Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906162 keer)

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3285 Gepost op: dinsdag 02 april 2013 - 19:59:52 »
Vandaag bewust op een bushalte gaan staan met de vrachtwagen, moest lossen in centrum Luik, 2 keer geen plaats....
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3286 Gepost op: woensdag 03 april 2013 - 09:32:27 »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3287 Gepost op: donderdag 04 april 2013 - 04:39:14 »
Nee niet gezien Rafael.

In Geel, richting Antwerpen, bord 70/uur dan bord voor de afrit 90/uur .......was het echt teveel werk om het bord weg te halen?


Maar in elk geval als je daar op de 313 de aangegeven snelheid wilt volgen, wat ik aan werken altijd zal doen, dan ben ik precies de enige.
Als je op het einde van de werken het witte doorstreeptebord, c46, voorbij bent zijn de rollen weer omgekeerd want hun 100 in de werken blijkt daarna nog steeds dezelfde te zijn.......
O ja is niet enkel aan de werken op de 313.

« Laatst bewerkt op: donderdag 04 april 2013 - 04:41:41 door jo »
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3288 Gepost op: donderdag 04 april 2013 - 12:31:34 »

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3289 Gepost op: donderdag 04 april 2013 - 14:48:31 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3290 Gepost op: donderdag 04 april 2013 - 18:43:58 »
http://www.youtube.com/watch?v=Bjbflf_Zi-M

Waarom rijdt die motorrijder meestal met maar één hand aan het stuur?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3291 Gepost op: donderdag 04 april 2013 - 19:54:55 »
Waarom rijdt die motorrijder meestal met maar één hand aan het stuur?
Waarom niet?

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3292 Gepost op: donderdag 04 april 2013 - 21:05:24 »
http://www.youtube.com/watch?v=Bjbflf_Zi-M

Waarom rijdt die motorrijder meestal met maar één hand aan het stuur?
dat ziet er stoer uit
tot hij tegen dek gaat

als men zo'n filmpje wil maken moet men ook zelf weten welke snelheidsbeperking geld
no die oprit is het 120 en dan plots 90
fout
het blijft 120
tenzij ik een bord gemist heb
better a bad day at sea
than a good day at the office

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3293 Gepost op: donderdag 04 april 2013 - 23:09:48 »
dat ziet er stoer uit
tot hij tegen dek gaat
Het meest onstabiele deel aan een motorfiets in beweging is de berijder. Eens die eraf gegooid is, gaat een motorfiets perfect rechtdoor.

Met 1 hand rijden is dus nauwelijks gevaarlijker dan met 2 handen rijden. Behalve dat de rechterhand nog altijd op de gashendel zit, vlak bij de remhendel.

Je moet voor de lol eens vragen aan de gemiddelde motoragent wat zo gangbare manieren zijn om het stuur van een motorfiets vast te houden.

http://www.youtube.com/watch?v=HC0g3FcBS0Q
http://www.youtube.com/watch?v=xgeGlSYvwIU

VRO slaat op voortgezette rijopleiding.

En kijk: in tegenstelling tot een auto kan je met een motofiets zelfs sturen zonder handen!

http://www.youtube.com/watch?v=qoCPFF4dT70

Maar goed, ik wil wel eens tellen hoeveel automobilisten tijdens wegenwerken hun handen continu perfect 9-3 op het stuur houden.

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3294 Gepost op: donderdag 04 april 2013 - 23:17:51 »
als men zo'n filmpje wil maken moet men ook zelf weten welke snelheidsbeperking geld
no die oprit is het 120 en dan plots 90
fout
het blijft 120
tenzij ik een bord gemist heb
Ik wil heel graag beweren dat een snelheidsverlaging van 120 naar 90 niet kan zonder onderbord dat een lagere snelheidslimiet met een snelheidsverschil van meer dan 20 km/u aanduid, maar ik weet nog niet van zaken waar iemand om die reden 300 meter verder is vrijgesproken van een snelheidsboete... Ik vond het al erg genoeg dat men net voor de oprit al 2 andere snelheidslimieten op gaf, die na de oprit beiden vervallen...

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3295 Gepost op: vrijdag 05 april 2013 - 21:32:14 »
Slagboom op Kallo aan portierskant (dus kant weegbrug), heeft blijkbaar zijn beste tijd gehad.  Staat wat halfstok.  En viel maandag spontaan pardoes naar beneden.  De zelfstandige RMO-chauffeur had gelukkig geen schade: slagboom viel krek tussen de cabine van de trekker, en de oplegger.  Enfin, ze hebben 'm manueel weer omhoog geduwd, chauffeur ervan onder gereden.  Mailtjes gestuurd naar dienstoverste vervoer + dienstoverste portiers om dit zo rap mogelijk te (laten) herstellen, VOOR dat die slagboom op iemands hoofd terecht zou komen.

Dinsdag 9u05, kreeg betrokken portier van onze dienstoverste al een mailtje terug.  Of die nu dacht dat ze dààr zouden intrappen, in die slechte aprilvis?  Kreeg meteen een mailtje terug, natuurlijk.  "Het is nu 2 april, en die slagboom hangt nog steeds halfstok, en dreigt nog steeds spontaan naar beneden te komen.  Kom u anders persoonlijk terplaatse maar vergewissen.  Het was dus hoegenaamd géén aprilvis.  En we zien er niet direct de humor van in, van een situatie die levensgevaarlijk kan zijn als iemand die slagboom op z'n hoofd zou krijgen"   (Bedrijfsvreemde personen die het bedrijf willen betreden MOETEN langs daar).

Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3296 Gepost op: zaterdag 06 april 2013 - 04:47:09 »
Deze week nog een Roemeen er een poort weten uitrijden.
Die kerel vertrekt en ik denk nog ; waauw zo kort kan ik mijn combinatie niet sturen.
Hij dus ook niet, met de nek neemt hij het vaste deel van de poort (hekwerk) mee .
Als je nu denkt dat die gestopt is, het staat wel op video.

Gisteren met collega op pad, kraanwagen-aanhanger met losse dissel, combinatie weegt 30 ton leeg.
In elk geval stuurt de GPS van dik 2000euro op 200 m van bestemming ons verkeerd, keren was geen optie en verder rijden ook niet bleek na een tijdje in het smalle weggetje, collega achteruit dus, 100 m slalom met amper 20-30 cm manoeuvreerruimte.
Knap werk, ik stond erbij en keek ernaar, zelfs aanwijzen moest niet.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3297 Gepost op: donderdag 11 april 2013 - 16:29:13 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3298 Gepost op: donderdag 11 april 2013 - 16:39:55 »
Ik weet niet hoe dat in andere gemeenten, dorpen, steden, landen, ... zit, maar een gemeente die even eenzijdig besluit om je straatnaam én huisnummer te wijzigen vind ik persoonlijk een *** gemeente. De nieuwe naam is logischer. Ale, bedankt, kunnen we met z'n allen weer wat kostbare tijd gaan verspillen (en kosten maken) om dat bij alle instanties door te geven. Ben toch blij dat het belastinggeld goed gebruikt wordt.

In Melsele, heb ik er een voorbeeldje van.  Een nieuwe goederenspoorlijn (naast de bestaande overweg), dwarst ook de Vendoornstraat.  Hier werd evenwel géén overweg meer voor voorzien, en ook de bestaande overweg die je op de link ziet, is verdwenen.  De Vendoornstraat werd dus in 2 geknipt in feite.  Op vraag van de hulpdiensten, werd de Vendoornstraat aan de kant van de spoorweg nu Doornlarenboom gedoopt.  Als zij een noodoproep kregen, hadden ze schrik om teveel tijd te verliezen omdat ze niet wisten aan welke van de kanten van de spoorweg ze moesten zijn, vandaar.

http://goo.gl/maps/w8HBY
« Laatst bewerkt op: donderdag 11 april 2013 - 16:43:07 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3299 Gepost op: vrijdag 12 april 2013 - 00:38:54 »
Dat is logischer hoor...

Ik heb zo eens met een MUG en twee brandweeruitrukken 20 minuten op zoek geweest naar een auto in de sloot in Lichtaart. Toen heette bijna alle straten Achterlee in die buurt.

http://www.kasterlee.be/algemeneinfo/straatnamenproject/tabid/1064/language/nl-BE/Default.aspx