Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906060 keer)

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3345 Gepost op: zaterdag 18 mei 2013 - 22:15:34 »
Hmmm, vanmorgen rond de zessen een takelwagen zien rijden.  Van waar hij kwam, weet ik niet.  Maar wat ik wel weet, is dat het autowrak dat hij bijhad, er afschuwelijk uitzag.  Het dak lag er bovenop vastgebonden met spanriemen.  Opengeknipt om inzittenden te bevrijden, denk ik.  Brrrr, ik krijg er nog elke keer kouwe rillingen van.  Hopelijk kan deze bestuurder het ooit nog navertellen.

En over kouwe rillingen gesproken ....  Geen probleem als iemand mij voorbij wil als ik toch een dikke 120 op de teller heb.  Ik zal wel rechts blijven.  Waar ik wel een probleem mee heb, is dat hij aan minstens 130 een passagier bijheeft met een baby op de schoot.  Jawel!  Hoe achterlijk kan je zijn?  Ik word er al niet goed van als mensen zoiets doen naar alrap efkes om de hoek.  Maar aan dik 130 op de snelweg, neen dàt had ik toch nog niet gezien.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3346 Gepost op: zondag 19 mei 2013 - 21:04:39 »
Waar ik wel een probleem mee heb, is dat hij aan minstens 130 een passagier bijheeft met een baby op de schoot.  Jawel!  Hoe achterlijk kan je zijn?  Ik word er al niet goed van als mensen zoiets doen naar alrap efkes om de hoek.  Maar aan dik 130 op de snelweg, neen dàt had ik toch nog niet gezien.

Waar ik bovendien nog een probleem mee heb is dat, als het tot een ongeval komt en zo een baby voor de rest van zijn leven verminkt is of overlijdt, dergelijke ouders vrijwel nooit gestraft worden. Dan zegt men dat het zo al erg genoeg is voor die ouders. Ja, dat zal wel: als ze zich daar iets zouden van aantrekken, zouden ze een kind niet op een dergelijke roekeloze wijze vervoeren.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3347 Gepost op: dinsdag 21 mei 2013 - 11:41:09 »
Sinds gisteren weet ik hoe je plots lakschade aan je wagen kan krijgen, zelfs kleine deukjes! Ik stond in een lange rij te wachten om ticketten te kopen voor het circus, een verrassing voor de kinderen op een druilerige dag. Voor mij stonden twee vrouwen met een meute kinderen ook te wachten. De kinderen verveelden zich blijbkaar en vonden niet beter dan met stenen te gooien. Het groepje vandalen bestond uit kinderen van zo'n 5 tot 10 jaar oud. Vermits er in de buurt veel auto's stonden geparkeerd was dat stenen gooien niet zonder risico. Een groot aantal belandde dan ook op de daar geparkeerde auto's.
Dan verwacht je toch een reactie van de moeders die hun kinderen terecht wijzen, niet dus! Pas na herhaalde stenen, of zelfs keien, die op auto's terecht kwamen mengden de omstandaanders zich. Een voorzichtige vraag om te stoppen van de moeders was zowat het enige dat dit teweeg bracht. De kinderen deden rustig voort en negeerden hun moeders volledig.
Het was het soort vandalen dat in de media meestal wordt omschreven met 'jongeren' en die wij in Mechelen wel eens 'nieuwe Mechelaars' noemen.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3348 Gepost op: vrijdag 24 mei 2013 - 19:50:22 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3349 Gepost op: vrijdag 24 mei 2013 - 21:02:58 »
Ook een vrachtwagenchauffeur die aan het inhalen was in de gietende regen; eerst vloekte ik op hem tot ik zag wie (of wat) hij aan het inhalen was. Mercedesje met een oude man, raampje wat open, en (ik schat aan de snelheid waarmee de vrachtwagen voorbij kon) aan +- 80 km/u. 't een maakt het andere niet goed, maar wel beter begrijpbaar.

Ach ja... Stel nu nog dat die vrachtwagen maar liefst 50 km lang tegen 80 km/h i.p.v. tegen 90 km/h zou rijden. Dat maakt dan amper 4 minuten verschil uit. Peanuts tegen de uren die ze in de files doorbrengen, laat staan met ladingverlies om de haverklap en met ongevallen.

Als ik op de E17 van Gent naar Antwerpen rijd, en er staat even vóór de Kennedytunnel een snelheidsbeperking tot 70 km/h, dan zijn er twee mogelijkheden: ofwel komt er een vrachtwagenbestuurder bumperkleven, ofwel haalt hij mij gezwind in.

Zoals gezegd: ben ik blij dat ik maar een amateur ben en geen beroepschauffeur!
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3350 Gepost op: vrijdag 24 mei 2013 - 21:21:35 »
Tja 70 in de vrachtwagen is ook 70 (tacho), in de auto moet je daarvoor 75-80 op teller doen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3351 Gepost op: zaterdag 25 mei 2013 - 08:56:32 »
Tja 70 in de vrachtwagen is ook 70 (tacho), in de auto moet je daarvoor 75-80 op teller doen.
ik rij dan 70 volgens de gps, en toch rijden ze voorbij ;)
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3352 Gepost op: zaterdag 25 mei 2013 - 09:08:05 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3353 Gepost op: zaterdag 25 mei 2013 - 21:53:03 »
Wat is de gemiddelde snelheid en afstand die de doorsnee Duitse bestuurder op een onbeperkt stuk snelweg doet? 160 km/u en 30 km?

Wat de gemiddelde snelheid op een onbeperkt stuk snelweg betreft, zit je er vlak op met 160 km/h. Minder in het noorden, meer in het zuiden.

De gemiddelde afstand bedraagt 70 km.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3354 Gepost op: maandag 27 mei 2013 - 13:07:26 »
  • Wat is de gemiddelde snelheid en afstand die de doorsnee Duitse bestuurder op een onbeperkt stuk snelweg doet? 160 km/u en 30 km? Waarom geen 120 km/u verplichten, dat scheelt maar 3.75 minuten. 200 km/u en 50 km? Amper 10 minuten àls je al constant aan 200 km/u kàn rijden over 50 km.
het maakt wel een verschil als ik om 21 uur de boot afrij en ik 600 km aan 180 km/u kan rijden
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3355 Gepost op: maandag 27 mei 2013 - 14:04:00 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3356 Gepost op: maandag 27 mei 2013 - 14:54:52 »
het maakt wel een verschil als ik om 21 uur de boot afrij en ik 600 km aan 180 km/u kan rijden

Waar ga jij na 21 uur nog 600 km lang tegen 180 km/h kunnen rijden?

Niet alleen dat er uiteraard geen snelweg bestaat waar er 600 km lang geen snelheidsbeperking geldt.

Als het donker is, volstaan zelfs de beste koplampen niet om op onverlichte snelwegen veilig tegen meer dan 150 km/h te rijden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3357 Gepost op: maandag 27 mei 2013 - 14:55:36 »
Wat de gemiddelde snelheid op een onbeperkt stuk snelweg betreft, zit je er vlak op met 160 km/h. Minder in het noorden, meer in het zuiden.

De gemiddelde afstand bedraagt 70 km.

70 km autobahn, of 70 km per dag, of hoe zit die 70 km net?

Een autosnelweggedeelte zonder snelheidsbeperking van 70 km lang.

Een uur lang met een Bugatti Veyron tegen 400 km/h rijden gaat dus niet.  :D
« Laatst bewerkt op: maandag 27 mei 2013 - 14:57:51 door jozef »
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3358 Gepost op: woensdag 29 mei 2013 - 01:46:49 »
Verder bevat je bovenstaande reactie waarheid, maar is het ook een dooddoener.
  • Gemeente X wil een bebouwde kom van 4 km zone 30 maken; dat scheelt maar 3.2 minuten, waarom niet?
  • Wat is de gemiddelde snelheid en afstand die de doorsnee Duitse bestuurder op een onbeperkt stuk snelweg doet? 160 km/u en 30 km? Waarom geen 120 km/u verplichten, dat scheelt maar 3.75 minuten. 200 km/u en 50 km? Amper 10 minuten àls je al constant aan 200 km/u kàn rijden over 50 km.
  • E313 van Hasselt tot Ranst; 60 km. Waarom geen beperking op 100 km/u in plaats van 120 km/u? Scheelt maar 6 minuten.
  • ...
En plots wordt mijn gependel 30 minuten langer per dag door zo een kleine veranderingen... Dat scheelt als je tevoren maar 2 uren per dag op de motorfiets zat en plots je dochter niet meer een verhaaltje voor het slapengaan kan lezen omdat 100 per uur op de snelweg en 30 in de bebouwde kom ook genoeg is.

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3359 Gepost op: woensdag 29 mei 2013 - 08:58:51 »
Gisteren in de krant: rechter was zeer mild voor tante nonneke voor een 4de graadsovertreding.  Om 1 of andere reden besloot tante nonneke om rechtsomkeert te maken en te gaan spookrijden in Crisnée.  (Als de krant juist is) 60 euro boete, géén verval.  Het staat er niet letterlijk bij, maar ik vermoed dat er dan minstens een gedeelte voorwaardelijk moet zijn uitgesproken.  Maja: ze moet wél blijven rijden, verklaart ze zelf.  Wie anders gaat de boodschappen doen, en de andere zusters naar de dokter voeren?  Twee bladzijden verder een artikel over een bejaard koppel dat het rode licht en de slagbomen moet hebben genegeerd.  Titel: trein grijpt auto.  Duh!  Alsof de treinbestuurder de schuldige zou zijn.  Gelukkig lees ik vandaag in de krant dat déze man z'n lesje geleerd heeft: hij zet z'n auto aan de kant.

Ergens bekruipt me toch het gevoel dat diezelfde rechter heel wat minder mild zou zijn geweest, mocht het een jongere bestuurder zijn geweest die was gaan spookrijden.  En de titel zou mss ook wel anders gekozen zijn mbt het ongeval op die overweg.  Waarom kan bvb in Nederland wél, wat hier quasi nooit gebeurt?  In Nederland kan het CBR bepaalde chauffeurs tegen zichzelf beschermen, als 't niet meer gaat.  Dat kan -afhankelijk van bepaalde onderzoeken- gaan van beperkingen opleggen, tot definitief inhouden van het rijbewijs.  Beperkingen bvb: niet meer 's nachts/bij duisternis rijden.

En before someone starts.  Ja, ik heb wel degelijk respect voor de ouderen onder ons.  En ja, ooit zal ik (hopelijk) ook wel ouder worden.  En zullen mijn reflexen, mijn zicht etc. minder goed worden.  Hopelijk zal ik 't dan zélf op tijd in de mot hebben, en mijn wagen aan de kant zetten.  If not, dan hoop ik NU dat we tegen dan zover gevorderd zullen zijn, dat anderen 't nodige zullen doen.  Ofwel mij beperkingen opleggen, ofwel inhouden.  En neen, makkelijk zal het dan niet zijn.  Maar alles beter dan dat niemand wat onderneemt, en we als maatschappij vrolijk aan de kant blijven staan en ernaar kijken .... tot het 's grondig mis gaat.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone