Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906063 keer)

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3030 Gepost op: woensdag 12 december 2012 - 22:45:41 »
Dat was niet Piet, maar Jef. :P

 ::)

Dat kan niet. Het is geleden van toen de dieren nog spraken dat ik nog eens met een camion gereden heb.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3031 Gepost op: woensdag 12 december 2012 - 22:46:27 »
Zo'n gasten, zoals >>> deze 2.   :-\

"Beroepschauffeurs"... ben ik blij dat ik maar een amateur ben!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3032 Gepost op: donderdag 13 december 2012 - 03:15:14 »
Ja, je moet iets doen he als ze versnellen tijdens het inhaalmanoeuvre en je niet meer naar het rechter rijvak laten gaan.

En ik weet ondertussen ook dat weinigen dat snappen.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3033 Gepost op: donderdag 13 december 2012 - 07:07:52 »
Ja, je moet iets doen he als ze versnellen tijdens het inhaalmanoeuvre en je niet meer naar het rechter rijvak laten gaan.

 ::)  Is gas lossen, en weer rechts invoegen achter de collega dan geen optie?  Neen, de andere desnoods manu militari de pechstrook op rammen is dan beter.

En trouwens, hoeveel rijstroken tel je hier?  Ik tel er maar twee.  Wat maakt dat er in principe sowieso al een inhaalverbod geldt.

Artikel 17. Inhaalverbod
 
17.2. Het links inhalen van een gespan, van een tweewielig motorvoertuig of van een voertuig met meer dan twee wielen is verboden:
 
7° buiten de bebouwde kom, op de openbare wegen waarvan de rijbaan twee rijstroken in de gevolgde rijrichting omvat, voor bestuurders van voertuigen en slepen gebruikt voor het vervoer van zaken met een maximale toegelaten massa van meer dan 3,5 ton.
 
Deze bepaling is niet van toepassing bij het inhalen van voertuigen die gebruik maken van een voorbehouden rijstrook voor traag verkeer, noch ten opzichte van landbouwvoertuigen.
 
17.2bis. In afwijking van artikel 17.2., 7°, is het links inhalen van een gespan, van een tweewielig motorvoertuig of van een voertuig met meer dan twee wielen buiten de bebouwde kom, op de openbare wegen waarvan de rijbaan twee rijstroken in de gevolgde rijrichting omvat, toegelaten voor de bestuurders van voertuigen en slepen gebruikt voor het vervoer van zaken met een maximale toegelaten massa van meer dan 3,5 ton wanneer het verkeersbord F107 is aangebracht, behoudens bij neerslag voor voertuigen en slepen gebruikt voor het vervoer van zaken met een toegelaten massa van meer dan 7,5 ton.


Het enige dat nog zou kunnen, is dat er ergens buiten beeld een F107 zou staan.
« Laatst bewerkt op: donderdag 13 december 2012 - 07:16:11 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3034 Gepost op: donderdag 13 december 2012 - 08:01:37 »
Het enige dat nog zou kunnen, is dat er ergens buiten beeld een F107 zou staan.

Bij mijn weten staat die daar, maar dan wel met de gekende beperking naar uren. Ik ken de exacte uren niet, maar het komt erop neer dat het overdag niet toegelaten is. Er houdt zich daar natuuurlijk geen kat aan.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3035 Gepost op: donderdag 13 december 2012 - 14:55:31 »
Ik weet niet hoe laat het filmpje opgenomen werd.  Er wordt al (of nog) met de dimlichten aan gereden.  Ma bon, dat zegt nog niets.  Hartje lente/zomer, dan wel in de winter/herfst, maakt een aardig verschil in het tijdstip waarop het stilaan donker (of weer licht) wordt.

Hoe dan ook: dit verdient toch zeker gene schoonheidsprijs.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline sceptisch

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 300
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3036 Gepost op: donderdag 13 december 2012 - 15:28:30 »
Dat was niet Piet, maar Jef. :P

 ::)

Dat kan niet. Het is geleden van toen de dieren nog spraken dat ik nog eens met een camion gereden heb.

Dan zal het zal Jim geweest zijn.

