Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906083 keer)

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3015 Gepost op: zondag 02 december 2012 - 21:52:43 »
Zoals je zo vaak ziet staan theorie en praktijk hier ook weer lijnrecht tegenover elkaar.
Omdat ik vroeger reeds bij hetzelfde bedrijf van Bert gewerkt heb, maar dan ook weer via een onderaannemer, kan ik voor de volle 100% inkomen in zijn verhaal. Daarbij moet ik helemaal niets afdoen van het verhaal van Rafael want de theorie klopt ook.

Bert heeft het voordeel dat hij rechtstreeks bij het bedrijf zelf tewerkgesteld is waardoor hij al eens iets mag zeggen zonder dat er iets gebeurd.
Via onderaannemer ben je zeker dat er iets gebeurd, en wel redelijk onmiddelijk .... je C4 ligt klaar.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3016 Gepost op: zondag 02 december 2012 - 22:06:29 »
Zoals je zo vaak ziet staan theorie en praktijk hier ook weer lijnrecht tegenover elkaar.
Omdat ik vroeger reeds bij hetzelfde bedrijf van Bert gewerkt heb, maar dan ook weer via een onderaannemer, kan ik voor de volle 100% inkomen in zijn verhaal. Daarbij moet ik helemaal niets afdoen van het verhaal van Rafael want de theorie klopt ook.

Yep, de theorie .... uitgedokterd door mensen die enkel en alleen begaan zijn met die theorie.  En daarbij het feit dat hun theorietjes in de praktijk van geen kanten werken, straal negeren.  Rafael en die preventie-snullemans hebben dan ook 1 ding gemeen: dat ze langs geen kanten weten waarover ze 't hebben.  De eerste zelfs nog erger dan de tweede, vermits hij het bedrijf niet eens kent en daarbovenop vertikt om àlles te lezen wat ik schrijf ipv enkel datgene wat hem goed genoeg uitkomt om met modder te kunnen gooien.

Bert heeft het voordeel dat hij rechtstreeks bij het bedrijf zelf tewerkgesteld is waardoor hij al eens iets mag zeggen zonder dat er iets gebeurt.

Met als bijkomend voordeel, het feit dat ik ervoor zorg dat ikzelf ook nog wat materiaal in handen heb.  Zwart op witte bewijzen (oa foto's van die loshangende platen) van de incomptentie van die preventie-snullemans.  Wees gerust: als puntje bij paaltje komt, laat ik me daar niet doen.   Dan zal die kerel véél vroeger moeten opstaan.

Via onderaannemer ben je zeker dat er iets gebeurt, en wel redelijk onmiddelijk .... je C4 ligt klaar.

Ik heb hier anders toch ooit onderaannemers bezig gezien die wel wat strapatsen op hun conto hadden, en toch voor de melkerij bleven rijden.  :D  Die kregen dan niet hun C4, doch m'n baas zorgde er wel op een andere manier voor dat ze het hier beu werden, en het uit zichzelf afbolden.
« Laatst bewerkt op: maandag 03 december 2012 - 15:30:11 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3017 Gepost op: maandag 03 december 2012 - 01:22:48 »
Inderdaad, wie 24/7 verplicht wordt te rijden, ook Zon- en feestdagen, kraakt of verongelukt vroeg of laat.
Ofwel op Maandag om 13.00u laat vertrekken, werk heeft tot 3.00u 's nachts. Dan pas laat weten dat hij om 1.00u 's nachts al moest vertrokken zijn de dag erop en hem dan kwallijk neemt dat hij te laat vertrekt, ... en zo zijn er nog vele voorbeelden die ik kan aanhalen.

En wanneer het niet snel genoeg gebeurd van een chauffeurke die voor een onderaannemer rijd gaat die z'n baas wat afdreigen waardoor die wel voor een C4 zorgt.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3018 Gepost op: maandag 03 december 2012 - 07:27:52 »
Laat me raden:

Het antwoord was dan: "Jama, ik verplicht u niet om dat werk met slechts 1 chauffeur uit te voeren hé.  Ik bezorg u werk, 't is aan u om u aan de regels te houden".  En daar staat de kleine zelfstandige dan ....  Yep, die kleine zelfstandige die het sowieso al niet eenvoudig heeft om zo'n trekker aan te schaffen en te onderhouden.  Het werk te doen, en het hoofd enigszins boven water te houden gezien de huidige brandstofprijzen, etc.  Laat staan dat hij ook nog 's in staat zou zijn om af en toe een bekwame chauffeur behoorlijk te betalen.  Als hij er al 1e echt bekwame vindt die bereid is om hem zo af en toe 's uit de nood te helpen .....
« Laatst bewerkt op: dinsdag 04 december 2012 - 00:06:52 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3019 Gepost op: dinsdag 04 december 2012 - 03:36:28 »
Ik heb hem hoop en al 3 keer aan de telefoon gehad in anderhalf jaar tijd.
Geen idee hoe hij er uit ziet, maar heb wel al die tijd de planning van alle industrievoerders dagelijks op een blad papier meegekregen.

Nu, daar was er maar 1 zo'n kieken die teveel touwtjes in handen heeft. Toch in die tijd.

Bij de laatste opdrachtgever (Colruyt jawel) lopen er zo tientalen van rond. De meeste "collega's" waren best gezellig collegiaal in omgang maar toch zit die spanning er altijd in van "wat zal het nu weer worden" want je zag dagelijks een hoop andere (nieuwe?) gezichten, en vooral dan rond het eind van hun schift.
Een volle dag schijnheilig moeten doen tegen, al dan niet lastige, klanten of een baaldag op hun bureau en den eersten dat ze dan zien dat ze niet kennen krijgt er van langs.

Verkeersagressie is er vaak ook niet vreemd aan.
Duidelijk te zien hoe de chaos op de weg zich ontplooit bij het begin en einde van iedere schift. Alle regels worden gewoon overboord gehooid en toch moet je er eens op proberen te letten wat ze in 2 talen beweren op de achterdeuren van hun opleggers.
Langs de ene kant om je een breuk te lachen wanneer je de gewone auto's dan daar ziet toekomen of vertrekken en langs de andere kant hemeltergend wanneer je daar dan als vrachtwagenbestuurder hun zogenaamd "veiligheidscharter" moet ondertekenen.

Een voorbeeld:

Alle vertrekkende volle opleggers worden vooraf geladen voor dat je ze kan/mag aanpikken en 99% van de vertrekkende opleggers zijn niet goed/slecht tot zeer slecht geladen op gebied van gewichtsverdeling.
Niet moeilijk want de laders hebben meestal nog nooit de binnenkant van een cabine gezien, laat staan dat ze weten hoe je ermee moet rijden.
Ze krijgen een blad papier met een hoop nummers op en wat commentaar aangaande het aantal karren en palletten er in dat kamertje moeten passen. En deze moet je gaan zoeken in die hal hier (vergelijkbaar met een hal op de Heizel in Brussel). Wanneer er dan 2 of meer bestemmingen moeten geladen worden is het helemaal leuk.
De chauffeur moet er dan maar zijn plan mee trekken, in alle weersomstandigheden.

Over overgewicht zal ik het dan nog niet hebben.

Met de regelmaat van de klok kantelt er dan eentje omver en het staat vooraf al vast wie voor 100% er voor mag opdraaien en uiteraard zijn/haar job kwijt is.

