soort infoblaadjes vanuit de melkerij aan de boeren.  Daarin staat dan telkens te lezen hoe goed het allemaal is, hoe gunstig de prognoses zijn, en hoe goed de melkerij het allemaal doet.  Kortom, allemaal rozengeur en maneschijn.  De week erop, moeten we dan de afrekening van hun melkgeld bezorgen.  Da's dus afgeven, en dan maken dat ge van den hof zijt VOOR die boer de enveloppe geopend heeft.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2847 Gepost op: woensdag 05 september 2012 - 13:30:30 »
Sinds ik zo dicht bij de deur werk en ook nog glijdende werkuren heb kan ik ook eens op woensdag de kinderen gaan ophalen. Vandaag was ik met de wagen zodat ik nog snel langs de supermarkt kon. Aan de schoolpoort is het echter een scene uit een horrorfilm. De meeste wagens staan slecht geparkeerd. Een astra poogde te parkeren in een plek waar ik mijn 5-serie makkelijk in zou krijgen. Deze astra lukt er maar niet in. Natuurlijk wordt heel de tijd het verkeer opgehouden. Fietsers rijden à volonté door het rode licht, met drie naast elkaar in een enkelrichting straat tegen de richting (dat mogen ze ondertussen helaas), iemand komt zelfs aangefietst met een onbereden fiets aan de hand en wriemelt zich nog tussen de aankomende auto's. Wat verder begint een moeder een gesprek met een leerkracht, natuurlijk vanuit de wagen in het midden van een kruispunt. Rekening houden met de andere weggebruikers hoeft natuurlijk niet.

Enkele jaren geleden is er aan die school met de werkgroep verkeer een wijziging voorgesteld aan het stadsbestuur die ondertussen ook is doorgevoerd. Het voetpad werd verbreed ter hoogte van de poort zodat er meer plaats beschikbaar kwam om fietsen te parkeren, dit ten koste van een 5-tal parkeerplaatsen voor auto's. Nog is deze plaats niet groot genoeg. Men stalt de fietsen door elkaar, meer nog men rijdt gewoon zo dicht men kan bij de poort, stapt af en laat de fiets staan. Als dit het voorbeeld is dat de kinderen krijgen ziet het er absoluut niet goed uit voor het verkeer.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2848 Gepost op: woensdag 05 september 2012 - 13:37:14 »
door het rode licht, met drie naast elkaar in een enkelrichting straat tegen de richting (dat mogen ze ondertussen helaas)

Toch niet door het rode licht, niet met drie naast elkaar ....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2849 Gepost op: woensdag 05 september 2012 - 14:06:44 »
door het rode licht, met drie naast elkaar in een enkelrichting straat tegen de richting (dat mogen ze ondertussen helaas)

Toch niet door het rode licht, niet met drie naast elkaar ....

Jij bent nog niet mee hé, dat is daar zone 30, daar mogen zwakzinnige weggebruikers alles!  ;)
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519