Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906062 keer)

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3390 Gepost op: dinsdag 09 juli 2013 - 11:53:11 »
Ik rij in een zone 50, 50 km/u, niet trager. Komt er een auto (deze keer één van het Git-Wele, sorry Wit-Gele Kruis op zo'n 3 meter achter mij rijden, even gestopt om het ongeduldig verpleegstertje door te laten, die 200 m verder al aan een huis moest stoppen.  :(

Uitgerekend een verpleegster dan nog wel...  iemand die beroepsmatig mensen met gezondheidsproblemen gaat helpen, zou wel mogen nalaten om onderweg de gezondheid van haarzelf en anderen nodeloos in gevaar te brengen.

Maar ja: Dr. Beaucourt, die al zovele verkeersslachtoffers behandeld heeft, schrikt zelf ook niet terug voor gevaarlijk rijgedrag. Alleen neemt hij het niet zo sportief op als de Flor als hij eens betrapt wordt.

Citaat
Zijn er in dit land  al bekeuringen uitgeschreven voor bumperkleven? Ik betwijfel het. (misschien nadat ze een ongeval veroorzaakten.)

Ik denk het ook niet. Het wordt in België nu eenmaal gevaarlijker geacht om op een autosnelweg tegen 140 km/h op 200 meter achter een voorligger te rijden dan om tegen 100 km/h op 5 meter achter een voorligger te rijden.

Hier in Duitsland worden er controles uitgevoerd op de afstand tot je voorligger. Is die na 300 meter nog altijd te gering, dan heb je het vlaggen. Zeer kort bumperkleven kan hier bovendien als een bedreiging beschouwd worden; dan gaat het niet alleen meer om een verkeersovertreding, doch tevens over een "Straftat" (vergelijkbaar met een correctioneel misdrijf in België).
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3391 Gepost op: dinsdag 09 juli 2013 - 16:16:48 »
Uitgerekend een verpleegster dan nog wel...  iemand die beroepsmatig mensen met gezondheidsproblemen gaat helpen, zou wel mogen nalaten om onderweg de gezondheid van haarzelf en anderen nodeloos in gevaar te brengen.

Moet je eens zien hoe hun verpleegkundigen (en die van andere zorgverlenende instanties) zich soms durven parkeren.  Het ontbeert hen geregeld aan élke vorm van respect.

"Jama, het is maar voor efkes"
"Jama, wij moeten x aantal verzorgingen per dag doen"

Alsof dat excuses zijn om hun autootje niet vijf meter verderop te parkeren, waar het veilig kan, mag, en niemand gehinderd wordt die z'n garage in/uit wil.  Uiteraard wil ik niet veralgemenen, dat zou uit den boze zijn.  Maar ik kan je verzekeren: sommigen kunnen er wat van.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3392 Gepost op: woensdag 10 juli 2013 - 14:11:05 »
Ik speel hier elke dag Carmageddon maar dan in het echt en helaas als voetganger. Automobilisten, maar vooral moto's en het soort driewielige transportmoto dat hier in China veelvuldig rondrijdt, rijden je letterlijk uit je sokken. Daarstraks ben ik zo'n idioot naar de keel gevlogen toen hij op een haar na mijn dochter miste op het voetpad met zijn driewielige moto.

Ik ga me morgen trachten te promoveren tot automobilist, ff mijn Belgisch vodje omwisselen voor een Chinees vodje. De waarde van die twee zijn vrijwel identiek.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3393 Gepost op: donderdag 11 juli 2013 - 10:47:34 »
Ik speel hier elke dag Carmageddon maar dan in het echt en helaas als voetganger. Automobilisten, maar vooral moto's en het soort driewielige transportmoto dat hier in China veelvuldig rondrijdt, rijden je letterlijk uit je sokken. Daarstraks ben ik zo'n idioot naar de keel gevlogen toen hij op een haar na mijn dochter miste op het voetpad met zijn

Ooit een filmpje gezien van in China. Onder het oog van een hoop mensen rijdt een bestuurder iemand overhoop en vervolgt gewoon zijn weg. De omstaanders halen hun schouders op en doen gewoon verder met wat ze bezig waren. Het slachtoffer blijft liggen. Totale apathie tov van de anderen. Is dit ginder echt zo, of was dat een uitzondering?

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3394 Gepost op: zaterdag 13 juli 2013 - 09:19:22 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3395 Gepost op: zaterdag 13 juli 2013 - 14:58:38 »
Ik speel hier elke dag Carmageddon maar dan in het echt en helaas als voetganger. Automobilisten, maar vooral moto's en het soort driewielige transportmoto dat hier in China veelvuldig rondrijdt, rijden je letterlijk uit je sokken. Daarstraks ben ik zo'n idioot naar de keel gevlogen toen hij op een haar na mijn dochter miste op het voetpad met zijn

Ooit een filmpje gezien van in China. Onder het oog van een hoop mensen rijdt een bestuurder iemand overhoop en vervolgt gewoon zijn weg. De omstaanders halen hun schouders op en doen gewoon verder met wat ze bezig waren. Het slachtoffer blijft liggen. Totale apathie tov van de anderen. Is dit ginder echt zo, of was dat een uitzondering?

Helaas geen uitzondering maar de harde werkelijkheid. Je wordt hier letterlijk omvergereden waar je maar loopt. Verkeerslichten staan er voor de show en voetgangers moeten wegspringen of worden bewust overreden. Het verkeer wordt hier elk jaar crimineler! Ik zeihet in 2006 al: er zijn twee dingen die incompatibel zijn met Chinezen, auto's en computers.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3396 Gepost op: zaterdag 13 juli 2013 - 16:46:40 »
zenuwachtig voor en achteruit bolt tot het groen wordt om dan zo snel hij kon te vertrekken

Zo een bestuurder stond ooit naast een kameraad van mij die met zijn bromfiets onderweg was.

Mijn kameraad jutte hem nog wat op door enkele keren flink wat gas te geven met een allesbehalve stille uitlaat.

Het licht werd groen, en die autobestuurder vertrok volgas. Helaas voor hem had hij niet gemerkt dat hij in plaats van de 1ste versnelling de achteruit ingeschakeld had, zodat hij met volle kracht zijn achterligger aanreed. Mijn kameraad is voorbij het kruispunt moeten stoppen, hij kon niet meer verder van het lachen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3397 Gepost op: zaterdag 13 juli 2013 - 22:16:09 »
Wijnegem.  Ik had wat gerief gaan halen van de scouts op kamp.  Het verkeerslicht in de verte springt op oranje, dus ik haal de voet alvast van 't gaspedaal.  Niet echt naar de goesting van een trucker achter me, met een oplegger vol stenen geladen.  Schiet me voorbij, en is kennelijk niet van plan nog te stoppen.  Alle registers open.  Helaas voor hem, was op de linkse rijstrook een klein autootje al gestopt.  Finaal besluit hij toch maar vol in de ankers te gaan.  Een dikke streep op het wegdek, en de rook kwam al van onder z'n oplegger vandaan.  De oplegger trok zelfs al iets naar rechts.  Dit had beslist veel slechter kunnen aflopen.

Ja, dàt zijn de échte professionals.  Naja, achter het stuur een kereltje van zo'n 25 jaar oud, schat ik.  Zo eentje van 't type dat eerst 's op z'n zij moet belanden, vooraleer een béétje veiliger te rijden.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3398 Gepost op: zondag 14 juli 2013 - 15:24:40 »
achter het stuur een kereltje van zo'n 25 jaar oud, schat ik

Nu ja: bij Ryanair mag een 19-jarige wel met een lijntoestel vliegen. Hij kan dan wel voor alle testen geslaagd zijn, maar het zou al een wonder zijn als hij daarvoor op die leeftijd ook al voldoende maturiteit heeft.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3399 Gepost op: zondag 14 juli 2013 - 17:01:34 »
Hij vliegt nooit alleen en een lijnvliegtuig zijn niet echt truckjes mee uit te halen, voorts is die wel geslaagd in een doorgedreven training.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3400 Gepost op: zondag 14 juli 2013 - 18:49:51 »
achter het stuur een kereltje van zo'n 25 jaar oud, schat ik

Nu ja: bij Ryanair mag een 19-jarige wel met een lijntoestel vliegen. Hij kan dan wel voor alle testen geslaagd zijn, maar het zou al een wonder zijn als hij daarvoor op die leeftijd ook al voldoende maturiteit heeft.

Brussels Airlines had ook een 19-jarige piloot 3 jaar geleden, eens moet men beginnen...:
http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisnieuws/article/detail/1667696/2013/07/12/19-jarige-piloot-Ryanair-mag-vliegen-met-180-passagiers.dhtml
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3401 Gepost op: zondag 14 juli 2013 - 19:11:01 »
Hij vliegt nooit alleen

Heb jij misschien een glazen bol? Wat als zijn collega onwel wordt?
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3402 Gepost op: zondag 14 juli 2013 - 19:14:32 »
Dan denk ik dat hij zijn uiterste best zal doen om het vliegtuig te besturen, kan niet geloven dat hij dan ineens onozel zal doen.
Maar he pak dat die oudere piloot onwel wordt, pak dat er 2 oudere piloten onwel worden.
Ja zo kun je best thuis blijven als je als als een mogelijk probleem ziet.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3403 Gepost op: woensdag 17 juli 2013 - 09:12:08 »
« Laatst bewerkt op: woensdag 17 juli 2013 - 09:20:37 door Rafael »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3404 Gepost op: woensdag 17 juli 2013 - 15:36:12 »
Wees gerust, Rafael: als dat flikken waren, zul je er nooit iets over in de bus krijgen, het blijft bij een grote smoel op de weg.

Ooit reed ik met mijn Citroën 2CV in Wallonië op een verlaten autosnelweg op de rechter rijstrook tegen 90 km/h, wat een respectabele kruissnelheid was voor dat wagentje. Een bumperklever komt achter mij hangen, gebarend dat ik sneller moet rijden, niettegenstaande hij totaal ongehinderd had kunnen inhalen. Omdat hij blijft bumperkleven, vertraag ik alsmaar meer. Als we uiteindelijk nog slechts 30 km/h rijden, vind ik het te gevaarlijk worden op een autosnelweg, en begeef ik me naar de pechstrook. Het varken haalt me in, en terwijl ik het zijraampje openklap en hem "espèce de muffle" (stuk onbeschoft individu) toeroep, toont hij zijn flikkenklak aan zijn rechter zijraam. Maar: nooit nog iets van gehoord, hoor.

Man, wat een verhaal... als ze dat hier in Duitsland zouden doen en je hebt een getuige, kunnen ze gagarandeerd rekenen op een boete met 4 cijfers, een hele hoop punten in Flensburg, en rijverbod.

Eigenlijk moet ik jullie daar in België bewonderen, ik zou het er nooit meer kunnen gewoon worden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."