Bedankt, Jozef en Jo. Te weten dat het nu al de derde is van mijn leeftijd, die er al niet meer is.
Wat er nu precies gebeurd is, weet ik niet. Volgens de ene bron, stond er een file aan te schuiven naar de afrit van Sint-Job, en is Bjorn tegen een bestelwagen in de file geknald. Volgens een andere bron, wilden Bjorn en de bestelwagen gelijktijdig de afrit nemen, en is hij er zodoende tegen geknald. Feit is, dat hij gewoon geen schijn van kans had. M'n schoolmaat, die hem stukken beter gekend heeft dan ik, heeft mij gisteren nog opgebeld hierover. Wim had vroeger ook zo'n racemachien, al is hij nooit een onvoorzichtige chauffeur geweest. Toen hij huwde, heeft zijn vrouw hem gesmeekt om dat ding weg te doen. Ze was er geen seconde gerust in, telkens hij weg was met dat machien. Uiteindelijk heeft Wim zijn motor verkocht, vlak na de geboorte van zijn dochtertje. "Bennekik blij dat Gaelle zo hard is blijven aandringen om dat ding weg te doen". Tja, Wim. What shall I say? Als 't mis gaat, dan vang je als motard een deel van de klap, met je eigen lijf op.
Hier op de parallelbaan van de E34, thv Pioneer, was het ook lange tijd grellig, vooral in 't weekend. Me op een vrijdagnacht, meer dan eens 't apezuur geschrokken, omdat er een motard tegen een waanzinige snelheid me voorbijstoof. De politie wist van het probleem, doch kon weinig uithalen. Die gasten reden eerst relaxed een toerke, om te kijken of er nergens snelheidscontrole was. En if not, dan werd er gekeerd, en vrooooaaaaaar, gaan met die banaan. Om die reden, bleef ik er gewoonlijk weg. En bleef ik dus op de Expressweg, om zo naar de R2 te rijden, en dan naar Kallo. De parallelbaan, meed ik als de pest. Ik meen wel, dat men er toch 's een keer in geslaagd was, er een paar te vatten. Een soort hinderlaag. Van zodra er een paar vollen bak gingen, in no time die parallelbaan hermetisch afgesloten. En zo hadden ze er toch een stuk of twee, drie ferm te stekken. Maar ja, daarvoor was wél een bijzonder goed gecoördineerde actie, met een behoorlijk indrukwekkend aantal verbalisanten nodig. Niet iets, dat ze elke week zouden kunnen overdoen, dus.
Tot uiteindelijk gebeurde wat elk weldenkend mens voorspelde: het moest en zou er 's lelijk mis gaan. Zo'n motard die pal in de flank knalde van een auto die de afrit nam. Gevolg: 2 doden. Nu liggen er op dat stuk 3 rotondes, en kunnen ze zo'n roekeloze snelheden niet meer halen. Kwatongen beweren nu, dat dit ongeval de aanleg van die rotondes op z'n minst bespoedigd zou hebben op 1 of andere manier.