Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906056 keer)

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2895 Gepost op: zondag 07 oktober 2012 - 11:53:27 »
Bij mij op het werk zwijgt men in alle talen over die 35 uur opleiding.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2896 Gepost op: zondag 07 oktober 2012 - 13:37:55 »
En niet enkel bij jou op het werk.  Wat dat betreft, ben ik wél blij dat mijn werkgever die zaak ter harte neemt.  En ervoor zorgt dat zijn chauffeurs ermee in orde zullen zijn tegen 2016.  Mjah, er zijn nog goede dingen aan de melkfabriek ook.

Als ik jou was, wel opletten dat je ermee in orde bent tegen 2016, of je hebt een probleem.  En denk eraan: wacht best niet tot de laatste minuut.  Erkende opleidingscentra komen nu al lesgevers te kort.  En ik weet niet of zijn statistieken volledig kloppen², maar volgens hem is nog maar amper 14% van het verplichte aantal uren verstrekt intussen.  En de tijd tikt ongenadig verder.

² Noot: aangezien hij al zoveel andere flaters verteld heeft, weet ik niet zeker hoe correct de overige informatie zoals bvb statistieken etc zijn.  Ne mens wordt voor minder achterdochtig.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2897 Gepost op: maandag 08 oktober 2012 - 04:45:05 »
Dat beloofd. Op 20/10/2012 heb ik ook het spek aan mijn been, amper 3 uur nadat mijn dagtaak van 12 uur erop zit.
Ik hoop dat ik een beetje kan slapen tijdens de les zodat ik toch ietwat uitgerust aan mijn ingekort weekend kan beginnen. pfffffffft.

Als ge dezelfde zagevent krijgt als ik, zult ge zelfs moeten opletten dat ge niet binnen de twee minuten in slaap valt.  ;)

 ;D ;D ;D

Enfin, ik ben wél blij dat ik aan die verplichte opleiding kan voldoen middels tussenkomst van mijn werkgever.

Wel bij ons kwam de brief met kennisgeving ook zo een beetje uit het niets. Blijkbaar heeft mijn werkgever dat geregeld gekregen zonder dat iemand van de werknemers er van wist.(is niet echt zijn gewoonte)
Gezien het op een zaterdag is vrees ik wel dat dit ons  een vrije zaterdag zal kosten.
Ik ben wel aan het overwegen mijn plaats af te staan aan een collega, indien nodig, gezien ik toch vrijwel zeker niet meer zal rijden tegen 2016.

Als ik zo'n beetje rondkijk, verwacht ik wel een groot probleem tegen 2016, de datum waarop elke beroepschauffeur uiterlijk zal moeten hebben voldaan aan die 35u.  Ik vrees zo'n beetje dat er na die datum nog een heel aantal chauffeurs niet aan zullen voldaan hebben.

Blijkbaar is er voor het ogenblik maar een capaciteit van 1/3 van wat nodig is tegen 2016 om alle Belgische chauffeurs de "opleiding" te kunnen geven.
In de Oostbloklanden is dat geen probleem, de ene kennen het niet eens en de anderen hebben voldoende corrupte ambtenaren.

Of gaan onze wegen tegen dan overspoeld worden door nog weer andere buitenlanders? 

Euuuh, wel als je de wereldbol bekijkt zijn er zo nog een paar continenten waar de levensstandaard een stuk lager is dan in Europa.
Ze zijn er niet alleen al naar op zoek maar een minderheid zit ondertussen al hier.

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2898 Gepost op: maandag 08 oktober 2012 - 22:48:16 »
Vandaag sinds lang nog eens betrapt op overdreven snelheid. Zo een 70 er uur in de bebouwde kom. Waar je tot in augustus ofzo nog 70 mocht, maar men net voor september de borden C43 heeft weggehaald. Een weg waarvan het fietspad is afgescheiden van de rijbaan, en open bebouwing aan beide zijden. Toch een redelijk belangrijke verbindingsweg...

http://goo.gl/maps/TFKZ2

Uit colère eens terug gedraaid en een klapje gaan doen met de werkende agent om 21u, die er vast van overtuigd was dat de politie niet de uitvoerende macht was maar de politici. En dat overdreven snelheid de oorzaak van de meeste ongevallen is. Op 5 minuten tijd werd zowat iedereen geflitst, behalve de bestuurders die werden opgehouden door iemand die achteruit uit zijn oprit kwam gereden en zo de rijbaan versperde voor de voorrangsgerechtigden. Met voorrangsnegatie had de agent niks te maken, hij deed enkel zijn werk. In een nabije tuin waren lokale bewoners aan het ooh-en en aah-en naar de geflitste bestuurders - er zaten er een paar tussen die hun rijbewijs mogen inleveren binnenkort. Wat wil je, vroeger mocht je er 70, nu ben je bij 80 rijbewijs kwijt.

Gek genoeg als je een straat terug rijdt, http://goo.gl/maps/tHVEc dan spreek je over een scheef aangelegd dun fietspadje uit klinkers, en is de limiet 70.

En een kilometer verder is het zone 30 wegens een schoolomgeving, en aan beide kanten twee wegversmallingen zonder voorrangsregeling. http://goo.gl/maps/e8V34

Na 22u was de controle weg. Dat is het uur waarbij de werknemers van de nabije Ford-fabriek vlotjes naar huis rijden. Blijkbaar is de verkeersveiligheid om 21u een prioriteit en om 22u niet? Het filmpje was niet vol, want het was een digitaal toestel.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2899 Gepost op: maandag 08 oktober 2012 - 22:54:00 »
Met voorrangsnegatie had de agent niks te maken, hij deed enkel zijn werk.

 ::)   :o   ::)

Hoezo, niks mee te maken, volgens hem?  Wie moet er daar dan wél controle op doen, als dat niet 1 van de taken van de politie is?  
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2900 Gepost op: maandag 08 oktober 2012 - 23:38:04 »
Niet hij, want hij deed de snelheidscontrole.

Het slome is... Er zijn in Bilzen een paar infrastructurele fouten... Bloembakken op de rijbaan, zonder gepaste signalisatie en zo... Ik heb al aan de telefoon gehangen, mails gestuurd naar jan en alleman, simpelweg om te vragen om de nodige signalisatie te voorzien vooraleer er accidenten gebeuren... En daar werkt niemand dan... Stad geeft niet thuis, politie geeft niet thuis, ...

In dit geval ben ik duidelijk in fout, maar kan je je vragen stellen naar het snelheidsbeleid... Jarenlang was het geen probleem dat men er 70 mocht rijden, dus waarom nu wel? Er zijn de laatste tijd niet abnormaal meer accidenten gebeurd, ik denk zelfs stevig minder... Ik sprak deze avond toevallig dan nog met mensen die er even later ook gepasseerd waren, en die zitten nu ook met de schrik voor een boete want ze wéten wel dat je er maar 50 mag, maar vinden het veranderen van de snelheidslimiet ook onverklaarbaar en hebben er ook niet bij nagedacht dat je aan quasi kruipende snelheid mocht passeren.

Het zielige was... Er kwam een treintje traag rijdende auto's voorbij, en zelfs daarin werd nog iemand geflitst!

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2901 Gepost op: maandag 08 oktober 2012 - 23:56:29 »
In dit geval ben ik duidelijk in fout, maar kan je je vragen stellen naar het snelheidsbeleid... Jarenlang was het geen probleem dat men er 70 mocht rijden, dus waarom nu wel? Er zijn de laatste tijd niet abnormaal meer accidenten gebeurd, ik denk zelfs stevig minder... Ik sprak deze avond toevallig dan nog met mensen die er even later ook gepasseerd waren, en die zitten nu ook met de schrik voor een boete want ze wéten wel dat je er maar 50 mag, maar vinden het veranderen van de snelheidslimiet ook onverklaarbaar en hebben er ook niet bij nagedacht dat je aan quasi kruipende snelheid mocht passeren.

Tsja, hier in de buurt is dat helaas niet anders.  Begonnen met de Cleydallaan Aartselaar-Hemiksem, intussen ook de Sint-Bernardsesteenweg in Hoboken.  Vroeger 70 toegelaten, nu overal 50.

Enfin, voor diegenen die een verval vrezen.  Mss treffen ze wel een goeie rechter, die vindt dat die weg uitnodigt tot hogere snelheden, remember >>> this   :D
« Laatst bewerkt op: maandag 08 oktober 2012 - 23:59:24 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2902 Gepost op: dinsdag 09 oktober 2012 - 11:02:18 »
Enfin, voor diegenen die een verval vrezen.  Mss treffen ze wel een goeie rechter, die vindt dat die weg uitnodigt tot hogere snelheden, remember >>> this   :D

Straffe rechter, telt dat als juridisch precedent ?  ;D

Ik vind dat alle Be-autosnelwegen tot sneller rijden uitnodigen (als de 120-limiet); uiteraard als de omstandigheden het veilig toelaten. Wie niet ?

De meeste Vlaamse wegen buiten de bbk overigens, want de meeste Vlaamse limieten zijn duidelijk de allerlaagste in Europa geworden.
50 kmh buiten de bebouwde kom op een brede weg met gescheiden fietspaden, in welk land vinden we dat nog ?
« Laatst bewerkt op: dinsdag 09 oktober 2012 - 11:05:54 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2903 Gepost op: dinsdag 09 oktober 2012 - 12:13:09 »
50 kmh buiten de bebouwde kom op een brede weg met gescheiden fietspaden, in welk land vinden we dat nog ?
hier bij ons hebben ze net het fietspad gescheiden gelegd,
daarna hebben ze het oude fietspad afgegraven en de rijbaan versmald
waarom dat is weet ik niet
nu kunnen twee vrachtwagens mekaar net kruisen
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2904 Gepost op: dinsdag 09 oktober 2012 - 12:32:06 »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2905 Gepost op: dinsdag 09 oktober 2012 - 13:24:39 »
Niet hij, want hij deed de snelheidscontrole.
Vooral geen klop teveel doen hé.
Waarom denk je dat we zoveel agenten "nodig" hebben in België ?

Citaat
Ik heb al aan de telefoon gehangen, mails gestuurd naar jan en alleman, simpelweg om te vragen om de nodige signalisatie te voorzien vooraleer er accidenten gebeuren... En daar werkt niemand dan... Stad geeft niet thuis, politie geeft niet thuis, ...
Standaard.
Hun probleem niet hé ...
Aangetekende ingebrekestelling werkt wel geregeld, met vermelding dat bij een ongeval daar, melding gemaakt wordt aan het parket.
Hun probleem is dan dat àls er iets gebeurt, ze verwittigd zijn, en het bijgevolg nalatigheid wordt - dat zijn zaken waarvoor burgemeester en schepenen persoonlijk strafrechterlijk vervolgbaar zijn.


Waarover jij belde, is nergens te bewijzen ...
Gebeurt er wat, dan wisten ze van niets.

Citaat
In dit geval ben ik duidelijk in fout, maar kan je je vragen stellen naar het snelheidsbeleid...
De flitsers brachten niet genoeg meer op zeker ?
Snelheden worden systematisch verlaagd nadat de eerdere verlaging quasi-nageleefd wordt.
Ze willen hun getal halen - en de winst daarop.
Stel u voor dat een PZ minder snelheidsPVs maakt dan het jaar voordien ... dat kan / mag natuurlijk niet.

Met beleid heeft het al lang niets meer te zien.
Met geld des te meer.


De rest van de overtredingen inzake plaatsingsvoorwaarden op die steenweg, zal de politie ook niet zien waarschijnlijk.
Net zo min als hier - waar de korpschef gewoon toegeeft er geen gekwalificeerd personeel voor te hebben ...

Kijk even hoe het vervolgingsbeleid bepaald wordt :
Procureur zit samen met politiechefs en burgemeesters ... overtredingen die de gemeenten maken, zijn dan zeker geen prioriteit .
De overtreder bepaalt hier mee het vervolgingsbeleid : ongezien !
« Laatst bewerkt op: dinsdag 09 oktober 2012 - 13:26:17 door Inazuma »
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2906 Gepost op: dinsdag 09 oktober 2012 - 13:28:11 »
Smallere wegen zetten aan tot trager rijden.
En laten geen enkele ruimte meer voor kleine fouten, die dan vaak katastrofale ongevallen worden ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2907 Gepost op: dinsdag 09 oktober 2012 - 14:59:24 »
waarom dat is weet ik niet
nu kunnen twee vrachtwagens mekaar net kruisen

Smallere wegen zetten aan tot trager rijden. Ook de reden dat ze vaak geen middenmarkering plaatsen, dat maakt - naar zeggen - de weg ook visueel smaller dan dat hij is.
In Zutendaal heeft men terug middenmarkeringen geplaatst, omdat mensen helemaal geen idee meer hadden hoe breed de weg was, vaak in het midden bleven rijden tot er tegenliggers aankwamen, dan uitweken en dan in de zwarte paaltjes reden die de rand van de rijbaan moesten voorstellen.Het is zo een centrum nu waar trottoir en rijbaan van niets te onderscheiden zijn, behalve de resem paaltjes en bloembakken.

De gemeente was niet tevreden dat er hopen paaltjes werden platgereden, en besliste vervolgens een aanvraag te doen aan de privacycommissie om twee camera's te plaatsen op het OCMW-gebouw. Niet om de OCMW-werknemers te beschermen, maar wel om op te nemen wie er tegen de nieuw geplaatste paaltjes rijdt.

Iets verder kan een vrachtwagen of lijnbus niet meer kruisen met een auto, omdat de bocht te smal is. Er zit in de bocht ook nog een kruispunt. Het centrum gaat tijdens de spits stapvoets vooruit, voor een dorp van 7000 inwoners waar je met moeite 20 huizen in gesloten bebouwing kan tellen. En 4 winkels, want de rest staat leeg.

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2908 Gepost op: dinsdag 09 oktober 2012 - 15:03:58 »
Smallere wegen zetten aan tot trager rijden.
En laten geen enkele ruimte meer voor kleine fouten, die dan vaak katastrofale ongevallen worden ...
De N9 in Hekelgem is zo smal gemaakt dat een bus maar net tussen de lijnen past, wijkt bij enkel cm's af, rijdt hij er sowieso op/over.
In Hofstade/Gijzegem ligt ook zo een stukje waar het zo smal is dat vrachtwagens regelmatig met hun spiegels tegen de C43's kletsen die vlak naast de weg staan  ::)

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2909 Gepost op: dinsdag 09 oktober 2012 - 19:15:59 »
Met voorrangsnegatie had de agent niks te maken, hij deed enkel zijn werk.

 ::)   :o   ::)

Hoezo, niks mee te maken, volgens hem?  Wie moet er daar dan wél controle op doen, als dat niet 1 van de taken van de politie is?  

Het is één van de taken van de politie, maar het was op dat ogenblik geen taak van de betrokken politiebeamte.

Er is het zogenaamde "appreciatierecht" van een bevoegd persoon: hij mag soeverein oordelen of het al dan niet aangewezen is een overtreding te verbaliseren (bij andere misdrijven, zijnde wanbedrijven en misdaden, is hij verplicht om op te treden als hij ze vaststelt of er kennis van krijgt).

Als je daar dus, terwijl hij het ziet, je neus snuit in een Belgische vlag, moet hij wel optreden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."