Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906077 keer)

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3450 Gepost op: dinsdag 13 augustus 2013 - 09:22:02 »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3451 Gepost op: dinsdag 13 augustus 2013 - 23:04:49 »
Pierstraat Aartselaar, vandaag de auto voor het werk binnengedaan om airco te vullen dus van daar verder met de fiets, kom ik een loper tegen op het fietspad, heb even kortaf gevraagd of het voetpad niet beter zou lopen....
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3452 Gepost op: donderdag 15 augustus 2013 - 20:36:33 »


Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3454 Gepost op: vrijdag 16 augustus 2013 - 20:07:54 »
Iemand een idee wat de bedoeling is van die handjes op de verlichtingspalen? Lijkt wat op een op en neer gaande hand in de hoop dat je trager zou rijden? Video, mijn copilote had niet zo'n vaste hand, maar wel duidelijk te zien.
Dat moeten volgens mij werkhandschoenen voorstellen....
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3455 Gepost op: vrijdag 16 augustus 2013 - 21:41:13 »

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3456 Gepost op: vrijdag 16 augustus 2013 - 23:30:51 »
Amai nooit gedacht de Rafaël zo tegen te komen, zag die Caddy ook rijden, dacht nog " misschien kan die niet naar rechts pinken en blijft hij daarvoor links rijden". ;D
Nee serieus nadat het 's morgens nog heel leeg was dacht ik een rustige dag tegemoet te gaan (2 ritten Boom-Genk), was dat verkeerd gedacht.  Nur Links massaal aanwezig, met of zonder caravan, treintje van 3 die zo tussen mij en mijn voorligger kruipen, ik had geen 50 meter nee maar als ze dan op luttele meters voor me gaan rijden heb ik die zeker niet, waarom dan nog gaan remmen ook, wreed plezant we reden amper 80 en dan ga je daar nog afsnoepen....
Ik zou het niet durven zo tussen de camions te gaan rijden, zeker niet met Daewoo, kia, Justy consoorten, niet 1 keer had ik het voor maar tientalle keren.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3457 Gepost op: zaterdag 17 augustus 2013 - 15:36:41 »
Iets met verkeersinzicht denk ik. Ze was volgens mij nochtans ook maar begin 20.

Hopelijk had ze andere kwaliteiten...  ;D

Ik vrees, Rafael, dat dat mens ook over 40 jaar (mits ze nog zo lang overleeft) op dat vlak nog steeds geen vorderingen zal gemaakt hebben.

Je moet veel weten vooraleer je weet hoe weinig je maar weet, en slechts weinigen beseffen de beperkingen van het menselijk intellect. Maar geen enkele dommerik beseft de onbegrensde mogelijkheden van menselijke domheid. Meestal zijn deze andersvaliden ook nog opgezadeld met de handicap van de koppigheid, en dan is het definitief hopeloos gesteld met hen.

Uitzonderingen bevestigen de regel. Ooit was er op wijlen het Wegcode forum een beruchte gewezen rijkswachter die al na een ongeval waarbij hij gekwetst geraakte, het nut van de veiligheidsgordel ingezien heeft. Als verzachtende omstandigheid kan aangehaald worden dat hij afkomstig was uit een streek die niet bekend staat om een hoog gemiddeld IQ, behalve dan bij enkele criminelen op het domein van de spraakherkenning.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3458 Gepost op: woensdag 21 augustus 2013 - 17:07:36 »

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3459 Gepost op: zaterdag 24 augustus 2013 - 17:38:37 »
Een buschauffeur parkeert zijn bus links van de weg aan het station in Mechelen. Op die manier maakt hij de doorgang voor het verkeer wel erg smal. Om het helemaal af te maken laat hij zijn passagiers uitstappen waardoor deze dus onmiddellijk op de rijbaan stappen. Kwestie van een zo gevaarlijk mogelijke situatie te creëren zeker?
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3460 Gepost op: zondag 25 augustus 2013 - 01:07:18 »
Een buschauffeur parkeert zijn bus links van de weg aan het station in Mechelen. Op die manier maakt hij de doorgang voor het verkeer wel erg smal. Om het helemaal af te maken laat hij zijn passagiers uitstappen waardoor deze dus onmiddellijk op de rijbaan stappen. Kwestie van een zo gevaarlijk mogelijke situatie te creëren zeker?

Daarvoor moet je als buschauffeur inderdaad wel erg onverantwoord zijn.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3461 Gepost op: zondag 25 augustus 2013 - 12:11:30 »
En de ganse groep mensen die hij vervoerde, maakte er dus ook géén probleem van om uitgerekend zo uit te stappen, en mss nog wat bagage uit de koffer te laden ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3462 Gepost op: zondag 25 augustus 2013 - 12:20:29 »
Hier in de Varenstraat gisteren nog getuige geweest van een staaltje verkeersagressie.

Achter mijn hof, is een nieuwe verkaveling aangelegd.  Enkele aannemers zijn hier bezig met grote appartementsblokken van sociale woningen te bouwen.  De bouwwerf wordt uitsluitend via de Varenstraat bevoorraad.  Dat is de enige mogelijke toegangsweg.  De andere toegangswegen zijn afgesloten met betonnen paaltjes, zodat enkel fietsers langs daar wegkunnen.  Zelf ben ik er ook niet helemaal gelukkig mee dat onze gemeente dat zo beslist heeft, want nu is het enkel onze weg die al het vrachtverkeer te verduren krijgt.  Ma bon, het is wat het is, en die chauffeurs kunnen er ook niks aan doen.

Nu is het wél zo, dat de Varenstraat een weg is, met een tonnoagebeperking van 3,5 ton.



C21. Verboden toegang voor bestuurders van voertuigen waarvan de massa in beladen toestand hoger is dan de aangeduide massa., uitgezonderd laden en lossen.

Onze gemeente heeft er blijkbaar nog altijd niet bij stilgestaan, dat die chauffeurs hierdoor eigenlijk niet meer door de Varenstraat mogen rijden, om vervolgens in een aanpalende zijweg te gaan laden of lossen.  Zelfs al is de Varenstraat de enige mogelijke toegangsweg.


Soit.  Jong kereltje komt aangereden en moet omheen een rij geparkeerde wagens.  Ziet van ver een vrachtwagen naderen, en kan gemakkelijk even wachten voor de geparkeerde rij wagens.  Maar neen, klassiek verhaal: blijven gaan natuurlijk.  En zich finaal vooruit rijdend tussen twee auto's wurmen, wat hem ook niet echt lukte.  Vrachtwagen kon uiteraard geen kant op: rechts van hem een berm met bomen, zodat hij niet kon uitwijken zonder eerst z'n spiegels in te klappen, en met bovendien een risico om vast te rijden in de berm.  Jonge gast begint de vrachtwagenchauffeur uit te schelden voor : "ELA PALJASKE GODDIS OPZAAI!" en  GE ZIJT HIER TEGEN DE VERKEERDE BEZIG ZENE MOAT", nog wat fysieke bedreigingen en nog van dat fraais.  Me toch efkes gaan moeien, en de jonge gast diets gemaakt dat HIJ de enige was die verkeerd bezig was, want dat die vrachtwagenchauffeur voorrang had.  Keerde z'n kar, want moest het nu al uitleggen tegen mij en zijn collega achter hem.

- Jama, ik kàn niet opzij. 
- Ge staat pertang twee meter uit de goot.  En als ge gewoon VOOR die rij auto's gestopt waart, en voorrang had verleend, dan had je nu dat probleem niet
- En nu?  Ik kan niet opzij!
- Die vrachtwagen ook niet.  Of ziet ge die bomen daar niet?  En achteruit kan hij ook niet, of ziet ge die file niet?  Hoort ge dat getoeter niet?
- En dan?  Wat nu ?
- Dan zult ge terug achteruit moeten, hé!
- Ikke?
- Ja, gij. 
- En waarom ikke?
- Omdat die vrachtwagen voorrang had, en al een ganse file achter hem staat.  Die man kan geen meter vooruit of achteruit ....
- Da kannekik nie, zelle
-  Zucht.  (Hang dan uw rijbewijs maar aan de kapstok, als ge zelfs geen tien meter recht achteruit kunt rijden).


Hem uiteindelijk maar (mondeling) een beetje op weg geholpen.  Anders stond die klojo daar nu nog ....


« Laatst bewerkt op: zondag 25 augustus 2013 - 12:37:29 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3463 Gepost op: zondag 25 augustus 2013 - 12:28:07 »
Hier in de Varenstraat gisteren nog getuige geweest van een staaltje verkeersagressie.

Achter mijn hof, is een nieuwe verkaveling aangelegd.  Enkele aannemers zijn hier bezig met grote appartementsblokken van sociale woningen te bouwen.  De bouwwerf wordt uitsluitend via de Varenstraat bevoorraad.  Dat is de enige mogelijke toegangsweg.  De andere toegangswegen zijn afgesloten met betonnen paaltjes, zodat enkel fietsers langs daar wegkunnen.  Zelf ben ik er ook niet helemaal gelukkig mee dat onze gemeente dat zo beslist heeft, want nu is het enkel onze weg die al het vrachtverkeer te verduren krijgt.  Ma bon, het is wat het is, en die chauffeurs kunnen er ook niks aan doen.

Nu is het wél zo, dat de Varenstraat een weg is, met een tonnoagebeperking van 3,5 ton.


En verder ? Is dat bord dan niet weggehaald/afgekleefd door de gemeente of de overheid (politie) ? Zij (stedebouw) zorgen toch voor de bouwvergunningen (of via).
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3464 Gepost op: zondag 25 augustus 2013 - 12:39:52 »
Zijn ze natuurlijk weer vergeten (tijdelijk) weg te halen.  

Even verderop in de gemeente is er een omleidingsweg voorzien wegens wegenwerken aan de N148.  Daar geldt nu tijdelijk enkelrichting richting Hoboken, wegens de aanleg van een ondergrondse hoogspanningskabel tot op de grens met Schelle.  Enfin: vanaf de muziekschool ligt die kabel er al, sedert de wegenweken vorige zomer daar.  

De omleiding voor +3,5 ton, wordt als volgt aangeduid:




Hier wil ik eigenlijk zelfs geen woorden meer aan vuil maken, als je begrijpt wat ik bedoel.  ;)
« Laatst bewerkt op: zondag 25 augustus 2013 - 20:47:57 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone