Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906076 keer)

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2955 Gepost op: donderdag 15 november 2012 - 08:59:11 »
Pipo's van het verkeerDcentrum, amaai zulle. Op de Antwerpse Ring vannacht Van 90, 70, 50 en dan ineens weer 100. Niks, nul, nada noppes gezien. Kom ik dan de Kennedytunnel uit, staat er op de portieken te lezen: (neen, 'k lach niet)

Citaat
WERKEN BEVERENTUNNEL. FILE VANAF PUURS.

Duh! Aardrijkskunde is ook ullen beste kant ni, hé. Doen jullie dat nu opzettelijk, of zijn jullie écht zo achterlijk?  En dan moet je weten dat er aan de Beverentunnel natuurlijk niks te zien was van file.  Wat zeg ik?  Behalve de werklieden, niemand ni te zien.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2956 Gepost op: donderdag 15 november 2012 - 09:17:56 »
« Laatst bewerkt op: donderdag 15 november 2012 - 12:32:45 door Rafael »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2957 Gepost op: donderdag 15 november 2012 - 15:50:22 »
De papa vandaag een flitsboete gehad van 24 oktober. Reed 57 km/u in de bebouwde kom, dus 51 km/u en € 50 over te maken aub. Was een leuke weg die tot voor kort nog gewoon zone 70 was, enkel de borden zijn wat verplaatst/gewisseld. Extra rottigheidsfactor: ze stonden te flitsen in een bergaf :)

Ook al zou de berekening van de snelheidscorrectie volgens een andere formule gebeuren, je zal er altijd wel hebben die na correctie er nét 1 km'tje boven de toegestane limiet zullen zitten. 

Nu wat betreft dat verlagen van de snelheid, is men ook hier absurd bezig.  Dus helaas ook ginder bij jou in de buurt.  Eerder de ganse Cleydallaan van 70 naar 50.  Daarna de ganse Sint-Bernardseteenweg, het stukje buiten de bbk, idem dito.  En tamelijk recent ook de weg naar Kontich (als je vanuit de Cleydallaan de A12 oversteekt, richting Kontich dus).  Vroeger was het daar pas vanaf de brug over de E19 autosnelweg dat de limiet op 50 lag.  Nu al vanaf de A12, gans die weg.  Pfffffft.  En Joost alleen mag weten wat het nut van telkenmale die ingreep is. 

'k Denk dat ik mij ipv een andere auto, nog de aankoop van een paard en kar ga overwegen.  Dat gaat op de langen duur even snel zijn.  >:(
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2958 Gepost op: donderdag 15 november 2012 - 16:26:55 »

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2959 Gepost op: donderdag 15 november 2012 - 17:04:59 »
Doen jullie dat nu opzettelijk, of zijn jullie écht zo achterlijk?  
De Vlaamsche VerkeersChaos Centrale is volgens mij  een experiment om te zien of men een batterij kiekens het verkeer kan doen sturen.

Dat of een live-uitzending van Banana Split.


Dergelijke waanzin ziet men voortdurend op en rond de Antwerpse ring - en vermoedelijk elders - waar ze met variabele signalisatie aan het aanmodderen zijn.
Uiteraard naast de structurele overtredingen en onkunde
(gebruik illegale verkeerstekens, onwettig gebruik snelheidsbeperkingen icm gevaarsborden, onkunde inzake afsluiten en heropenen van rijstroken, ... )
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2960 Gepost op: vrijdag 16 november 2012 - 15:40:43 »
Vandaag nog een langer ritje gemaakt door Limburg (impassant accu wat opladen):

- de zone 50´s net buiten de bebouwde kom springen steeds meer in ´t oog, zijn de zone 70 borden niet meer goed ?
- is dat een voorteken dat gans de bbk ooit 30 kmh wordt ? Nut ????

het lijkt er idd op dat een zekere lintbebouwing (omgeving buiten bbk) naar 50 kmh gaat - op brede wegen- ipv de kortgeleden ingevoerde 70 kmh, waar gaat dat eindigen.

