Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906058 keer)

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3360 Gepost op: woensdag 29 mei 2013 - 13:27:36 »
Gisteren in de krant: rechter was zeer mild voor tante nonneke voor een 4de graadsovertreding.  [...] Wie anders gaat de boodschappen doen, en de andere zusters naar de dokter voeren?

Ach zo... ik dacht al dat je met "tante nonneke" prinses Mathilde bedoelde... niet dus...  :D

Citaat
Twee bladzijden verder een artikel over een bejaard koppel dat het rode licht en de slagbomen moet hebben genegeerd.  Titel: trein grijpt auto.  Duh!  Alsof de treinbestuurder de schuldige zou zijn.

Ik kan begrijpen dat je op een bepaald ogenblik niet meer geschikt bent om met een auto te rijden, omdat je teveel en/of te gevaarlijke fouten maakt.

Maar rode knipperlichten, een belsignaal én slagbomen negeren, dat kun je toch zo maar niet per vergissing doen, dunkt me.

Citaat
Gelukkig lees ik vandaag in de krant dat déze man z'n lesje geleerd heeft: hij zet z'n auto aan de kant.

Hij had geen keuze, want zijn auto is klaar voor de schrootpers.

Citaat
Waarom kan bvb in Nederland wél, wat hier quasi nooit gebeurt?  In Nederland kan het CBR bepaalde chauffeurs tegen zichzelf beschermen, als 't niet meer gaat.  Dat kan -afhankelijk van bepaalde onderzoeken- gaan van beperkingen opleggen, tot definitief inhouden van het rijbewijs.  Beperkingen bvb: niet meer 's nachts/bij duisternis rijden.

Intrekking van het rijbewijs kan in België door bijvoorbeeld de kinderen gevorderd worden, maar het is een zeer moeizame procedure, die veel medewerking van de huisarts vergt.

Citaat
En before someone starts.  Ja, ik heb wel degelijk respect voor de ouderen onder ons.  En ja, ooit zal ik (hopelijk) ook wel ouder worden.  En zullen mijn reflexen, mijn zicht etc. minder goed worden.  Hopelijk zal ik 't dan zélf op tijd in de mot hebben, en mijn wagen aan de kant zetten.  If not, dan hoop ik NU dat we tegen dan zover gevorderd zullen zijn, dat anderen 't nodige zullen doen.  Ofwel mij beperkingen opleggen, ofwel inhouden.  En neen, makkelijk zal het dan niet zijn.  Maar alles beter dan dat niemand wat onderneemt, en we als maatschappij vrolijk aan de kant blijven staan en ernaar kijken .... tot het 's grondig mis gaat.

Zo denk ik er ook over.

Nu al, als ik wat gedronken heb, en mijn vrouw stelt voor om te rijden, maar ik daar nooit het minste probleem over.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3361 Gepost op: donderdag 30 mei 2013 - 10:10:21 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3362 Gepost op: donderdag 30 mei 2013 - 23:57:10 »
Voor onze Volvo S60 heb ik zo een apparaatje alvast niet nodig, want zijn lichten branden altijd als hij in gebruik is.

Ook heeft Volvo gedacht aan de bestuurders die geregeld tijdig hun grootlichten vergeten te doven. Daarvoor heeft de lichtschakelaar een stand waarbij de grootlichten enkel kunnen branden zolang je de linker stuurhendel naar je toegetrokken houdt.

Parkeerlichten links en rechts heeft hij helaas niet. Als hij geparkeerd staat en verlicht moet zijn, branden de 4 standlichten en de kentekenverlichting achteraan.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3363 Gepost op: vrijdag 31 mei 2013 - 09:20:04 »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3364 Gepost op: vrijdag 31 mei 2013 - 09:28:45 »
Eigenlijk geen idee  :-[ hoe bij de Alfa de grootlichten blijven aanstaan, gebruik dat niet, is hier ook niet nodig.
Gebruik enkel het seinen en dat is naar uw toe trekken.
Als je achter me zit kun je misschien al eens mijn mistlampen zien aanfloepen, dat is teken dat ik mijn claxon wou gebruiken, ben dat zo gewoon dat die op de kop van de lichtschakelaar staat en niet op het stuur zoals nu.....
Met veel goesting en tijd bouw ik dat wel om van de zomer.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3365 Gepost op: vrijdag 31 mei 2013 - 15:13:32 »
Ook heeft Volvo gedacht aan de bestuurders die geregeld tijdig hun grootlichten vergeten te doven. Daarvoor heeft de lichtschakelaar een stand waarbij de grootlichten enkel kunnen branden zolang je de linker stuurhendel naar je toegetrokken houdt.

Heeft toch meer nadelen dan voordelen?

