Auteur Topic: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)  (gelezen 906085 keer)

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3495 Gepost op: dinsdag 10 september 2013 - 12:59:26 »
Toch mijn deelneming, Bert, want het raakt je toch als het iemand is die je gekend hebt.

Hier in onze streek hebben deze zomer helaas ook weer vele motorrijders het tijdelijke voor het eeuwige gewisseld. Sommigen trof geen schuld, maar anderen werden het slachtoffer van hun roekeloos rijgedrag.

De Polizei heeft hier een motorrijder betrapt tegen 218 km/h in een bebouwde kom, en 20 minuten later op dezelfde plaats in de andere richting tegen 183 km/h. Waanzin gewoon.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jo

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.299
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3496 Gepost op: dinsdag 10 september 2013 - 21:47:12 »
Bert sterkte.
Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3497 Gepost op: woensdag 11 september 2013 - 00:46:45 »
Bedankt, Jozef en Jo.  Te weten dat het nu al de derde is van mijn leeftijd, die er al niet meer is.

Wat er nu precies gebeurd is, weet ik niet.  Volgens de ene bron, stond er een file aan te schuiven naar de afrit van Sint-Job, en is Bjorn tegen een bestelwagen in de file geknald.  Volgens een andere bron, wilden Bjorn en de bestelwagen gelijktijdig de afrit nemen, en is hij er zodoende tegen geknald.  Feit is, dat hij gewoon geen schijn van kans had.  M'n schoolmaat, die hem stukken beter gekend heeft dan ik, heeft mij gisteren nog opgebeld hierover.  Wim had vroeger ook zo'n racemachien, al is hij nooit een onvoorzichtige chauffeur geweest.  Toen hij huwde, heeft zijn vrouw hem gesmeekt om dat ding weg te doen.  Ze was er geen seconde gerust in, telkens hij weg was met dat machien.  Uiteindelijk heeft Wim zijn motor verkocht, vlak na de geboorte van zijn dochtertje.  "Bennekik blij dat Gaelle zo hard is blijven aandringen om dat ding weg te doen".  Tja, Wim.  What shall I say?  Als 't mis gaat, dan vang je als motard een deel van de klap, met je eigen lijf op.

Hier op de parallelbaan van de E34, thv Pioneer, was het ook lange tijd grellig, vooral in 't weekend.  Me op een vrijdagnacht, meer dan eens 't apezuur geschrokken, omdat er een motard tegen een waanzinige snelheid me voorbijstoof.  De politie wist van het probleem, doch kon weinig uithalen.  Die gasten reden eerst relaxed een toerke, om te kijken of er nergens snelheidscontrole was.  En if not, dan werd er gekeerd, en vrooooaaaaaar, gaan met die banaan.  Om die reden, bleef ik er gewoonlijk weg.  En bleef ik dus op de Expressweg, om zo naar de R2 te rijden, en dan naar Kallo.  De parallelbaan, meed ik als de pest.  Ik meen wel, dat men er toch 's een keer in geslaagd was, er een paar te vatten.  Een soort hinderlaag.  Van zodra er een paar vollen bak gingen, in no time die parallelbaan hermetisch afgesloten.  En zo hadden ze er toch een stuk of twee, drie ferm te stekken.   Maar ja, daarvoor was wél een bijzonder goed gecoördineerde actie, met een behoorlijk indrukwekkend aantal verbalisanten nodig. Niet iets, dat ze elke week zouden kunnen overdoen, dus.

