Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906102 keer)

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2925 Gepost op: donderdag 18 oktober 2012 - 10:16:29 »
Gisteren op de H. Speecqvest in Mechelen. Dit is een enkelrichtingsstraat waar parkeren aan beide kanten is toegestaan, gelukkig is er nog ruimte om vlot te rijden, hoewel er niet echt veel meer over is.
Aan het einde van deze straat staat een blond wicht in het midden van de baan te telefoneren en tegelijkertijd te discussiëren met een fietser. Op het eerste zicht lijkt het een probleem van de weg vinden te zijn. Zoals iedereen weet doe je dat best in het midden van de weg, het riante trottoir van ruim 3 m breed op die plek is daar totaal ongeschikt voor. Wanneer ik tot op 15 m genaderd ben geef ik even de gevaarlijke situatie aan met een geluidssignaal. Natuurlijk werkt dit als een rode lap op een stier (of moet ik hier zeggen koe) en madam wordt kwaad op die boze auto die haar een signaal geeft dat ze op een gevaarlijke plaats staat.
Ik hoor wat vloeken en zie wat kwade handgebaren. Het resultaat is dat ze iets opschuiven en nog steeds op de rijbaan verder blijven discussiëren. Sommige mensen in het verkeer zijn gewoon hopeloos, in veel gevallen behoren ze tot de categorie van de zwakzinnige weggebruikers.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2926 Gepost op: donderdag 18 oktober 2012 - 18:48:27 »
Vanmiddag als voetganger 4 keer aangereden door fietsende scholieren.

Vermoedelijk dachten ze dat ik wel opzij zou springen.
Niet dus ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2927 Gepost op: maandag 22 oktober 2012 - 01:36:14 »
Misschien moeten we maar eens een draadje zwakzinnige weggebruikers opstarten. Vandaag was het weer zover, actieterrein deze keer: Consciencestraat in Mechelen. Dit is een enkelrichtingstraat, ik ga helemaal naarl links want ik moet aan het volgende kruispunt links. Er is een voetpad aanwezig dat voldoende ruim is. Een gezinnetje komt aanwandelen, vader, moeder en kroost in een koets. Zonder te kijken wijkt moeder uit naar de rijbaan. Ik nader met een lage snelheid en breng haar op de hoogte van haar nominatie van de darwin-award met mijn claxon. Natuurlijk is het domme kalf kwaad, wat denkt die auto wel die mij terecht wijst dat ik niet op het voetpad wandel.
Er zijn andere manieren om je uit de genenpool te onttrekken, vele daarvan veroorzaken geen krassen of vlekken op mijn wagen!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2928 Gepost op: donderdag 25 oktober 2012 - 09:01:24 »
Een voorstel voor de stad Mechelen, verander de naam van de H. Speecqvest in het Idiotenstraatje. Gisteren heb ik er een fietser bijna laten vallen en eerlijk gezegd ik had het niet erg gevonden wanneer hij tegen het asfalt was gegaan.
Dit is een enkelrichtingsstraat waar de fietsers wel tegen de richting mogen rijden. Een fietser komt mij tegemoet in het midden van de weg. Hij rijdt zonder zijn handen aan het stuur en is druk bezig met een sms te versturen. Hierbij kijkt hij constant naar zijn GSM i.p.v. het verkeer. Wanneer hij op zo'n 20 m is genaderd en ik nog altijd geen oogcontact heb gehad moet ik ingrijpen en claxoneer ik even. De fietser schrikt zich rot en is zeer kwaad op mij. Wat een idioot!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2929 Gepost op: donderdag 25 oktober 2012 - 09:17:41 »
Wanneer hij op zo'n 20 m is genaderd en ik nog altijd geen oogcontact heb gehad moet ik ingrijpen en claxoneer ik even. De fietser schrikt zich rot en is zeer kwaad op mij. Wat een idioot!
Hoe durf je zeg, claxoneren naar een untouchable in het verkeer !  :o
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2930 Gepost op: donderdag 25 oktober 2012 - 09:18:37 »
Ik moet wat meer wandelen voor mijn conditie en gewicht.
Hoe meer ik rondwandel, hoe meer flaters in het wegbeheer ik tegenkom ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Paprieka

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 292
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2931 Gepost op: donderdag 25 oktober 2012 - 10:35:34 »
Wanneer hij op zo'n 20 m is genaderd en ik nog altijd geen oogcontact heb gehad moet ik ingrijpen en claxoneer ik even. De fietser schrikt zich rot en is zeer kwaad op mij. Wat een idioot!
Hoe durf je zeg, claxoneren naar een untouchable in het verkeer !  :o

Iedereen weet toch dat je enkel mag toeteren als je iemand bekend langs de weg ziet staan, of als je iemand komt oppikken!

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2932 Gepost op: vrijdag 26 oktober 2012 - 11:58:58 »
Iedereen weet toch dat je enkel mag toeteren als je iemand bekend langs de weg ziet staan, of als je iemand komt oppikken!
fout

je mag dat ook doen als je vertrekt nadat je ergens op bezoek geweest bent
liefst tot het eind van de straat
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2933 Gepost op: vrijdag 26 oktober 2012 - 12:15:40 »
En bij een trouw, met een hele hoop in stoet.
Staat zo in de Turkse wegcode ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2934 Gepost op: maandag 29 oktober 2012 - 04:10:02 »
Vorige nacht in Gent. Drie fietsers, die elkaar ogenschijnlijk niet kenden, los knal door het rode verkeerslicht.
Over kledij of verlichting wil ik het nog niet hebben maar niet 1 van de drie die omkeek naar het overige verkeer.
De derde al zeker niet want, behalve dat ie een hoordop in beide oren had, was die nog met beide handen met zijn GSM bezig.

Offline Daffodil31LE

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Man
  • Pienter Pookje
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2935 Gepost op: woensdag 31 oktober 2012 - 16:02:42 »
Vrijdag mijn eigen XM weer opgehaald bij de garage. Koppakking was kaduuk, kop gescheurd (bleek later) en er waren wat bijkomstige zaken die aandacht nodig hadden. Bij een merkgarage zou dit geintje ongeveer 2500 euro gaan kosten. Even rondzoeken leverde een leuk klein garagebedrijfje op in de buurt van 's-Hertogenbosch. Als leenauto een bejaarde Peugeot 106 vol met deuken, maar dat boeit niet; het rijdt. Afspraak gemaakt dat het geen haast had maar het wel goed moest zijn. Auto is daar neergezet op 26 februari en dus 26 oktober weer opgehaald. Dus die geen-haast-afspraak is al nagekomen ;D . Het is nu net alsof ik een nieuwe auto (van 20 jaartjes jong) heb, zo goed heeft hij eraan gewerkt, dus afspraak 2 is ook stipt nagekomen.

Maar wat een verschil tussen een klassebak als een XM en een vrouwen- c.q. boodschappengebakje als een 106... Zo'n Peusje rammelt aan alle kanten, elke steen in het wegdek voel je, sturen en remmen is hard werken, moet je weer handmatig in de benzine roeren en bovendien zuipt zo'n 1100-blokje als een Tempelier.
Nee, dan de XM. Die rammelt niet, strijkt alle hobbels glad, heeft goede stuurservo en een rempedaal waar je maar naar hoeft te kijken en je staat stil. Uiteraard automaat en een gemiddeld verbruik van rond de 1:18 (tegenover 1:10 bij de Peus).

En wat me uiteraard zeer tevreden stemde was de totaalprijs voor al dit moois: Slechts € 750,--. Inclusief gereviseerde cilinderkop en 8 maanden vervangend vervoer.

Volgend project wat ik 'm ga laten doen is revisie van een 4HP18 automaatbak - die heb ik nog eentje extra liggen - zodat die ook onder de XM kan komen. Doorgaans houden die dingen het wel een ton of 4 uit, dus ben ik weer gesteld voor de komende twintig jaar. Dan nog een rondje veerbollen en dan heb ik ECHT een nieuwe auto.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2936 Gepost op: woensdag 31 oktober 2012 - 22:42:36 »
Gewoon je kar er zo lang laten staan kost bij de meeste garages al meer   :D

Succes met het gerevitaliseerde oudje !
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2937 Gepost op: zaterdag 03 november 2012 - 19:40:39 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2938 Gepost op: zaterdag 03 november 2012 - 22:23:57 »
Iemand "vastrijden" op de rechter rijstrook is een typisch Belgisch fenomeen. Ik wijk er dan ook dikwijls al veel eerder dan nodig zou moeten zijn, naar de midden- of linkerrijstrook uit om in te halen.

Ik zal zeker de laatste zijn om een steen naar jou te werpen omdat je je agressie eens de vrije loop gelaten hebt. Het is mezelf ook dikwijls genoeg overkomen dat ze het zo ver krijgen. Alleen: zulke agressie leidt niet zelden tot levensgevaarlijke reacties van de andere bestuurder. En het voorkomen van een ongeval blijft altijd en in alle omstandigheden mijn hoogste prioriteit.

Vooraleer ik nu België binnenrijd, denk ik altijd: "Knop omdraaien en emoties uitschakelen tot je aangekomen bent."
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2939 Gepost op: zondag 04 november 2012 - 23:44:09 »
Dat is inderdaad vreselijk irritant maar eigenlijk een peulschil van wat je dagdagelijks (en dat is zeer zwak uitgedrukt) met een begrensde vrachtwagen moet ondergaan.
Daarmee dat ik nooit onmiddellijk met een beschuldigende vinger zal wijzen naar iemand die zich (al dan niet) doodrijd in de staart van een file of op een andere hindernis inrijd op de autosnelweg.