Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906083 keer)

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3120 Gepost op: donderdag 17 januari 2013 - 18:22:00 »
Dat de meeste professionelen van de baan (lees: vrachtwagenchauffeurs) het niet zo op ritsen hebben was me al duidelijk (uitzonderingen op de regel zitten hier waarschijnlijk). Maar dat ze nu al beginnen met moordpogingen, gaat me toch wel iets té ver.

Beginnen? Dat deden ze 50 jaar geleden ook al, Rafael. Meestal, zoals in jouw geval, wegens een gemis aan ook maar het minste verkeersinzicht. Bij vele vrachtwagenbestuurders is ook maar enige verantwoordelijkheidszin ver te zoeken. Ze kennen maar één regel: de macht van de sterkste. Mensenlevens hebben geen waarde voor hen zolang het hun leven niet betreft.

Jazeker, er zijn uitzonderingen. Ongeveer zoveel als bij de flikken.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3121 Gepost op: vrijdag 18 januari 2013 - 02:14:51 »
Dat de meeste professionelen van de baan (lees: vrachtwagenchauffeurs) het niet zo op ritsen hebben was me al duidelijk (uitzonderingen op de regel zitten hier waarschijnlijk). Maar dat ze nu al beginnen met moordpogingen, gaat me toch wel iets té ver. Op de ring van Herentals staat iedereen weer rechts aan te schuiven voor de rotonde, dus zoals altijd ga ik ze netjes voorbij over de - trouwens ook vrijgemaakte - linkerrijstrook aan ongeveer 40-50 km/u. Wat verder een vrachtwagen die daar niet tegen kan. Op de laatste moment geeft hij mij de keuze: vanachter op zijn oplegger knallen of spookrijden op de ring. Ik denk dat ik deze week niet moet meespelen op Euro Millions of Lotto, want ik heb daar al mijn geluk opgebruikt. Er waren geen tegenliggers dus ik heb er voor gekozen om daar een stuk levensgevaarlijk te spookrijden. Van mijn kant wat agressie terug, ik heb een minuutje voor niks voor hem stilgestaan. Enfin, voor niks, mijn vriendin was compleet over haar toeren en in paniek door dat voorval. Bedankt, eikel.

Voor zover ik weet en HIER KAN ZIEN is dat daar niet de bedoeling om een wachtende file in te halen, voor je het weet maken ze er een 1x1 van en geraak je zelfs die klak met z'n landbouwtraktor aan 5km/u niet meer voorbij buiten de spits.
Ik heb hier al regelmatig gewone auto's ook zien doen wat, in dit geval, die vrachtwagenbestuurder deed.
Men oogst nu eenmaal wat men zaait.


Als ik hem aan een gezapig tempo begin in te halen,


ik voeg terug naar rechts, zet hij z'n verstralers op, ik reageer niet, km verder is er een rondpunt, daar heb ik nu eens niet vlot opgereden terwijl er nogthans geen verkeer was, daar verschoot hij even want wat dacht je nu hing hij in mijn gat te plakken.
En nee niet brutaal op de rem of blijven stilstaan, ik ben zelfs niet volledig gestopt.

Voor de rest vandaag een hoop gatplakkers gehad,

Veel vrachtwagenbestuurders kweken daar "een neus" voor en willen ook niet...

Ik kan daar niet bij,  -5 wilt toch zeggen dat het vriest, een ijsplek kun je toch zo tegenkomen, of op de andere vakken kan er iets gebeuren en ik wil niet in een knikkerspel betrokken raken.

als er daar ene voor hun neus komt hangen die de boel ophoud.
De ene reageert al wat heftiger dan de andere.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3122 Gepost op: vrijdag 18 januari 2013 - 08:09:58 »
De nachtshift was ook weer tof.  Hier en daar baantjes gehad, waar de strooier op een te laat uur gepasseerd is, waardoor het zinloos is omdat er op dat uur zo goed als geen verkeer meer doorkomt, en het al zodanig hard vriest dat het beetje smeltwater meteen weer aanvriest.  Zo tovert men dat baantje dan om in 1 grote ijsspiegel, wat véél gevaarlijker is dan wanneer dat baantje vers besneeuwd is.  Verloren zout, verloren moeite, en men maakt het probleem groter dan het is ipv het -euh- op te lossen.  Verder nog her en der een paar plezanterikken die -zéér plichtsbewust- hun trottoir ruimen, maar dan wel het probleem verplaatsen naar de rijbaan.  'k Heb me een paar keer nog net kunnen inhouden om daar 's niet volle gas doorheen te scheuren met de camion, in de hoop dat zo'n onnozelaar de opspattende sneeuw in z'n gezicht krijgt.  Maar het kriebelde wel een paar keer.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3123 Gepost op: vrijdag 18 januari 2013 - 09:25:57 »
« Laatst bewerkt op: vrijdag 18 januari 2013 - 09:28:43 door Rafael »