Tot uiteindelijk gebeurde wat elk weldenkend mens voorspelde: het moest en zou er 's lelijk mis gaan.  Zo'n motard die pal in de flank knalde van een auto die de afrit nam.  Gevolg: 2 doden.  Nu liggen er op dat stuk 3 rotondes, en kunnen ze zo'n roekeloze snelheden niet meer halen.  Kwatongen beweren nu, dat dit ongeval de aanleg van die rotondes op z'n minst bespoedigd zou hebben op 1 of andere manier.
« Laatst bewerkt op: woensdag 11 september 2013 - 01:05:55 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3498 Gepost op: donderdag 12 september 2013 - 08:53:02 »
Deze morgend ben ik in de file bijna achter op een oud Golfje 2 geknald. Eerst begon ik te denken om toch maar eens vroeger te gaan slapen, totdat ik kon vaststellen dat dat Golfje geen remlichten had! :o :o :o
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3499 Gepost op: donderdag 12 september 2013 - 18:58:10 »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3500 Gepost op: vrijdag 13 september 2013 - 05:22:35 »
Voor één keer eens geen wegverkeer, maar hotelwezen.

In het hotel waar Leslie als receptioniste werkt, werd de kelner gisterenavond in een mum van tijd zodanig ziek (braken, hoge koorts, bloedverlies), dat de chef vreesde voor zijn leven.

De chef spoedt zich naar een Belgische gast in het restaurant die arts is, maar die weigert elke hulp onder voorwendsel dat hij in verlof is.

De chef belt de 112 en daarna Leslie, die al thuis was. 5 minuten later staat Leslie, als EHBO-verantwoordelijke, bij de kelner.

Zodra de ambulanciers met de kelner vertrekken, springt Leslie in in het restaurant om er de zieke kelner te vervangen. Aan iedere tafel waar ze komt, informeren de gasten naar de toestand van de kelner. Behalve aan de tafel van de Belgische arts. Die zegt alleen maar: "De kelner had mij een Schnapps beloofd na het eten, krijg ik die nu van U?" Hij heeft er uiteraard kunnen naar fluiten.

De keuken sluit om 21:00 u, en die Belgische gasten zijn de enigen die daar al de hele week om 20:55 u. aankomen en nog warm eten bestellen. Ik heb gisterenavond de kok gezien; die was aan het vloeken en met vanalles aan het smijten in de keuken, en was gewoon klaar om te ontploffen.

Het is nu al meer dan 4 jaar dat Leslie hier in de hotelbranche werkt, en alleen Chinezen zijn nog erger dan Belgen (sorry Joeri, maar de Chinezen zijn duidelijk niet allemaal van het niveau van jouw echtgenote).
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline JC

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.102
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3501 Gepost op: vrijdag 13 september 2013 - 09:27:52 »
Het is nu al meer dan 4 jaar dat Leslie hier in de hotelbranche werkt, en alleen Chinezen zijn nog erger dan Belgen (sorry Joeri, maar de Chinezen zijn duidelijk niet allemaal van het niveau van jouw echtgenote).

Geen excuses nodig Jozef! Ik ken de Chinezen maar al te goed. De Chinezen die hier in Europa geraken zijn dikwijls diegenen die op korte tijd een fortuin hebben vergaard. Het zijn die die denken dat ze alles kunnen permiteren. Het beste wat China kan overkomen is een stevige economische crisis zodat men daar ook even het kaf van het koren kan scheiden.
Ik was deze zomer in voor enkele dagen in een uitstekend 5-sterren hotel in Xi'an. Ik heb daar een familie gasten gezien die zich als varken gedroegen aan tafel. Bij het pellen van een eitje gooiden ze de eischaal gewoon op de grond. Na een uurtje was het daar gewoon een vuilnisbelt aan de ontbijttafel.
Gelukkig zijn er ook Chinezen die zich wel kunnen gedragen, ook al hebben ze zakken vol geld. Een vriendin van mijn vrouw heeft zeker geen geld tekort maar houdt China voor bekeken. Ze kan gewoon niet meer tegen deze nieuwe rijke, ongemanierde Chinezen. Dit jaar nog emigreert ze uit China.

Gelukkig rijden de Chinezen hier zelden met de wagen. Hun rijgedrag is verschrikkelijk slecht.

