Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906155 keer)

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3300 Gepost op: vrijdag 12 april 2013 - 10:17:35 »
« Laatst bewerkt op: vrijdag 12 april 2013 - 10:37:04 door Rafael »

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3301 Gepost op: vrijdag 12 april 2013 - 12:25:26 »
Ik herinner me vaag dat ze het in Ham deden om in de kijker te lopen, terwijl het in Kasterlee wel echt nodig was :)

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3302 Gepost op: vrijdag 12 april 2013 - 14:12:19 »
« Laatst bewerkt op: vrijdag 12 april 2013 - 14:15:09 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3303 Gepost op: zondag 14 april 2013 - 19:15:43 »
« Laatst bewerkt op: zondag 14 april 2013 - 19:17:48 door Rafael »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3304 Gepost op: zondag 14 april 2013 - 21:08:37 »
Dacht vandaag ook in Verwegistan te zitten http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130414_001 derde filmpje, civile bescherming brengt de slachtoffers weg met een bus van Jezuskes tijd.
Arm België.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3305 Gepost op: maandag 15 april 2013 - 11:05:51 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3306 Gepost op: donderdag 18 april 2013 - 20:31:20 »
Belziek en wegenwerken:

 


 :D
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3307 Gepost op: vrijdag 19 april 2013 - 09:29:30 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3308 Gepost op: vrijdag 19 april 2013 - 21:57:24 »
Nog een paar leuke:



Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3309 Gepost op: vrijdag 19 april 2013 - 22:00:49 »
Daarstraks op de A12 richting Stabroek, thv van de afslag naar de R2 (Tijsmanstunnel), iemand naast z'n fiets zien lopen op de pechstrook.  Waarom bleef me eventjes onduidelijk.  Tot ik 200 m verder een Nederlands autootje op de pechstrook zag staan.  Hmm, deze fiets is dus wellicht van het bagagerek gedonderd.  Heeft die kerel efkes mazzel gehad.  Voor 't zelfde geld tuimelde z'n fiets op de rijbaan, en hadden we 't gedonder in de glazen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3310 Gepost op: zaterdag 20 april 2013 - 22:15:26 »
ik ben vandaag op 2 minuten rijd bijna drie keer van mijn fiets gereden
1. ik rij op een rotonde en een bestuurder denkt dat ik lucht ben
2. 50 mtr verder , ik rij op een voorrangsweg in de BK, een auto die van links komt de baan opgevlogen
    hij mist me maar net, en komt achter mij te hangen
3. nog eens 50 mtr verder wil ik naar links afslaan, ik heb mijn arm daar voor reeds uitgestoken, en rij links op de rijbaan
    moment dat ik begin over te steken zie ik net in mijn ooghoek dat dat kieken over de aparte trambaan begonnen is met me in te halen
    hij mist me met zeker 20 cm

ik kreeg wel de opmerking dat ik maar op het fietspad moest rijden
wat hij niet weet wss is dat ik op het fietspad 'mag' rijden, maar dat ik daar beter op de baan rij met mijn driewieler
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3311 Gepost op: dinsdag 23 april 2013 - 11:30:51 »
Uit de cursus hoe crëer ik files?

1) Oei, in de verte vertragen ze precies.  We zullen maar beginnen bellen en SMS'en dat we wat later zullen zijn.  En met dat bellen hebben we 't druk.  Erg druk.  Héél erg druk.  Dus gaan we hier maar alvast beginnen met onnodig en absurd traag te rijden.
==> Een paar keer gezien dat 't verdomme geen haar scheelde of 'k was getuige van een kop-staart ongeval.  Door stomme onoplettendheid.
2) Tiens, die rijstrook naast mij, gaat precies nét iets sneller.  Wacht, ik moet me daar ook zien tussen te wringen.  Doemme, nu ben ik eindelijk hier en nu is dit de traagste rijstrook, moet ik weer terug in die andere zien te geraken.
==> Yep, doe vooral véél onnodige weefbewegingen, wat kan het jou wat schelen dat je daardoor het verkeer achter je nog wat meer in de war stuurt.
3) Hola, een politiewagen en 2 gedeukte wagens op de pechstrook?  Daar is een ongeval gebeurd!  Sensatie!  Dat moet ik van dichtbij kunnen zien, dan kan ik er thuis over vertellen.  KNIP: eventjes met z'n allen vertragen voor een ongevalletje met wat lichte lakschade.

Och ja, en natuurlijk vergeet ik nog de variabele bordjes à Kleine Barreel, die de snelheid verlagen tot 70, en dan ineens weer dat verbod opheffen.  Vervelend detail: daar staat zo'n flitspaal ....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3312 Gepost op: dinsdag 23 april 2013 - 17:59:15 »
Bert je vergeet nog dat van rijstrook veranderen gebeurd door pinker op en beginnen afdraaien, dat ik naast je achterwiel rij stoort je niet, gewoon doorzetten.
200m verder zat hij 4 auto's achter mij want links ging niet rapper, ik ken mijn rijstroken op de ring onderhand wel dus kies ik die van het begin tot het einde, ja soms gaat het al eens trager maar in het algemeen is dat wel de rapste, en ik zeg niet dewelke. ;D

O ja op het stuk binnendoor zo een remmer voor me dus ik steek die voorbij en dan krijg je geflikker, bumperkleven, vingertjes omhoog.
Bij elke flauwe bocht, zijstraat (voorrrangsbaan) of wat ook zat hij direct 50-100m achter me maar rechtdoor was de flikeraar er weer.

Och ja de zon scheen, wat kan het mij schelen, morgen met de scooter denk ik.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3313 Gepost op: dinsdag 23 april 2013 - 19:37:29 »
Gisterenavond reed mijn echtgenote Leslie op een weg met één rijstrook in elke richting waar 100 km/h toegestaan is. Ze reed zelf tegen die snelheid, en had al meerdere voertuigen gekruist die hoogstwaarschijnlijk even snel reden. Op een bepaald ogenblik vond ze dat een tegenligger toch wel enorm snel aangereden kwam, en dan nog met xenon grootlichten. Toen ze zag dat hij met een halve bandbreedte over de onderbroken streep tussen de rijstroken reed, ging ze vol in de remmen. Er was geen enkele uitwijkmogelijkheid. Op het ogenblik dat ze elkaar gekruist hebben, reed Leslie nog slechts tegen 25 km/h. Desondanks zou ze een frontale aanrijding wellicht niet overleefd hebben. Leslie was met de VW Touran onderweg, volgens haar was met de bredere Volvo een aanrijding onvermijdelijk geweest.

Eind goed, al goed. Behalve dan dat Leslie er de voorbije nacht niet kunnen van slapen heeft.

Je beseft op zo een ogenblik hoe in het wegverkeer je leven aan een zijden draadje hangt, en hoe machteloos je staat tegenover dergelijke misdadigers. We zouden onze auto niet willen missen, maar eigenlijk vraag je je toch af of het wel verantwoord is om om het even wie een over een tuig te laten beschikken waarmee hij andere mensen kan doden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3314 Gepost op: dinsdag 23 april 2013 - 19:45:25 »
Bert, ik zie dit vanop de motorfiets elke dag... Als je iemand ziet treuzelen met aansluiten in de file of voorfile, is het altijd wel iemand die niet aan het autorijden maar wel aan het internetten, smsen of bellen is...