Illegaal dan ?
Lijkt me wel ja.
http://www.mobilit.fgov.be/nl/indexReframed.htm?newURL=%2Fdivnl%2FDIV12.htm
Edit: verwijziging naar de gepersonaliseerde nummerplaten omdat dat ook niet meer mogelijk is; hoewel het volgens mij niet eens een gepersonaliseerde was, of van eentje met vreemde hersenkronkels: 1 letter, 3 willekeurige nummers, 1 letter. Had ik ze nu kunnen onthouden, had ik nog kunnen opzoeken of ze ook al niet geschrapt was. In ieder geval wel duidelijk dat hier iets niet in de haak zat.
Begint met een letter... dus al geen # officieel gepersonaliseerde met 9- ....

Of een Europees B-eetje voor die 5 karakters geplakt zoals ik gedaan heb,´t verschil ziet je echt niet op een zekere afstand.
(ik heb nu
B- 6 karakters (3 letters - 3 cijfers). Dus een B-eetje achteraan op de carosserie plakken net voor de
nauwaanliggende nr-plaat. Echter voor een nieuw ingeschreven auto illegaal.
# Indien men al een gepersonaliseerde plaat had met 5 karakters
? of 4 karakters (bestond dat indertijd ? ) wordt de 9- altijd ervoor geplaatst (indien nog beschikbaar), dus
5 ? -6 karakters incl 9- is dan het officiele minimum voor een nieuw EU-model.
# uit jouw link:
Mogelijkheid tot het behouden van een opschrift.
In geval van een oude gepersonaliseerde kentekenplaat met vijf karakters waarvoor reeds in het verleden de geldende retributie voor het reserveren van een gepersonaliseerd opschrift met vijf karakters werd betaald, wordt deze omgezet naar een Europese kentekenplaat die begint met het indexcijfer ‘9’ gevolgd door het vroegere opschrift. De titularis heeft echter ook de mogelijkheid om een ander opschrift te kiezen bestaande uit een opschrift van zes karakters voorafgegaan door het indexcijfer ‘9’, voor zover dit nog beschikbaar is. In beide gevallen dient er geen retributie voor het reserveren van een gepersonaliseerd opschrift betaald te worden.