Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906074 keer)

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3465 Gepost op: maandag 26 augustus 2013 - 22:24:19 »

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3466 Gepost op: dinsdag 27 augustus 2013 - 12:11:35 »
De logica ontgaat me weer :(

Deze grafiek en titel van Assuralia past erbij:  ;D

Aantal ongevallen stijgt 2,5 keer sneller dan wagenpark



http://assuraliaatschool.wordpress.com/2011/04/01/aantal-ongevallen-stijgt-25-keer-sneller-dan-wagenpark/
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline sniper

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 1.571
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3467 Gepost op: dinsdag 27 augustus 2013 - 21:35:32 »
De logica ontgaat me weer :(
op vakantie in Heist aan zee?
better a bad day at sea
than a good day at the office

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3468 Gepost op: dinsdag 27 augustus 2013 - 21:43:54 »
De logica ontgaat me weer :(

Deze grafiek en titel van Assuralia past erbij:  ;D

Aantal ongevallen stijgt 2,5 keer sneller dan wagenpark



http://assuraliaatschool.wordpress.com/2011/04/01/aantal-ongevallen-stijgt-25-keer-sneller-dan-wagenpark/
En verleden week op de radio dat er een dalende trend in het aantal ongevallen was...... :-\
Nu ja verzekering technisch.
Zo was test aankoop daarstraks ook nog te horen op de radio over de smartfoon verzekeringen dat die slecht zijn want dat die geeneens tussenkomen voor krassen in het scherm.
Oei ik heb jeuk, snel naar de verzekering....
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3469 Gepost op: dinsdag 27 augustus 2013 - 21:54:51 »
Vandaag op het containerpark groenafval weggedaan (met de auto).
Je moet daar haaks linksom een breder plein opdraaien en dan keren en achteruit lossen, als iedereen dit een beetje fatsoenlijk doet kunnen er makkelijk 6 naast elkaar staan dus heel goed te doen.
Als ik eraan kom zie ik al een Fiesta staan waarvan ze denkelijk een aanhanger hebben afgepikt. Vergeet het met een Ford kunnen ze niet achteruit rijden.
Om de hoek zie ik het ; 80 jaar en een klak op z'n kop, mijn sterotiep beeld  was weer compleet.
Oei het is ne Ford en oei hij heeft een klak op..... ;D
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3470 Gepost op: dinsdag 27 augustus 2013 - 23:29:25 »

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3471 Gepost op: woensdag 28 augustus 2013 - 08:45:44 »
Foto van vandaag, hier kan ik nog een vreemde logica achter vinden dat dit misschien een afgesloten 'residentie'-achtig iets is met slagboom enkel voor bewoners, maar toch een leuke borden combinatie.

 ::)  Dus voor plaatselijk verkeer loopt die weg niet dood ?
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline Paprieka

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 292
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3472 Gepost op: woensdag 28 augustus 2013 - 09:31:44 »
Hier heb je dat ook:
http://goo.gl/maps/JDWtf

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3473 Gepost op: woensdag 28 augustus 2013 - 11:57:11 »
En verleden week op de radio dat er een dalende trend in het aantal ongevallen was...... :-\
Wslk enkel die waar de politie bijgehaald werd, dus enkel door hun geregistreerde met doden en-of "gewonden", de zogenaamde letselongevallen; ongevallen met enkel materiele schade worden sowieso niet geregistreerd of statistisch bijgehouden in BE. (enkel door de verzekeringen)

Voor lichtgewonden komt de politie al meestal niet meer, en zeker niet als me ze niet oproept of nodig heeft (discussie schriftelijke schuldverklaring).

En als men dan de registraties van de zwaargewonden (>24 h ziekenhuis) door een verkeersongeval met de door de politie ingediende statistische zwaargewonden degeljk onderzoekt dan komen de flagrante verschillen boven water; namelijk 2,5 meer zwaargewonden in de ziekenhuizen als in de statistieken terechtkomen, natuurlijk zijn dat hoofdzakelijk verkeersongevallen met kwetsbare weggebruikers, enkelvoudig of onderling.

Citaat
Nu ja verzekering technisch.
Het zijn wel degelijk schadegevallen door verkeersongevallen hoor, staat duidelijk in de link.

Het gaat hier dus niet om een barst in de ruit door steenslag moest je dat suggereren, je bedoelt wslk wat men niet aangeeft bij de verzekering komen ze ook nooit te weten ?

Interessant is trouwens deze evolutie, waar we amper iets van horen:
(daar zie je de evolutie van alle categorieën van voertuigen: ´1e balkjes toerisme en zaken´ heeft wel degelijk een stijgende trend)

Citaat
Bij de analyse van de schadefrequentie van de andere categorieën van voertuigen, valt onmiddellijk de hoge schadefrequentie van ‘Autobussen en autocars’ en ‘Taxi’s en huurrijtuigen’ op.



In 2010 is de schadefrequentie bij ‘Taxi’s en huurrijtuigen’ nog steeds het hoogst van alle categorieën en bedraagt 34,45 %.

De schadefrequentie voor de categorie ‘Autobussen en autocars’ ligt niet alleen hoog maar neemt jaar na jaar toe: van 26,41 % in 2006 naar 29,64 % in 2009.
Bij vervoer van zaken van meer dan 3,5 ton daalt de schadefrequentie in de periode 2006-2010 van 19,54 % naar 15,77 %.
Sinds 2006 daalt de kans dat een vrachtwagen een ongeval veroorzaakt, terwijl een autobus of autocar in vergelijking met vier jaar geleden een beduidend grotre kans heeft om een ongeval te veroorzaken.
« Laatst bewerkt op: woensdag 28 augustus 2013 - 12:29:41 door Michel »
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Michel

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.571
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3474 Gepost op: woensdag 28 augustus 2013 - 12:31:43 »
Foto van vandaag, hier kan ik nog een vreemde logica achter vinden dat dit misschien een afgesloten 'residentie'-achtig iets is met slagboom enkel voor bewoners, maar toch een leuke borden combinatie.

 ::)  Dus voor plaatselijk verkeer loopt die weg niet dood ?
Idd, belachelijke geldverkwisting.
Geen land ter wereld is rijk genoeg om zich de weelde van slechte wegen te kunnen veroorloven
© Koning Willem I

Offline Paprieka

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 292
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3475 Gepost op: maandag 02 september 2013 - 09:55:14 »
Vanmorgen, in de buurt van een school is een stuk trottoir ter grootte van twee auto's volledig opgebroken.
Lastig voor ouders en kinderen want dan moeten ze daar over de rijbaan steken.
Het had slim geweest hadden de werkmannen daar met paaltjes ofzo een gangetje op de rijbaan gemaakt voor de voetgangers maar dat was er dus niet.
Een agent staat toe te kijken hoe de ouders over de rijbaan daar lopen met hun kinderen en laat begaan.
Telkens als er een auto zich wil parkeren naast het opgebroken trottoir wordt hij onverbiddelijk weggejaagd door de agent met de woorden "nee want dan kunnen de voetgangers niet meer door, dat kan niet he". 

Volgens mij is er geen verbod om te parkeren naast het opgebroken trottoir, hoogstens het stuk er vlak voor waar idd de voetgangers de rijbaan op moeten om over te steken....

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3476 Gepost op: maandag 02 september 2013 - 17:30:44 »
Vanmorgen 16 km file om Hamburg binnen te rijden, 10 minuten vertraging opgelopen.
Vergelijk het met file vanaf Ranst tot Borgerhout, ook een 16 km, alleen heb je daar wel meer dan 10 minuten vertraging. ::)
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3477 Gepost op: dinsdag 03 september 2013 - 00:14:24 »
Volgens mij is er geen verbod om te parkeren naast het opgebroken trottoir, hoogstens het stuk er vlak voor waar idd de voetgangers de rijbaan op moeten om over te steken....

Artikel 25. Parkeerverbod

25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren :

4° op de plaatsen waar de voetgangers en de fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen op de rijbaan moeten komen om
omheen een hindernis te gaan of te rijden;


En dan is het enkel een parkeerverbod .... 
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3478 Gepost op: dinsdag 03 september 2013 - 00:20:28 »
Paar slimerikken bezig gezien ....

Ontruimingspijl boven de linkse rijstrook op de Antwerpse Ring.  Nadien een rood kruis.  Blijven gaan.  Even opzij gaan voor de Volvo van de federale politie die er met loeiende sirène en zwaailichten een weg baant.  Ahaa: ideaal om die te volgen, ben ik toch sneller dan al de rest.  Goe bezig.  Enfin, bleek uiteindelijk een kopstaart-aanrijding met een viertal voertuigen.  Enkel blikschade.  Zodra de flikken terplaatse waren, ging de ene zich vergewissen van de toestand terplekke, wijl de andere z'n boekske bovenhaalde en vlijtig iedereen opschreef die het rode kruis negeerde.  'k Zag 'm nog een paar keer driftig ja knikken en al even driftig wijzen naar dat rode kruis boven de rijstrook.

Hoe lomp kunt ge zijn om vlak onder hunne neus tot twee keer toe een rood kruis finaal te negeren ?  Dan vraagt ge er wel om hé.  In m'n spiegels kon ik zien hoe anderen zich net op tijd .... toch maar .... weer naar rechts begaven ....
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3479 Gepost op: dinsdag 03 september 2013 - 08:58:04 »
Het verkeer op de ring rond Mechelen zat deze morgend aardig dicht. Vooral het kruispunt aan het Raghenoplein (Leuvensesteenweg - Speecqvest) zat dicht. Een gelede bus van de Lijn die van Leuven kwam vond het nodig om het kruispunt volledig dicht te zetten met haar volledige lengte. Hierdoor kon er één groencyclus niet benut worden op de vesten, de files groeien hier alleen maar door aan. Spijtig genoeg had ik vandaag mijn dashcam niet bij anders had het associale gedrag van deze chauffeur al online gestaan. Als de bus éénmaal het kruispunt verlaat zie ik dat er toch politie staat op het kruispunt: "hij stond erbij en keek ernaar!". Er werd geen enkele actie ondernomen! Doordat de bus het kruispunt zolang blokkeerde liep het verkeer totaal in de soep, andere chauffeurs die in het midden van het kruispunt waren beland stuurden het verkeer nog verder in de war. Geen reactie van de aanwezig politie!  :o :o :o

Straks kunnen ze een flitsauto nemen en de voormiddag verder gaan maffen terwijl ze ongelooflijk gevaarlijke automobilisten gaan flitsen die even wat sneller rijden dan toegelaten!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519