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3037 Gepost op: donderdag 13 december 2012 - 23:35:55 »
Tenzij er echt niemand te zien is achter mij (ja een vrachtwagenchauffeur rijd vaak ook als er geen file is) en het snelheidsverschil ruim voldoende zal ik ook niet gaan inhalen. Maar zo heel af en toe "duwen" ze je ter hoogte van een oprit (niet alleen vrachtwagens) naar de linkerrijstrook.
Wanneer er niemand op de rijstrook naast me zit zal ik dan ook geen noodremming gaan uitvoeren met de kans op een kop/staart aanrijding met diegene achter me of de lading die gaat bewegen. En al zeker niet als ik zwaar geladen ben.
Op zich heb ik daar ook geen probleem mee als het iet of wat hoffelijk gebeurd want ik weet heel goed hoe moeilijk het is om met een zwaar geladen (vracht)wagen een oprit op te klimmen, een gat te zoeken en met aangepaste snelheid in te voegen.

En toen kwam de snelheidsbegrenzer en het inhaalverbod met alle gevolgen van dien.
Nu zal een normale bestuurder je dan zo snel mogelijk terug naar het rechter rijvak laten komen... of toch vroeger was het zo. Tegenwoordig steeds minder en vooral dan met gewone auto's.
Vertragen help meestal niet want dan blijkt hun voertuig helemaal niet geladen te zijn en soms laten ze zich dan uitzakken tot de achterkant van de oplegger om dan terug te versnellen tot ter hoogte van de cabine.
Wanneer het te lang duurt zal ik eerst mijn richtingaanwijzer aanzetten en wanneer het dan nog blijft duren en ze het nog niet snappen zal ik voorzichtig beginnen opschuiven naar rechts. Vroeg of laat snappen ze het wel en dan kan je soms nog een paar uur ongemakkelijk zitten wanneer ze rond je blijven hangen want ze zijn in staat om nog meer stommiteiten uit te halen.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3038 Gepost op: donderdag 13 december 2012 - 23:36:19 »
Ja, je moet iets doen he als ze versnellen tijdens het inhaalmanoeuvre en je niet meer naar het rechter rijvak laten gaan.

En ik weet ondertussen ook dat weinigen dat snappen.

Je moet dan inderdaad iets doen, want je hebt het achteropkomende verkeer dan al veel te lang nodeloos gehinderd.

Er zijn dan twee opties.

Ofwel zet je je verstand op nul en ga je op een verboden en levensgevaarlijke manier te werk, zoals de inhalende bestuurder dat in het filmpje doet.

Ofwel gebruik je je verstand en ga je achter de ingehaalde vrachtwagen rijden.

Voor sommigen behoort de tweede optie helaas niet tot hun mogelijkheden. "Psychisch ongeschikt om een motorvoertuig te besturen" heet dat, en dus geen rijbewijs waard.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3039 Gepost op: donderdag 13 december 2012 - 23:39:48 »
Wanneer er niemand op de rijstrook naast me zit zal ik dan ook geen noodremming gaan uitvoeren met de kans op een kop/staart aanrijding met diegene achter me of de lading die gaat bewegen.

Met enige vooruitziendheid is er in dergelijke gevallen geen noodremming vereist, doch gaat het ook met gewoon wat te vertragen.

En je moet ervoor zorgen dat je lading niet zodanig gaat bewegen dat het problemen oplevert, ook niet bij een noodremming.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3040 Gepost op: donderdag 13 december 2012 - 23:46:15 »
...
Voor sommigen behoort de tweede optie helaas niet tot hun mogelijkheden. "Psychisch ongeschikt om een motorvoertuig te besturen" heet dat, en dus geen rijbewijs waard.

Dank u, al vraag ik mij dan af hoe plezant je het zou vinden achter mij wanneer ik bijna helemaal tot stilstand moet komen om achter dat kieken te geraken en ondertussen zit diegene die achter me zat al zo dicht genaderd dat ik er ook niet meer tussen geraak met mijn 18 meter. En al zeker wanneer die auto achter u het voorval te laat opmerkt en de koffer van uw voertuig een stuk kleiner maakt.

