Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906129 keer)

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3045 Gepost op: zaterdag 15 december 2012 - 03:46:13 »

bigbags moeten eigenlijk foliegewikkeld worden om vormstabiel te zijn.


Ik kruip daar vanboven op en bind die met de lussen allemaal aan elkaar vast zodanig dat er geen een van tussen kan glippen.
Normaal kan er dan niets meer gebeuren tenzij bij echt zware ongevallen (kantelen of zo).
En dan nog enkele riemen er over om geen boetes te krijgen en hopen dat ik die riemen dan niet kwijt ben tegen dat ik op mijn bestemming toekom.

@Bert lukt dat nog een beetje om de melk vast te binden wanneer je tankwagen voor 80% gevuld is? Oja, de 20/80% regel is altijd stipt toegepast waarschijnlijk.

Neen, maar de compartimenten in de juiste volgorde, met de juiste hoeveelheid laden wél.  Gaat perfect, we weten exact hoeveel liter melk we aan het laden zijn.  Zowel de liters van die bewuste boer, als de totale liters in de camion.  En er dan nog rekening mee houden dat je met een vloeistof rondrijdt, en je bent toch al een aardig eind op de goeie weg.

Het enige écht vervelende, zijn soms die leveraars die thuis ook melk of hoeveproducten verkopen.  Je weet bij sommigen van hen nooit op voorhand hoeveel melk er klaar zal staan.  We hebben er zo 1e, waar ik vannacht naartoe moet.   De ene keer, staat daar ruim 8.000 liter, de andere keer moeten we doorrijden zonder iets te laden.  En wààg het vooral niet om melk mee te nemen, die hij niet wou leveren.  Is daar ooit 's nachs al gebeurd.  De collega moest overdag de teveel geladen melk, terug gaan overpompen bij die boer.  ;D  Was knap lastig.  De ene keer kom je met een halve camion binnen.  En de andere keer, knijpt ge uw benen toe om ze nog mee te krijgen.  Intussen heb ik zijn GSM nr laten opslaan door onze werkgever.  Zo kunnen we bij vertrek die boer bellen, en zegt hij ons of we moeten komen, en hoeveel melk er ongeveer zal staan.  Dan weten wij of we die melk meekrijgen.  If not, moeten we bellen naar een andere rit die daar in de buurt rondtoert, om er ook een deel op te halen.

Met compartimenten kan je inderdaad nog wat doen en wanneer je zelf een pomp hebt kan je nog eens een uur overpompen van de ene in de andere.
Niet alle tankwagens zijn echter onderverdeeld in compartimenten of hebben een pomp.
De laatste tankwagen waar ik mee gereden heb had een inhoud van 30.000 liter zonder compartimenten en wanneer ik 22.500liter geladen had woog het hele gespan ongeveer 44 ton.
Dan moet je kiezen welke boete je zal betalen bij controle.

Toen ik bij jullie reed had ik geen pomp en woog het ding leeg ook een stuk minder maar had ook geen onderverdeling in compartimenten maar wel een tankinhoud van 34.000 liter. Die van mijn collega zelfs 36.000 liter.
Die opleggers waren oorspronkelijk aangekocht om olie te vervoeren met een lichter soortelijk gewicht waardoor ze toen volledig vol amper 40 ton haalden voor het volledig gespan.

Ik heb toch ook wel vaak medelijden met vrachtwagenchauffeurs. Zoals gisteren; hangt daar een kieken met zijn auto tegen - ik schat - 80 km/u op de snelweg. De vrachtwagen plimpt al eens om hem wakker te maken, in de hoop dat hij wat sneller rijdt. Niks ook niet. Als er dan plaats voldoende is (achter mij was een groot gat), begint de vrachtwagen met inhalen. Gaat vrij vlot, snelheidsverschil van een 10 km/u, tot dat kieken in het oog krijgt dat hij wordt ingehaald door die vrachtwagen. Gas er op natuurlijk, want opeens zie ik de vrachtwagen niet meer verder voorbij komen. Wat er verder gebeurt is, weet ik niet.

Gisteren dan ook een flauwe plezante met een Fiesta die aan het begin van de oprit stopt omdat er voor ons een vrachtwagen reed. Zal gedacht hebben dat zijn bakje niet snel genoeg kon optrekken ofzo? Geen idee. Vertrekt dan uiteindelijk weer, om 1/4 van de oprit te gebruiken en de volle lijn over te knallen aan de geweldige snelheid van 70 km/u. Als je zelf de oprit volgt tot het einde, en je haalt anderen in op de snelweg, valt dat dan onder rechts inhalen? ;D Ik heb niet de intentie om op de oprit 70 km/u te blijven rijden omdat er altijd wel mensen zijn die niet snappen dat zo'n oprit lang is en je daar ook snelheid kan maken.