Wat die arts in het hotel betreft vermoed ik dat die grote problemen zou kunnen krijgen als het verkeerd was afgelopen met die kelner. Ze hebben toch een eed afgelegd en daar staat helemaal geen uitzonderingsclausule omtrent vakantie in!
"Once you have tasted flight, you will forever walk with your eyes turned skyward, for there you have been and there you always will long to be." Leonardo da Vinci, 1452-1519

Offline Paprieka

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 292
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3502 Gepost op: vrijdag 13 september 2013 - 12:47:57 »
Daarnet een lage schoolklas op stap met twee leraren. 
Ze staan te wachten voor het voetgangerslicht en de troep blokkeert daarmee volledig een dwarsend fietspad.
De leerkrachten wijzen hen terecht spelen op hun gsm.
Tijdens het oversteken wordt het al terug rood voor hen.  De leraren laten de kinderen die nog niet begonnen zijn met oversteken stoppen. roepen dat ze allemaal wat rapper nog moeten oversteken.


Is het onredelijk om dan te denken dat als mijn kind in die klas zat en ik dat zag, ik die leerkrachten naar de directeur liet komen voor verantwoording?

Offline Rafael

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 2.499
  • Geslacht: Man
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3503 Gepost op: vrijdag 13 september 2013 - 12:49:40 »
« Laatst bewerkt op: vrijdag 13 september 2013 - 12:52:05 door Rafael »

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3504 Gepost op: vrijdag 13 september 2013 - 20:06:26 »
Is het onredelijk om dan te denken dat als mijn kind in die klas zat en ik dat zag, ik die leerkrachten naar de directeur liet komen voor verantwoording?

Maak je geen illusies, mijn beste vriend.

30 jaar geleden maakte ik er bij een schooldirecteur mijn beklag over dat er, bij het beeindigen van de lesuren, leerkrachten waren die in de buurt van de school rode voetgangerslichten negeerden terwijl de leerlingen het zagen.

Het antwoord dat ik van die directeur kreeg: "Kinderen moeten ook leren dat er een verschil tussen de theorie en de praktijk is."
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline jozef

  • Administrator
  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 12.597
  • Geslacht: Man
  • Viva Bavaria !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3505 Gepost op: vrijdag 13 september 2013 - 20:08:42 »
Het is redelijk vreemd om op de linkerrijstrook van de E313 te hangen met 118 km/u op de teller achter een vrachtwagen zonder in te lopen...

We zagen er vroeger geregeld zo ene 's morgens op de E19. Omdat hij een Nederlands kenteken had, noemden we hem "de vliegenden Hollander". Ik moest 130 km/h op de snelheidsmeter rijden om hem te kunnen bijhouden.
"Ich misstraue Menschen, die Hunde nicht mögen. Aber ich traue jedem Hund, der Menschen nicht mag."

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3506 Gepost op: zondag 15 september 2013 - 19:40:02 »
en dit is wat hem overkomen is:

http://www.gva.be/regio-antwerpen-noord/brecht/chaos-en-fileleed-op-e19-na-ongeval.aspx

Daar zijn er op korte tijd al een paar achterop stilstaande wagens gereden ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Inazuma

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 5.603
  • Figurant in schimmenspellen
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3507 Gepost op: zondag 15 september 2013 - 19:44:03 »
De logica ontgaat me weer :(

De lokale schepen heeft belangen in een auto-reparatiebedrijf ?


No margin for error.
En waar die marge er is : ASAP weg-heraanleggen !
Mooi toch, botsingen met een beetje overlapping ?
Kwestie van de euroncap cijfers te verifiëren ...
Weg Wanbeheer.be

De overheid als verkeersovertreder

Offline Paprieka

  • Expert
  • ****
  • Berichten: 292
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3508 Gepost op: zondag 15 september 2013 - 21:15:45 »
Citaat
Citaat
Citaat van: Paprieka op Vrijdag 13 September 2013 - 12:47:57 (GMT-1)
Is het onredelijk om dan te denken dat als mijn kind in die klas zat en ik dat zag, ik die leerkrachten naar de directeur liet komen voor verantwoording?
Maak je geen illusies, mijn beste vriend.