Ik ben er alvast niet rouwig om dat ik er weg ben, integendeel.
Indien de omstandigheden wat beter waren en ik geen "boete" van €750 moest betalen bij "vrijwillig vertrek" was ik daar een jaar geleden al weg.
Die €750 was om de zogenaamde opleiding terug te betalen die ik gekregen had toen ik er begonnen ben, al vraag ik mij nog steeds af wie wie heeft opgeleid in die tijd.
Alles wat de opleiding inhield (indeling transit, op en afzetten alarmen en van die dingen) had ik reeds gezien de week ervoor toen ik een week mee geweest ben met de collega die overdag reed en tijdens die week opleiding was het gewoon een herhaling.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3020 Gepost op: dinsdag 04 december 2012 - 09:27:51 »
Nog maar eens een aflevering - bijna - fietserpuree. Deze morgend rijd ik zoals gewoonlijk tussen een 'kudde' fietsers. De snelheid is laag en toch eet het mijn volle aandacht op, het rijgedrag van deze fietsers is hallucinant. Gelukkig was ik al goed wakker want plots duikt er in die kudde een fietser op die uit de andere richting komt. Hij is dus gewoon aan het spookrijden in de drukke fietsspits (enkele honderden meter verder is er een grote hogeschool). Niet dat hij geen plaats heeft aan de rechterkant van de weg integendeel! Bovendien is er dan nog het brede gedeelte van de weg dat voorbehouden is voor voetgangers, fietsers en aangelanden. Dit is dan het stuk waar de wegwanbeheerder fietsen heeft op geschilderd (heb ik hier al over gepost).
Wat later kom ik de terug de ring van Mechelen op, via verkeerslichten. Dit is een belangrijk kruispunt voor de schoolgaande jongeren. Meerdere scholen liggen hier op minder dan 100 m van elkaar. Vorige week was er een fietser die tegen de richting op het fietspad door het rood reed. Hij deed dat op een suicidale manier. Hij mikte zich gewoon tussen de auto's door die daar rechts aflaan, net voor mijn neus. Natuurlijk gebruik ik onmiddellijk de claxon en hij schrikt zich een ongeluk. Dit had blijkbaar effect, vandaag probeerde hij dat manoeuvre weer, maar hij had mijn auto herkend en ging vol in de remmen. De manneke begint het te leren, als hij nu nog eens aan de juiste kant van de weg zou rijden is hij er helemaal.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3021 Gepost op: dinsdag 04 december 2012 - 09:36:15 »
Natuurlijk gebruik ik onmiddellijk de claxon en hij schrikt zich een ongeluk. Dit had blijkbaar effect,

Hmm, valt dan nog goed mee.  Doorgaans levert je dat eerder een kwade blik op, en daarenboven krijgen ze gewoonlijk last van een stijve middenvinger en/of beginnen ze driftig naar hun voorhoofd te wijzen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3022 Gepost op: woensdag 05 december 2012 - 23:38:40 »
Creatief volk bezig gezien.  

We willen niet wachten voor het rode licht?  Geen probleem, we rijden eventjes de oprit naar de autosnelweg op.  Zo hoeven we er geen rekening mee te houden, het staat immers links.  Vervolgens keren we ons, (ongeveer daar, waar je die zwarte SUV met dakkoffer ziet).  En ach ja, we overschrijden daarbij dan wel de doorlopende streep.  Ma bon.  We zitten nu op de afrit, en duwen daar eventjes stevig door, zodat we groen hebben.  Voilà, fixed.  We hebben niet moeten wachten voor dat rode licht daar.  Néh.

http://goo.gl/maps/sHdWP

1e die het dwaze voorbeeld geeft, en meteen een stuk of twee erachteraan natuurlijk.

De file op de Bischoppenhoflaan duurt wat te lang?  Wacht, we rijden die file toch gewoon langs rechts voorbij.  Mjah, half over het trottoir, half over het fietspad en we zullen 's rap rechts afslaan.  We zullen daar wel zien waar we uitkomen.  Wat kan het ons schelen of we daar nu fietsers en voetgangers ferm in gevaar brengen?  Ook hier: 1e de het voorbeeld geeft, en meteen 1e erachter.

