Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906050 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3105 Gepost op: maandag 14 januari 2013 - 09:33:51 »
Vorige nacht zijn er weer tonnen zout op de weg gegooid, in vele gevallen niet nodig! Ik ben hoedanook al tegen het intensief gebruik van zout. Het creëert een vals gevoel van veiligheid. Het is beter overal glad dan op de meeste plaatsen niet. De plaatsen waar het dan wel glad is kom je te weten door krakend koetswerk.

Deze morgend vlak voor de schoolpoort van mijn kinderen was het wel spekglad! Ach, het is er zone 30 dan moet op de rest niet meer gelet worden zekers? Dit was nu net de plaats om eens een emmertje zout te strooien. Gewoon een zone van pakweg 20 m, net daar waar de kinderen naar de schoolpoort stappen en de ouders met de fiets de fietsparking oprijden. Op een paar minuten zag ik er enkele vallen of serieus glijden. Toen ik mijn kinderen naar de schoolpoort wandelde kon ik nauwelijks staande houden, gewoon een ijsspiegel!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3106 Gepost op: dinsdag 15 januari 2013 - 13:55:31 »
« Laatst bewerkt op: dinsdag 15 januari 2013 - 16:42:17 door Rafael »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3107 Gepost op: dinsdag 15 januari 2013 - 22:24:00 »
Zaterdag om 05.00 uur draai ik in Wommelgem de snelweg op, Niets voor me niets achter me, borden 70, volgende u raad het al, 100.

Wat vandaag meegemaakt?
Ofwel zie je iemand rijden met een compleet sneeuwvrije auto ofwel ligt er 10 cm sneeuw over heel de auto, vaak is de voorruit enkel vrijgemaakt met de wissers en ligt er nog wat extra sneeuw bij op de motorkap.
Onbegrijpelijk, zelfs de lichten zitten nog onder een dik pak sneeuw.
Sorry dat ik het debielen noem maar dan ben ik nog mild.

Ik ruim de sneeuw met een zachte keerborstel, maak daar niet echt krassen mee maar vandaag zag ik nog een slimme kerel, met een vuilblik, ging ook snel. :D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3108 Gepost op: woensdag 16 januari 2013 - 01:26:50 »
De meeste met sneeuwvrije wagens komen waarschijnlijk uit hun garage gereden.  ;)
« Laatst bewerkt op: donderdag 17 januari 2013 - 00:41:41 door bibi585 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3109 Gepost op: woensdag 16 januari 2013 - 01:44:54 »
vandaag zag ik nog een slimme kerel, met een vuilblik, ging ook snel. :D

Een piepklein openingetje in de aangevroren voorruit krabben met de bankkaart, is ook zo'n klassieker.  :D
Nog eentje om het af te leren: de aangevroren ruiten te lijf gaan met een moor kokend heet water.  :D
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3110 Gepost op: woensdag 16 januari 2013 - 09:09:46 »
Bij lichte vorst, pakweg tot -5 durf ik ook water gebruiken, lauw water, heb dan ook zo'n ruitentrekkertje in mijn hand om de boel direct te drogen.
Ik doe dat al +25 jaar en nog nooit een kapotte ruit daardoor gehad.
Sterker nog milieuvriendelijker dan ontdooiers en ook geen krassen van het krabben.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3111 Gepost op: woensdag 16 januari 2013 - 09:31:25 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3112 Gepost op: woensdag 16 januari 2013 - 09:36:00 »
Nog zo'n leuke: huifwagens, waar een hoop ijs op ligt, dat begint te dooien.  Vervolgens een ferme punt in ons geweldige wegdek, en de grote klotten ijs donderen er af à 90 km/u.  Geweldig, als een achterligger zo'n klot ijs dwars door z'n voorruit krijgt.   En voor motards, is zoiets nu ook niet meteen je datte.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3113 Gepost op: woensdag 16 januari 2013 - 10:11:06 »
Ja normaal moet je de huif proper maken voor het vertrek, alleen hoe doe je dat?
In de Rupeltunnel ook al wel wat van mijn trailer zien vliegen, nu pink ik daar en begeef me wat naar het linker vak bij het inrijden van de tunnel, meeste auto's gaan dan naar het derde vak.

In de winter laten wij de druk van de achterste wielen bij het wegzetten van een trailer, loopt eventueel water eraf.
Als hij aangepikt blijft pompen we de achterwielen van de trekker op, moet je nog niet voor uitstappen en met 1 druk op de knop zet die zichzelf in de rijstand.
« Laatst bewerkt op: woensdag 16 januari 2013 - 10:14:39 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3114 Gepost op: woensdag 16 januari 2013 - 16:27:11 »
Ja normaal moet je de huif proper maken voor het vertrek, alleen hoe doe je dat?

Dat heb ik me ook al afgevraagd.

Waar je vertrekt, heb je misschien nog een ladder ter beschikking. Maar wat onderweg?

Een vrachtwagen werd hier onlangs door de Polizei aan de kant gezet omdat er een ijsplaat van zijn oplegger gevallen was. En geen discussie: het hele dak vrijmaken, of je kunt blijven staan.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3115 Gepost op: donderdag 17 januari 2013 - 01:03:16 »
Wanneer ik bij zo'n weer een vrachtwagen met vlakke bovenkant zie (niet alleen huifwagens) probeer ik daar enige afstand van te houden en inschatten of er (nog) iets zal afvliegen.
Is niet simpel, zowel voor mezelf als voor de chauffeur.
Zich aanpassen aan de omstandigheden is daarentegen wel een vereiste voor de houder van elk soort rijbewijs.

Vandaag meegemaakt:

Op de E314 ergens tussen Aarschot en Diest vertraagde het verkeer plots naar een 40 tot 50 tal km/u.
Iets verderop reed er een strooivoertuig aan +/- 60km/u op de rechterrijstrook.
Wat bleek, die was gewoon de linkerrijstrook aan het strooien.
Resultaat = rechterkant van uw voertuig gezandstraald tegen dat je er voorbij geraakte. >:(
Ja, er zijn dan nog kiekens die daar gewoon naast blijven hangen terwijl hun voertuig gezandstraald word en bovendien nog eens het verkeer achter hen trager doen rijden dan het strooivoertuig zelf. ::)

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3116 Gepost op: donderdag 17 januari 2013 - 09:31:51 »
Voor de school van mijn dochter is het nog altijd niet gestrooid, ondertussen is de sneeuw omgevormd tot een uiterst gladde ijslaag waar je je nauwelijks nog op staande houdt. Voor de auto's vind ik dat niet echt problematisch, maar mijn kinderen glijden erop onderuit. Ouders beginnen omwille van de ijs ook gekke dingen te doen. Een oude Mercedes E break met redelijk kale zomerbanden kan er maar nauwelijks stoppen voor een fiets. Een bromfiets komt over het voetpad aangereden want dat is wel ijsvrij. Het is een categorie A met een kind achterop, zonder helm natuurlijk. Iets verder voor een andere school wordt er nog altijd vlak voor de schoolpoort gestopt, op een zebrapad, met een vrije parkeerplaats op minder dan 10m. Hier zie ik ook een bromfiets op het voetpad rijden, met een karretje achter voor twee kinderen. Onvoorstelbare toestanden, maar ja, het kan want het is zone 30!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3117 Gepost op: donderdag 17 januari 2013 - 09:33:49 »

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3118 Gepost op: donderdag 17 januari 2013 - 10:45:33 »
ik heb een minuutje voor niks voor hem stilgestaan.
één minuut maar ?  Ik denk dat ik plots veel tijd zou hebben

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3119 Gepost op: donderdag 17 januari 2013 - 17:54:31 »
E19 vanaf de Craeybecks tot Kontich was deze morgen de linker rijstrrook nog steeds niet volledig sneeuwvrij, dat 2 dagen na de sneeuwval, onbegrijpelijk.


Rafael ik pardoneer het u, verleden week ook nog ene meegemaakt die niet kon hebben dat ik voorbijstak, niets fille, 70/uur weg waar hij tegen 40/50 aan het zwalpen was, GSMen of koffie inschenken zeker?
Als ik hem aan een gezapig tempo begin in te halen, het is er breed genoeg dus kon hij rustig voortzwalpen daar rechts, begint hij naar links te dringen, claxoneren, turbo deed even waar hij voor gemaakt was dus no problem, ik voeg terug naar rechts, zet hij z'n verstralers op, ik reageer niet, km verder is er een rondpunt, daar heb ik nu eens niet vlot opgereden terwijl er nogthans geen verkeer was, daar verschoot hij even want wat dacht je nu hing hij in mijn gat te plakken.
En nee niet brutaal op de rem of blijven stilstaan, ik ben zelfs niet volledig gestopt.

Voor de rest vandaag een hoop gatplakkers gehad, zeker omdat ik toch wat meer afstand hou bij -5 dan anders, en nog eens niet overdreven veel, volgens mij zien die enkel de weg is vrij dus gaan met de banaan.
Ik kan daar niet bij,  -5 wilt toch zeggen dat het vriest, een ijsplek kun je toch zo tegenkomen, of op de andere vakken kan er iets gebeuren en ik wil niet in een knikkerspel betrokken raken.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien