Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906065 keer)

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2985 Gepost op: zaterdag 24 november 2012 - 19:57:25 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2986 Gepost op: zaterdag 24 november 2012 - 20:17:15 »
Een jaar geleden maakte ik zo eens max. 70 km/u mee op de E313 omwille van watergladheid, het was eigenlijk maar aan het motregenen.

Vrijdag stond de filemachine ook weer overuren te maken. Van de ring richting E313, er wordt één rijstrook uitgehaald (rood kruis). Na enkele honderden meters wordt de rijstrook terug vrijgegeven, niks gezien, geen ongeluk, nada...

Terugrit om 18:30, E313 t.h.v. Q8 Ranst. De linker rijstrook wordt er weer uitgehaald, snelheid wordt teruggebracht naar 50 km/u, voorbij het tankstation terug 110 km/u, weer niks gezien, nada ...

Het wordt hoog tijd dat we die idioten van het verkeerdcentrum een C4 geven (neen, niet de Citroen).
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2987 Gepost op: zaterdag 24 november 2012 - 20:30:46 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2988 Gepost op: zaterdag 24 november 2012 - 21:09:20 »
Vrijdag stond de filemachine ook weer overuren te maken. Van de ring richting E313, er wordt één rijstrook uitgehaald (rood kruis). Na enkele honderden meters wordt de rijstrook terug vrijgegeven, niks gezien, geen ongeluk, nada...

Terugrit om 18:30, E313 t.h.v. Q8 Ranst. De linker rijstrook wordt er weer uitgehaald, snelheid wordt teruggebracht naar 50 km/u, voorbij het tankstation terug 110 km/u, weer niks gezien, nada ...

Kwestie van de snelheid naar beneden te halen met flessenhalzen...
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2989 Gepost op: maandag 26 november 2012 - 08:39:16 »
Je zou toch, door de wegcode uit te voeren met een stiptheidsactie, geen mensenleven op je geweten willen hebben...
Wie garandeert dat er volstrekt niets zal gebeuren als je door rood rijdt om die ambulance door te laten ?

De wetgever heeft echter besloten terzake niets in de wegcode te zetten.
So be it.
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2990 Gepost op: maandag 26 november 2012 - 12:22:13 »
Ik klaag als bestuurder van een prioritair voertuig niet als mensen niet door het rood willen rijden.

Er zijn zoveel andere manieren om wel ruimte te maken zonder door het rood te moeten rijden.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2991 Gepost op: maandag 26 november 2012 - 14:16:20 »
Wie garandeert dat er volstrekt niets zal gebeuren als je door rood rijdt om die ambulance door te laten ?

De moeder van de porseleinen winkel: de voorzichtigheid.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2992 Gepost op: maandag 26 november 2012 - 14:17:08 »
Ik klaag als bestuurder van een prioritair voertuig niet als mensen niet door het rood willen rijden.

Er zijn zoveel andere manieren om wel ruimte te maken zonder door het rood te moeten rijden.

Hoe bedoel je?

Als je als eerste voor een rood licht staat en niet achteruit kunt, wat blijft er dan nog over?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2993 Gepost op: dinsdag 27 november 2012 - 10:04:50 »
Meestal kan je door een meter manoevreren al wat ruimte maken. Als de bestuurder naast je hetzelfde doet, is er geen probleem. Op kleinere kruispunten rijden we tot vooraan zoals op dat filmpje van een paar dagen geleden waarbij je gaat "spookrijden" op het tegemoetkomende rijvak; die kunnen vaak wel uitwijken.

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2994 Gepost op: dinsdag 27 november 2012 - 19:05:32 »
Op kleinere kruispunten rijden we tot vooraan zoals op dat filmpje van een paar dagen geleden waarbij je gaat "spookrijden" op het tegemoetkomende rijvak;
Wat meestal dus een derdegraadsovertreding betekent.
Links van de doorlopende straap die de rijrichtingen scheidt.

Hoop dat je er nooit een ongeval hebt ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2995 Gepost op: woensdag 28 november 2012 - 06:32:05 »
Ik heb het vlaggen.
Blijkbaar sta ik nu geregistreerd als pleger van vluchtmisdrijf.
Gisteren een mail toegekomen bij de opdrachtgever van mijn baas en verstuurd door de politie van Halle.
Op 13 september 2012, dus meer dan 2 maanden geleden, zou ik betrokken geweest zijn in een verkeersongeval in de RUE AVIATEUR HUENS
1330  RIXENSART.


Slachtoffer zou dit gaan aangeven hebben met getuigen dat ik na het ongeval zou doorgereden hebben.
Ook staat er nog bij dat het ongeval zou gebeurd zijn om 21.30u.
Voor de rest heb ik er het raden naar wie, wat, hoe, de ernst, gewonden???? ...
Ik heb wel een bewijs, via automatische telefoonregistratie, dat ik die plaats waar het ongeval zou gebeurd zijn pas verlaten heb om 22.38u.
Dus ruim een uur later.

Afwachten dus wat het nu weer zal worden.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2996 Gepost op: woensdag 28 november 2012 - 12:43:02 »
Afwachten dus wat het nu weer zal worden.

Ja, maar ondertussen is dat wel wreed vervelend als men je niet laat weten hoe je bij dat ongeval zou betrokken geweest zijn.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2997 Gepost op: woensdag 28 november 2012 - 13:21:23 »
Nog maar eens irritante en zwakzinnig weggebruikers:

- ik rijd van de parking bij mij thuis. Op dat moment komt er een voetganger voorbij wandelen. Vanaf het moment dat die ziet dat ik sta te wachten, gaat hij irriterend traag wandelen ipv gewoon verder te wandelen zoals hij dat daarvoor deed
- een beetje verder heb ik voorrang van rechts. Een fietser van de andere kant rijdt plots in het midden van weg, hij was niet echt akkoord met mijn voorrang blijkbaar
- een moeder met enkele kinderen komt al fietsend door een enkelrichtingsstraat tegen de richting gereden (is daar toegelaten). Natuurlijk rijden de kinderen achter haar in een kudde. Vermits de straat nogal smal is, er wagens langs de twee kanten geparkeerd staan is het niet mogelijk om een auto en twee fietsers naast elkaar te laten passeren. Het was dan ook dik tegen hun goesting dat ze achter elkaar moesten rijden.

Dit alles gebeurt dan over een afstand van nog geen 500 m!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2998 Gepost op: woensdag 28 november 2012 - 17:23:08 »
Op kleinere kruispunten rijden we tot vooraan zoals op dat filmpje van een paar dagen geleden waarbij je gaat "spookrijden" op het tegemoetkomende rijvak;
Wat meestal dus een derdegraadsovertreding betekent.
Links van de doorlopende straap die de rijrichtingen scheidt.

Hoop dat je er nooit een ongeval hebt ...
Mij komt het niet meer voor...

Ik herinner me mijn eerste rit als chauffeur... Voorliggers besloten op een dunne holle weg aan de top van een heuvel met net een bocht erin om halt te houden om mij door te laten. Ik had nougatbollen zicht op het tegenliggend verkeer en moest over de volle lijn om door te kunnen rijden...

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #2999 Gepost op: donderdag 29 november 2012 - 01:28:15 »
vandaag  bijna een fietser aangereden
ik rijd voorbij een groen licht en plots steekt een jonge fietser (ik schat tss 12 en 14 jr) door het rood over
gelukkig heb ik goede remmen
ik zou er geen sigarettenblaadje tussen gestoken krijgen denk ik
better a bad day at sea
than a good day at the office