Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906085 keer)

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

wooter

  • Gast
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3405 Gepost op: vrijdag 19 juli 2013 - 16:14:00 »
Dat aantikken van de rem is er ook om vragen eh... Reactie op reactie op reactie en dan heb je een escalatie van hier tot ginder...

Gewoon van het gas af gaan als je meer veiligheidsafstand wil met je voorligger, omdat je achterligger op je bumper zit te rijden. Het gaat er wel niet voor zorgen dat ie meer ruimte gaat  houden.

Met de motorfiets is het eenvoudig... Een keertje omdraaien, die persoon recht in het gezicht kijken en teken doen dat ie afstand moet houden. Extra hulp is de camera die rechts van mijn helm is gemonteerd; als ze dat zien zie je niemand met middenvingers zwaaien.

Offline e49Memling

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 983
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3406 Gepost op: vrijdag 19 juli 2013 - 18:51:30 »
Nu ja: bij Ryanair mag een 19-jarige wel met een lijntoestel vliegen. Hij kan dan wel voor alle testen geslaagd zijn, maar het zou al een wonder zijn als hij daarvoor op die leeftijd ook al voldoende maturiteit heeft.

19 jaar? net uit de luiers dus. Als de andere berichtgeving over Ryanair ook maar voor 20% klopt is het mij een raadsel dat ze niet om de 2 dagen een vliegtuig tegen de grond doen kletsen. (Waalonië wou een taks opleggen van  €3 per persoon aan Ryanair. Ryanair dreigt prompt om in Charleroi weg te gaan. Waalonië neem onmiddellijk gas terug...

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3407 Gepost op: zaterdag 20 juli 2013 - 08:37:44 »
Nu ja: bij Ryanair mag een 19-jarige wel met een lijntoestel vliegen. Hij kan dan wel voor alle testen geslaagd zijn, maar het zou al een wonder zijn als hij daarvoor op die leeftijd ook al voldoende maturiteit heeft.

19 jaar? net uit de luiers dus. Als de andere berichtgeving over Ryanair ook maar voor 20% klopt is het mij een raadsel dat ze niet om de 2 dagen een vliegtuig tegen de grond doen kletsen. (Waalonië wou een taks opleggen van  €3 per persoon aan Ryanair. Ryanair dreigt prompt om in Charleroi weg te gaan. Waalonië neem onmiddellijk gas terug...

Iemand die tot in de cockpit is geraakt van een verkeersvliegtuig heeft er al een hele opleiding opzitten. Bij elke stap in zijn opleiding kan een rotte appel eruit gehaad worden. Ik vind het dan ook niet onverantwoord dat er een 19-jarige in de cockpit zit. Zoals gesteld zit hij nooit alleen. Als hij dan toch eens alleen moet vliegen omdat de andere piloot buiten bewijstzijn is dan denk ik niet dat je op dat moment nog wat gekke streken gaat uithalen. Trouwens, alles wordt gelogd! Als hij iets gek uithaalt mag hij zijn carriere vergeten. De meeste hebben nog een lening af te betalen van toen ze nog in opleiding waren, dat zal hen wel wat voorzichtiger maken.
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3408 Gepost op: zaterdag 20 juli 2013 - 18:27:13 »
Dat aantikken van de rem is er ook om vragen eh... Reactie op reactie op reactie en dan heb je een escalatie van hier tot ginder...

In wat voor een tot in haar wortels verrotte maatschappij leven jullie daar toch, waar zelfs zonder te remmen de stoplichten even ontsteken als uitlokking van en verrechtvaardiging voor agressie geldt.

Citaat
Met de motorfiets is het eenvoudig... Een keertje omdraaien, die persoon recht in het gezicht kijken en teken doen dat ie afstand moet houden. Extra hulp is de camera die rechts van mijn helm is gemonteerd; als ze dat zien zie je niemand met middenvingers zwaaien.

Het blijkt telkens weer te kloppen dat er tegen roekeloosheid geen kruid gewassen is.

Recht in het aangezicht kijken en teken doen dat hij afstand moet houden... twee ideale factoren om agressie uit te lokken.

Met dergelijk optreden zal het in een land als België niet lang meer duren vooraleer de achteropkomende bestuurder een dermate arrogant vertoon eens beantwoordt met een tik met zijn wagen tegen je motorfiets. Er zal dan niet veel meer overblijven van je cameraatje, en de kans is groot dat ook jij je versie van het verhaal niet meer zult kunnen geven.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3409 Gepost op: zaterdag 20 juli 2013 - 18:42:07 »
Iemand die tot in de cockpit is geraakt van een verkeersvliegtuig heeft er al een hele opleiding opzitten.

Dat gold ongetwijfeld voor de terroristen die in de cockpit geraakt zijn van de vliegtuigen die in de Twin Towers vlogen.

Citaat
Bij elke stap in zijn opleiding kan een rotte appel eruit gehaad worden.

Kan. Maar iedereen weet hoe weinig Ryanair om de veiligheid geeft. Hoe dikwijls hebben verkeersleiders al vliegtuigen van Ryanair moeten laten landen op een plaats waar dat door de weersomstandigheden onverantwoord was, omdat alleen de vliegtuigen van Ryanair te weinig brandstof aan boord hadden om uit te wijken naar een andere luchthaven?

Citaat
Ik vind het dan ook niet onverantwoord dat er een 19-jarige in de cockpit zit. Zoals gesteld zit hij nooit alleen. Als hij dan toch eens alleen moet vliegen omdat de andere piloot buiten bewijstzijn is dan denk ik niet dat je op dat moment nog wat gekke streken gaat uithalen.

Ik kan me niet voorstellen dat er vele 19-jarigen zijn die al over voldoende maturiteit beschikken voor gepaste decision making en risk management als piloot van een lijnvliegtuig in een noodsituatie.

Citaat
Trouwens, alles wordt gelogd!

Daar ben je vet mee als er enkel nog brokstukken en honderden doden overblijven na de landing.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3410 Gepost op: zaterdag 20 juli 2013 - 19:47:57 »


Ik kan me niet voorstellen dat er vele 19-jarigen zijn die al over voldoende maturiteit beschikken voor gepaste decision making en risk management als piloot van een lijnvliegtuig in een noodsituatie.

Dat is ook niet nodig, eentje is genoeg, diegene waar we het over hebben.
Hij heeft ook al bewezen over voldoende karakter te beschikken want anders ga je op die leeftijd je brevet niet halen.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3411 Gepost op: zaterdag 20 juli 2013 - 20:23:54 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3412 Gepost op: zaterdag 20 juli 2013 - 22:23:57 »
Dat gold ongetwijfeld voor de terroristen die in de cockpit geraakt zijn van de vliegtuigen die in de Twin Towers vlogen.

Die jonge kerel louter omwille van zijn leeftijd vergelijken met terroristen die moedwillig het vliegtuig te pletter lieten vliegen, is mij toch een brug te ver.

Kan. Maar iedereen weet hoe weinig Ryanair om de veiligheid geeft. Hoe dikwijls hebben verkeersleiders al vliegtuigen van Ryanair moeten laten landen op een plaats waar dat door de weersomstandigheden onverantwoord was, omdat alleen de vliegtuigen van Ryanair te weinig brandstof aan boord hadden om uit te wijken naar een andere luchthaven?

Het is net in zulke situatie mss interessant om die jonge snaak de kans te geven om te stelen met zijn ogen, en te leren van de ervaring van zijn collega.

Ik kan me niet voorstellen dat er vele 19-jarigen zijn die al over voldoende maturiteit beschikken voor gepaste decision making en risk management als piloot van een lijnvliegtuig in een noodsituatie.

Jij gaat er dan al meteen van uit dat het toestel in een noodsituatie verkeert én dat de ervaren piloot dan ook nog wat overkomen is.  In een noodsituatie kan de de jonge snaak ongetwijfeld aardig wat opsteken van de ervaring van zijn collega.  Een ervaring die hij mss in geen enkele opleiding ooit had kunnen opdoen.  En het zijn juist die ervaringen die er later voor kunnen zorgen, dat hij in een noodsituatie de juiste reactie in huis heeft.  

Toen ik 21 was, en mijn rijbewijs behaalde, en begon op de melkerij reed er ook een ervaren collega de eerste dagen mee.  Toen heb ik pas de échte praktijk geleerd.  Ik heb de kans gekregen om te stelen met mijn ogen, toen de ervaren chauffeur z'n plan trok met onverwachte situaties.  En toen hij naast me zat, heeft hij me aantal keren weten te behoeden voor missers die het boeltje quasi zeker in de gracht hadden doen belanden.  Wegens ouderdom en gezondheidsproblemen, werkt die chauffeur al vele jaren niet meer op de melkerij.  Hij was zelfs al op pensioen toen de eerste trekker-oplegger aangeschaft werd op de melkerij.  Maar toch betrap ik mijzelf er tot op heden nog een enkele keer op, dat ik me bij een onverwachte situatie afvraag wat Georges zou gedaan hebben.

Ik durf gerust te stellen dat ik die dagen véél meer geleerd heb, dan eender welke rijschool of opleidingsinstituut ter wereld mij ooit zou kunnen bijbrengen.  Nu is een trekker-oplegger natuurlijk absoluut niks in vergelijking met vliegen.  Laat staan in vergelijking met het vliegen in zo'n lijnvliegtuig.  Maar de parallel is er wel.  Geef zo'n jonge piloot de kans om mee te vliegen met ervaren collega's.  Zij kunnen hun vakkennis en jarenlange ervaring overdragen op hun jonge collega.  En dat kan die jonge collega mss vroeg of laat héél erg van pas komen.

Daar ben je vet mee als er enkel nog brokstukken en honderden doden overblijven na de landing.

Kijk, persoonlijk acht ik (gelukkig) de kans dat die 25-jarige kerel met z'n truck 's een lelijke crash meemaakt duizenden malen groter, dan de kans dat die 19-jarige met dat vliegtuig neerstort.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 20 juli 2013 - 22:55:03 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3413 Gepost op: zaterdag 20 juli 2013 - 22:29:31 »
Met dergelijk optreden zal het in een land als België niet lang meer duren vooraleer de achteropkomende bestuurder een dermate arrogant vertoon eens beantwoordt met een tik met zijn wagen tegen je motorfiets. Er zal dan niet veel meer overblijven van je cameraatje, en de kans is groot dat ook jij je versie van het verhaal niet meer zult kunnen geven.

Je bedoelt >>> zoiets ?

« Laatst bewerkt op: zaterdag 20 juli 2013 - 22:33:14 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3414 Gepost op: zaterdag 20 juli 2013 - 22:49:27 »
Nog een leuke, ergens in Mechelen.  Foto van een collega:



Het zal wel aan mij liggen, maar ik snap de logica niet.  Denken ze hier soms dat die C1 links staat, als ge hier achteruit in rijdt en achterom kijkt ?    :D
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3415 Gepost op: zondag 21 juli 2013 - 16:40:01 »
Dat gold ongetwijfeld voor de terroristen die in de cockpit geraakt zijn van de vliegtuigen die in de Twin Towers vlogen.

Die jonge kerel louter omwille van zijn leeftijd vergelijken met terroristen die moedwillig het vliegtuig te pletter lieten vliegen, is mij toch een brug te ver.

Nee, versta me niet verkeerd, ik wil die 19-jarige piloot niet met terroristen vergelijken. Mij was het er enkel om de doen om de uitspraak van Joeri te weerlegggen, volgens dewelke iemand die tot in de cokcpit geraakt, er al een hele opleiding zou opzitten hebben.

De Schalkse Ruiters zijn ook ooit in een cockpit geraakt. En nog niet zo lang geleden was daar toch die Belg - ik kan niet op zijn naam komen - die met een lijnvliegtuig gevlogen heeft, niettegenstaande hij beslist nog geen volwaardige pilotenopleiding doorgemaakt had.

Citaat
Kan. Maar iedereen weet hoe weinig Ryanair om de veiligheid geeft. Hoe dikwijls hebben verkeersleiders al vliegtuigen van Ryanair moeten laten landen op een plaats waar dat door de weersomstandigheden onverantwoord was, omdat alleen de vliegtuigen van Ryanair te weinig brandstof aan boord hadden om uit te wijken naar een andere luchthaven?

Het is net in zulke situatie mss interessant om die jonge snaak de kans te geven om te stelen met zijn ogen, en te leren van de ervaring van zijn collega.

In de scheepvaart zegt men: "Het is een bekwame kapitein die een schip bij 8 Beaufort veilig de haven weet binnen te loodsen. Maar het is nog een veel betere kapitein die ervoor zorgt dat hij dat niet moet doen bij 8 Beaufort."

Als de luchtverkeersleiding zegt om uit te wijken wegens onvoldoende zicht, dan hebben ze daar goede redenen voor, en is het onverantwoord van Ryanair om er, door te weinig brandstof te tanken, voor te zorgen dat daar toch moet geland worden.

Het voornaamste dat die jonge piloot in zo een situatie kan leren is: blijf ver weg van Ryanair, want je ziet wat er van komt.

Hij kan dan beter bij een andere luchtvaartmaatschappij veel moeilijkere dingen leren, zoals een vliegtuig aan de grond zetten terwijl het telkens weer opzij geduwd wordt door een storm, maar waarbij hij ten minste nog ziet wat hij doet. Met een landingssnelheid van 270 km/h met een Boeing 747 kan een collega er ook niets aan verhelpen dat er maar  50 meter zicht is

Citaat
Jij gaat er dan al meteen van uit dat het toestel in een noodsituatie verkeert én dat de ervaren piloot dan ook nog wat overkomen is.

Dat is nu uitgerekend wat je, zeker als piloot van een passagierstoestel, moet doen: niets, maar dan ook niets aan het toeval overlaten.

Jouw redenering is alsof je in het wegverkeer zou zeggen: "Het zou al moeten lukken dat ik toevallig eens zonder gordel rijd, en dan uitgerekend die keer ook nog in een ongeval betrokken geraak." Je kent ze wel, die autobestuurders welke zich tegen minder dan 50 km/h steendood gereden hebben zonder gordel, want ze reden toch maar 500 meter verder naar de bakker.

Je zou er overigens van versteld staan hoe dikwijls vliegtuigen bij bijna-ongevallen betrokken zijn, maar dat komt meestal niet in de media.

Citaat
In een noodsituatie kan de de jonge snaak ongetwijfeld aardig wat opsteken van de ervaring van zijn collega.  Een ervaring die hij mss in geen enkele opleiding ooit had kunnen opdoen.  En het zijn juist die ervaringen die er later voor kunnen zorgen, dat hij in een noodsituatie de juiste reactie in huis heeft.

Ervaringen alleen zullen weinig baten. Achteraf zal de oudere piloot de tijd moeten nemen om alles uitgebreid door te nemen, de alternatieven te bespreken die er waren, en de genomen beslissingen te verklaren. Tijdens de vlucht is daar geen tijd voor.

Citaat
Toen ik 21 was, en mijn rijbewijs behaalde, en begon op de melkerij reed er ook een ervaren collega de eerste dagen mee.  Toen heb ik pas de échte praktijk geleerd.  Ik heb de kans gekregen om te stelen met mijn ogen, toen de ervaren chauffeur z'n plan trok met onverwachte situaties.  En toen hij naast me zat, heeft hij me aantal keren weten te behoeden voor missers die het boeltje quasi zeker in de gracht hadden doen belanden.  Wegens ouderdom en gezondheidsproblemen, werkt die chauffeur al vele jaren niet meer op de melkerij.  Hij was zelfs al op pensioen toen de eerste trekker-oplegger aangeschaft werd op de melkerij.  Maar toch betrap ik mijzelf er tot op heden nog een enkele keer op, dat ik me bij een onverwachte situatie afvraag wat Georges zou gedaan hebben.

Ik durf gerust te stellen dat ik die dagen véél meer geleerd heb, dan eender welke rijschool of opleidingsinstituut ter wereld mij ooit zou kunnen bijbrengen.  Nu is een trekker-oplegger natuurlijk absoluut niks in vergelijking met vliegen.  Laat staan in vergelijking met het vliegen in zo'n lijnvliegtuig.  Maar de parallel is er wel.  Geef zo'n jonge piloot de kans om mee te vliegen met ervaren collega's.  Zij kunnen hun vakkennis en jarenlange ervaring overdragen op hun jonge collega.  En dat kan die jonge collega mss vroeg of laat héél erg van pas komen.

Fijn. Maar toch zul jij ook er nog niet altijd komen met de ervaring van je collega. Elke dag opnieuw zul je telkens weer moeten bereid zijn om zelf de juiste beslissingen te nemen, ook in situaties die je niet meegemaakt hebt met die collega.

Citaat
Daar ben je vet mee als er enkel nog brokstukken en honderden doden overblijven na de landing.

Kijk, persoonlijk acht ik (gelukkig) de kans dat die 25-jarige kerel met z'n truck 's een lelijke crash meemaakt duizenden malen groter, dan de kans dat die 19-jarige met dat vliegtuig neerstort.

Dat kan zijn. Daar staat tegenover dat, als die 19-jarige met een lijnvliegtuig neerstort, er hoogstwaarschijnlijk evenveel slachtoffers te betreuren valllen als bij 100 dergelijke ongevallen met een vrachtwagen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3416 Gepost op: zondag 21 juli 2013 - 16:42:39 »
Met dergelijk optreden zal het in een land als België niet lang meer duren vooraleer de achteropkomende bestuurder een dermate arrogant vertoon eens beantwoordt met een tik met zijn wagen tegen je motorfiets. Er zal dan niet veel meer overblijven van je cameraatje, en de kans is groot dat ook jij je versie van het verhaal niet meer zult kunnen geven.

Je bedoelt >>> zoiets ?

Precies, dat is het wat ik vrees dat wooter wel eens zou kunnen overkomen.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3417 Gepost op: zondag 21 juli 2013 - 17:05:50 »
Tom Testerom Waes vloog dat vliegtuig en hij had daar een toelating voor, niet speciaal opgeleid voor een lijnvliegtuig maar wel om met een tweemotorig toestel te vliegen, dat deed hij dus ook.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3418 Gepost op: zondag 21 juli 2013 - 18:00:24 »
De Schalkse Ruiters zijn ook ooit in een cockpit geraakt.


Zij zijn wel in de cockpit geraakt, maar hebben nooit gevlogen.  Zij zouden dat toestel niet eens hebben kunnen starten, laat staan ermee vliegen.

En nog niet zo lang geleden was daar toch die Belg - ik kan niet op zijn naam komen - die met een lijnvliegtuig gevlogen heeft, niettegenstaande hij beslist nog geen volwaardige pilotenopleiding doorgemaakt had.

Ene Tom Waes, meer bepaald. 

http://www.deredactie.be/permalink/1.1214463

Hij kan dan beter bij een andere luchtvaartmaatschappij veel moeilijkere dingen leren, zoals een vliegtuig aan de grond zetten terwijl het telkens weer opzij geduwd wordt door een storm, maar waarbij hij ten minste nog ziet wat hij doet. Met een landingssnelheid van 270 km/h met een Boeing 747 kan een collega er ook niets aan verhelpen dat er maar  50 meter zicht is

En hoe moet hij dat leren?  Louter door wat ouder te zijn, en meer maturiteit te bezitten?  

Of door als 19-jarige de eerste jaren vliegervaring op te doen, naast een ervaren collega die het toestel dan veilig aan de grond kan zetten, en naderhand de jonge snaak feedback kan geven over waarom hij die welbepaalde keuzes gemaakt heeft?

Dat is nu uitgerekend wat je, zeker als piloot van een passagierstoestel, moet doen: niets, maar dan ook niets aan het toeval overlaten.

Waarom denk je dat de medische shifting zo streng is?  Waarom denk je dat piloten NOOIT hetzelfde zullen eten in de cockpit etc?

Je zou er overigens van versteld staan hoe dikwijls vliegtuigen bij bijna-ongevallen betrokken zijn, maar dat komt meestal niet in de media.

Net daarom dat ervaring opdoen, naast een geroutineerde collega zéér nuttig kan zijn.

Ervaringen alleen zullen weinig baten. Achteraf zal de oudere piloot de tijd moeten nemen om alles uitgebreid door te nemen, de alternatieven te bespreken die er waren, en de genomen beslissingen te verklaren. Tijdens de vlucht is daar geen tijd voor.

Het ene sluit het andere toch niet uit?  Dit lijkt me in elk geval beter, dan een lijnpiloot meteen zelfstandig voor de leeuwen te werpen, louter omdat hij wat ouder is en wat meer maturiteit zou moeten bezitten dan die 19-jarige naast een ervaren collega tijdens zijn eerste ervaringen.

Fijn. Maar toch zul jij ook er nog niet altijd komen met de ervaring van je collega. Elke dag opnieuw zul je telkens weer moeten bereid zijn om zelf de juiste beslissingen te nemen, ook in situaties die je niet meegemaakt hebt met die collega.

Dat moet die 19-jarige uiteraard ook.  Ik beweer ook nergens wat anders.

Dat kan zijn. Daar staat tegenover dat, als die 19-jarige met een lijnvliegtuig neerstort, er hoogstwaarschijnlijk evenveel slachtoffers te betreuren valllen als bij 100 dergelijke ongevallen met een vrachtwagen.

Volgens mij, kan de kans dat zoiets gebeurt net aanzienlijk verkleind worden door eerste ervaringen op te doen, naast een ervaren collega.
« Laatst bewerkt op: zondag 21 juli 2013 - 21:23:13 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3419 Gepost op: zondag 21 juli 2013 - 21:57:52 »
Tom Testerom Waes vloog dat vliegtuig en hij had daar een toelating voor, niet speciaal opgeleid voor een lijnvliegtuig maar wel om met een tweemotorig toestel te vliegen, dat deed hij dus ook.

Inderdaad, een tweemotorig toestel. Maar dan wel een passagiersvliegtuig, met name een Boeing 737.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."