Deze morgend dan 2 kiekens met een vrachtwagen. De eerste was zwaar geladen en reed een 50 km/u op de secundaire wegen hier. Beiden gaan voor mij de snelweg op. Op de oprit: 40 km/u. Op de oprit parallel met de snelweg: 50 km/u. Kieken 2 is dat beu en smijt zijn vrachtwagen naar links, om de eerste in te halen.  ??? Met een vrachtwagen voor een rij wagens aan 120 km/u insmijten aan 50 km/u?! Pakt zo'n mannekes hun rijbewijs eens rap af; hetzelfde voor de automobilisten die zoiets lappen, hoewel die die klap tenminste nog zouden voelen.

Toont aan dat men nooit mag veralgemenen vooraleer men het volledige verhaal kent en dat is nu net het probleem bij vele weggebruikers.
Het is niet enkel nodig om je voertuig deftig te kunnen besturen maar zeker ook om te beseffen wat er rond je gebeurd.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3046 Gepost op: zaterdag 15 december 2012 - 08:00:55 »
Over welke opleggers heb je het? 

De opleggers die wij destijds vulden, daar deden we 28.000 liter in.  4 compartimenten van elk 7.000 liter.  Eigenlijk kon er per compartiment nog 500 liter bij, ma bon.  Dat zou te zwaar zijn geweest.  Nu vullen we geen industrie-opleggers meer.  Maar rijden we zelf ineens met een oplegger om de melk.  Die melk komt dan aan op de fabriek met betere kwaliteit (staat geen halve dag in de blekke zon).  En den baas stuurt de melk rechtstreeks naar de zuivelfabriek waar ze nodig is.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3047 Gepost op: zaterdag 15 december 2012 - 08:46:50 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3048 Gepost op: zaterdag 15 december 2012 - 09:04:56 »
File, gisteren toen ik naar Wuustwezel reed.  Thv Borgerhout, komt er een SUV zich tussenwringen.  Dwarst de rijstroken zowat diagonaal.  Meteen doorstoten naar de uiterst linkse rijstrook, daar hoor je er pas echt bij.  Richting aangeven, doet hij niet.  Want hij zou zo eens voorrang moeten verlenen, denk ik.  Neen, meneer heeft geen voorrang bij het wisselen van rijstrook, maar dwingt 'm wel manu militari af.  'k had de keuze: ofwel toch maar stoppen, ofwel een aanrijding.  Reactie op m'n korte claxonstoot: de gebruikelijke middenvinger.  Bij de laatste rijstrookwissel, gaat hij nog een beetje bakkeleien met een andere SUV die niet van plan is hem er tussen te laten.  Heen en weer geclaxonneer, en andere fraaie gebaren.  Finaal weet hij er zich toch tussen te proppen.  En als bedankje voor de claxonstoot van de andere: eventjes stoppen, wijl de file voor hem al lang weer in beweging was.  En jawel: zelfs eventjes in achteruit schakelen.  Eens ferm laten zien wie er de baas is.  Wat denkt die achterligger wel?  Mij er niet tussenlaten!  'k Had zijn nummerplaat al meteen onthouden.  Als 't ook maar een miliseconde raak was geweest, had ik er flikken bijgehaald en mij opgegeven als getuige.

'k Ga Rafael volgen denk ik, en ook zo'n webcam installeren.  Dan heb ik tenminste bewijsmateriaal als er zo'n paljas per sé in mijn flank wil knallen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3049 Gepost op: zondag 16 december 2012 - 00:45:34 »
Dat is tegenwoordig toch heel gebruikelijke dagelijkse kost.

Die laatste doet me denken aan een verhaal van jaren geleden met een vijftal collega's van mij.
Een madammeke in een SUV die ook eens ging tonen hoe het moest. Ongeveer dezelfde manier hoe Bert het omschrijft en die collega (de eerste in een konvooi van 5, ik zelf was er niet bij) had er niet beter op gevonden dan maar dwars voor haar te gaan staan terwijl ze achteruit reed om die auto af te dreigen.
Enkele ogenblikken later stond er daar een tiental personen rond madammeke om te vragen wat haar probleem eigenlijk was (5 opleggers en enkele personenwagens die ook uitgestapt waren).
Ze kon langs geen kanten meer weg.
Was in de tijd dat een GSM nog stoer was en ze zwaaide uiteindelijk met haar GSM dat ze de "flikken" ging bellen.
Dat was precies afgesproken spel en iedereen er rond had zoiets van "Ok doe maar, we wachten wel allemaal".
Ze was plots wel heel snel afgekoeld, madammeke met haar SUV en bellen heeft ze ook niet gedaan. Niemand trouwens. ;D

Over welke opleggers heb je het? 

De opleggers die wij destijds vulden, daar deden we 28.000 liter in.  4 compartimenten van elk 7.000 liter.  Eigenlijk kon er per compartiment nog 500 liter bij, ma bon.  Dat zou te zwaar zijn geweest.  Nu vullen we geen industrie-opleggers meer.  Maar rijden we zelf ineens met een oplegger om de melk.  Die melk komt dan aan op de fabriek met betere kwaliteit (staat geen halve dag in de blekke zon).  En den baas stuurt de melk rechtstreeks naar de zuivelfabriek waar ze nodig is.

Dat waren de eigen opleggers van het bedrijf en inderdaad met 4 compartimenten.
Daarnaast hadden we ook onze eigen opleggers van de onderaannemer die ook meedraaiden in het circuit. Wij waren wel de enigen die mochten die opleggers aanpikken.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3050 Gepost op: donderdag 27 december 2012 - 13:59:44 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3051 Gepost op: donderdag 27 december 2012 - 16:44:40 »
Ale bon, op de Kerstfeestjes weer te horen gekregen dat je hier gewoon over het fietspad mag rijden als je tegenligger de geparkeerde wagens nog niet voorbij is of gewoon geen voorrang wil verlenen aan jou. Redenen: je mag over het fietspad als er door geparkeerde auto's te weinig plaats is, of je mag over een fietspad omdat er geen lijnen staan, ...

Andermans voorrangsnegatie gaan oplossen door zélf een stevige overtreding te begaan....  Tot ze daar 's een keer een fietser omverrijden, en de voorrangsnegerende tegenligger vrolijk doorrijdt natuurlijk.  Dan hebben ze dik het spek aan hun kl..., en de fietser is onnodig ten val gekomen.  En daar zit volgens mij niemand op te wachten (allé, hoop ik toch).

En dat ze het dan maar 's gaan uitleggen in de rechtbank ....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3052 Gepost op: donderdag 27 december 2012 - 17:10:40 »
Richting Geelsebaan is daar geen fietspad
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3053 Gepost op: donderdag 27 december 2012 - 17:20:18 »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3054 Gepost op: donderdag 27 december 2012 - 17:46:57 »
Vanaf Hemelijk is er geen nieuw bord gezet.

Nu de andere kant (hoek Geelsebaan), waar staat dat bord? Staat dat eigenlijk wel in die straat of op die parking?

Was het niet simpeler geweest dat ze daar het fietspad duidelijker maken?
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3055 Gepost op: donderdag 27 december 2012 - 17:57:35 »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3056 Gepost op: donderdag 27 december 2012 - 18:00:11 »
Tja fietspad en als ze het weten dan is het inderdaad triestig.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3057 Gepost op: donderdag 27 december 2012 - 19:12:02 »
Losstaand daarvan waren alle aanwezigen op het feestje het wel eens dat het een fietspad was en er vast van overtuigd (nog steeds, discussie niet mogelijk want zij rijden al 20-30-40 jaar met de wagen en ik maar 5!) dat je daar zonder probleem over mag.

Met Valentijn stap ik een restaurant binnen. En omdat er nergens geen plaats meer vrij is, zet ik mij dan maar aan een tafeltje dat voor iemand anders gereserveerd is. Als het verliefd koppeltje dat die tafel gereserveerd heeft, aankomt, schuif ik wel een beetje op, zodat ze erbij kunnen. Dat mag dan toch ook zonder probleem, niet?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3058 Gepost op: donderdag 27 december 2012 - 21:05:13 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3059 Gepost op: donderdag 27 december 2012 - 23:54:57 »
Vanavond op de terugweg van Antwerpen centrum, op de E19 in de Craeybeckxtunnel, max. 120 km/u. Eerste portiek na de Craeybeckxtunnel staat er plots 70 km/u. Ik heb er dik mijn kl**ten aan geveegd want niet reglementair aangegeven! Ontslaan die imbecielen van het Vlaams Verkeerdcentrum, dit is quasi elke dag dat er van die kwakkels op de portieken staan!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519