Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906083 keer)

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2880 Gepost op: woensdag 19 september 2012 - 00:27:26 »
Leuvensesteenweg, net voor Plankendael. Er staat een zwakzinnige weggebruiker (lees voetganger) aan de rand van de rijbaan. Hier geldt als max. snelheid 70 km/u, er is geen zebrapad in de buurt. Dat kalf wil blijkbaar oversteken. Ik rijdt op een typische veligheidsafstand bij deze snelheid t.o.v. mijn voorganger, pakweg 40 m. Daar wil de voetganger dus tussen duiken om over te steken. Ik waarschuw met een geluidssignaal, wat deze zwakzinnige duidelijk niet zint. Oversteken doet ze niet meer, maar haar gebaren waren overduidelijk!
De eerstvolgende achterligger zat enkele honderden meters achter mij, waardoor ze 1 sec. later alle tijd van de wereld had om over te steken. Toen ze uiteindelijk, toen ik voorbij was, overstak bleef ze nog hevig gebaren maken in mijn richting. Ze zou misschien beter de kant in het oog houden waar de auto's vandaan komen i.p.v. mij te blijven viseren. Ik vertegenwoordiger immers geen enkel gevaar meer voor haar.

Hoe kan iemand zoveel domheid ten toon spreiden en toch nog niet overreden zijn? Misschien door de oplettendheid van de bestuurders?
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2881 Gepost op: woensdag 19 september 2012 - 06:10:07 »
Enfin.  Vandaag sta ik te koekeloeren op de Bredanbaan, vlakbij de kerk Sint-Jozef.   Thv het shoppingcenter waar vroeger op zondag de automarkt stond, ligt nu ineens een verdrijvingsvlak, jawel!

Bij mijn tweede rit in de vroege namiddag, passeer ik er opnieuw.  En zie hoe een lijnbus krek op die plaats van de trambedding komt gereden, om vervolgens rechtsaf te gaan (de Ringlaan in)  Ach zo: dat verdrijvingsvlak dient dus om de dames/heren lijnbuschauffeurs ongestoord van de bedding te laten rijden.  Hoeven ze niet in de spiegel te kijken.  Wel, wel.  Ze krijgen al voorrang bij het verlaten van hun halteplaats.  Ze krijgen aparte busstroken.  Eigen beddingen voor de tram + lijnbus.  Noem maar op!  Is het nu NOG niet welletjes, zeg?  Ik hou mijn hart vast voor het verkeer op zaterdag.    :-\  

Aan de kant richting Groenendaellaan ligt er ook zo een verdrijvingsvlak.
Het is gebruikelijk voor De Lijn om daar van de bedding te rijden, en meteen naar rechts te gaan - zonder voorrang te verlenen uiteraard.

Ik ben er met de motor nog eens net niet van mijn sokken gereden door zo'n cowboy van De Lijn.
Met de auto zou ik er probleemloos tegen rijden ...

8 ongevallen per 100.000km, dat moet je verdienen, elke dag weer ....


