Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906181 keer)

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3330 Gepost op: donderdag 02 mei 2013 - 15:44:12 »
@ bert: dat heb je goed gedaan.

@ jo en wooter: ook jullie houding weet ik naar waarde te schatten.

Leslie heeft hier zo eens een autocar terug achteruit doen rijden. Ze reed hier onze amper 4 meter brede straat naar beneden, en toen ze op 50 km van het kruispunt met de hoofdweg kwam, draaide die autocarbestuurder linksaf onze straat in, wijl hij Leslie perfect had kunnen zien aankomen. Ver is hij niet geraakt. En kijk: als het moet, kan zo een autocar zelfs achteruitrijden.

Een andere keer reed ze onze straat omhoog op. Ze ziet een tegenligger, en stopte op één van de weinige plaatsen waar je een beetje kan uitwijken. Maar de tegenligger deed hogerop in tegengestelde richting hetzelfde en gaf met zijn grootlichten te kennen dat Leslie mocht doorkomen (wat hier normaal is: bij problemen met het kruisen wordt er van de bestuurder die bergaf rijdt meer tegemoetkoming verwacht dan van de bestuurder die bergop rijdt, want bij sneeuw geraakt die laatste anders mogelijk niet meer terug op dreef). Wellicht omdat ze niet binnen één seconde vertrok, kwam de tegenligger toen toch naar beneden gereden op het ogenblik dat Leslie vertrok. Ze heeft er een kwartier voor overgehad tot de tegenligger dan toch maar 100 meter terug achteruitreed.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3331 Gepost op: vrijdag 10 mei 2013 - 09:10:46 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3332 Gepost op: zondag 12 mei 2013 - 14:07:50 »
Eergisteren kwam ik rond de ring in Antwerpen een moto tegen, maar dan wel een heel primitieve. Ik kon het type niet herkennen, maar het volgende was duidelijk:

- geen voorlicht (zoals fysiek niet aanwezig)
- geen achterlicht
- geen richtingaanwijzer
- geen nummerplaat
- geen spiegels

In het begin leek de motorrijder maar één arm te hebben, maar blijkbaar vond hij het cool om met één hand te rijden. Zonder zichtbaarheid naar achter en zonder communicatie (geen knipperlichten) laveerde hij tegen hoge snelheid door het drukke verkeer. De geluidsproductie leek me ook enkele tientallen dB te hoog. Hoe lang zou je kunnen rijden voor je zo van de weg wordt geplukt?
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3333 Gepost op: zondag 12 mei 2013 - 15:42:38 »
Hoe lang zou je kunnen rijden voor je zo van de weg wordt geplukt?
Heel lang, van zo ene hebben ze schrik, gewoon de brave mensen wat k***neren dat kunnen ze.
Gisteren op parking Lidl, ik wil uit de parkeerplaats rijden (achteruit) maar als ik halverweg ben komt er een combi in de weg staan, ik geraak er toch uit, en kijk wat voor ne lompe achter het stuur zit, direct teken dat ik geen gordel aan heb.
Bij mijn weten moet je achteruit geen gordel dragen, enfin gordel aangedaan en de auto laten stilvallen, express, twee keer zelfs.... ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3334 Gepost op: maandag 13 mei 2013 - 19:47:53 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3335 Gepost op: maandag 13 mei 2013 - 20:48:35 »
Daarstraks waren ze hier anders ook goed.  De Deurnebaan, stond een auto met vier pinkers foutgeparkeerd op het fietspad.  De fietsbrigade, met liefst 7 waren ze, er met veel zwier en zwaai omheen gefietst.  De helft over het trottoir, de anderen stoven mij langs links voorbij (wat kan hen die tegenligger deren?).

Niet 1e die de moeite deed om de bestuurder te verbaliseren, of zelfs maar aan te spreken om z'n auto te verplaatsen. ....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3336 Gepost op: maandag 13 mei 2013 - 20:57:58 »
Hoe lang zou je kunnen rijden voor je zo van de weg wordt geplukt?
Erg lang want je moet al het geluk hebben dat de politie niet met de auto maar met de motorfiets is, en er dan nog in kan slagen de idioot tot stoppen te dwingen... Hoorde toevallig dit weekend van een held die een kwartier achter een R1 zat en 'm pas kon stoppen nadat die mens per toeval stopte aan een rood licht.

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3337 Gepost op: maandag 13 mei 2013 - 21:24:46 »
R1 is dan ook een supersport, maar dan toch ene die met dat machien overweg kan, vele kopen dat voor de naam -uiterlijk (R6 nog meer)
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3338 Gepost op: maandag 13 mei 2013 - 22:36:12 »
Dit weekend 4 dagen lang 250 kilometer per dag wegkapitein gespeeld voor 1000km Kom Op Tegen Kanker.

Vooraan elk peloton reden twee politieagenten op motorfiets om het verkeer stil te leggen.

Wat opviel was dat voornamelijk oudere bestuurders ten eerste moeite hadden om de bevelen van een bevoegd persoon, gekleed in politieuniform, met een fluo jas met opschrift "politie" en helm, gezeten op een witte motorfiets met politie-striping en drie blauwe flitslichten actief, te herkennen en uit te voeren. En eens die agent dan net voorbij was nadat de onwelwillende oudere bestuurder (m/v) dan toch gestopt was, reden ze vaak toch nog door, de bevelen van de wegkapiteins negerend... Oudere mensen hebben precies haast!

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3339 Gepost op: maandag 13 mei 2013 - 22:36:56 »
Also, vergeef me mijn ietwat politiek incorrecte opmerking, maar Mechelen is stevig bruin geworden.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3340 Gepost op: maandag 13 mei 2013 - 22:47:11 »
Also, vergeef me mijn ietwat politiek incorrecte opmerking, maar Mechelen is stevig bruin geworden.

Ah, de nieuwe Mechelaars! In de meeste kleuter en lagere scholen zijn de Vlaamse leerlingen dan ook in de minderheid, soms zelfs extreem. Een vriend van mij heeft zijn kind in een schooltje zitten hier niet ver vandaan, dat is het enigste Vlaamse kind in die klas. Er is hier een stevige tijdbom gelegd, alleen weten we niet op welke datum de timer is afgesteld!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3341 Gepost op: donderdag 16 mei 2013 - 09:38:35 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3342 Gepost op: donderdag 16 mei 2013 - 11:53:40 »
De Leuvensesteenweg in Mechelen zat deze morgend weer goed dicht, zoals steeds op donderdag. Het is natuurlijk een briljant plan om op een werkdag zo rond 8:30 het huisvuil op te halen op deze zeer drukke verkeersader!

Een ander absurd zicht, Mechelse stadsarbeiders die in de gietende regen de plantenbakken aan het water geven zijn. De vrachtwagen die de watertanks vervoert staat dan natuurlijk niet correct en liefst storend geparkeerd!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3343 Gepost op: donderdag 16 mei 2013 - 15:14:50 »
« Laatst bewerkt op: donderdag 16 mei 2013 - 15:26:36 door Rafael »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3344 Gepost op: donderdag 16 mei 2013 - 21:16:45 »
JC, morgen op de Pierstraat vanaf Boomsesteenweg heel de lengte naar Reet tussen 7 en 7.30 kun je daar de vuilkar spotten met een kilometer file achter haar.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien