Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906068 keer)

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3075 Gepost op: zondag 06 januari 2013 - 12:34:47 »

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3076 Gepost op: zondag 06 januari 2013 - 16:29:34 »
Een Golf 7 met een Belgische nummerplaat met 5 karakters op de snelweg zien voorbij komen.
Illegaal dan ?

Of is dat mogelijk ? Ik dacht dat dat officieel niet ging...
http://www.belgium.be/nl/nieuws/2010/news_nieuwe-europese-kentekenplaat.jsp
« Laatst bewerkt op: zondag 06 januari 2013 - 16:31:32 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3077 Gepost op: zondag 06 januari 2013 - 16:52:15 »
« Laatst bewerkt op: zondag 06 januari 2013 - 16:58:27 door Rafael »

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3078 Gepost op: zondag 06 januari 2013 - 17:05:16 »
Illegaal dan ?

Lijkt me wel ja.
http://www.mobilit.fgov.be/nl/indexReframed.htm?newURL=%2Fdivnl%2FDIV12.htm

Edit: verwijziging naar de gepersonaliseerde nummerplaten omdat dat ook niet meer mogelijk is; hoewel het volgens mij niet eens een gepersonaliseerde was, of van eentje met vreemde hersenkronkels: 1 letter, 3 willekeurige nummers, 1 letter. Had ik ze nu kunnen onthouden, had ik nog kunnen opzoeken of ze ook al niet geschrapt was. In ieder geval wel duidelijk dat hier iets niet in de haak zat.
Begint met een letter... dus al geen # officieel gepersonaliseerde met 9- ....   :-\

Of een Europees B-eetje voor die 5 karakters geplakt zoals ik gedaan heb,´t verschil ziet je echt niet op een zekere afstand.
 (ik heb nu B- 6 karakters (3 letters - 3 cijfers). Dus een B-eetje achteraan op de carosserie plakken net voor de nauwaanliggende nr-plaat. Echter voor een nieuw ingeschreven auto illegaal.


# Indien men al een gepersonaliseerde plaat had met 5 karakters ? of 4 karakters (bestond dat indertijd ? ) wordt de 9- altijd ervoor geplaatst (indien nog beschikbaar), dus 5 ? -6 karakters incl 9- is dan het officiele minimum voor een nieuw EU-model.

# uit jouw link:
Citaat
Mogelijkheid tot het behouden van een opschrift.

In geval van een oude gepersonaliseerde kentekenplaat met vijf karakters waarvoor reeds in het verleden de geldende retributie voor het reserveren van een gepersonaliseerd opschrift met vijf karakters werd betaald, wordt deze omgezet naar een Europese kentekenplaat die begint met het indexcijfer ‘9’ gevolgd door het vroegere opschrift. De titularis heeft echter ook de mogelijkheid om een ander opschrift te kiezen bestaande uit een opschrift van zes karakters voorafgegaan door het indexcijfer ‘9’, voor zover dit nog beschikbaar is. In beide gevallen dient er geen retributie voor het reserveren van een gepersonaliseerd opschrift betaald te worden.

« Laatst bewerkt op: zondag 06 januari 2013 - 17:21:40 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3079 Gepost op: maandag 07 januari 2013 - 02:37:52 »
Ik verschiet van niks. Regelmatig kom ik gasten tegen met een niet-officiele nummerplaat achteraan, of auto's met een officiële plaat van een ouder model op een nieuw model.

Verbaast me ook niet direct aangezien je wel de verzekeringen op een dag geregeld kan krijgen, de inschrijving online gaat, maar met geluk 3 dagen en vaak nog langer moet wachten op je platen... En realistisch gezien, hoeveel mensen kunnen die periode nog beschikken over hun oude auto terwijl de nieuwe in de garage staat?

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3080 Gepost op: maandag 07 januari 2013 - 11:53:16 »

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3081 Gepost op: maandag 07 januari 2013 - 12:30:39 »
Die nummerplaatscanners zien geen problemen als het officiële platen zijn of kopieën die nog geregistreerd zijn. Enkel bij geschrapte, gewiste en geseinde platen geven die dingen een kik.

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3082 Gepost op: maandag 07 januari 2013 - 12:32:37 »
We zijn 100 km verder en al een ongeval gezien waarbij een vrachtwagen uit de Vierarmentunnel niet ziet dat er rechts van hem een oud besje rijdt. Dodehoekongeval dus.

En dan wat verder iemand die niet weet dat tegenliggers voorrang hebben bij links afslaan. Sjans dat de tegenligger voorzichtig reed.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3083 Gepost op: dinsdag 08 januari 2013 - 04:48:38 »
A12 richting Antwerpen, mobiele werkploeg blokeerd afrit Willebroek, Iedereen in de remmen in een mum van tijd zie je enkel overal rokende banden en een paar 100 meter file.
Hoe een kiekens om het in volle avondspits te doen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3084 Gepost op: dinsdag 08 januari 2013 - 10:27:59 »
De werken aan het station in Mechelen zijn gestart. Hierdoor is er een parking niet meer beschikbaar, wat gelukkig wel is gecompenseerd met extra parkeerplaatsen. De nieuwe parking is echter enkel bereikbaar via een stuk van de Hanswijkvaart waar verkeerslichten de doorstroming zeer erg limiteren. Het alternatief om via de Motstraat - Nattestraat - Dellingstraat te rijden is al oververzadigd. De files zullen dus enkel veel lager worden.
Ik heb ondertussen al enkele éénvoudige verbeterpunten doorgestuurd naar de bevoegde personen. Deze zouden letterlijk met een pot verf kunnen uitgevoerd worden (bv. twee voorsorteerstroken aan het einde van de enkelrichting Dellingstraat zodat bij groen twee rijen kunnen rijden, nl. links en rechts afslaand verkeer gescheiden). Men heeft echter zelfs niet het fatsoen om te reageren.
De wachttijden om het Raghenopark te verlaten waren al in de grootteorde van 30 min en dat zal nu nog stijgen! De kwakkels rond het verkeer in Mechelen blijven maar komen. Welke kiekens ontwikkelen een industriepark zonder de nodige ontsluiting te bieden? Waarschijnlijk zal men wel als excuus aandragen dat het goed bereikbaar is met de trein en dat iedereen daarom maar met de trein moet komen.
De situatie in mijn team is nu: 5 komen met de trein (en stappen dan 10 min. tot op het werk), 2 komen met de fiets, 5 komen met de auto.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3086 Gepost op: woensdag 09 januari 2013 - 09:57:50 »
Of deze: http://www.deredactie.be/permalink/1.1520681

Alleen, in tegenstelling tot wat het journaille weer beweert, is dit volgens mij géén oplegger.  Maar een aanhangwagen (een wipkar, denk ik).  BENG, 24 jaar en morsdood.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3087 Gepost op: woensdag 09 januari 2013 - 10:06:05 »
Kom hem maar tegen : http://youtu.be/rBI1bg2_6vI

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130108_003&_section=62364361&utm_source=nieuwsblad&utm_medium=newsletter&utm_campaign=pm

Die bijrijder zit daar vrolijk wat filmpjes van te trekken om op youtube te plaatsen.  Zogezegd om anderen te waarschuwen.  Hoe achterlijk kan je zijn, om niet minstens te proberen daar onmiddellijk een einde aan te maken?  Als hij écht begaan was met de veiligheid, dan had hij meteen zijn collega gezegd: NU DIRECT stoppen op een plek waar het enigszins veilig kan.   Gaat hij daar niet op in, zou ik meteen 101 bellen.  Die kerel moest gestopt worden ipv daar wat onnozel zitten lachen en filmpjes maken.

Beter nog: een chauffeur met dergelijk gevaarte niet laten vertrekken als hij bij vertrek zulke vermoeids-symptomen vertoont, of als je er weet van hebt hoeveel te lang hij al wakker is.  En al zeker niet ermee meerijden.
« Laatst bewerkt op: woensdag 09 januari 2013 - 10:10:32 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3088 Gepost op: woensdag 09 januari 2013 - 10:22:52 »
Op die plek 101 bellen is vrij zinloos als de vrachtwagenchauffeur richting NL rijdt. De meest nabije WPR-post zit in Houthalen.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3089 Gepost op: woensdag 09 januari 2013 - 14:45:31 »
De houding van de bijrijder is inderdaad onverantwoord. Maar de eerste verantwoordelijke is en blijft toch die roekeloze vrachtwagenbestuurder. En die komt er dan met een berisping vanaf. Begrijpe wie kan.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."