Citaat
edit: vlak voorbij dit verdrijvingsvlak, liggen op de grond nog twee herhalingen geschilderd van een C43 (50).  Waarbij ik mij afvraag of dat mag?  We zijn dan nét in de bebouwde kom, waar geen C43's  (50) staan (en eigenlijk in principe immers zelfs niet mogen staan).  Dus: mag dat daar liggen, als zogezegde herhaling van iets dat er... niet staat?
Er zijn enkel herhalingen van de geplaatste borden voorzien ...
Een geschilderde C43 op de rijbaan mag dus niet tenzij er eentje langs de weg staat.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2882 Gepost op: woensdag 19 september 2012 - 06:11:28 »
Hoe kan iemand zoveel domheid ten toon spreiden en toch nog niet overreden zijn? Misschien door de oplettendheid van de bestuurders?
Dat is het enige dat de zwakzinnige weggebruiker in leven houdt ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2883 Gepost op: dinsdag 02 oktober 2012 - 09:15:02 »
Het was weer even geleden, maar vandaag had ik weer te maken met een agressieve fietser in de stationsstraat in Mechelen. Ik heb het probleem hier al een paar keer geschetst, het komt erop neer dat er fietsen zijn geschilderd op de weg. Het betreft geen fietspad, maar gewoon grote fietsen (ongeveer 1 m) die op de weg geschilderd zijn. Als ik daar 's morgens voorbij kom staan de fietsen voor mij aan de rechterkant, de plaats waar ik dus moet rijden met de wagen. Fietsers denken echter dat dit 'hun' fietspad is. Ik heb zelfs geen andere keus dan daar de rijden, maar dat is niet de essentie.
Vandaag wou er weer een fietser zich tussen mijn wagen en de rand van de weg wringen, hij rijdt dus links van de rijweg. Hij reageert zeer kwaad, slingert met zijn vuist, zit te tieren, ...
Wat verder dient hij voorrang te verlenen aan een bus van 'De Lijn', natuurlijk weer dik tegen zijn zin. Hetzelfde tafereel speelt zich af. Achter de bus smijt hij zich de rijweg op, enkel door hard remmen kan ik hem ontwijken. Natuurlijk komt het zelfde gedrag weer. Daarop achtervolgt hij mij nog een tijdje wat kan in de drukke en trage ochtendspits. Helaas hebben fietsers geen nummerplaten. Vooraleer ik deze volledig losgeslagen zwakzinnige weggebruiker kan bekend maken bij de politie moet er dus iets ergers gebeuren. Ik denk eraan om een dashcam te kopen, dan heb ik tenminste iets wat ik kan tonen als het daar eens echt escalleert.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2884 Gepost op: dinsdag 02 oktober 2012 - 18:00:36 »
Het betreft geen fietspad, maar gewoon grote fietsen (ongeveer 1 m) die op de weg geschilderd zijn.
 Fietsers denken echter dat dit 'hun' fietspad is. Ik heb zelfs geen andere keus dan daar de rijden, maar dat is niet de essentie.
Het gaat hier om een illegale markering, wegwanbeheer dus, die door verkeerde interpretatie vanwege een weggebruiker leidt tot verkeersagressie.

Stadsbestuur in gebreke stellen en / of klacht neerleggen bij de politie.
Tegen stad voor inbreuken op MB 11/10/1976 die leiden tot verkeersagressie

Artikel 1. Algemene bepalingen

1.1. Alleen de verkeerstekens bepaald in het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer mogen gebruikt worden om de weggebruikers de aanwijzingen te geven waarop zij betrekking hebben.

Het is verboden verkeerstekens voor andere doeleinden te gebruiken.


De "fiets" markering is immers enkel voorzien voor gebruik op voorsorteerstroken / opstelvakken voor fietsers  (wegcode 77.6 en 77.7) !
De markering geeft dus niet de aanwijzing waarop ze volgens de wegcode betrekking heeft.


Bijgevolg is het gebruik ervan op die plaats verboden.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2885 Gepost op: woensdag 03 oktober 2012 - 22:25:09 »
Vandaag mijn opleiding vakbekwaamheid genoten gekregen.  Pffffft.  

Aan die lesgever:

1) Kijk naar je tijdsindseling!  Anekdotes en filmpjes die plezant zijn, kunnen best.  Als je maar je stof hebt aangesneden die je wou behandelen: NO PROBLEM.  Maarreuhm, als de opleiding start om 8 u 30, en je zegt om 13 u 45 letterlijk: "Allé, laten we beginnen met de orde van de dag" .... dan zit er iets mis met je tijdsindeling hé.  Over het uiteindelijke onderwerp van de dag (ook vervat in de syllabus die we kregen), is hij zodanig gevlogen dat er niks van bijgebleven is.  Moest ik 't op die manier aanpakken bij Sanderus, ik vloog binnen de veertien dagen buiten.  Sterker: ik zou zelfs nooit door de modelles geraken.

2) Weet waarover je het hebt, en vertel geen halve waarheden of dingen waar je niet zeker van bent.

Enfin, een bloemlezing van zijn kemels.  Volgens hem mag ik iemand met een kruiwagen niet inhalen op een vluchtheuvel.  Soit, dat hij vluchtheuvel met een V.I. verwart, nog tot daar toe (ik heb hem dat verschil ook nog moeten uitleggen, met hand en tand).  

