Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906073 keer)

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3240 Gepost op: woensdag 06 maart 2013 - 18:58:06 »
 ;D aan een winkel ofzo parkeer ik wel voorruit precies om nog in de koffer te kunnen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3241 Gepost op: woensdag 06 maart 2013 - 20:12:29 »
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20130306_016
Als hij voorruit had kunnen wegrijden (door andersom te parkeren) had dit niet hoeven te gebeuren.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bibi585

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 3.636
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3242 Gepost op: maandag 11 maart 2013 - 03:09:03 »
Vorige week zaterdag EN nu vrijdag alcoholcontrole gehad.  :o

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3243 Gepost op: dinsdag 12 maart 2013 - 09:30:20 »
Sneeuwval: Belziek een ongeziene spits van 1.600 km....  

Dit is het verkeersbeeld dan in Belziek:




Ter vergelijking, bij onze Noorderburen, zelfde autosnelweg luttele km's verderop (nét over de gens), dan zie je bij dezelfde weersomstandigheden dit verkeersbeeld:



Gaan met die banaan, Kees.  't Zal wel aan mij liggen zekers, dat ik het niet meer snap hoe ze er hier zo'n zootje van kunnen maken.  
« Laatst bewerkt op: dinsdag 12 maart 2013 - 10:39:45 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3244 Gepost op: dinsdag 12 maart 2013 - 10:11:13 »
« Laatst bewerkt op: dinsdag 12 maart 2013 - 10:18:16 door Rafael »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3245 Gepost op: dinsdag 12 maart 2013 - 10:33:16 »
En voeg aan je lijstje maar gerust toe:

- vertrekken met ondergesneeuwde ruiten (kadzjing),
- huifwagens waar condenswater op ligt, dat 's nachts bevriest en zodra de chauffeur overdag in een putje (en daar hebben we er hier genoeg van) rijdt er heelder klotten ijs van af vliegen (kadzjing).

Aan de kant ermee, en niet doorijden voordat 't in orde gebracht is.  En voor sjarels zoals den >>> deze, dringend een slipcursus laten volgen.

1) in gedachten zijn bij een overleden naaste.  Daardoor alleen al mss maar beter überhaupt niet gaan autorijden.  Aandacht teveel afgeleid door het verdriet, en te weinig bij z'n taak als chauffeur.  Bij dit weer ....
2) De wagen voelen slippen, en als reactie: remmen.
3) Controleverlies voelen, en als reactie daarop: de handrem aantrekken.

==> Maar z'n rijgedrag was wél aangepast ....   :(


Oh ja.  Voor de kids was het wél tof, natuurlijk.  Met de slee naar school mogen gaan: jipie!  

« Laatst bewerkt op: dinsdag 12 maart 2013 - 13:54:29 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3246 Gepost op: dinsdag 19 maart 2013 - 18:36:42 »
Volgens mij een rare bewering >>> hier van het Vlaams Verkeerscentrum ....

Citaat
Zijn de aangegeven snelheden boven de rijstroken richtsnelheden of maximum snelheden?

De snelheden die boven de weg worden vermeld zijn effectieve snelheidsbeperkingen, geen vrijblijvende richtsnelheden. Ze geven de maximum toegelaten snelheid voor die specifieke rijstrook aan. Wie de snelheidsbeperkingen op de RSS-borden niet opvolgt, kan door de politie worden beboet. Wanneer de rijstrooksignalisatie tijdelijk een andere snelheid oplegt dan de snelheid op de vaste verkeersborden naast de weg, dan moet je je houden aan de snelheden die op de rijstrooksignalisatie worden weergegeven.

Is de dynamische rijstrooksignalisatie uitgeschakeld, dan gelden de snelheidsbeperkingen van de vaste verkeersborden. Zijn er ook geen vaste verkeersborden, dan geldt de algemene regel: maximum 120 km/u op snelwegen.

De exacte bepalingen zoals ze in het Belgisch verkeersreglement zijn ingeschreven, vindt u op de website van vzw Wegcode.be.
 
laatste update: 04/06/2012


65.4. Rijstrooksignalisatie
 
Wanneer een gevaarsbord, een verkeersbord betreffende de voorrang, een verbodsbord, een gebodsbord of een aanwijzingsbord geplaatst is boven een rijstrook, of wanneer gebruik is gemaakt van verkeersborden F89 en F91, geldt de aanwijzing die door het bord gegeven wordt alleen voor die rijstrook.


==> Ik lees hier toch nergens dat dergelijke signalistie een eventueel nog aanwezige C43 zou opheffen of tenietdoen, noch dat de rijstrooksignalisatie boven een vaste C43 zou gaan.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 19 maart 2013 - 18:46:45 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3247 Gepost op: dinsdag 19 maart 2013 - 19:21:47 »
En dan nog durven beweren dat dergelijke onzin op wegcode.be zou te vinden zijn... dat ze maar oppassen, of de sjampetter van bachten de kupe stuurt een advocaat op hun dak!

Bij mijn weten moet je altijd de laatste C43 naleven die je voorbijgereden bent.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3248 Gepost op: dinsdag 19 maart 2013 - 19:43:53 »
Bij mijn weten moet je altijd de laatste C43 naleven die je voorbijgereden bent.

Ik vrees alleen dat er geen enkele bepaling in de wegcode is, die stelt dat een C43 een eerder geplaatste C43 opheft....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3249 Gepost op: woensdag 20 maart 2013 - 16:09:07 »
Bij mijn weten moet je altijd de laatste C43 naleven die je voorbijgereden bent.

Ik vrees alleen dat er geen enkele bepaling in de wegcode is, die stelt dat een C43 een eerder geplaatste C43 opheft....

Dat is inderdaad één van de vele terkortkomingen in de wegcode.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3250 Gepost op: vrijdag 22 maart 2013 - 20:10:26 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3251 Gepost op: vrijdag 22 maart 2013 - 22:09:59 »
De huidige mentaliteit op z'n best: wagen voor mij wilt aan de overzijde van de straat parkeren. Ze kan niet in 1 keer gedraaid geraken, dus ze rijdt er met haar neus al in om duidelijk te maken dat ze die plaats wil. Ondertussen is de wagen in de andere rijrichting ook gestopt. De dame rijdt een stukje achteruit, is nét uit de plaats, en de achterligger knijpt zich er langs op haar plaats. Tof!

Een typisch voorbeeld waarom het in het verkeer niet volstaat om de regels na te leven, maar ook wat hoffelijkheid wenselijk is.

Maar in België preek je daarmee in de woestijn.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3252 Gepost op: zondag 24 maart 2013 - 08:38:42 »
Volgende week verzetten we 't uur.  Kunnen we tenminse een uur langer sneeuw ruimen.



« Laatst bewerkt op: zondag 24 maart 2013 - 09:29:52 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3253 Gepost op: zondag 24 maart 2013 - 15:55:14 »
Volgende week verzetten we 't uur.  Kunnen we tenminse een uur langer sneeuw ruimen.

 ::)

Hoezo een uur langer? Zondag 31 maart telt de dag toch maar 23 uren in plaats van 24?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3254 Gepost op: maandag 25 maart 2013 - 07:08:35 »
Volgende week verzetten we 't uur.  Kunnen we tenminse een uur langer sneeuw ruimen.

 ::)

Hoezo een uur langer? Zondag 31 maart telt de dag toch maar 23 uren in plaats van 24?

Ja, maar 't blijft wel een uurke langer licht.  :D
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone