Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906057 keer)

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3210 Gepost op: vrijdag 22 februari 2013 - 09:53:22 »
In volle spits kan het hier serieus dicht zitten op het Raghenopark in Mechelen, zo ook gisteren. In de Dellingstraat stond een lange file van auto's die op de Leuvensesteenweg willen geraken maar daarvoor voorbij verkeerslichten moeten geraken. De laatste 20 m voor de verkeerslichten waren er een tweetal randdebielen lijntjes aan het schilderen op de weg. Hierbij blokkeren ze gedurende meerdere groen-cycli van de verkeerslichten de weg. Hierdoor gijzelen ze als het ware een volledige industriezone en maken de file nog veel langer. Hun schilderwerk is natuurlijk veel belangrijker en ze reageren dan ook op voorspelbare wijze als de wachtende automobilisten beginnen te klagen!
Welke idioot haalt het in zijn hoofd om in volle spits de meest belangrijk uitgang van een industriepark te blokkeren!

Ik heb de firma opgebeld die deze idioten aan het werk stelt en gevraagd om onmiddellijk actie te ondernemen. Volgens mij is er maar één actie mogelijk: onmiddellijk ontslag! Iemand die dagelijks aan de wegen aan het werken is zou beter moeten weten. Dergelijke egoïsten horen daar niet thuis!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3211 Gepost op: vrijdag 22 februari 2013 - 10:26:59 »
Wie zou hen moeten hen afdanken?  Juist: ongetwijfeld dezelfden baas die van achter een eiken bureau de lompe beslissing nam om 2 van zijn mensen de opdracht te geven om die wegmarkeringen daar overdag in volle spits te gaan aanbrengen.....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3212 Gepost op: vrijdag 22 februari 2013 - 23:37:38 »
Gisterenavond in de spits linker rijstrook E19 voor de craeybecks afgesloten voor mobiele werf, hoort in hetzelfde plaatje....
Ach er kanteld een vrachtwagen en dan heeft men blijkbaar een halve dag nodig om de weg vrij te maken, mij Franse collega had weer alle recht om eens goed met ons te lachen.

Daarstraks in Kaulille, Kettingbrug, komt een vrachtwagen uit de bebouwde kom, die heeft dan eerst nog een drempel voor hij in de slalom komt, volle charge dender hij de drempel over geen mm van het gas, ik zit wel in die chicane met camionette en dubbelasser, mm schol het, ongeloof door mijn andere collega's in de camionette (ook allemaal vrachtwagenbestuurders).
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3213 Gepost op: zaterdag 23 februari 2013 - 20:34:07 »
Nog maar eens een stevig gevalleke van verkeersagressie.  Iemand het been afhakken met een bosmaaier, is blijkbaar nog niet spectaculair genoeg.  Als 1 van je makkers het aan de stok krijgt met een 20-jarige, dan kom je met zo'n tiental kameraden je efkes moeien.  Je mept het slachtoffer eerst tegen de grond.  Daarna rij je er overheen met de auto, en vervolgens nog 's een tweede keer in achteruit erover.  Kwestie van geen half werk te doen.  Slachtoffer, een twintiger: morsdood.

Bron en ©: >>> GVA

 :o
« Laatst bewerkt op: zaterdag 23 februari 2013 - 20:35:48 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3214 Gepost op: zondag 24 februari 2013 - 16:17:15 »
Een ritje van 24 km over allemaal gefnuikte N-wegen. Gevolg een gemiddelde snelheid van slechts 46 km/u en het duurde 20 km voor mijn koelwatertemperatuur op een normaal niveau stond. Ik had makkelijk 1 l/100 km minder kunnen verbruiken en alleszins minder smurie uitgestoten wanneer realistische snelheden mogelijk zijn!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3215 Gepost op: maandag 25 februari 2013 - 12:20:23 »
Nog maar eens een stevig gevalleke van verkeersagressie.  Iemand het been afhakken met een bosmaaier, is blijkbaar nog niet spectaculair genoeg.  Als 1 van je makkers het aan de stok krijgt met een 20-jarige, dan kom je met zo'n tiental kameraden je efkes moeien.  Je mept het slachtoffer eerst tegen de grond.  Daarna rij je er overheen met de auto, en vervolgens nog 's een tweede keer in achteruit erover.  Kwestie van geen half werk te doen.  Slachtoffer, een twintiger: morsdood.

Bron en ©: >>> GVA

 :o
En nu het juiste verhaal http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1585429/2013/02/25/Vluchtende-chauffeur-op-Noorderlaan-overreed-per-ongeluk-neergeslagen-neef.dhtml?utm_source=weeklynewsletter&utm_medium=email&utm_campaign=20130225
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3216 Gepost op: woensdag 27 februari 2013 - 09:15:24 »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3217 Gepost op: woensdag 27 februari 2013 - 11:29:11 »
Die dashcam doet het goed in Rusland, hoeveel filmpjes vandaar komen waar je naar kijkt van "echt?"
Denk er ook aan van eentje te zetten, vooral op de moto, moet de kuip nog helemaal in orde maken, misschien dat ik er eentje kan inbouwen, moet alleen nog kijken welke en niet te duur...

http://www.zita.be/nieuws/bizar/2242163_taxichauffeur-doodt-meisje-terwijl-eigen-vrouw-bevalt.html waar ook een dashcam de zaak snel oploste.
« Laatst bewerkt op: woensdag 27 februari 2013 - 11:50:21 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3218 Gepost op: woensdag 27 februari 2013 - 13:01:02 »
Maar ik kook over door die kamikaze's die het onderste uit de kan halen en dit altijd op het laatste moment doen waardoor je met 2 keuzes blijft: in de koffer vlammen of spookrijden.
nogal dikwijls laten ze een derde mogelijkheid open, waar ze nadien helemaal niet blij mee zijn
je kan er dikwijls rechts naast
en dan kunnen ze niet meer terug
dat doe ik meestal
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3219 Gepost op: donderdag 28 februari 2013 - 03:56:12 »
Ik moet mij hoe langer hoe meer inhouden om niet te doen als deze buschauffeur als het weer eens de zoveelste is die dag.

http://www.youtube.com/watch?v=qDQq87B1ztI

Al twijfel ik of die zelf wel een "heer in het verkeer" is.

http://www.youtube.com/watch?v=ljLeYPCwON4

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3220 Gepost op: maandag 04 maart 2013 - 09:26:46 »
Sinds enkele weken rijd ik vrijwel dagelijks met de fiets naar het werk. Mijn laatste excuus, het brengen van de kinderen naar school, waarvoor ik toch nog de auto zou nemen. Ik werk op ongeveer 1,5 km van thuis, dat is amper 5 min. met de fiets. Helaas moet ik hierbij voorbij het station van Mechelen waar de zwakzinnige weggebruikers dik lopen.
Vanaf morgen ga ik dus een alternatieve en iets langere route nemen waarbij ik het station vermijd, het is daar gewoonweg te gevaarlijk. Voetgangers lopen zonder te kijken het duidelijk aangegeven fietspad over. Men wandelt achteruit op het fietspad, springt plots achteruit, tegenliggers geven geen plaats. Het is er een soort chicken-spel. Claim je plek en blijf rijden en hoop dat de andere fietser of voetganger je de plaats geeft waar je recht op hebt. Op die manier wil ik niet deelnemen aan het verkeer.
Vanaf morgen zal het dan een goede 2 km met de fiets zijn over een minder drukke en vooral meer ordelijke route.

Nog een kleine anekdote. Ik kom 's morgens de beweegbare brug voorbij over het kanaal Mechelen-Leuven t.h.v. Coloma. Aan de andere kant van het kanaal is er een grote school waardoor er veel voetgangers en fietsers over die brug moeten. De lichten die men heeft geplaatst voor de werken aan het station zijn bijzonder slecht afgesteld. Meestal staat er dus 's morgens politie om het verkeer te regelen en dat helpt. De voetgangers negeren anders gewoonweg het rood voetgangerslicht waardoor de chaos nog groter wordt.
Vandaag ging de brug open wanneer ik er voorbij kwam. Plots is het dus in de praktijk geen kruispunt meer, je kan gewoonweg het kanaal volgen zonder te hinderen. De politie zet zich aan de kant en stopt met het regelen van het verkeer. De fietsers die staan te wachten weten nu niet wat te doen, maar volgen mijn voorbeeld wanneer ik verder rijd.
Kort daarvoor renden nog enkele voetgangers over de brug, licht stond al geruime tijd op rood, de bel rinkelde en de slagbomen waren al gesloten. Misschien had de politie op dergelijk gedrag ook maar een opmerking moeten geven, maar ze keken er zelfs niet bij op!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3221 Gepost op: maandag 04 maart 2013 - 13:44:41 »
Ach zaterdag volk gaan wegdoen naar sportpaleis, ik sta aan het kruispunt met de Bisschoppenhoflaan, politie regelt het verkeer, er staat zeker 50 man te wachten om over te lopen en politie doet teken dat ze moeten doorlopen, niemand durft tot politie nu echt uit zijn krammen schiet, ze worden wakker en lopen over.
Een hele tijd lopen er zo nu en dan mensen over, politie doet nu teken aan mij om door te rijden, ik zet aan en op dat moment wil er een familie overlopen, man is niet te spreken dat ik voor hem wil doorrijden gebarend op het zebrapad, ik doe teken rood en politie, man geeft een trap in de richting van mijn auto.....
Versta de term zwakke weggebruiker weer iets meer al zouden ze het inderdaad beter voluit zeggen ; zwakzinnige weggebruikers.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3222 Gepost op: dinsdag 05 maart 2013 - 08:52:22 »
Monsterfiles in en om Brussel, tot 3 uur lang aanschuiven.

http://www.deredactie.be/permalink/1.1564037

In de papieren versie van HET NIEUWSBLAD, gaat men er al ietsjes dieper mee in (ik vind alleen nog geen link op het internet)

1) Geen pechstrook daar ==> takelwagen moest door de file, en deed minstens een half uur over amper 4 km.
2) Bij aankomst bleek de takelwagen te licht voor het uit te voeren werk  ==> was volgens de takelfirma opgeroepen voor een bestelwagen, maar het ging om een lichte vrachtwagen.
3) Doordat het wegdek licht helt, waren oa oliën en andere vloeistoffen ong. 100 m uitgelopen. Het goedje waarmee de brandweer dit wilde opruimen volstond niet, en er moest een ander product worden bijgehaald.

Kortom: must be Belgium.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Paprieka

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 292
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3223 Gepost op: dinsdag 05 maart 2013 - 09:06:27 »
Een vrouw rijdt al bellend met gsm in de hand achteruit uit haar garage, over voetpad en fietspad.  Merkt totaal niet dat ik daar aangefietst kom.  Schrok wel toen ik noodgedwongen vlak voor haar auto moest stoppen.
Was dat nu echt zo moeilijk om dat telefoontje even af te handelen voor het vertrekken?

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3224 Gepost op: dinsdag 05 maart 2013 - 09:16:31 »