30 jaar geleden maakte ik er bij een schooldirecteur mijn beklag over dat er, bij het beeindigen van de lesuren, leerkrachten waren die in de buurt van de school rode voetgangerslichten negeerden terwijl de leerlingen het zagen.

Het antwoord dat ik van die directeur kreeg: "Kinderen moeten ook leren dat er een verschil tussen de theorie en de praktijk is."

Ik vrees dat je gelijk hebt dat zoiets dan gebeurt...

Offline bert.covens

  • Meer dan expert
  • *****
  • Berichten: 4.690
  • Geslacht: Man
  • May we ? Mais oui !
Re: Wat heb je vandaag weer meegemaakt (bis)
« Reactie #3509 Gepost op: maandag 16 september 2013 - 21:35:38 »
Ben hier ooit ook al 's uit mijn krammen geschoten.  

Lotte kwam thuis met een tekening verkeersopvoeding.  Het was zo'n tekening, waar de juf een verhaaltje over vertelde.  De kinderen moesten in het rood de weggebruikers kleuren, die fout (gevaarlijk) bezig waren.  En diegenen die goed (veilig) bezig waren, in het groen.  Een kind dat diagonaal overstak, had Lotte als 1 van de weinigen rood gekleurd, en de juf had dat als fout aangerekend.

Ikke dus naar de juf, om uitleg.  Nog in 't gedacht dat ze zich gewoon vergist had.

- Jama, dat was groen, zelle.
- Huh?  Sinds wanneer is het veilig om de rijbaan diagonaal over te steken, ipv de kortste weg: haaks?
- Jama, er was een verhaaltje bij en ....
- Dus is het ineens veilig om diagonaal over te steken? Weet u dan niet dat dat verboden is?
- Jawel, ma dat verhaal
- ('k begon 't al te krijgen): DAN IS DAT VERHAAL DIK VERKEERD GVD!  Of vindt u het mss verstandig dat de kinderen hier beginnen oversteken, en ginder aan den bakker pas de overkant bereiken?
- Neen, dat heb ik nie....
- JAWEL, dàt hebt ge zonet aan een volle klas wijsgemaakt!  GOE BEZIG!
- Ach, en heeft Lotte dat dààrom rood gekleurd?
- Ja, wat anders?
- Amai, chapeau.  Dan heeft zij daar precies héél goed over nagedacht.  Voor het tweede studiejaar, amaai.  Knap.
- (dacht bij mezelf: ja, gij precies niet hé).  Weet ge: ik zal ze wel BLIJVEN leren dat ze haaks moet oversteken én uit haar doppen kijken.

Oh ja, en dan kreeg ik het nog in m'n peer om te beginnen over de tweede taak.  Daar moesten ze van een andere tekening schrijven of die verkeerssituatie te maken had met weg/regels en afspraken/verkeerstekens.  Ikke dus gevraagd wat Lotte hier moest aankruisen?

- zebrapad (soit, dat ze voor die leeftijd zo'n ding nog zebrapad noemen tot daar toe)

- Volgens mij, maakt dat deel uit van de openbare weg.
- Euh, ja
- En is dat geschilderd, een wegmarkering dus, dus een soort verkeersteken
- Euh, ja zeker?
- En zal ik hier 's een boompje opzetten over hoeveel verkeersregels hier van toepassing zijn?
- Euh, dan ....
- Juist: dan gaat 't efkes duren eer we hier weg zijn.
- Wat moet ze nu aankruisen?
- Euh, ... ja... zoals u 't hier zegt.... euh.....
- Volgens mij: alle 3!  Right?  En wat is eigenlijk de meerwaarde van zulke vragen?

Als 't over verkeerslessen gaat, is 't vaak al een koppeke van: "Oei, wat gaat 'm nu weer allemaal weten?".
« Laatst bewerkt op: maandag 16 september 2013 - 21:43:16 door bert.covens »
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet.   Jeroen Boone