Het voordeel is dat je niet kunt vergeten je groolichten tijdig te doven. Dat kan wel nuttig zijn in een land zoals Duitsland, waar je geen lichtsignaal mag geven om je tegenligger te melden dat hij je verblindt met zijn grootlichten.

Maar die stand van de lichtschakelaar gebruikt vrijwel niemand. We zijn immers allemaal goede chauffeurs, die tijdig hun grootlichten doven.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3366 Gepost op: vrijdag 31 mei 2013 - 15:27:06 »
Als je achter me zit kun je misschien al eens mijn mistlampen zien aanfloepen, dat is teken dat ik mijn claxon wou gebruiken, ben dat zo gewoon dat die op de kop van de lichtschakelaar staat en niet op het stuur zoals nu.....
Met veel goesting en tijd bouw ik dat wel om van de zomer.

Duitse rechter: "Wat heeft U gedaan om het ongeval proberen te vermijden?"

Jo: "Mijn achtermistlampen aangestoken."

 ;D ;D ;D
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3367 Gepost op: vrijdag 31 mei 2013 - 17:41:28 »
 ;D
Nee serieus is wreed ambetant, de vrachtwagens op mijn werk daar zit de claxon ook gewoon op de lichtschakelaar (deftig geluid trouwens 8) , komt er nog bij dat de Alfa maar 2 drukpunten heeft op het stuur

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3368 Gepost op: zaterdag 01 juni 2013 - 08:40:36 »

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3369 Gepost op: zaterdag 01 juni 2013 - 22:26:25 »
De vallende ster op de E313 heeft deze week toch zijn best gedaan om goed te incasseren. Stond daarnet ook op een plaats waar ik hem nog nooit heb zien staan. Achter de werken in Geel-West richting Antwerpen, in de middenberm. Vraag me toch af hoe goed al dat glad beton rond die flitscamera is.
De mini coyote jengelde van +100 meldingen, dus ik denk dat de schade meevalt. Paar uren later stond ie achter het eerste bord in de andere richting, waar je 90 mocht.

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3370 Gepost op: dinsdag 04 juni 2013 - 22:01:38 »
Vandaag ben ik bijna ondersteboven gelopen door een voetganger. Die kerel was zo geconcentreerd bezig met zijn GSM dat de wereld rond hem niet meer leek te bestaan. Als je dan op het laatste moment eens flink "Ja !!!" roept dan worden ze nog kwaad ook. Zwakzinnige idioot !
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3371 Gepost op: vrijdag 07 juni 2013 - 18:13:28 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3372 Gepost op: zondag 09 juni 2013 - 20:27:54 »
Vrijdagavond vertrokken op melkronde, rond 20.00 u.  Op de Wuustwezelseweg, was de politie het verkeer aan 't regelen.  Op het fietspad, stond een tent van de brandweer opgesteld.  De ontreddering op de gezichten van de omstaanders sprak méér dan boekdelen.  Dan weet je meteen dat 't grondig fout zit.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130607_00615151

Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3373 Gepost op: woensdag 12 juni 2013 - 14:07:03 »
daarnet aan een wegversmalling in Blankenberge
ik kom aangereden (van de kant die voorrang moet krijgen) maar een aantal auto's rijdt toch gawoon door
na 4 auto's hou ik het voor gezien, en rij door, zodat een splinternieuwe dikke Mercedes met een oudere dame vast komt te staan
ze wil niet achteruit, want dat gaat niet
door een of ander probleem met haar schouder kan ze niet achteruit rijden
ik ga haar vragen wat het probleem is, en ze zwaait met een gehandicaptenparkeerkaart
blijkbaar is dat nu ook al een vrijgeleide om de wegcode aan je laars te lappen
ik zeg haar dat ik als ik terug ben aan mijn auto de politie zal bellen, en dat ze dan haar rijbewijs waarschijnlijk voorgoed kan inleveren (art 8.3)
ik stap in en na een paar middenvingers gekregen te hebben van die o zo lieve oudere dame neem ik (duidelijk zichtbaar) mijn telefoon
daarop begint ze toch achteruit te sukkelen
als ik doorrijd, kan ze het toch niet laten om nog een paar middenvingers op te steken
ik had nooit verwacht dat een kakmadam zo vulgair kon zijn
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline KV

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.441
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3374 Gepost op: woensdag 12 juni 2013 - 15:16:46 »
Vrijdagavond vertrokken op melkronde, rond 20.00 u.  Op de Wuustwezelseweg, was de politie het verkeer aan 't regelen.  Op het fietspad, stond een tent van de brandweer opgesteld.  De ontreddering op de gezichten van de omstaanders sprak méér dan boekdelen.  Dan weet je meteen dat 't grondig fout zit.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130607_00615151


een gevalletje voorrangsnegatie ?
Maar 't zal wel weer onder snelheid gecatalogeerd worden  :-[