Verlaat men echter de bbk via smalle veld- of boswegen, die eigenlijk veel gevaarlijker zijn (kp en bochten minder overzichtelijk, geen plaats voor uit te wijken, redelijk veel plots opduikende fietsers) ziet men nog de zone 70 soms, of niet (algemene 90 ...), op die smalle wegen (plaats voor één auto, bij kruisen altijd berm benutten) rij ik ook nauwelijks 50-60 en dan nog op de rechte stukken zonder verkeer. Bij mooi weer zijn die smalle wegen echter gemiddeld trager en vooral gevaarlijker (juist dan veel fietsers, en zulke wegen zijn dan van hun hé...  ;) :-X  Bij mooi weer benut ik die wegjes ook met de fiets...  :D ).
« Laatst bewerkt op: vrijdag 16 november 2012 - 15:43:38 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2961 Gepost op: zaterdag 17 november 2012 - 08:46:37 »
Welja, slimme.  Enkel richting aangeven, volstaat niet hé om in te voegen.  Even aan je stuur draaien, zou ook al helpen.  Dan ben ik zo hoffelijk om je méér dan genoeg ruimte te geven.  Ik zal dat nog 's doen.  Neen, je snapt het niet.  En beslist om in plaats van daar simpelweg dankbaar gebruik van te maken, volgas tweehonderd meter over de pechstrook te schieten.  Die spiegel aan je auto, heeft nog een andere en belangrijkere functie dan het kammen van je haar hé!

Kom dus niet klagen als de WPR het ook gezien heeft, en je aan de kant zet.  Je kon er makkelijk en veilig tussen.  Dus dit was nergens voor nodig.

Enneuhm.  Aan die andere clown.  Als je niet geflitst wil worden, vertraag je best VOOR de camera hé.  Pas vertragen NADAT je de camera gepasseerd bent, en de flits afging is wel wat te laat.  De bekeuring is dan toch al binnen. Dus heeft het ook geen zin om op een autosnelweg ineens tegen nog geen 80 km/u te gaan slenteren en zo anderen vreselijk te hinderen.  De bekeuring zal er heus niet door kwijtgescholden worden, ziet u.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2962 Gepost op: zaterdag 17 november 2012 - 15:48:56 »
- de zone 50´s net buiten de bebouwde kom springen steeds meer in ´t oog, zijn de zone 70 borden niet meer goed ?
Het snelkassa-effect is verdwenen, dus gaat de snelheid verder omlaag.
Het aantal PVs kan immers niet dalen, dat subsidieert de lokale PZ ...


Trager, trager, trager tot alles stilstaat.
Ik schrijf het al een paar jaar, maar het is volop aan het gebeuren ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2963 Gepost op: zaterdag 17 november 2012 - 16:42:59 »
Ik zie hier net hetzelfde. Het centrum van Zutendaal is vernieuwd, en is nu volledig zone 30. De bebouwde kom is ook uitgebreid.

In Munsterbilzen is een weg die tot september 70km/u was ook herleid tot 50. Stevig wat volk heeft zich daar laten vangen, inclusief mij.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2964 Gepost op: maandag 19 november 2012 - 09:43:32 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2965 Gepost op: maandag 19 november 2012 - 12:17:30 »
Het effect van het afschaffen van de manoeuvres op het terrein, zoals dat vroeger werd gedaan bij het praktische examen, begint duidelijk te worden. Alsmaar meer zie ik mensen prutsen om hun auto in een rij in te parkeren. Zo ook gisteren, er was een deftige plaats beschikbaar, ik zou er zonder problemen mijn BMW 5 touring tussen krijgen. Een juffrouw, net geen 20 schat ik, is aan het prutsen om te parkeren. De wielen draaien alle richtingen uit, achteruitrijlichten floepen aan en uit, maar helaas niet op de juiste manier. Uiteindelijk gebaart ze dat ik verder mag rijden, dat ik daarbij op (het nauwelijks verhoogte) trottoir moet rijden blijkt niet belangrijk te zijn.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2966 Gepost op: dinsdag 20 november 2012 - 10:43:02 »
De werken aan het nieuwe gebouw van het rode kruis zijn gestart. Deze morgend bracht men met uitzonderlijk transport de werfketen naar de terreinen. Er stond een brede lading te wachten om afgeladen te worden, keurig langs de kant, knipperlichten aan. Het gaat hier om enkelrichtingstraat en de vrachtwagen staat links in de rijrichting. Er is plek voor de auto's om door te rijden, maar veel is er niet over.
Langs de andere kant komt er een fietser (zie hebben een uitzondering op de enkelrichting). Wanneer ik al langs de vrachtwagen rijd aan lage snelheid komt die fietser toch door. Hij ging rakelings langs mijn auto door! Is het echt zo lastig om even te wachten, zo druk was het niet.  Nog beter stap even af en wandel via het voetpad die vrachtwagen voorbij, dat is toch zoveel veiliger! Nadenken is niet iets wat zwakzinnige weggebruikers gegeven is!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2967 Gepost op: woensdag 21 november 2012 - 12:05:28 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2968 Gepost op: woensdag 21 november 2012 - 16:36:56 »
Tsja, dat zijn die kerels die hun kids per auto gaan brengen/afhalen omdat de schoolomgeving toch zo gevaarlijk is, meneer.  En zich daarbij vooral niet zullen afvragen wiens schuld dat voornamelijk is.

Ook altijd grappig zijn de ouders die hun kids uitdossen in fluo, lichten en reflectoren pico bello in orde.  Want wij geven het goede voorbeeld, meneer.  Alleen rijden ze er dan zélf achter met donkere kledij, zonder reflectoren en zonder licht.  Bye, bye goed voorbeeld!

Hoe grof het ook mag zijn, als er daar ooit een ongeval moet gebeuren, dan hoop ik dat hij zijn eigen kind aanrijdt en niet dat van een ander die wél voorzichtig is.

Hmm, 'k weet niet.  Dat kind kan er ook niet aan doen dat z'n pa zich zo onverantwoord gedraagt.

Voor mij een bestelwagentje, die rechts wilde afslaan en daarbij geen voorrang verleende aan een fietser die rechtdoor wilde rijden.  Nota bene op het fietspad (markeringen art.74).  Een combi reed erachter, en deed 'm stoppen op de parkeerstrook pal aan de melkerij in Wuustwezel.  Vanop de weegbrug, kon ik alles mooi gadeslaan.  Meteen werd duidelijk waarom 'm zo in de fout ging.  De laadbak was volgeladen, dus had hij nog maar een deel van z'n lading op de passagierskant gestouwd.  En wel zodanig dat het zicht aan die kant volledig belemmerd was.  Het leverde 'm een bekeuring op voor de voorrangsnegatie, en eentje voor die lading die z'n zicht belemmerde.  Meneer werd bovendien verplicht om de overtollige lading meteen te (laten) verwijderen, ZO mocht hij beslist niet verder rijden.  En terecht ook.  Ik hoorde 'm nog wat mompelen dat ze liever de dieven zouden gaan vangen ipv hardwerkende mensen te koeioneren..  Alsof dat een excuus zou zijn om bijna een fietser morsdood te rijden omdat hij 't vertikt van een keertje meer te rijden.

Dit was volledig terecht gedaan.  En van mijn part, mochten ze dergelijke controles bvb ook 's een keertje doen aan oa Ikea.  Waar mensen hun auto vaak zodanig volproppen dat ze geen lap meer zien.  Terwijl je daar voor een prik een bestelwagen kan huren om je gekochte waren veilig en heelhuids thuis te krijgen.
« Laatst bewerkt op: woensdag 21 november 2012 - 16:43:42 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2969 Gepost op: vrijdag 23 november 2012 - 10:41:22 »
Deze morgen kom ik uit te wettunnel in Brussel, de Wetstraat op. In mijn spiegel zie ik een troep zwaantjes naderen met blauwe lampen en sirene dus ik maak ruimte.

De troep is gepasseerd, en met mijn motorfiets ga ik op een afstandje maar ook niet te ver mee geschraagd achter de zwaantjes rijden. De hele Wetstraat heeft groen licht en de zwaantjes worden toch opgehouden door het verkeer, dus dat gaat allemaal wettelijk...

Krijgt dat laatste zwaantje mij in de mot, laat zich afzakken, doet zijn systeemhelm open en vraagt of ik ook een blauwe lamp heb.

Nee, meneer, ik rij gewoon omdat het licht groen is.

Hij versnelt en sluit terug aan bij zijn collega's :D