En dat allemaal om eens vriendelijk doorgang te geven aan iemand die ogenschijnlijk moeilijk op snelheid geraakt om in te voegen op de autosnelweg.
Je zou voor minder verkeerscrimineel worden.

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3041 Gepost op: vrijdag 14 december 2012 - 00:02:04 »
Wanneer er niemand op de rijstrook naast me zit zal ik dan ook geen noodremming gaan uitvoeren met de kans op een kop/staart aanrijding met diegene achter me of de lading die gaat bewegen.

Met enige vooruitziendheid is er in dergelijke gevallen geen noodremming vereist, doch gaat het ook met gewoon wat te vertragen.

En je moet ervoor zorgen dat je lading niet zodanig gaat bewegen dat het problemen oplevert, ook niet bij een noodremming.

En hier botst die mooie theorie weeral eens met de praktijk.

@Bert lukt dat nog een beetje om de melk vast te binden wanneer je tankwagen voor 80% gevuld is? Oja, de 20/80% regel is altijd stipt toegepast waarschijnlijk.

Zakken zand, cement, steenslag, plastikkorrels, steenkool, bloem, ... noem maar op. 20 tot 50 zakken per pallet x 26. Rond ieder zakje een riemke hangen. Reken maar uit hoeveel riemen er nodig zijn zonder van de tijd te spreken die er nodig is om alles vast te binden en het gewicht van al die riemen.
Big-Bags = grote zakken van 1 ton. Dat is in vrak en dat zijn allemaal dingen die "leven" tijdens het rijden en riemen komen los of de zakken scheuren, zo niet beide.
Zo kan ik nog tientallen voorbeelden geven van ladingen die gewoon niet kunnen deftig gebonden zijn.

Rollen staal van 5, 10, 15, 20 ton of meer.
In de meeste fabrieken ga je niet meer buiten als ze niet gebonden zijn volgens hun regels maar tijdens een deftige noodrem ligt of liggen de rollen staal toch op de grond en is er met wat geluk niemand verpletterd er onder.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3042 Gepost op: vrijdag 14 december 2012 - 02:05:37 »

bigbags moeten eigenlijk foliegewikkeld worden om vormstabiel te zijn.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3043 Gepost op: vrijdag 14 december 2012 - 08:31:21 »
@Bert lukt dat nog een beetje om de melk vast te binden wanneer je tankwagen voor 80% gevuld is? Oja, de 20/80% regel is altijd stipt toegepast waarschijnlijk.

Neen, maar de compartimenten in de juiste volgorde, met de juiste hoeveelheid laden wél.  Gaat perfect, we weten exact hoeveel liter melk we aan het laden zijn.  Zowel de liters van die bewuste boer, als de totale liters in de camion.  En er dan nog rekening mee houden dat je met een vloeistof rondrijdt, en je bent toch al een aardig eind op de goeie weg.

Het enige écht vervelende, zijn soms die leveraars die thuis ook melk of hoeveproducten verkopen.  Je weet bij sommigen van hen nooit op voorhand hoeveel melk er klaar zal staan.  We hebben er zo 1e, waar ik vannacht naartoe moet.   De ene keer, staat daar ruim 8.000 liter, de andere keer moeten we doorrijden zonder iets te laden.  En wààg het vooral niet om melk mee te nemen, die hij niet wou leveren.  Is daar ooit 's nachs al gebeurd.  De collega moest overdag de teveel geladen melk, terug gaan overpompen bij die boer.  ;D  Was knap lastig.  De ene keer kom je met een halve camion binnen.  En de andere keer, knijpt ge uw benen toe om ze nog mee te krijgen.  Intussen heb ik zijn GSM nr laten opslaan door onze werkgever.  Zo kunnen we bij vertrek die boer bellen, en zegt hij ons of we moeten komen, en hoeveel melk er ongeveer zal staan.  Dan weten wij of we die melk meekrijgen.  If not, moeten we bellen naar een andere rit die daar in de buurt rondtoert, om er ook een deel op te halen.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 14 december 2012 - 08:36:56 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3044 Gepost op: vrijdag 14 december 2012 - 10:10:06 »