Verder nog eventjes neus aan neus gestaan met 1e die zich links in zijn rijrichting wou gaan parkeren.  Duikt pardoes vlak voor m'n neus op, had nog geeneens richting aangegeven of niks.  Zich daarbij afvragend waarom ik wél stop, maar het vertik om achteruit te rijden.  En niet in de gaten hebben, dat ik dus moeilijk mijn achterligger kan wegkegelen om hem z'n goesting te geven.  Pech, jongen.  Dan wacht je maar tot ik geen tegenliggers meer heb, en ik je veilig voorbij kan, m'n beste.  En ik erken, de smeerlap in mij kwam eventjes boven.  Want ik nam daar wel eventjes mijn tijd voor.  Nét genoeg tijd om mijn achterliggers niet al teveel onnodig op te houden (zij konden aan diens stunt ook niet doen).  Maar nét lang genoeg om hem efkes te laten zweten.  Sorry, ik kon het eventjes niet laten.
« Laatst bewerkt op: donderdag 06 december 2012 - 00:02:42 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3023 Gepost op: vrijdag 07 december 2012 - 11:43:45 »

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3024 Gepost op: vrijdag 07 december 2012 - 18:28:20 »
Colruyt
Ik ben ondanks de leuze op de achterdeur niet verbaast.

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3026 Gepost op: maandag 10 december 2012 - 09:01:49 »
Zoals gewoonlijk deed ik zondag het ritje met de kinderen richting grootmoeder. Natuurlijk de Vlaamse grootmoeder, de Chinese woont net iets te ver. Maar soms denk ik dan dat ik toch in China ben aanbeland tenminste als ik verder ga op het rijgedrag van deze zondagsrijders.

Het begint op de E19 tussen Kontich en de Craeybeckxtunnel, er zijn hier 4 rijstroken. Het is relatief rustig verkeer, maar de meeste willen toch niet de meest rechtse gebruiken. Ik ben aan het inhalen met een 122 km/u op cruise-control (ongeveer 120 echte km/u), op de derde rijstrook. De kerel voor me op de tweede rijstrook, die eigenlijk al helemaal rechts moet rijden besluit zich zonder enige aanwijsbare reden voor mijn neus te zwieren.
Wat verder E313 vanaf de wisselaar richting afrit Massenhoven. Er rijdt iets op de pechstrook, vermoedelijk een moto. Wat blijkt, er rijdt een bromfiets van één of ander pizzabezorgingsbedrijf op de pechstrook. Er zitten twee personen op, de passagier draagt geen helm. Het blijkt een categorie B te zijn en ik schat dat die zo'n 75 à 80 km/u haalt op de pechstrook. Pure waanzin! Die kan pas ten vroegste op de snelweg geraakt zijn aan het tankstation van de Q8 in Ranst. Vanaf daar tot de wisselaar is er voor een stuk geen pechstrook en moet hij bovendien twee rijstroken dwarsen om links de E313 op te kunnen!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3027 Gepost op: woensdag 12 december 2012 - 09:50:06 »

Offline sceptisch

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 300
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3028 Gepost op: woensdag 12 december 2012 - 18:12:04 »
Op strook 1 rijdt Jos aan 89 km/u, op strook 2 rijdt Jan aan 90 km/u, maar Piet is met zijn 91 km/u nog sneller en gaat dan maar op de 3de rijstrook om Jos en Jan in te halen.

Dat was niet Piet, maar Jef. :P

Jul heb ik ook nog zo'n leuke stoot zien uithalen. Jos reed op de rechterrijstrook aan 90 km/uur toen Jul vanuit een oprit de snelweg wou oprijden. In plaats van dat achter Jos te doen, versnelde Jul tot 90,001 km/uur en probeerde Jos rechts voorbij te rijden. De oprit strook was echter iets minder dan twee kilometer lang, en dus te kort, en Jul moest zijn invoegmaneuver op de smalle pechstrook verderzetten. Jos kon niet naar links door druk verkeer, maar was anderzijds ook niet veel verstandiger dan Jul en wou dus zeker niet even trager dan de begrenzer toelaat rijden om zijn nog dommere collega Jul er tussen te laten. Gelukkig was de pechstrook wel lang genoeg.
« Laatst bewerkt op: woensdag 12 december 2012 - 18:13:46 door sceptisch »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3029 Gepost op: woensdag 12 december 2012 - 19:13:47 »
Zo'n gasten, zoals >>> deze 2.   :-\
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone