Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906203 keer)

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3060 Gepost op: zaterdag 29 december 2012 - 13:20:08 »
Losstaand daarvan waren alle aanwezigen op het feestje het wel eens dat het een fietspad was en er vast van overtuigd (nog steeds, discussie niet mogelijk want zij rijden al 20-30-40 jaar met de wagen en ik maar 5!) dat je daar zonder probleem over mag.

'k Heb al halvelings spijt dat ik hier suggereerde dat ze 's een fietser op het fietspad moeten omverrijden (==> die fietser kan daar dan ook niet aan doen).  Weet ge, laat ons gewoon hopen dat oom agent het hen eens ne keer ziet doen.  En een PV opstelt, en daarbij de verzwarende omstandigheid weerhoudt dat zij een fietser in gevaar gebracht hebben.  's Kijken of de politierechter hun redenering gaat volgen.  'k Heb zo'n donkerbruin vermoeden van niet.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3061 Gepost op: zaterdag 29 december 2012 - 13:37:27 »

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3062 Gepost op: donderdag 03 januari 2013 - 09:43:02 »
http://www.hbvl.be/limburg/diepenbeek/omvergereden-verkeerslicht-blijft-branden-video.aspx

Yup. Op tweede kerstdag nog naar Politie Hazodi gebeld om te vragen/melden dat dat verkeerslicht er zo bij lag, zonder indicatie of de bevoegde diensten op de hoogte waren. In Nederland en Duitsland zet men een paar kegels rondom beschadigingen zodat je weet dat je daarvoor niet moet bellen, en zeker een omver gereden verkeerslicht blijft niet een week liggen...

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3063 Gepost op: donderdag 03 januari 2013 - 10:45:34 »
Ik ben weer terug in Belziek na een weekje Duitsland. Als je zo een aantal dagen weg bent uit dit apenland dan zie pas wat voor een betuttelend landje Belziek eigenlijk is. Hier een reeks zaken die me in Belziek op zijn minst een boete had kunnen kosten, maar waar in Duitsland niemand moeilijk over doet. Sommige van de zaken zijn niet echt toegelaten, maar worden wel getolereerd:

- > 220 km/u gereden op de snelweg
- 100 km/u gereden op secundaire wegen
- zelf vuurwerk afgestoken op oudejaarsnacht
- hond uitgelaten zonder leiband en zonder kakzakjes
- open vuur gemaakt
- apen gevoerd uit de handµ
- ...
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3064 Gepost op: donderdag 03 januari 2013 - 11:55:16 »
- hond uitgelaten zonder leiband en zonder kakzakjes

Waar blijf je dan met de drollen van je viervoeter?  Ik hoop dat je er niet zo 1tje bent, zoals hier achter, waar het bijwijlen een echt drollenparadijs is.  En waar sommige hondeneigenaars er nog leut in hebben als zo'n grote loebas achter ne kleine rent, terwijl overduidelijk is dat die er doodsbang van is.  Of het plezant vinden dat zo'n beest met z'n slijkpoten tegen je opspringt, met dan doorgaans het standaard-excuus: "Jama, hij doet niks".  Kan best zijn, maar ik ben er niet van gediend om ongevraagd vol te hangen met de slijkpoten van dat beest.

En before someone starts.  Neen, ik ben niet onredelijk.  Ja, ik kan best wel verdragen dat zo'n hond 's los loopt.  En ik kan er best wel tegen dat honden blaffen, ja.  Maar, ik heb er wél moeite mee, als sommigen de openbare weg (of delen ervan) omtoveren tot 1 groot hondendrollen-paradijs.  Of ze hebben dan een kakzakje, en laten dat rondslingeren op nog geen twee meter van een lege vuilbak.  Plezant!  Of zelfs nog niet de moeite doen om die hond bij zich te roepen, als duidelijk is dat naderende schoolgaande kinderen er bang voor zijn.  Voor mijn part, hoeft 't baasje die hond nog niet meteen aan te lijnen, gewoon efkes luttele seconden bij zich houden is voor mij al méér dan genoeg.  De meesten doen dat laatste al spontaan, en ik kan je verzekeren dat ik er best goeie contacten heb met verschillende honden-eigenaars.  Het zijn gewoon die enkelingen die de boel hier verzieken en mij bijwijlen ferm kwaad krijgen.

« Laatst bewerkt op: donderdag 03 januari 2013 - 12:09:04 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3065 Gepost op: donderdag 03 januari 2013 - 12:21:38 »
Ik ben een kattenmens. Dat zegt genoeg  ;D

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3066 Gepost op: donderdag 03 januari 2013 - 12:30:01 »
ik ben een vogel-mens
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3067 Gepost op: donderdag 03 januari 2013 - 12:39:13 »
LOL !

Kijk.  Ja, 't mag altijd van twee kanten komen.  Ik geef hierbij drie voorbeeldjes.

1)

Twee huizen voorbij ons, hebben ze een golden retriever.  Op zekere dag, liep die hierachter los.  Deed verder niks, maar de kids waren er doodsbang voor.  De buurman erop attent gemaakt, en het duurde nog geen twee dagen eer de omheining gemaakt was.  Ach ja, kan gebeuren.  En dan maak ik me er verder ook niet druk om.  Dan ben ik dat allang weer vergeten.  En dat die 's blaft aan de omheining, so what?  En dat ze hem geregeld 's laten loslopen, fijn.  Ze roepen 'm altijd bij zich als de kids en ik er eventjes langs moeten op weg van/naar school.  En van hun viervoeter, zal je nergens een drol vinden.  Meer moet dat heus niet zijn.

2)

Onze vorige buren, hadden twee van die kleine kefferkes.  Onverzorgde luizenbollen, die zowat de ganse dag ongemoeid bleven.  Haren klitten langs alle kanten, enfin niet om aan te zien.  Liepen zowat elke dag los, en er ging haast geen dag voorbij of je vond wel een drol van 1 van die 2.  Tot in onze eigen tuin toe.  En of je dat nu 1x of 100x zei, dat bleef onveranderd.  Zelfs de wijkagent ondernam verder niks als ze voor z'n neus op straat sch.*ten, nota bene pal voor z'n dienstvoertuig.  Dan heb ik  't zo langzamerhand wel gehad.  Maar ik garandeer je wel: hun drollen vlogen steevast weer de omheining over, liefst nog daar waar hun eigenste kleine rondkroop.  Nee, zeker?  Enfin, intussen zijn ze verhuisd en hebben we veel aangenamere buren.

3)

Of mensen die als zonnetje schijnt, met de hond op wandel gaan, gezellig!  De perfecte hondeneigenaars die hun trouwe viervoeter buitengepest voelen in de gemeente.  Maar owee, als er twee druppels regen vallen, dan komen ze vooral niet buiten.  Dan gaat de voordeur open, de (tamelijk grote) loebas mag buiten rennen, en sch*tn waar hij wil, en na gedane zaken roepen ze 'm wel efkes terug.  De hond mag dan welgeteld via de van binnenshuis uit geopende garage tot onder de luifel achteraan hun huis.  Want ja: zo'n hond in de regen, dat stinkt nogal als hij weer binnenkomt.  Zoveel moeite hebben ze dan voor hun viervoeter over.

En oh ja, tot slot.  Ja, onze kids wordt steevast geleerd om die honden met rust te laten.  Dus neen, onze kids zullen hem niet jennen als hij achter de omheining zit.
« Laatst bewerkt op: donderdag 03 januari 2013 - 13:12:29 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3068 Gepost op: donderdag 03 januari 2013 - 13:08:01 »
Als je met de hond gaat wandelen in het grote bos dan kan dat beest rustig zijn drollen in het bos deponeren, tussen de drollen van de herten, everzwijnen, dassen, ... We leven hier in Belziek gewoon op mekaars lip waardoor allerlei problemen ontstaan. Er gaat daar niemand in de drol van die hond getrapt zijn!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3069 Gepost op: donderdag 03 januari 2013 - 13:13:32 »
Als je met de hond gaat wandelen in het grote bos dan kan dat beest rustig zijn drollen in het bos deponeren, tussen de drollen van de herten, everzwijnen, dassen, ... We leven hier in Belziek gewoon op mekaars lip waardoor allerlei problemen ontstaan. Er gaat daar niemand in de drol van die hond getrapt zijn!

Da's dan al iets heel anders ook.  En als die drol dan aub niet op de wandelpaden valt, heb ik er ook niet 't minste probleem mee.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3070 Gepost op: donderdag 03 januari 2013 - 14:54:11 »
Het probleem is dat jij in de bos gaat wandelen, en jouw hond met wat geluk een paar bomen diep in een struik een drol legt. Maar ik woonde vroeger naast een bos en daar lagen regelmatig drollen op het pad. Plezant is anders.  Nu nog; als ik thuis bij mijn ouders parkeer riskeer ik om ook in een drol te trappen omdat je vanaf de berm de bos kan zien en mensen dus denken dat ze in de bos zitten.

Tijd terug waren we op huizenjacht. Een huis dat we twee keer bezochten had opvallend veel geurverfrissers, open ramen etc. op een niet bepaald warme avond telkens we bezochten. Niet toevallig zat de hond des huizes op het moment van de bezichtiging in de auto van de eigenaar. De geur van honden is natuurlijk geen sigarettenrook, maar voor niet-hondeneigenaars stinkt dat.

Er zijn voordelen aan een hond hebben; de buren doen aanzienlijk meer kilometers te voet dan wij, en ik vind een politiehond een geweldig beest, maar ik kan me niet overhalen om zo een dier in huis te brengen.

Onze kat daarentegen... Hindert niemand, schijt mooi in zijn bakje, stinkt niet uren in de wind, laat de meubels met rust, ... Een hond is als een 3-jarige peuter, terwijl een kat zoals een afstandelijke tiener is... Ideaal zo.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3071 Gepost op: donderdag 03 januari 2013 - 16:44:00 »
Bert, ik kan jou alleen maar gelijk geven wat betreft je onvrede met hondeneigenaars die er niet voor zorgen dat hun viervoeter geen overlast bezorgd.

Als ik met onze hond ga wandelen, heb ik altijd minstens 4 poepzakjes bij. En niet zelden moet ik ver gaan met de gebruikte zakjes vooraleer ik een vuilnisbak tegenkom.

Die vuilnisbak is dan evenwel dikwijls tot over de rand gevuld door toeristen, die vonden dat ze uitgerekend daar nu na 4 maanden eindelijk toch eens de varkensstal moesten uitmesten die hun auto intussen geworden was.

Als er al honden voor problemen met andere honden zorgen, zijn het evenwel vrijwel altijd de kleintjes (de "Fußhupen", zoals we ze hier noemen): keffen, tanden tonen, grollen, enz.

Voor problemen zorgen hier ook telkens weer de hondenhatende toeristen, ook al doet de hond niets verkeerd.

Onlangs hadden we onze hond meegenomen op de boot (dat mag, we betalen er 2 Euro voor). Toeristen ergeren er zich dan aan dat er daardoor iemand minder meekan met de boot en hooguit 5 minuten moet wachten tot de volgende boot vertrekt, want de boot mag slechts 80 opvarenden hebben, en een hond telt volgens de reglementen ook als een opvarende, niettegenstaande hij geen zitplaats mag innemen. Alsof ze ook voor honden reddingsvesten zouden bijhebben.
Hij lag braaf aan onze voeten. Een "dame" naast ons liet ons weten dat het haar niet beviel dat we onze hond bijhadden. Waarop we haar uiteraard geantwoord hebben dat het ons nog veel minder beviel dat zij op de boot zat.

Toeristen zullen ons hier eens komen zeggen wat wij, Einheimischen, hier te doen en te laten hebben. Aan de Aache in Engedey spreken ze ons erop aan dat onze hond losloopt, terwijl uitgerekend daar geen lijnenplicht geldt.

Waar Joeri terecht op wijst: leven en laten leven, en verdraagzaamheid, dat kent men in België niet meer.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3072 Gepost op: donderdag 03 januari 2013 - 17:04:37 »
Waar Joeri terecht op wijst: leven en laten leven, en verdraagzaamheid, dat kent men in België niet meer.

Wat jammer is.

Daarom: iemand die simpelweg de drollen opkuist, en de hond eventjes bij zich houdt als duidelijk is dat de naderende kids er doodsbang voor zijn (aanlijnen hoeft dan voor mij zelfs nog niet).  God ja, daar heb ik niets de minste moeite mee.  Die krijgt gerust nog een bedankje als we gepasseerd zijn.  En eerlijk is eerlijk: de overgrote meerderheid doet dat ook.  Het zijn die enkelingen die het trottoir laten omtoveren tot een drollen-paradijs, en/of er plezier in scheppen als hun hond -maat kalf- achter een doodsbange kleine spurt, die me kwaad krijgen.

Meanwhile.  Auto (SUV) wil wegrijden uit parkeerstand.  Dan laat mama de kleine toch liefst aan de achterzijde van dat voertuig oversteken, zeker.  Het was dan al sukkelachtig dat die SUV bezig was, er was plaats zat om in 1 beweging weg te rijden.  Toegegeven: geen oversteekplaats in de buurt.  Maar heb dan toch het geduld om te wachten tot die SUV weg is.  En als dat teveel gevraagd is, wees dan toch tenminste zo slim om aan de voorzijde over te steken.  Neen, per sé aan de achterkant van die wegrijdende SUV,  waar je gemakkelijk een volle kleuterklas aan het zicht van die sowieso al sukkelachtige bestuurder kan onttrekken.  Mits dat tikkeltje gezond verstand, kon ze zulke onnodige risico's makkelijk vermijden.  Hopelijk onthoudt ze 't nu voor eens en altijd, maar 'k heb mijn twijfels.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3073 Gepost op: zondag 06 januari 2013 - 01:20:32 »
Kruispunt Leien - Keyserlei in Antwerpen. Een zwakzinnige weggebruiker moedigt zijn bejaarde moeder aan om nog door het rood over te wandelen. Helaas is ze niet echt meer goed te been en schuifelt dus traag door het rood. Dit terwijl er auto's en een tram staan te wachten om groen te krijgen  :o.

Door het rode voetgangerslicht lopen schijnt zowat de gewoonte te zijn, wat nog beter is is natuurlijk schuin een kruispunt over te lopen ipv twee keer een zebrapad en twee lichten. De politie die net op dat ogenblik voorbij kwam keek letterlijk de andere kant op.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3074 Gepost op: zondag 06 januari 2013 - 05:26:49 »
http://www.hbvl.be/limburg/diepenbeek/omvergereden-verkeerslicht-blijft-branden-video.aspx

Yup. Op tweede kerstdag nog naar Politie Hazodi gebeld om te vragen/melden dat dat verkeerslicht er zo bij lag, zonder indicatie of de bevoegde diensten op de hoogte waren. In Nederland en Duitsland zet men een paar kegels rondom beschadigingen zodat je weet dat je daarvoor niet moet bellen, en zeker een omver gereden verkeerslicht blijft niet een week liggen...

Het euvel is ondertussen verholpen, het verkeerslicht is ondertussen verwijderd.
Ik ben er deze week enkele keren gepasseerd.