Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906056 keer)

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2910 Gepost op: dinsdag 09 oktober 2012 - 19:17:41 »
Ik vind dat alle Be-autosnelwegen tot sneller rijden uitnodigen (als de 120-limiet); uiteraard als de omstandigheden het veilig toelaten.

Dat is dus enkel als er geen Belgen of Nederlanders rijden.  ;)
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2911 Gepost op: dinsdag 09 oktober 2012 - 19:46:16 »
Het is één van de taken van de politie, maar het was op dat ogenblik geen taak van de betrokken politiebeamte.

Tja, dat zeggen ze dan inderdaad nogal gemakkelijk.

Er is het zogenaamde "appreciatierecht" van een bevoegd persoon: hij mag soeverein oordelen of het al dan niet aangewezen is een overtreding te verbaliseren (bij andere misdrijven, zijnde wanbedrijven en misdaden, is hij verplicht om op te treden als hij ze vaststelt of er kennis van krijgt).

Jajaa, dat kennen we.  Alleen zijn er genoeg mannen die dat appreciatierecht nogal gemakkelijk als excuus inroepen en het vertikken om bepaalde overtredingen te verbaliseren.  Vooral zo rond hun shiftwissel, schrijven ze hier niet al te graag meer (extra papierwerk, weet je wel).   En als de mannen grote honger hebben, moet er al veel gebeuren voordat ze hun pakje friet pas tien minuten gaan halen.  En je mag hier op woensdagvoormiddag eens komen kijken.  Dan weet half Hemiksem je exact te vertellen aan welke kramen van de markt de wijkagent wat langer halt houdt, en wat er in  z'n plastic zakken zit.  De andere helft van Hemiksem weet het mss niet zeker, maar heeft minstens sterke vermoedens.  En zolang de zakjes niet vol genoeg zijn, zijn de meeste overtreders hier wel eventjes gerust.  'k Geef grif toe: het klinkt in elk geval beter om dan te zeggen dat bepaalde overtredingen niet geverbaliseerd werden wegens dat apreciatierecht, en dat het toezicht en controle op de markt, en martkramers dan belangrijker is.

Als je daar dus, terwijl hij het ziet, je neus snuit in een Belgische vlag, moet hij wel optreden.

Hoe, mag dat niet?  :D
« Laatst bewerkt op: dinsdag 09 oktober 2012 - 19:51:32 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2912 Gepost op: woensdag 10 oktober 2012 - 05:39:41 »
DEZE rotondes brachten blijkbaar ook niet voldoende meer op.
Nu staan er terug verkeerslichten met natuurlijk spiksplinternieuwe flitspalen.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2913 Gepost op: woensdag 10 oktober 2012 - 10:35:42 »

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2914 Gepost op: woensdag 10 oktober 2012 - 17:29:42 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2915 Gepost op: donderdag 11 oktober 2012 - 11:20:24 »
Met een "autovriendelijk centrum" bedoelen ze wellicht een centrum waar de auto zo vriendelijk is om voor zoveel mogelijk overheidsinkomsten te zorgen via meerverbruik, vervroegde slijtage en boetes.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2916 Gepost op: vrijdag 12 oktober 2012 - 14:33:34 »
Al de hele week kom ik 's avonds een auto tegen - elke dag een andere - waarbij de bestuurder aan 100 per uur een vrachtwagen inhaalt, dan na veel vijven en zessen naar rechts gaat zodat ik links kan passeren en me vervolgens met handgebaren aanmaant dat ik trager moet rijden, of met grootlichten begint te flitsen - ik vermoed om dezelfde boodschap over te brengen.

Enkel 's avonds. Nooit 's ochtends :).

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2917 Gepost op: zaterdag 13 oktober 2012 - 06:15:05 »
De Stem Van Vlaanderen test, ik persoonlijk begrijp niet hoe je deze 2 stellingen kan combineren, meerdere politiekers uit deze gemeente zijn met beide stellingen akkoord:
Uitbreiding van de zone 30 en meer controle op de naleving ervan en Meer investeren in een autovriendelijk centrum
Typisch politiek, of begrijp ik het niet? Een autovriendelijk centrum is voor mij één waar je vlot (vlot als in zonder drempels, asverschuivingen, bloembakken, kasseiwegen, ridicule zone 30, ...) door kan en niet afgeschoten wordt als je 40 km/u rijdt in een zone 30.
Mocht ik voor burgemeester gaan vlogen alle bloembakken ed. eruit, terug de snelheden van een paar jaar geleden maar met de zekerheid dat je 24 op 24 gecontroleerd werd, niet met flitspalen maar met een mobiele ploeg, alles wat boven de marge bolt heeft het aan zijn rekker.
Een autovriendelijk centrum met voldoende parkeerruimte maar wie de ezel uithangt op den boek.
Wie niet luisteren wilt moet voelen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2918 Gepost op: zaterdag 13 oktober 2012 - 23:56:10 »
Breed grijnzend te voet voorbij een alcoholcontrole stappen. Niet dronken, maar misschien toch net te veel om met de auto te rijden. Dat geeft toch wel een goed gevoel.

"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2919 Gepost op: zondag 14 oktober 2012 - 10:42:19 »
Mocht ik voor burgemeester gaan vlogen alle bloembakken ed. eruit, terug de snelheden van een paar jaar geleden maar met de zekerheid dat je 24 op 24 gecontroleerd werd, niet met flitspalen maar met een mobiele ploeg, alles wat boven de marge bolt heeft het aan zijn rekker.
Een autovriendelijk centrum met voldoende parkeerruimte maar wie de ezel uithangt op den boek.
Wie niet luisteren wilt moet voelen.
ik vind  de vragen nogal oppervlakkig gesteld, en soms kan je met beide opties instemmen maar moet je kiezen
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2920 Gepost op: zondag 14 oktober 2012 - 11:35:59 »
Gisteren, de N41: prijs.  Ik kwam van Elversele en reed naar Kallo.  Thv het Shell tankstation, had ik pech.  Er kwam er een trekker-oplegger van de Shell gereden, dwarste de rijbaan van de N41 om vervolgens aan de overkant pardoes in een grachtje te belanden.  De oplegger stond/hing dwars over de rijbaan.  Toen hij dat in de gaten kreeg, mikte hij zijn trekker nog wat dieper de weide in.  Naar ik vermoed, met vanalles anders bezig geweest dan met het besturen van zijn truck.  Enfin, een lijnbus (tegenligger voor mij) en ik zetten meteen de vier richtingsaanwijzers op.  Want en passant had hij ook nog een electriciteitspaal een duwtje gegeven, waardoor de kabel lager was komen te hangen.  Auto's konden er nog onderdoor.  Ikke niet meer, dus maar de hulpdiensten gebeld (wegens die laaghangende electriciteitskabel), en vervolgens teruggekeerd.  En binnendoor gereden.

Bij de tweede vracht, komt er ongeveer te Zwijndrecht een BMW-SUVferd mij wild claxonnerend en driftig wijzend naar d'r voorhoofd voorbijgereden.  "Madam" pikte het niet dat ik daar links reed met de vrachtwagen.  Blijkbaar mocht ik van haar de aanwijzingen van de F15's niet opvolgen richting de E34.  En before someone starts: neen, ik heb haar hoegenaamd niet gehinderd.  Ze kwam zelf de autosnelweg pas in Kruibeke opgereden, en toen zat ik al links.  
« Laatst bewerkt op: zondag 14 oktober 2012 - 11:38:04 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2921 Gepost op: zondag 14 oktober 2012 - 12:48:53 »
En daarnet gaan kiezen.  Op weg naar het kiesbureau, kom ik volgende stoot tegen:



Foto genomen vanuit De Boschaertlei.  De dwarsweg, waar die zwarte auto rijdt is de Karel De Backerstraat, éénrichtingsverkeer naar de Antwerpse Steenweg.  Daar beginnen vanaf maandag wegenwerken, als laatste fase van de wegenwerken tussen Hemiksem en Schelle.  De werken lopen tot aan de muziekschool (bevindt zich links op de Antwerpse Steenweg, eigenlijk op de hoek van de Karel de Backerstraat en Antwerpse Steenweg).  Men heeft er speciaal mee gewacht tot na de verkiezingen, om het kiesbureau in de gemeenteschool even verderop, vlot bereikbaar te houden.

Enfin, gaan stemmen dus.  De lokale politie Rupel, hield een oogje in het zeil.  De wijkagent hield toezicht aan de oversteekplaats voor voetgangers aan het kieslokaal.  Hij hielp de voetgangers veilig oversteken, en zag er uiteraard op toe dat de verkeersregels gerespecteerd werden.  Behalve dan voor een combi van de collega's.  Die parkeerde zich vrolijk links in de rijrichting, vlak VOOR de oversteekplaats, en op minder dan 1m van een eerder geparkeerd voertuig.  Ze zaten er een hele tijd in, zonder veel beweging.  Tja, onder het voorwendsel "ooit kan een collega mij het leven redden", treed je als wijkagent maar beter niet teveel op tegen dit soort wangedrag van collega's.

Hun collega van een andere politiezone, sloeg ooit nagels bij koppen in zijn onderschrift.  De politie maakt graag regels voor anderen, en uitzonderingen voor zichzelf.  >:(

Oh ja, meanwhile in Wijnegem, fotoke van een collega voor de reeks "Soek de Vaudt":

« Laatst bewerkt op: zondag 14 oktober 2012 - 14:50:09 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2922 Gepost op: maandag 15 oktober 2012 - 11:44:50 »
Gisteren gebakkeleid ter hoogte van een appelpluk. Ik rij de weg in, links en rechts staan auto's geparkeerd en er staat een bord dat aangeeft dat de rijbaan voor eenrichtingsverkeer is, zo een tijdelijk werfbord, maar wel degelijk een degelijk bord. Ik kom al snel tegenliggers tegen, voetgangers op de rijbaan links en rechts, bon, een chaos.

Ik zie een open plek in de berm, en terwijl ik manoevreer tikt er iemand op mijn raampje. Ik doe mijn raam open en de man vraagt me of ik niet 200 meter verder kan rijden, en daar de gratis pendel kan nemen naar het terrein, want die plek die ik wil nemen is voor in te laden. Er staat natuurlijk nergens een bord dat aangeeft dat parkeren verboden is, en laden en lossen wel mogelijk is. Bon.

Ik rij dan een 50tal meter door, om vervolgens in een file te geraken, veroorzaakt door de gratis pendel die tegen het verkeer in (tractor + aanhangwagen) zich manoevreert. Ik zie links een andere opening in de berm, parkeer me daar, en weer wordt ik aangesproken. Deze keer dat ik daar niet mag parkeren. Maar jawel, meneer, ik zie nergens borden dat dat verbied! Toch niet, 40 meter verder aan de andere kant van de rijbaan staat een houten krat opgesteld met een A4 blad aan bevestigd met de afbeelding van een letter P met een streep door.

Bon, er kwam een legertje bemoeiallen me wegdreigen...

Uit miserie en colère weggereden, en op het einde van de eenrichtingsstraat zie ik dat er aan de andere kant een bord C3 en een bord F35 staan. En een wit A4-blad dat zegt dat die F35 uitgezonderd bewoners is.

Het was te moeilijk om aan die kant een bord C1 te zetten, en bij het inrijden in de straat een bord E1 aan beide kanten?

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2923 Gepost op: woensdag 17 oktober 2012 - 19:21:38 »
In Zutendaal heeft men terug middenmarkeringen geplaatst, omdat mensen helemaal geen idee meer hadden hoe breed de weg was, vaak in het midden bleven rijden tot er tegenliggers aankwamen, dan uitweken en dan in de zwarte paaltjes reden die de rand van de rijbaan moesten voorstellen.Het is zo een centrum nu waar trottoir en rijbaan van niets te onderscheiden zijn, behalve de resem paaltjes en bloembakken.
Van heel dat soort vage zever komen we binnen 15 jaar ofzo nog wel terug.
Als we het dan nog kunnen betalen om de wegen opnieuw aan te leggen, tenminste ...

Heel dat shared space gedoe, onduidelijke afbakening van welke weggebruiker zich waar dient te bevinden, leidt enkel tot meer zever dan het ooit oploste.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2924 Gepost op: woensdag 17 oktober 2012 - 19:23:32 »
DEZE rotondes brachten blijkbaar ook niet voldoende meer op.
Nu staan er terug verkeerslichten met natuurlijk spiksplinternieuwe flitspalen.

Men begint stilaan in te zien dat rotondes-op-zijn-Belgisch en druk verkeer niet samengaan.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder