Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906142 keer)

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2865 Gepost op: maandag 10 september 2012 - 01:07:46 »
De filemachine van de beschermde werkplaats 'Vlaams Verkeerscentrum' stond weer aan op de E313. Het was wat drukker dan normaal voor een zondag, maar het verkeer liep nog vlot aan 120 km/u. Net voorbij de samenkomst met de E34 werd het 110 en dan 90. Voorbij het tankstation werd het dan terug 120, om nauwelijks 1 km verder terug 100 km/u te worden.

Dringend opdoeken die handel en het personeel onmiddellijk naar huis sturen. 'Ga niet langs af, u ontvangt geen ontslagvergoeding'!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2866 Gepost op: maandag 10 september 2012 - 09:35:18 »
Grote werken bezig tussen Hemiksem en Schelle, waardoor Hemiksem al barst van de omleidingen.  Gisteren daarbovenop "Grote Prijs Rupske Lauwers".  En als toemaatje was de parking aan de Gemeenteplaats ingenomen door de startdag van de chiro.  Gevolg: Hemiksem zowat afgesloten van de buitenwereld, haast nergens nog parkeerplaats (maar soit, dat nog tot daar aan toe).  En erger: seingevers ingehuurd, die wel in staat waren om bangelijk heen en weer te zwaaien met hun C3-tje (ipv gewoon omhoog te houden).  Maar mensen die de streek niet kennen, een beetje wegwijs maken, ging niet.  Het was immers een ingehuurde vereniging die Hemiksem blijkbaar niet kende.  En zij waren kennelijk ook absoluut niet gebrieft aangaande te volgen omleiding(en).  Een fatsoenlijke bewegwijzering voorzien was al eveneens teveel gevraagd.

Dan moet je niet steil achterover vallen als het verkeer hier in de soep draait hé mannen.  Geweldig, als je uitgerekend dan je kleintje moet laten dopen.  Gelukkig had ik de meesten op voorhand zélf al verwittigd over wat hen te wachten stond.  En heeft iedereen zijn voorzorgen genomen en goed tijdig vertrokken.

'k Heb het maar niet meer aan m'n hart laten komen.  Het weer zat goed mee, en ik vertik het om het doopfeest van m'n dochtertje te laten verknallen door dit soort gepruts.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2867 Gepost op: maandag 10 september 2012 - 20:28:35 »
Alvast proficiat met het doopsel van je dochtertje, Bert!  :)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2868 Gepost op: dinsdag 11 september 2012 - 08:49:59 »
Bedankt!
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2870 Gepost op: dinsdag 11 september 2012 - 22:33:37 »
Geen probleem ik zit nog 2 weken in Lyon. :-*
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2871 Gepost op: woensdag 12 september 2012 - 00:02:31 »
Wanneer krijgen we eens een zondag zonder zwak(zinnig)e weggebruikers?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2872 Gepost op: woensdag 12 september 2012 - 05:16:51 »
In Gent, Antwerpen en Brussel heb ik het vandaag al aangekondigd gezien op die variabele borden boven de snelweg.
Ik zal er ook weinig of geen last van ondervinden. ;D

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2873 Gepost op: woensdag 12 september 2012 - 13:17:38 »
Citaat
www.weekvandemobiliteit.be.
dit gaat toch enkel over imobiliteit
ik vraag mij af of elektrische voertuigen wel mogen rijden, want het draait toch zogezegd om het milieu
en wat doen die voetgangers op de rijbaan?
het is niet omdat er een bord staat dat er geen auto's in mogen, dat de rest van de regels niet meer tellen
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2874 Gepost op: woensdag 12 september 2012 - 14:50:14 »
En hoppa, daar we weer met de verkiezingsfolders ....

Zonet kreeg ik hier een folder van een partij die momenteel haar lijst nog aan het opstellen is (jawel!). 

Citaat
We willen liefst met een volle lijst opkomen, en zoeken nog vijf kandidaten.  Het maakt niet uit welke politieke overtuiging u hebt, als u maar voor HEMIKSEM wil gaan!  Bovendien moeten wij minimum 500 stemmen halen om een eerste zetel in de gemeenteraad te halen.  Als u denkt 30 of meer persoonlijke stemmen te halen, aarzel dan niet en stel u voor 14 september kandidaat:

Dus, of je nu de politieke ideeën van die partij nu onderschrijft of niet.  Of je nu dezelfde idealen nastreeft of niet, speelt allemaal geen enkele rol.  Als je ons maar genoeg stemmen oplevert, ben je welkom.  Al de rest is maar bijzaak.  Jongens, toch.

(Sorry, was idd niet verkeersgerelateerd.   Maar ik viel hier zodanig van mijn stoel, dat ik jullie dit niet wilde onthouden).
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2875 Gepost op: woensdag 12 september 2012 - 15:03:24 »
Dus, of je nu de politieke ideeën van die partij nu onderschrijft of niet.  Of je nu dezelfde idealen nastreeft of niet, speelt allemaal geen enkele rol.  Als je ons maar genoeg stemmen oplevert, ben je welkom.  Al de rest is maar bijzaak.  Jongens, toch.
Dat was me al langer bekend, kennis van mij komt ook op "om den hoop te vullen"
Dat ze dit dan nog zo durven op een folder drukken, dat is wel sterk !

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2876 Gepost op: woensdag 12 september 2012 - 15:56:08 »
Wat die man durft schrijven ....

Reeds in zijn inleiding schrijft hij dat hij voor een afzonderlijke naam kiest, want "nationaal kan men ook niets doen voor ons".  De nationale partijbonzen moest 't weten!  Die nationale partij krijgt trouwens elders NOG een rake sneer.  Namelijk het verwijt dat zij de enige partij zijn die het niet nodig vindt om deel te nemen aan "de vragende partij".  

En verder:  Ze zijn onpartijdig, en voor iedereen.  Alle goede ideeën, gaan ze op de gemeenteraad brengen.  (Maar alleen als ze goed zijn, wel te verstaan).  En voorts gaat de partij UW vragen realiseren.  (Maar alleen voor zover het mogelijk is, wel te verstaan).

De laatste zin uit zijn voorwoord, zegt overigens zowat alles: "Wij willen scoren met dossiers als ....".  (Hij is dus wél eerlijk.  Immers: naderhand ook effectief iets realiseren, is blijkbaar maar een detailke?  Ach, 'k zal het wel verkeerd begrepen hebben).

Verder nog wat blablabla over afgebrande molens, waar de eigenaar zogezegd niks aan zou mogen doen.  (Maar hij schijft er wijselijk niet bij, dat hijzelf de eigenaar is)

==> Ik voel plaatsvervangende schaamte, om zoiets allemaal te durven beweren, laat staan ook nog 's op grote schaal te durven verspreiden.

Zo'n brol gaat bij mij dus regelrecht de papiermand in.
« Laatst bewerkt op: woensdag 12 september 2012 - 21:47:48 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2877 Gepost op: donderdag 13 september 2012 - 19:30:47 »
(Sorry, was idd niet verkeersgerelateerd.   Maar ik viel hier zodanig van mijn stoel, dat ik jullie dit niet wilde onthouden).

Geen probleem, Bert. De rubriek "Praatcafé" is er om te "Praten over alles en nog wat dat niet elders op het forum thuishoort".  ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2878 Gepost op: maandag 17 september 2012 - 20:35:56 »
Thx.

Enfin.  Vandaag sta ik te koekeloeren op de Bredanbaan, vlakbij de kerk Sint-Jozef.  Kort voor de middag, een moment waarop ik hier al vaak gepasseerd ben in de week.  En er eigenlijk -in tegenstelling tot een zaterdag- nooit veel fileproblemen kende.  Tiens, zou er een ongeval gebeurd zijn of zo?  Ha, neen.  Thv het shoppingcenter waar vroeger op zondag de automarkt stond, ligt nu ineens een verdrijvingsvlak, jawel!  De linkse rijstrook valt heel eventjes weg, op zo'n 100 m voor het verkeerslicht met de Winkelstap en de Ringlaan.  Wat dat verdrijvingsvlak daar nu weer in godsnaam ligt te doen, blijft me nog onduidelijk.

Bij mijn tweede rit in de vroege namiddag, passeer ik er opnieuw.  En zie hoe een lijnbus krek op die plaats van de trambedding komt gereden, om vervolgens rechtsaf te gaan (de Ringlaan in)  Ach zo: dat verdrijvingsvlak dient dus om de dames/heren lijnbuschauffeurs ongestoord van de bedding te laten rijden.  Hoeven ze niet in de spiegel te kijken.  Wel, wel.  Ze krijgen al voorrang bij het verlaten van hun halteplaats.  Ze krijgen aparte busstroken.  Eigen beddingen voor de tram + lijnbus.  Noem maar op!  Is het nu NOG niet welletjes, zeg?  Ik hou mijn hart vast voor het verkeer op zaterdag.    :-\  

Enne, aan de lijnbuschauffeur.  Als je je bedding verlaten hebt op die plaats, mag je mij eens proberen uit te leggen waarom ik opzij zou moeten voor u? Je bevindt je in de linkse rijstrook, en je verandert van rijstrook (te weten: naar de rechtse die je moet, waar ik rij)  En dit waar je je halteplaats nog NIET bereikt hebt.  Die ligt dan nog zo'n 50 m verderop.  Dus wie heeft er voorrang als je van rijstrook verandert, denkt ge?

Kennelijk geen probleem voor meneer.  Even inhouden, zodat je achter die ambetante melkwagen hangt.  Pinken en tegelijk al gaan met de banaan.  Die sukkeltjes met hun auto's doen rap genoeg in hun broek, hé?  Is het niet?

edit: vlak voorbij dit verdrijvingsvlak, liggen op de grond nog twee herhalingen geschilderd van een C43 (50).  Waarbij ik mij afvraag of dat mag?  We zijn dan nét in de bebouwde kom, waar geen C43's  (50) staan (en eigenlijk in principe immers zelfs niet mogen staan).  Dus: mag dat daar liggen, als zogezegde herhaling van iets dat er... niet staat?  (Ik zou denken van niet).
« Laatst bewerkt op: maandag 17 september 2012 - 20:37:27 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2879 Gepost op: dinsdag 18 september 2012 - 01:15:11 »
Wat betreft die buschauffeurs van 'De Lijn', gewoon signaleren aan De Lijn, ik stuur je nog een linkje door morgen. Ik heb uit zeer goede bron dat men daar rekening mee houdt. Ideaal is om het busnummer, uur en plaats te noteren, maar met de nummerplaat zal het ook wel lukken.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519