- Euh, bedoelt ge geen al te brede kruiwagen?
- Ja, ne gewone kruiwagen.
- iemand die een kruiwagen voortduwt is gelijkgesteld met een voetganger (ik toon hem de bepaling van voetganger uit z'n eigen wegcode-boekje)
- Jama, gij niet zelle.  Wél als hij op de straat wandelt.
- Ten eerste: u bedoelt wellicht de rijbaan.  Ten tweede, dan is hij nog steeds gelijkgesteld met een voetganger.  En is hij in overtreding, want moet hij het trottoir hier gebruiken.  En ten derde: ik kan hem nog steeds niet inhalen vermits hij géén bestuurder is, doch gelijkgesteld met een voetganger.
- Jama, zeg....

En hoeveel moeite ik had om hem uit te leggen dat rechts inhalen, wanneer beide voorwaarden daartoe vervuld zijn, wél toegelaten is.... dat krijg ik hier nog geeneens voluit uitgetypt.  Dan ben ik morgen nog bezig.

Verder waren de boetebedragen uit zijn slides verouderd, hij had nog omrekeningen gedaan die uitkwamen op 137,5 euro ipv inmiddels 150 euro (dus nog met factor 5.5 ipv factor 6 intussen).  Kende hij het verschil niet tussen intoxicatie en dronkenschap.  En kon ik volgens hem 12u rijverbod opgelegd krijgen bij meer dan 0.8 promille.  En kon ook een voetganger zonder meer aan een ademtest onderworpen worden.

- Huh?  Ik toon hem dus dat artikel 59  Dus, tenzij die voetganger oorzaak of aanleiding was tot een ongeval, of aanstalten maakte ..... zal dat niet gaan.
- Jama, gij niet zelle.  Hij kan toch nog worden opgeleid wegens openbare dronkenschap?
- Ja, duh!  Wegens verstoring van de openbare orde, of openbare dronkenschap, maar om dat vast te stellen, heb je geen ademtest nodig.
- Hoe?  Allee gij!
- Yep: dronkenschap stelt men vast op basis van uiterlijke kenmerken
- En die ademtesters dan, waarvoor dienen die dan, als ge 't dan toch weet?.
- Moet ik je nu 't verschil gaan uitleggen tussen dronkenschap en intoxicatie?   (achteraf bekeken: ja, dus!)  

Daarnaast wist hij niet dat gevarenborden op 150m staan.

Daarenboven, en da's de GROFSTE stoot.  Een foto, genre GOCA-examen.  Ik nader met mijn auto een rotonde, met daaromheen een fietspad (artikel 74).  Op de rotonde een auto.  Welke volgorde?
Uiteraard eerst die fietser, dan de auto op de rotonde, tot slot ik die de rotonde wil oprijden.

- Hajaa?  Waarom die fietser eerst?
- Hij rijdt op een fietspad!
- Neen, da's de reden niet.  Da's helemaal geen fietspad!  No way, dit is géén fietspad!
- Jawel! En ik verwijs naar artikel 74.
- Neeje, geen doorlopende markering, dus géén fietspad.
- BOENK (ik viel van mijne stoel).
- Hier manneke, de wegcode (geeft mijn zijn boekje).
- Aub: artikel 74 (ik toon het hem), en aub artikel 2.7.  Lees maar na!
- Hij leest ze allebei na, en wordt stil.  En wat is dit dan?  (Tekent op het bord artikel 74, daarnaast een rijbaan verdeeld in rijstroken)
- De rijbaan, verdeeld in rijstroken en daarnaast een fietspad, hé.
- En wat is dit dan?  (Tekent nu tussen de rijbaan en het fietspad een doorlopende streep).
- De rijbaan, verdeeld in rijstroken, de werkelijke rand van de rijbaan en daarnaast een fietspad.
- En wat is dit dan?  (Zelfde tekening, enkel de rijstroken worden nu gescheiden door een doorlopende streep).
- Idem.  Alleen mag je nu de doorlopende streep niet overschrijden, en bij tweerichtingsverkeer ook niet aan de linkerkant ervan bevinden.
- En wat met die rode kleur?
- Doet hier niet terzake.  Artikel 74 is voldaan, dus is het een fietspad.  Mét of zonder rode kleur.  En enkel een rode kleur, zonder verkeersbord of artikel 74 is nog geen fietspad.
- Doemme, Pffffffffft.  (geeft het uiteindelijk op).


Oh ja.  Volgens hem, mag het verkeer slechts in meerdere files geschieden indien de snelheid maximaal 40 km/u is.  Duh!  Ik toon hem artikel 9.5 uit zijn boekje, en wijs hem dat daar nergens sprake is van een snelheid.  Ik vraag hem waar hij dat van die snelheid vandaan haalt.  En hij voelt zichtbaar al nattigheid en begint dan maar rap over wat anders .....

Als ik jou was.  Schrap dat gedeelte over de wegcode.  Want je kent er zélf niks van.  Schoenmaker, blijf bij je leest.  Dus, kom meteen to the point.  Dan heb je mischien de eigenlijke leerstof (materie waarvan je -toegegeven- wél behoorlijk onderlegd bent) fatsoenlijk kunnen behandelen.  Echt zonde dat de materie waarvan je écht goed onderlegd bent (en ja, dat meen ik), zo om zeep gegaan is.

En wat mij betreft: zijn ganse opleiding eens onder de loupe laten nemen.  Want zoals hij nu bezig is, heeft een groot gedeelte van zijn cursus geen enkele waarde.  Over veiligheid en ongevallen een zeer uitgebreide kennis hebben.  En er uiteindelijk quasi niks over vertellen, omdat je je tijd verbrodt met materie waar je niks van kent.  En andere grappige filmpjes.  Die kunnen wél als toemaatje, maar zorg dan wel dat je je tijdsindeling een béétje in de gaten houdt.  Als je na ruim de helft van de tijd tot de vaststelling moet komen dat je eigenlijk nog aan het onderwerp van de dag moet beginnen, dan zit 't ergens mis .....
« Laatst bewerkt op: woensdag 03 oktober 2012 - 22:36:38 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2886 Gepost op: donderdag 04 oktober 2012 - 05:03:26 »
Kun je dat ergens melden?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2887 Gepost op: donderdag 04 oktober 2012 - 05:43:55 »
Mss bij de Fod Mob?  Maar dan nog.  Zijn module is erkend én goedgekeurd.  Hoe moet ik nu nog gaan aantonen dat die niet of nauwelijks ter sprake gekomen is, en dat hij voordien deze stommiteiten uitkraamde?  Ik had in de opleiding zélf geen dictafoontje bij, en ik heb 'm evenmin gefilmd tijdens de opleiding zélf.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2888 Gepost op: donderdag 04 oktober 2012 - 16:37:07 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2889 Gepost op: donderdag 04 oktober 2012 - 21:50:48 »
@ Bert:

Onvoorstelbaar wat een "opleiding" jij hebt meegemaakt. Wie weet hoeveel deelnemers die minder goed op de hoogte zijn dan jij, heeft hij aldus al tot levensgevaarlijke overtuigingen gebracht.

Het is in België al zo triesitg gesteld met de rijopleiding, doch blijkbaar is het nog veel erger met de opleiding van de instructeurs.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2890 Gepost op: donderdag 04 oktober 2012 - 21:58:57 »
Ik heb verleden week en deze week nog eens in België moeten rijden. Het was geleden van april, en dan merk je de evolutie beter dan wanneer je er elke dag rijdt.

Slechts één conclusie: het gaat er verder drastisch op achteruit. Je vraagt je af hoeveel "mensen", in de echte zin van het woord, er zich daar eigenlijk nog in het verkeer bevinden. Egoïsme en agressie zijn er troef, en dan vooral als het eens niet meer zo vlot vooruit gaat, dan lijken alle slagen wel toegestaan te zijn.

Mobiliteit uiteraard beneden alle peil. Ik heb er 90 minuten over gedaan om, via vele omwegen, van Wommelgem op Linker Oever te geraken (via de Ring waren daar wellicht nog een paar uren bijgekomen, want die stond potvast).
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2891 Gepost op: donderdag 04 oktober 2012 - 22:25:39 »
@ Bert:

Onvoorstelbaar wat een "opleiding" jij hebt meegemaakt. Wie weet hoeveel deelnemers die minder goed op de hoogte zijn dan jij, heeft hij aldus al tot levensgevaarlijke overtuigingen gebracht.

Het is in België al zo triesitg gesteld met de rijopleiding, doch blijkbaar is het nog veel erger met de opleiding van de instructeurs.

De man waarover ik 't heb, is géén rij-instructeur.  Heeft zelfs geen enkel brevet.  Was vroeger oa chauffeur en preventie-adviseur.  En heeft een opleidingsinstituut opgericht, en is erin gelukt om dit door de Fod Mob te laten erkennen, waardoor hij de opleiding vakbekwaamheid mag geven.  (Zijn modules zijn erkend).  Kent bvb alles van tacho, rij- en rusttijden, ladingzekering, etc.  Ma bon, dat zijn modules waar wij weinig aan hebben, vermits wij geen tacho moeten gebruiken, en een vloeistof als melk euh... niet vastgesjord kan worden.  Hij heeft dat commercieel niet slecht gezien.  Hij weet ook dat alle beroepeschauffeurs van vrachtwagens tegen 2016 hun code 95 moeten halen, dus dat gaat nog big business worden. 

Nu moet je weten dat de module, waarover hij eigenlijk zou lesgeven wél z'n ding is.  Hij is daarin -ere wie ere toekomt- wél goed onderlegd.  Alleen stom dat hij er pas aan begon om 13u45, wijl de dag begonnen was om 8 u 30, en duurde tot 16u30.  Ik weet 1 ding.  Een lesgever die z'n modelles wil gaan afleggen, en er zo aan begint als hij deed, .... tja.  Die ziet na tien minuten, hooguit een kwartier zijn klas achter hem het lokaal verlaten.  Dan weten de juryleden al genoeg, en krijgt hij te horen dat hij nog 's mag terugkomen ....
(dus nog los van de flaters die hij beging)
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2892 Gepost op: vrijdag 05 oktober 2012 - 13:09:57 »
Gisteren een blondine die met haar Fabia een motorrijder had neergetikt op de E40. Motorrijder zit versuft op zijn krom gedraaide motorfiets, maar buiten een scheve vinger geen uiterlijke letsels. Madam zit uitvoerig te bellen. Ik vraag haar of ze de politie heeft gebeld. Jaja.

Ik bel zelf de politie. Wisten natuurlijk van niks. 7 minuten later was de hele linker rijstrook afgezet door BRW Zaventem.

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2893 Gepost op: zondag 07 oktober 2012 - 04:26:50 »
Vandaag mijn opleiding vakbekwaamheid genoten gekregen.  Pffffft.  
.........


Dat beloofd. Op 20/10/2012 heb ik ook het spek aan mijn been, amper 3 uur nadat mijn dagtaak van 12 uur erop zit.
Ik hoop dat ik een beetje kan slapen tijdens de les zodat ik toch ietwat uitgerust aan mijn ingekort weekend kan beginnen. pfffffffft.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2894 Gepost op: zondag 07 oktober 2012 - 10:41:08 »
Dat beloofd. Op 20/10/2012 heb ik ook het spek aan mijn been, amper 3 uur nadat mijn dagtaak van 12 uur erop zit.
Ik hoop dat ik een beetje kan slapen tijdens de les zodat ik toch ietwat uitgerust aan mijn ingekort weekend kan beginnen. pfffffffft.

Als ge dezelfde zagevent krijgt als ik, zult ge zelfs moeten opletten dat ge niet binnen de twee minuten in slaap valt.  ;)

Enfin, ik ben wél blij dat ik aan die verplichte opleiding kan voldoen middels tussenkomst van mijn werkgever.  Als ik zo'n beetje rondkijk, verwacht ik wel een groot probleem tegen 2016, de datum waarop elke beroepschauffeur uiterlijk zal moeten hebben voldaan aan die 35u.  Ik vrees zo'n beetje dat er na die datum nog een heel aantal chauffeurs niet aan zullen voldaan hebben.

Of gaan onze wegen tegen dan overspoeld worden door nog weer andere buitenlanders? 
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone