Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906202 keer)

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2940 Gepost op: maandag 05 november 2012 - 11:14:55 »
Ik ben zo eens 5 keer ingehaald door dezelfde op de E40 tussen Haasrode en Landen. Ik reed op CC aan 127 km/u.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2941 Gepost op: maandag 05 november 2012 - 20:13:50 »

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2942 Gepost op: maandag 05 november 2012 - 23:52:30 »
Ik ben zo eens 5 keer ingehaald door dezelfde op de E40 tussen Haasrode en Landen. Ik reed op CC aan 127 km/u.

Vandaag heb ik toevallig de snelheidsmeter eens (*pols)gechronometreerd, tesamen met nieuwe GPS (plakker Garmin);
 mijn snelheidsmeter gaat hierbij circa 5 % teveel schat ik gemiddeld. GPS gaat ~ exact juist, neem ik aan. (3 chrono´s ~ gelukt 30 sec over 1 km-paaltje bij ~ 120 kmh-GPS, teller schommelde 126-127 kmh... gaat zéér moeilijk zonder CC  :-\). Skoda Fabia 1,2 TSI.

Als de CC de telpulsen van de snelheidsmeter gebruikt kan men de CC nog x % hoger instellen (op basis van GPS/enkele chrono´s).

*juister is natuurlijk een pure chronometer nauwkeurigheid 1/10 sec, maar als men de momentane-GPS-kmh en -teller-kmh tesamen kan aflezen weet men de juiste afwijking wel (ook bij 70 kmh en 80 kmh (NL) gedaan)

Mss dat je dan iets minder ingehaald wordt.  ;)

Aja, bij mijn "oude BMW ´89 " is de afwijking ~ 9 %... ((f) profieldiepte#) moest ik daar een CC hebben stelde ik die nu in op 140 kmh#
 
« Laatst bewerkt op: dinsdag 06 november 2012 - 00:13:16 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2943 Gepost op: dinsdag 06 november 2012 - 00:09:12 »
Terloops, het leek er op dat er al gestrooid was net. Is dat zout niet weggereden tegen dat het gaat vriezen? Volgens mijn auto was het nog 6° (1m boven de grond, afhankelijk van waar die sensor zit) en het zou deze nacht nog 1° blijven.

Ik ben zaterdag verrast door de eerste sneeuw op de baan, zij het dan wel smeltende. Op de snelweg tussen Calais en Boulogne lag er plots iets wit op de baan. Even daarvoor was de temperatuur nog een graad of 7, op het moment dat er smeltende sneeuw lag was het slechts 2,5°C. Het is toch even schrikken als je plots die sneeuw ziet, telkens op de top van een heuvel had het gesneeuwd.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2944 Gepost op: dinsdag 06 november 2012 - 09:31:49 »
Gisteravond een luide waal wiens geroep en verwensingen ik eerder hoorde dan zijn revvende S1000RR. Hij had er problemen mee dat ik met mijn twee zijkoffers op de kleine Brusselse ring filefilterede en hij bijgevolg niet vlot door kon.

Op zich heb ik geen problemen om dunnere fietsen door te laten, maar dat gaat niet altijd overal. Kon hij niet hebben. En toegeschreeuw worden dat ik moet oprotten, ja dat zeggen ze best in mijn gezicht.

Nu, eens hij mij voorbij was na wat discussie had ik evenwel geen enkele moeite om hem te volgen.

Maar goed, was een gevalletje S1000RR, omgeplooide nummerplaat, een integraalhelm zonder vastgesnoerde D-ring, een jeansbroek, sportschoenen en een jas.


Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2945 Gepost op: dinsdag 06 november 2012 - 09:55:17 »
Duidelijk gevalletje verkeersagressie en je hebt camerabeelden! Nummerplaat en bewijs doorgeven aan de politie?
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2946 Gepost op: dinsdag 06 november 2012 - 12:13:00 »
Terloops, het leek er op dat er al gestrooid was net. Is dat zout niet weggereden tegen dat het gaat vriezen?
Vlaanderen doet tegenwoordig aan paniekstrooien ... sinds ze een paar keer gevorderd zijn door de WPR en een aantal schadeclaims aan hun broek hebben wegens niet strooien .
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2947 Gepost op: dinsdag 06 november 2012 - 12:43:17 »
Als ze nu nog eens zouden paniek-het-licht-aandoen... KMI voorspelt regenweer maar de snelwegverlichting blijft uit. Moest het wegdek en de verkeersinfrastructuur nu naar Nederlands of Duits model zijn, zou dat gebrek aan licht nu niet zoveel schelen, maar zover zijn we niet dus vind ik het op de motorfiets toch altijd een uitdaging om in het pikkedonker in de regen thuis te geraken.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2948 Gepost op: dinsdag 06 november 2012 - 23:27:13 »
Bij regen-paniek gaat het naar 70 ...

Maandagmiddag werd de snelheid op de E313 in de aanloop naar Wommelgem verlaagd, zodat iedereen daar tegen zeker geen 50 op zijn gemak eens goed naar het ongevalletje in de andere richting kon kijken ...


Hoog tijd voor schermen op de middenbermen !
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2949 Gepost op: woensdag 07 november 2012 - 10:26:50 »
Vlaanderen doet tegenwoordig aan paniekstrooien ... sinds ze een paar keer gevorderd zijn door de WPR en een aantal schadeclaims aan hun broek hebben wegens niet strooien .

Tot het 's écht gaat sneeuwen, en dan zitten zo zonder.  Want ze hebben er nu veel te veel mee gesmost.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2950 Gepost op: woensdag 07 november 2012 - 10:38:03 »
Bij regen-paniek gaat het naar 70 ...

Maandagmiddag werd de snelheid op de E313 in de aanloop naar Wommelgem verlaagd, zodat iedereen daar tegen zeker geen 50 op zijn gemak eens goed naar het ongevalletje in de andere richting kon kijken ...


Hoog tijd voor schermen op de middenbermen !
Simpelweg de Nederlandse signalisatienormen overnemen is al voldoende. Sinds enkele jaren horen interventievoertuigen daar niet alleen blauwe maar ook gele signalisatie te hebben, en komen de wagens van Verkeer en Waterstaat met enkel gele signalisatie ook ter plaatse. Brandweer, politie en ambulance horen hun blauwe signalisatie uit te zetten en enkel als ze verkeersregeling doen enkel gele signalisatie naar het toekomende verkeer aan te zetten. In de praktijk betekent dat dat alle lichten uit staan, behalve die van 1 of 2 politiewagens of DRIP-wagens van verkeer en waterstaat die het verkeer regelen.

... Wat betekent dat het tegenliggende verkeer pas door heeft dat er een ongeval werd afgehandeld op de andere rijrichting als ze de gele lampen in hun spiegels zien flitsen, en er dus al voorbij zijn.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2951 Gepost op: donderdag 08 november 2012 - 00:45:23 »
Daar is over nagedacht - dat moet je hier helaas niet eens verwachten ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2952 Gepost op: maandag 12 november 2012 - 06:37:07 »
Hier zetten ze nog eens zoveel mogelijk fel licht "op uw smoel" zodanig dat je het eerste kwartier geen steek meer ziet.
Vorige week heb ik in de werken op de E411 nog eens 2 ambulanciers zien ineen duiken toen ik ze lik op stuk gaf met die 6 verstralers op het dak van mijn cabine. ;D

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2953 Gepost op: maandag 12 november 2012 - 15:08:47 »
Hier zetten ze nog eens zoveel mogelijk fel licht "op uw smoel" zodanig dat je het eerste kwartier geen steek meer ziet.

Idem bij werken, flitslichten die zo fel zijn dat ze je nachtzicht volledig wegnemen en je verblinden.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2954 Gepost op: dinsdag 13 november 2012 - 07:28:29 »
Die nieuwe lampen dat ze tegenwoordig gebruiken bij verkeerslichten zijn ook veel te fel.