Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906068 keer)

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3225 Gepost op: dinsdag 05 maart 2013 - 09:41:48 »
Een vrouw rijdt al bellend met gsm in de hand achteruit uit haar garage, over voetpad en fietspad.  Merkt totaal niet dat ik daar aangefietst kom.  Schrok wel toen ik noodgedwongen vlak voor haar auto moest stoppen.
Was dat nu echt zo moeilijk om dat telefoontje even af te handelen voor het vertrekken?

Daarom zet ik 'm bvb ook altijd achteruit in mijn garage.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3226 Gepost op: dinsdag 05 maart 2013 - 09:59:59 »
Kan er ook niet bij hoeveel mensen er vooruit bij hun thuis parkeren, elke keer weer sukkelen om achteruit te vertrekken terwijl achteruit parkeren als je aankomt in feite tien keer makkelijker is.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3227 Gepost op: dinsdag 05 maart 2013 - 10:14:34 »
Als je ergens dwars moet parkeren is het meestal beter om hier achteruit in te parkeren. Dit is trouwens een stuk milieuvriendelijker! Het manoeuvreren gebeurt dan immers met een warme motor. Indien je start en je moet manoeuvreren ga je dit met een koude motor doen, wat meer uitstoot geeft en door het geringe motorregime gaat het langer duren voor de motor warm is.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Paprieka

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 292
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3228 Gepost op: dinsdag 05 maart 2013 - 10:50:11 »
Ik had het nu wel vooral op het gsm gebruik dat duidelijk hier nefast voor de aandacht was.
Het voetpad is daar behoorlijk breed, dus zelfs achteruit rijdend had ze mij perfect kunnen zien, wat idd niet wegneemt dat vooruit eruit rijden beter had geweest.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3229 Gepost op: dinsdag 05 maart 2013 - 11:01:50 »
GSM is altijd nefast voor de aandacht, ik heb ook geen handfreecarkit omdat ik toch niet opneem als ik aan het rijden ben.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3230 Gepost op: dinsdag 05 maart 2013 - 11:06:31 »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3231 Gepost op: dinsdag 05 maart 2013 - 11:31:14 »
Tijdig pinker, vertraag en voer een kleine S uit tegen stapvoets, neus beetje in de parkeerplaats en dan terug eruit zodat je iets schuin komt te staan,  schakel in achteruit, als de andere te dicht is gaan staan, blijf gewoon staan tot je kunt parkeren, je hebt tijdig en herkenbaar genoeg duidelijk gemaakt wat je wilt doen.
Hoe dacht je dat een vrachtwagen dat doet?
Met veel geduld. ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3232 Gepost op: dinsdag 05 maart 2013 - 12:31:16 »
Als je volk achter je hebt met verstand, ja, anders, nee. Zelfde met fileparkeren. Je zet je richtingaanwijzer aan, stopt zelfs vóór de parking die je wil, je rijdt er stilletjes voorbij om dan achteruit er in te gaan. 50% kans dat er achter je een nitwit gewoon volgt en je niet achteruit kan. Als dat maar 1 wagen is, kan die achteruit, maar als er daar zo'n kieken of 10 achter elkaar hetzelfde doen, sta je daar leuk.

Is volgens mij pertang nog 10x gemakkelijker dan achteruit rijdend je garage te verlaten en je karretje dan tussen zo'n sliert proberen te wringen om zo de rijbaan op te rijden. 
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3233 Gepost op: dinsdag 05 maart 2013 - 17:24:59 »
1) Geen pechstrook daar ==> takelwagen moest door de file, en deed minstens een half uur over amper 4 km.

Welke bepaling uit de wegcode (behalve bevel van een bevoegd persoon) staat de bestuurder van een takelwagen toe om over de pechstrook te rijden?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3234 Gepost op: dinsdag 05 maart 2013 - 17:31:36 »
1) Geen pechstrook daar ==> takelwagen moest door de file, en deed minstens een half uur over amper 4 km.

Welke bepaling uit de wegcode (behalve bevel van een bevoegd persoon) staat de bestuurder van een takelwagen toe om over de pechstrook te rijden?

Geen enkele ....  (maar gewoonlijk doen ze het vrolijk toch)

Als de WPR hem in zo'n geval begeleidt en zulks beveelt, zie ik er hoegenaamd geen probleem in.  Zeker niet als de weg daardoor sneller vrijgemaakt kan worden, en de files bijgevolg aanzienlijk sneller zullen slinken.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3235 Gepost op: dinsdag 05 maart 2013 - 17:32:13 »
Ik begrijp die mensen hier niet die hun auto achteruit in een garage zetten.

Dat moet daar nogal stinken na aankomst en vooral bij vertrek.

Bij de bank waar ik vroeger werkte, was er ook iemand die zijn wagen altijd achteruit parkeerde. Je kon het parkeervak dat hij bijna altijd gebruikte zo herkennen aan de grote zwarte vlek op de witte muur.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3236 Gepost op: dinsdag 05 maart 2013 - 17:37:09 »
Ik begrijp die mensen hier niet die hun auto achteruit in een garage zetten.

Dat moet daar nogal stinken na aankomst en vooral bij vertrek.

Er is in mijn garage hoegenaamd geen merkbaar verschil wat dat betreft.  Die garage stinkt niet meer/minder bij aankomst/vertrek, als m'n echtgenote er vooruit ingereden is.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3237 Gepost op: dinsdag 05 maart 2013 - 23:52:34 »
« Laatst bewerkt op: dinsdag 05 maart 2013 - 23:58:30 door Rafael »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3238 Gepost op: woensdag 06 maart 2013 - 00:08:18 »
Dat is dus wat ze in Rusland de schoolmeesters noemen, zie die buschauffeur verleden week die nog geen moeite deed om daarvoor te remmen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3239 Gepost op: woensdag 06 maart 2013 - 18:41:49 »
Als je ergens dwars moet parkeren is het meestal beter om hier achteruit in te parkeren.

Ik ben vandaag zo dom geweest om onze Touran zo eens te parkeren. Om dan te merken dat ik, vanwege het muurtje achter de wagen, de achterklep niet kon openen...  ;D ;D ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."