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3124 Gepost op: vrijdag 18 januari 2013 - 10:09:36 »
Voor zover ik weet en HIER KAN ZIEN is dat daar niet de bedoeling om een wachtende file in te halen, voor je het weet maken ze er een 1x1 van en geraak je zelfs die klak met z'n landbouwtraktor aan 5km/u niet meer voorbij buiten de spits.
Ik heb hier al regelmatig gewone auto's ook zien doen wat, in dit geval, die vrachtwagenbestuurder deed.
Men oogst nu eenmaal wat men zaait.
Dat kan je toch niet serieus menen ?
Er zijn hier in de streek al plaatsen waar het er ook zo uitzag, en waar ze nu een oranje bord plaatsten om het ritsen aan te moedigen !
Het KAN toch niet de bedoeling zijn om 2 vakken te leggen en er maar 1 te mogen gebruiken.  Ik weet het, de laatste jaren zijn er veel dichtgeschilderd, maar zolang ze niet zijn dichtgeschilderd zal geen vrachtwagen (of anderer) chauffeur mij beletten om ze te gebruiken.  Dat ze dichtgeschilderd worden is overigens al een schande op zich

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3125 Gepost op: vrijdag 18 januari 2013 - 10:55:49 »
Ik wacht nog altijd dat verplicht ritsen aan de versmalling een wetsartikel wordt.
Toch maak ik me geen illusies.

Ik benut altijd de vrije rijbaan als bepaalde anderen staan aan te schuiven en de file veel langer maken als nodig. Dat is niet verboden van beide niet.  ;)

In Belziek komt zowat alles 20 jaar na de buurlanden...

Duidelijker kan niet: http://www.saarland.de/18553.htm


Citaat
5. Wenn aus Behinderungen Gefährdungen oder gar Unfälle werden, weil stur und rücksichtslos bestimmte Verhaltensweisen erzwungen wurden, ist ebenfalls eine strafrechtlich verfolgbare Nötigung gemäß § 240 Strafgesetzbuch zu prüfen.

6. Das gleiche gilt für frustrierte Lkw-Fahrer, die weit vor der Engstelle mit ihrem Brummi zwei Fahrstreifen benutzen und so eine Spur blockieren.

En sommige gefrustreerde vrachtwagenbestuurders die het wagen -ver voor de versmalling- de linkerrijstrook te blokkeren een dikke PV geven voor Nötigung volgens § 240.... het zal dan ook hier niet meer lang duren.
« Laatst bewerkt op: vrijdag 18 januari 2013 - 11:12:40 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3126 Gepost op: vrijdag 18 januari 2013 - 11:05:16 »
De lokale politiezone, postte op facebook volgende foto op hun prikbord.  Hun verkeersteam maakt zich op voor een BOB-controle.



Ik heb eronder geschreven:

Citaat
Nu mischien nog het goede voorbeeld geven, en jullie voertuig zo ver mogelijk van de aslijn van de rijbaan parkeren.

Nu nog afwachten of ze niet zo lomp zullen zijn om te stellen dat ze enkel stilstonden en niet parkeerden.  (voornoemde regel, geldt immers ook voor stilstaan).
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3127 Gepost op: vrijdag 18 januari 2013 - 11:06:52 »
In Belziek komt zowat alles 20 jaar na de buurlanden...

Daarom blijf ik hier wonen.  Tegen de tijd dat de wereld vergaat, hebben we hier nog 20 jaar tegoed.   :D
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3128 Gepost op: vrijdag 18 januari 2013 - 20:46:38 »
Citaat
5. Wenn aus Behinderungen Gefährdungen oder gar Unfälle werden, weil stur und rücksichtslos bestimmte Verhaltensweisen erzwungen wurden, ist ebenfalls eine strafrechtlich verfolgbare Nötigung gemäß § 240 Strafgesetzbuch zu prüfen.

6. Das gleiche gilt für frustrierte Lkw-Fahrer, die weit vor der Engstelle mit ihrem Brummi zwei Fahrstreifen benutzen und so eine Spur blockieren.

En sommige gefrustreerde vrachtwagenbestuurders die het wagen -ver voor de versmalling- de linkerrijstrook te blokkeren een dikke PV geven voor Nötigung volgens § 240.... het zal dan ook hier niet meer lang duren.

Hier in Duitsland kunnen ze er inderdaad niet mee lachen als een vrachtwagenbestuurder moedwillig een rijstrook blokkeert. Dat is geen overtreding meer: "Nötigung" is in Duitsland een Straftat (vergelijkbaar met in België een wanbedrijf, zoals inbraak, diefstal, enz.).

Maar dat weten die ongure elementen onder de Belgische vrachtwagenbestuurders ook wel, hoor. Als ze hier in Duitsland rijden, durven ze dergelijke kuren niet uithalen. In België, waar ze het ongestraft kunnen uithangen, daar zijn het stoere kerels.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3129 Gepost op: vrijdag 18 januari 2013 - 21:28:37 »
Kan ik er aan doen dat ze in België zo weinig kaas gegeten hebben van wegen  en daarbij indertijd bij de meeste wegen gestopt zijn halverwege de aanleg.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3130 Gepost op: vrijdag 18 januari 2013 - 22:23:08 »
Kan ik er aan doen dat ze in België zo weinig kaas gegeten hebben van wegen  en daarbij indertijd bij de meeste wegen gestopt zijn halverwege de aanleg.

Laat ons dan tenminste toch het beetje asfalt dat ons nog gegund is ten volle benutten, niet ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3131 Gepost op: vrijdag 18 januari 2013 - 22:29:11 »
Woensdag een paar jongeren bezig gehoord.  Een gehandicapte medeleerling kwam naar buiten, waar de taxi hem stond op te wachten.  Enfin, verstandelijk zeker niks mis mee, enkel de benen zijn iets minder mobiel.  Heeft het nu uiteraard veel meer nog dan anderen, moeite om rechtop te blijven in de intussen tot grote ijsplek omgetoverde trottoir voor de schoolpoort (niet gestrooid).  Roept er ne medeleerling hem lachend toe: "Hey makker, wanneer gade uw winterbanden erop leggen, want 't gaat precies ni zo goed hé?"  De toezichthoudende leerkracht reageerde er nauwelijks of niet op.  Echt stoer jongens, echt!
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3132 Gepost op: zaterdag 19 januari 2013 - 00:35:12 »
Bibi, inderdaad meest van de tijd reageer ik met hardop te zeggen : loempen aap of goed bezig.

Rafaël, ik ben eigenlijk van het andere soort, ik zal nog eerder 10 wagens laten ritsen voor mij omdat ik in mijn spiegel zo eentje bezig zie, wat die verkloot maak ik weer goed tot groot jolijt van de meeste behalve dan die sukkel.
Ik heb altijd alles vlot laten ritsen, vrachtwagen voorrang gegeven om de baan op te rijden, tenminste als de situatie het toelaat, enz.

Maar vandaag, E19 richting A-pen, ik rij met een vaste vrachtwagen (10.7m) op het eerste vak, 2en 3 rijden 110-120 en er is redelijk veel verkeer, komt in Mechelen noord een treintje auto's de snelweg op, bumperklevend, die denken toch niet dat ik voor hen opzij ga zeker?
1 daar heb je een goed zicht om de snelweg op te rijden dus kun je gemakkelijk inschatten waar je kunt invoegen
2 oprit is er meer dan lang genoeg om snelheid aan te passen
3 oprit is bergaf dus geen enkele wagen die niet genoeg snelheid kan maken
En toch, maar ik zeg het niet met mij, ga mezelf en die op het 2e en 3e vak niet in moeilijkheden brengen om hen erop te laten.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3133 Gepost op: zaterdag 19 januari 2013 - 10:08:35 »
Maar vandaag, E19 richting A-pen, ik rij met een vaste vrachtwagen (10.7m) op het eerste vak, 2en 3 rijden 110-120 en er is redelijk veel verkeer, komt in Mechelen noord een treintje auto's de snelweg op, bumperklevend, die denken toch niet dat ik voor hen opzij ga zeker?
1 daar heb je een goed zicht om de snelweg op te rijden dus kun je gemakkelijk inschatten waar je kunt invoegen
2 oprit is er meer dan lang genoeg om snelheid aan te passen
3 oprit is bergaf dus geen enkele wagen die niet genoeg snelheid kan maken
En toch, maar ik zeg het niet met mij, ga mezelf en die op het 2e en 3e vak niet in moeilijkheden brengen om hen erop te laten.
Logisch ook, ze moeten maar op hun gas duwen als ze de snelweg op willen; ik zal ook zelden verschuiven voor zulke gasten, leer eerst rijden !

Wel ambetant als je tegen minder dan 50 achter zo eentje hangt op een korte oprit met een brugpijler aan 't einde, zoals ik eens op een drukke snelweg de keuze had om in te voegen  aan die snel traagheid, of te stoppen op de oprit of op de brugpijler te rijden.  Als er geen pijlers in de weg staan, gebruik ik normaal gezien de pechstrook om in te voegen, maar deze keer heb ik een hele rij moeten dwingen vol in de remmen te gaan, die gast reed natuurlijk voor mij, dus ik ben de eerste die in de brokken deelt  >:(

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3134 Gepost op: zaterdag 19 januari 2013 - 11:21:35 »
« Laatst bewerkt op: zaterdag 19 januari 2013 - 13:47:25 door Rafael »