Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906059 keer)

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3195 Gepost op: zaterdag 09 februari 2013 - 20:47:21 »
Werkgever heeft weer nieuwe speeltjes laten installeren.  Joost mag weten wat de kostprijs nu weer was.  Rookmelders, oa in de toiletten omdat er daar nog wel 's door een enkeling (meestal mensen van buiten het bedrijf) gepaft werd.

Geweldig: als niet-roker, ineens een stem van boven je kop horen komen: "DIT IS EEN ROOKVRIJE RUIMTE.  GELIEVE UW SIGARET TE DOVEN.  ER IS IEMAND VAN HET PERSONEEL VERWITTIGD".  Kan ne mens nog niet eens meer rustig z'n grote behoefte meer gaan doen ook....

Echt op z'n milcobels dus: gelijk ne zot dure investeringen doen.  Of het ook nog deftig werkt, da's maar bijzaak.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3196 Gepost op: zondag 10 februari 2013 - 22:10:56 »
Nagaan wat iemand op het toilet doet en daarvan desgevallend een personeeslid verwittigen... wat met de privacy?

Het volgende zijn camera's in de toiletten zeker?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3197 Gepost op: maandag 11 februari 2013 - 06:52:30 »
Bwa,

Mijn werkgever kan meteen zien waar elke vrachtwagen zich bevindt.  Hij ziet perfect langs waar ik gereden ben.  Hij weet perfect hoeveel liter per minuut de pomp geladen heeft.  Hij weet perfect hoeveel minuten ik er gemiddeld over doe om de vrachtwagen te parkeren en de pomp te laten zuigen.  Hij weet perfect hoelang ik erover doe, om eenmaal de melk opgezogen en pomp stilgevallen om de liters te noteren, tank op reinigen te zetten en door te rijden.  En ook elke andere activiteit moet verantwoord worden op onze Transics.  Hij ziet ook perfect het gemiddelde verbruik van elke chauffeur.  Er hangen intussen al camera's in het reinigsstation en aan de brandstofpomp, en de melkerij INZA hangt zelfs helemaal vol met camera's. 

Veel meer kan hij me wellicht niet controleren.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3198 Gepost op: maandag 11 februari 2013 - 10:18:08 »
Bwa,

Mijn werkgever kan meteen zien waar elke vrachtwagen zich bevindt.  Hij ziet perfect langs waar ik gereden ben.  Hij weet perfect hoeveel liter per minuut de pomp geladen heeft.  Hij weet perfect hoeveel minuten ik er gemiddeld over doe om de vrachtwagen te parkeren en de pomp te laten zuigen.  Hij weet perfect hoelang ik erover doe, om eenmaal de melk opgezogen en pomp stilgevallen om de liters te noteren, tank op reinigen te zetten en door te rijden.  En ook elke andere activiteit moet verantwoord worden op onze Transics.  Hij ziet ook perfect het gemiddelde verbruik van elke chauffeur.  Er hangen intussen al camera's in het reinigsstation en aan de brandstofpomp, en de melkerij INZA hangt zelfs helemaal vol met camera's. 

Veel meer kan hij me wellicht niet controleren.
Hm, hij kan nog contrleren hoe lang je op de WC zit, hoelang je de kraan laat open staan om je handen te wassen, hoeveel velletjes wc-papier je gebruikt hebt  :-X

1984 is niet ver meer af

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3199 Gepost op: maandag 11 februari 2013 - 11:42:34 »
Je hoeft daarvoor geen Transics op je voertuig te hebben. Via je GSM signaal kan men je ook vrij nauwkeurig volgen, alleen weet je dan niet of je gevolgd wordt.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3200 Gepost op: maandag 11 februari 2013 - 11:54:07 »
Hm, hij kan nog contrleren hoe lang je op de WC zit, hoelang je de kraan laat open staan om je handen te wassen, hoeveel velletjes wc-papier je gebruikt hebt  :-X

1984 is niet ver meer af

In de toiletten, hangen grote rollen papier om je handen te drogen.  Daarop hangt een etiketje: "1 vel per keer handen droggen"   :D
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3201 Gepost op: maandag 11 februari 2013 - 11:55:42 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3202 Gepost op: maandag 11 februari 2013 - 12:19:18 »
Als je per uur betaald wordt is het toch niet erg om daar te blijven wachten op iemand van "het personeel"? ;D

Zolang ze het er niet van aftrekken .....   (verdorie, wat een dubbelzinnige woordkeuze).

k deed bijna nààst de pot van 't verschieten.  Enfin, ooit 's ene geweten die was komen rijden ondanks 't feit dat hij zich 's ochtends toch wat (buik)grieperig voelde.  Na het lossen, voelde hij een ferme kramp opkomen.  Dus camion keurig aan de kant gezet, zodat iedereen door kon om te lossen.  Rap ingetikt: wachten ==> reden "WC", en vervolgens effe naar de wc gespurt.  Kreeg 's maandags een brief, met "reden wc" omcirkeld, en daarbij geschreven "Graag uitleg".  Dan denkt ge echt dat er weldra ene van achter den hoek gaat komen aangelopen: "Smile, u bent op candid camera".  

Heeft de brief gepakt en eronder met een alcoolstift   SCHIJTEN ! geschreven, en vervolgens keurig terugbezorgd.   Nooit meer wat van gehoord ....   :D

Den tijd dat sommige internationale chauffeurs (bij wijze van spreken) in 't buitenland met den trekker alrap naar een lokaal liefje of meisje van plezier gingen zonder dat er iemand wat van zei.  Of in het weekeinde de uitstapjes naar de supermarkt of de oma met de lossen trekker deden.  Of zoals op de melkerij op welbepaalde dagen behoorlijk later binnenkwamen met de spreekwoordelijke klak achterstevoren, ligt intussen wel vér achter ons.  Big brother is watching.  En op zich heb ik er ook geen probleem mee.  Als ge niks te verbergen hebt, kan niemand je wat maken.  En 't kan soms zelfs handig zijn.  Bvb als er ene in panne staat of onverwacht teveel liters melk op z'n ronde krijgt, weet de baas perfect welke chauffeur hij kan contacteren omdat die vlakbij is (om bvb 1 of 2 boeren in de plaats van de collega te laden).  Maar soms neemt het gewoon ietwat lachwekkende proporties aan .....
« Laatst bewerkt op: maandag 11 februari 2013 - 13:04:36 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3203 Gepost op: maandag 11 februari 2013 - 19:45:26 »
Ik heb de mooie tijd ook nog meegemaakt. zucht

Deze baas controleerd ook, belt dan nog om te vragen waar ik zit ; ik pak niet op want GSM is niet van hem..... ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3204 Gepost op: woensdag 13 februari 2013 - 09:15:32 »

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3205 Gepost op: donderdag 14 februari 2013 - 20:45:27 »
Nagaan wat iemand op het toilet doet en daarvan desgevallend een personeeslid verwittigen... wat met de privacy?

Het volgende zijn camera's in de toiletten zeker?

Al jaren de "normaalste zaak" bij Colruyt.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3206 Gepost op: vrijdag 15 februari 2013 - 02:50:58 »
Nagaan wat iemand op het toilet doet en daarvan desgevallend een personeeslid verwittigen... wat met de privacy?

Het volgende zijn camera's in de toiletten zeker?

Al jaren de "normaalste zaak" bij Colruyt.

 ::)

Amai... plezant, zeker voor de vrouwen om te weten dat ze begaapt worden als ze hun tampon wisselen!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3207 Gepost op: zaterdag 16 februari 2013 - 13:21:25 »
Controle op de toiletten kan soms wel nuttig zijn. Toen ik nog voor de overheid werkte was het normaal om na het middagmaal gesnurk te horen op de toiletten. Daar werd het opgelost met een timer op de verlichting. Na 10 min. ging de verlichting uit, gevolg, de ambtenaren konden nog beter slapen op het toilet!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3208 Gepost op: zaterdag 16 februari 2013 - 16:48:32 »
10 volle minuten? :o
Bij Colruyt kan je steevast uwen broek optrekken in het stikdonker en dan had je al geluk gehad om het papier niet op den tast te moeten vinden.... tenzij je de lavabo's als toilet gebruikte. ::)

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3209 Gepost op: maandag 18 februari 2013 - 12:41:23 »